Red Mijn Vakantie trapt af met bijna 900.000 kijkers
De kijkcijfers van zondag 23 augustus 2015 (SKO)
De nieuwe serie van Red Mijn Vakantie met Rob Geus en Thijs Zeeman is zondagavond van start gegaan met een mooie 886.000 kijkers op SBS 6, goed voor 14 procent marktaandeel. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. Red Mijn Vakantie was het achtste meest bekeken programma van de avond en de nummer drie op prime time, direct na NPO 1-hits Een tegen 100 met 2,2 miljoen kijkers (34 procent) en Tussen Kunst en Kitsch met 1,5 miljoen kijkers (23 procent).
SBS 6 scoorde verder vooral met Hart van Nederland, dat met 1,3 miljoen kijkers (24 procent) de winnaar op de late avond was, en met het door 689.000 kijkers (11 procent) bekeken Wegmisbruikers.
De familiezender was de nummer twee van de avond met 11 procent marktaandeel. Het station staat diep in de schaduw van NPO 1, dat met 30 procent marktaandeel oppermachtig was. RTL 4 staat nog dieper in de schaduw met 8,5 procent aandeel.
NPO 1 scoorde met twee programma’s nóg meer kijkers dan met zijn prime time-hits, namelijk met het Achtuurjournaal (2,7 miljoen, 48 procent) en Studio Sport Eredivisie (2,4 miljoen, 50 procent). Op de late avond trok Studio Voetbal 1,1 miljoen kijkers (21 procent).
RTL 4 scoorde vooral met het Half Acht Nieuws, dat 770.000 kijkers (15 procent) trok. Op prime time wist Alarm Fur Cobra 11 een magere 609.000 kijkers (9 procent) te vermaken. Jouw Vrouw Mijn Vrouw deed 388.000 kijkers (7 procent).
De meest bekeken prime time-titels op een niet-top drie-zender waren Zomergasten met 597.000 kijkers (10 procent) op NPO 2, Ranking the Stars met 570.000 kijkers (9 procent) op NPO 3 en Spuiten en Slikken op reis met 476.000 kijkers (8 procent) op NPO 3.
Top 15 01. Journaal 20:00 (NPO1) 2.710.000 02. Studio Sport Eredivisie (NPO1) 2.428.000 03. Een tegen 100 (NPO1) 2.161.000 04. Tussen kunst en kitsch (NPO1) 1.518.000 05. Hart van Nederland (SBS6) 1.275.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 29.9% 2. SBS6 / 11.0% 3. RTL4 / 8.5% 4. NPO2 / 6.7% 5. NPO3 / 5.5%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. Publieke Omroep 42,1% 2. SBS Groep 20,0% 3. RTL Nederland 17,8% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |