SBS 6 scoort beste augustusmaand sinds 2011
SBS 6 heeft de beste augustusmaand sinds 2011 achter de rug. Het tv-station kwam uit op een gemiddeld marktaandeel van 10,4 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep 20 tot 54-jarigen. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. In augustus kon SBS 6 voor het eerst voetbal uitzenden dat onder het prestigieuze Champions League-pakket valt. Vooral de spectaculaire wedstrijd Manchester United – Club Brugge was een groot succes met ruim 1,3 miljoen kijkers.
Verder scoorde SBS 6 in augustus ook goed met de combinatie Hart van Nederland en Shownieuws. Die programma’s waren een zomer lang bijna onafgebroken late avond-winnaars.
Het marktaandeel dat SBS 6 in augustus neerzette (10,4 procent) ligt 14 procent hoger dan vorig jaar augustus. Concurrent NPO 1 kwam uit op 13,4 procent (+6 procent) en RTL 4 op 15 procent (-5 procent).
De gehele SBS-groep kwam uit op 22,6 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep, wat een stijging van 7 procent is ten opzichte van vorig jaar.
De zenders van NPO kwamen uit op 23,8 procent (+4 procent) en die van RTL op 27,7 procent (-12 procent).