Alleen Humberto boven miljoen op zaterdag prime time
De kijkcijfers van zaterdag 7 mei 2016 (SKO)
De Humberto Tan-show Het Zijn Net Mensen was zaterdagavond vanwege het zeer zomerse weer het enige programma dat op prime time meer dan een miljoen kijkers wist te boeien. Er keken 1,020 miljoen mensen, goed voor een marktaandeel van 22 procent. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Het tweede seizoen van Het Zijn Net Mensen, dat vorig seizoen gepresenteerd werd door Paul de Leeuw, trapte vorige week af met 1,7 miljoen kijkers en 27 procent aandeel.
Tan is daarmee voor de tweede week de winnaar op zaterdagavond prime time. De laatste keer dat Tan televisie maakte op prime time was in 2008, toen zijn vorige RTL 4-prime time-show Mijn Man Kan Niet Dansen vanwege lage kijkcijfers werd gestaakt.
De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Het Beste Brein Van Nederland met 987.000 kijkers (23 procent) op NPO 1, Professor Nicolai & Dr. Beckand met 779.000 kijkers (19 procent) op RTL 4 en Met De Deur In Huis met 615.000 kijkers (13 procent) op SBS 6.
De Irene Moors-show De Vreemde Eend bleef voorafgaand aan Met De Deur In Huis steken op 384.000 kijkers (9 procent).
Vooravond en late avond
De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (1,5 miljoen), Kassa (894.000), Zesuurjournaal (792.000), EenVandaag (628.000), Half Acht Nieuws (624.000), RTL Woonmagazine (400.000) en Eigen Huis & Tuin (389.000).
Op de late avond was Hart van Nederland het meest in trek met 780.000 kijkers, gevolgd door Shownieuws (662.000), Geer en Goor Zoeken Een Hobby (555.000) en Studio Sport (531.000).
NPO 1 marktleider
NPO 1 was avondmarktleider met 21 procent marktaandeel. RTL 4 pakt zilver met 17 procent en SBS 6 brons met 11 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.543.000 02. Het zijn net mensen (RTL4) 1.020.000 03. Het Beste Brein Van Nederland (NPO1) 987.000 04. Kassa (NPO1) 894.000 05. Journaal 18:00 (NPO1) 792.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 21.0% 2. RTL4 / 16.9% 3. SBS6 / 10.8% 4. NPO2 / 7.8% 5. NET5 / 4.8%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 32,7% 2. RTL Nederland 26,3% 3. SBS Groep 20,3% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |