Bijna 800.000 kijkers voor geflopte serie The Finder
De kijkcijfers van maandag 15 juni 2015 (SKO)
De Amerikaanse serie The Finder, een spin-off van Bones, is maandagavond met 766.000 kijkers begonnen op RTL 4. Daarmee werd 12 procent marktaandeel behaalde, 27 onder het avondgemiddelde van de zender. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. The Finder, dat in Amerika na dertien afleveringen van de buis gehaald vanwege lage kijkcijfers, maakt onderdeel uit van de seriemaandag van RTL 4, die in de loop der jaren steeds minder succesvol is geworden.
The Finder stond in de schaduw van half tien-winnaar Memories Extra, dat op NPO 1 een mooie 1,2 miljoen kijkers neerzette, goed voor 19 procent marktaandeel.
RTL 4 werd tijdens The Finder bijna ingehaald door de veel kleinere zusterzender RTL 5, die de nummer drie was om half tien met 714.000 kijkers (12 procent) voor Deurwaarders: Betalen of Leeghalen.
De winnaars om half negen waren Groeten van MAX met 1,4 miljoen kijkers (24 procent) op NPO 1, CSI met 816.000 kijkers (14 procent) op RTL 4 en Peter R. de Vries: Internetpesters Aangepakt met 552.000 kijkers (9 procent) op RTL 5.
SBS 6 moest op prime time genoegen nemen met 408.000 kijkers (7 procent) voor de Airen Mylene-show De 25.
Over de hele avond gezien deden alleen GTST (1,8 miljoen, 32 procent) en Achtuurjournaal (1,5 miljoen, 27 procent) het beter dan de prime time-winnaar.
Op de late avond waren vooral Shownieuws (1,1 miljoen, 24 procent) en Hart van Nederland (1 miljoen, 19 procent) in trek. Jinek pakte op de eerste Humberto Tan-loze avond brons met 655.000 kijkers (19 procent).
Al met al was NPO 1 weer de grote winnaar met 20 procent aandeel, gevolgd door RTL 4 (17 procent), SBS 6 (10 procent) en RTL 5 (6 procent).
Top 15 01. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.808.000 02. Journaal 20:00 (NPO1) 1.454.000 03. Groeten van MAX (NPO1) 1.426.000 04. Half acht nieuws (RTL4) 1.250.000 05. Memories Extra (NPO1) 1.193.000
|
Marktaandelen (18-24u, 6+) 1. NPO1 / 19.7% 2. RTL4 / 17.0% 3. SBS6 / 9.6% 4. RTL5 / 6.0% 5. Vero / 5.5%
|
Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+) 1. RTL Nederland 31,1% 2. Publieke Omroep 29,9% 3. SBS Groep 20,5% |
Meer kijkcijfers bij StichtingKijkOnderzoek Internetadres: (Kijkonderzoek.nl) |