Nieuw record Chantal Blijft Slapen: 1,8 miljoen kijkers


De kijkcijfers van donderdag 12 november 2015 (SKO)

Chantal Janzen is de koningin van de donderdagavond. De kijkcijfers van haar RTL 4-programma Chantal Blijft Slapen gaan door het dak. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De derde aflevering van Chantal Blijft Slapen 2, waarin Janzen bleef slapen bij Gordon en Timor Steffens, wist maar liefst 1,8 miljoen kijkers te bekoren. Daarmee is het de meest bekeken aflevering van het programma ooit. Van alle tv-kijkers om half negen, koos 26 procent voor de logeerpartij van Janzen. 

De 1,8 miljoen kijkers van Janzen zijn uitzonderlijk hoog voor een doordeweeks programma op RTL 4. Normaal gesproken weet het tv-station dit soort aantallen alleen te behalen op weekenddagen.

Het tweede seizoen van Chantal Blijft Slapen begon twee weken geleden. Toen werd ook al een record gevestigd: de aflevering met Bonnie St. Claire en Johnny de Mol kwam uit op 1,7 miljoen kijkers.

De derde meest bekeken aflevering ooit is die met Peter Jan Rens en Tijl Beckand in november 2014. Die kwam destijds uit op bijna 1,6 miljoen kijkers.

Volgende week donderdag blijft Janzen in haar programma slapen bij Beau van Erven Dorens en Kees Tol.

Het programma Diagnose Gezocht met Wendy van Dijk trok direct na Chantal Blijft Slapen 1,4 miljoen kijkers (23 procent) en was daarmee de nummer drie op prime time.

De drie meest bekeken alternatieven waren Hello Goodbye met 1,2 miljoen kijkers (19 procent) op NPO 1, Expeditie Robinson met 1,1 miljoen kijkers (16 procent) op RTL 5 en Overspel met 994.000 kijkers (15 procent) op NPO 1.

SBS 6 kwam niet verder dan 483.000 kijkers (7 procent) voor NCIS: Los Angeles. NPO 3 trok 632.000 kijkers (9 procent) met Keuringsdienst van Waarde en 211.000 kijkers (3 procent) met Super Stream Me.

Vooravond en late avond

De vooravondtoppers waren het Achtuurjournaal (2 miljoen), GTST (1,5 miljoen), DWDD (1,5 miljoen), Half Acht Nieuws (1,2 miljoen) en EenVandaag (921.000). Utopia trok 623.000 kijkers.

De late night-winnaars waren Hart van Nederland (993.000), RTL Late Night (945.000), Shownieuws (762.000) en Pauw (690.000). Down voor Dummies trok 567.000 kijkers op NPO 1.

RTL 4 was ’s lands meest bekeken tv-zender met 22 procent marktaandeel, gevolgd door NPO 1 (19 procent) en SBS 6 (9 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.006.000
02. Chantal Blijft Slapen (RTL4) 1.804.000
03. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.546.000
04. De wereld draait door (NPO1) 1.452.000
05. Diagnose Gezocht (RTL4) 1.405.000


06. Hello Goodbye (NPO1) 1.197.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.161.000
08. Expeditie Robinson (RTL5) 1.073.000
09. Overspel (NPO1) 994.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 993.000


11. RTL Late Night (RTL4) 945.000
12. EenVandaag (NPO1) 921.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 917.000
14. Journaal 18:00 (NPO1) 898.000
15. Shownieuws (SBS6) 762.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 22.2%
2. NPO1 / 19.3%
3. SBS6 / 9.1%
4. RTL5 / 7.3%
5. NPO2 / 6.0%


6. RTL7 / 5.3%
7. NET5 / 4.9%
8. NPO3 / 4.0%
9. Vero / 2.3%
10. RTL8 / 2.1%


11. N.geog / 1.1%
12. Discov / 0.8%
13. FOX / 0.7%
14. SBS9 / 0.7%
15. TLC / 0.6%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 36,9%
2. Publieke Omroep 29,3%
3. SBS Groep 17,0%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen