BBC hekelt megaproducenten na verlies The Voice

Foto: BBCHet verlies van Talpa’s hitshow The Voice aan concurrent ITV is voor de BBC het bewijs dat ze te veel wordt blootgesteld aan ‘cosy corporate gazumping’, een bedrijfscultuur waarbij overbieden aan de orde van de dag is. Dat zegt BBC’s entertainmentbaas Alan Tyler tegen Broadcast Now. Tyler is klaar met de praktijken van megaproducenten en wil minder afhankelijk zijn van de grote jongens. Voor de opvolger van The Voice gaat Tyler daarom vooral praten met kleinere producenten.

Tyler zegt dat het verlies van The Voice, dat is bedacht door John de Mol, een ‘kwetsbaarheid heeft aangetoond’ in BBC’s leveringsketen.

Het is niet prettig dat er een situatie is ontstaan waarbij een show uit de huiskamers van BBC-kijkers gehaald kan worden vanwege zakelijke overbiedingen. Ik denk dat een meer diverse groep van aanbieders, samen met een sterk BBC Studios, verstandig is voor onze kijkers.

BBC is voor 2017 op zoek naar een nieuw potentieel hitprogramma voor de zaterdagavond en gaat het hele land in om met producenten te praten. Dat past volledig in zijn missie om een bredere groep aanbieders aan zich te binden.

Tyler gaat praten met producenten in Glasgow, Salford, Belfast en London. Hij is op zoek naar breed, warm zaterdagavondamusement.

The Voice verhuist in Engeland van BBC naar ITV, omdat ITV meer geboden zou hebben aan Talpa. John de Mol heeft Talpa vorig jaar verkocht aan ITV.

Meer in Talpa

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen