Hysterische emoshow Angela Schijf geen hit
De kijkcijfers van woensdag 2 maart 2016 (SKO)
Een publiek van 741.000 kijkers zag gisteren hoe een stel volwassenen al hun frustraties er even lekker uit schreeuwden en huilden in de Angela Schijf-show Als Je Me Echt Zou Kennen op RTL 4. Het leverde 11 procent marktaandeel op. Dat meldt Stichting KijkOnderzoek. Het programma, dat de maag van echte man Maxim Hartman zou doen omkeren, begon sekte-achtig met een scène waarin de volwassenen compleet opgingen in een gênante groepsdans. Daarna begon het grote tranentrekken.
De kandidaten hadden allerlei vervelende problemen: de omgang met een ziekte, een kinderwens die niet meer kan uitkomen en de herinneringen aan een naar verleden. Ze moesten die ellende in een kringetje uitschreeuwen. De huilbuien die daar op volgden, werden beantwoord door kandidaten die drie vingers opstaken.
Gevoelige, uit het veld geslagen vrouwen lieten massaal een positieve reactie achter op sociale media. “Ondersteboven van de prachtige reacties op Als Je Me Echt Zou Kennen. Bedankt! Er volgen nog meer mooie afleveringen met bijzondere mensen“, reageert Schijf op Twitter.
Ook tv-maker Jessica Villerius is trots op het resultaat. “En hoe goed is Angela Schijf? Haar allereerste serie waarin ze interviewt. Diepe buiging van ons hele team. Zo trots.”
Het is volstrekt onduidelijk waarom de kandidaten hun psychische problemen en de behandeling daarvan op een massamedium wilden etaleren.
Als Je Me Echt Zou Kennen scoorde ver beneden het zendergemiddelde van RTL 4 en net niet genoeg kijkers voor een plek in de kijk top 15. Het voorafgaand uitgezonden Mijn Leven In Puin deed het met 1 miljoen kijkers (16 procent) een stuk beter.
De meest bekeken uitzending op prime time was de voetbalwedstrijd Utrecht – VVSB met 1,7 miljoen kijkers (25 procent) op SBS 6.
NPO 1 wist wél te scoren tegenover het voetbal. Tussen Kunst en Kitsch kwam uit op bijna 1,7 miljoen kijkers (25 procent) en Midsomer Murders trok daarna 1,2 miljoen kijkers (19 procent).
RTL 5-woensdag blijft drama
De meest bekeken titels op de kleinere zenders van RTL en SBS waren Olympus Has Fallen met 454.000 kijkers (7 procent) op RTL 7, Criminal Minds met 312.000 kijkers (5 procent) op Veronica en Willow met 301.000 kijkers (5 procent) op Net5.
RTL 5 scoorde met Battle on the Dancefloor een deprimerende 220.000 kijkers (3 procent), net iets meer dan het laagterecord van vorige week.
Vooravond en late avond
De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2,2 miljoen), DWDD (1,7 miljoen), GTST (1,6 miljoen), Half Acht Nieuws (1,3 miljoen) en EenVandaag (1,2 miljoen). RTL Boulevard trok 1 miljoen kijkers en Utopia 643.000 kijkers.
Op de late avond was de nabeschouwing van het voetbal op SBS 6 het meest in trek met 1,1 miljoen kijkers, gevolgd door Hart van Nederland (1 miljoen), Pauw (784.000), RTL Late Night (720.000) en Shownieuws (675.000).
NPO 1 marktleider
NPO 1 was marktleider met 24 procent marktaandeel. SBS 6 pakt zilver met ruim 17 procent en RTL 4 brons met bijna 17 procent.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.199.000 02. Utrecht – VVSB (SBS6) 1.667.000 03. De wereld draait door (NPO1) 1.664.000 04. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.661.000 05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.637.000 06. Half acht nieuws (RTL4) 1.337.000 07. Midsomer Murders (NPO1) 1.204.000 08. EenVandaag (NPO1) 1.155.000 09. Journaal 18:00 (NPO1) 1.146.000 10. Voetbal BR NB (SBS6) 1.136.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 24.2% 2. SBS6 / 17.2% 3. RTL4 / 16.8% 4. NPO2 / 5.0% 5. RTL7 / 4.9% 6. NET5 / 4.2% 7. Vero / 3.1% 8. NPO3 / 2.6% 9. RTL5 / 2.5% 10. RTL8 / 2.4%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 31,8% 2. RTL Nederland 26,6% 3. SBS Groep 25,0% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |