BBC First brengt reclameverkoop onder bij BrandDeli

BBC First brengt de reclameverkoop van zijn Nederlandse tv-zender onder bij BrandDeli, het bedrijf dat in ons land de reclamezendtijd van bekende zenders als Discovery en FOX exploiteert. Dat heeft BrandDeli laten weten. Met series als Indian Summers, Silent Witness en The Living and the Dead is BBC First dé zender voor de beste Britse dramaseries. “BBC First is een zender die met haar sterke, premium content perfect past bij het BrandDeli portfolio“, zegt COO Klaartje Kuypers.

Kuypers denkt dat de propositie van BrandDeli aanzienlijk versterkt wordt. “Het ruime aanbod van kwalitatief hoogwaardige dramaseries zorgt ervoor dat BBC First kijkersaandeel toevoegt in primetime. BrandDeli zal hiermee ruim boven de 10% uitkomen in het primetime tijdvak.

BBC First was al via het basispakket van KPN te ontvangen op positie 25 en is in juli 2016 ook toegevoegd aan het basispakket van Ziggo op positie 22. Mede hierdoor is het marktaandeel van de zender al meer dan verdubbeld.

BrandDeli verkoopt de reclamezendtijd van merken als 24Kitchen, BBC First, Comedy Central, Discovery, Eurosport, FOX, FOX Sports, ID, MTV, National Geographic, Nickelodeon, Spike, TLC.

RTL Nederland nam in december een bedrijf over dat eveneens reclamezendtijd van kleinere zenders exploiteert: Triade Media. Dat bedrijf verkoopt onder meer de zendtijd van AT5, CNN, Ziggo Sport, Cartoon Network en OUT TV.

Meer in Overige

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen