Johnny en John verslaan Eurovisie Songfestival


De kijkcijfers van donderdag 21 mei 2015 (SKO)

De RTL 4-programma’s van Johnny de Mol en John van den Heuvel waren donderdagavond de winnaars op prime time. De Wensboom en Op De Vlucht versloegen het Eurovisie Songfestival op NPO 1. Dat blijkt uit cijfers van Stichting KijkOnderzoek. De Mols De Wensboom trok bijna 1,2 miljoen kijkers (20 procent), waarna John van den Heuvel met Op De Vlucht ruim 1,1 miljoen kijkers noteerde. Op hetzelfde moment trok de tweede halve finale van het Songfestival 964.000 kijkers (16 procent).

De andere meest bekeken programma’s op prime time waren Op Weg Naar Het Songfestival met 853.000 kijkers (14 procent), Keuringsdienst van Waarde met 574.000 kijkers (10 procent) en Darts Premier league met 476.000 kijkers (8 procent) op RTL 7.

SBS 6 bleef wat achter. De zender trok op prime time slechts 407.000 kijkers (7 procent) met Castle. De topper van die zender was Hart van Nederland met 770.000 kijkers (14 procent).

De RTL 5-programma’s Van Etter Tot Engel: Moeder en Dochter en Kerels met een Kleintje trokken respectievelijk 291.000 en 315.000 kijkers, beide goed voor 5 procent marktaandeel.

Vooravond en late avond

Over de hele avond gezien was het Achtuurjournaal het meest bekeken programma met 1,8 miljoen kijkers (31 procent). De nieuws top zes wordt afgemaakt door Half Acht Nieuws (1,1 miljoen), EenVandaag (831.000), Zesuurjournaal (780.000), Hart van Nederland (770.000) en Editie NL (716.000).

De showrubrieken RTL Boulevard en Shownieuws trokken 751.000 en 602.000 kijkers, ’s lands enige soapserie GTST trok 1,4 miljoen kijkers, Utopia deed 601.000 kijkers en DWDD (1,2 miljoen) won de talkshowstrijd van RTL Late Night (1 miljoen) en Pauw (621.000).

Wrath

De meest bekeken film van de avond was Wrath of the Titans met 392.000 kijkers op Veronica. De meest bekeken niet-Nederlandstalige serie was Castle op SBS 6.

De populairste zenders van de avond waren RTL 4 (20 procent aandeel), NPO 1 (20 procent), SBS 6 (8 procent) en RTL 7 (7 procent).

Top 15
01. Journaal 20:00 (NPO1) 1.778.000
02. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.398.000
03. De wereld draait door (NPO1) 1.205.000
04. De Wensboom (RTL4) 1.187.000
05. Op de vlucht (RTL4) 1.143.000


06. Half acht nieuws (RTL4) 1.135.000
07. RTL Late Night (RTL4) 1.001.000
08. Eurovisie Songfestival (NPO1) 853.000
09. Op weg naar het ESF (NPO1) 853.000
10. EenVandaag (NPO1) 831.000


11. Journaal 18:00 (NPO1) 780.000
12. Hart van Nederland (SBS6) 770.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 751.000
14. Sportjournaal (NPO1) 718.000
15. Editie NL (RTL4) 716.000

Marktaandelen (18-24u, 6+)
1. RTL4 / 19.7%
2. NPO1 / 19.6%
3. SBS6 / 8.0%
4. RTL7 / 6.8%
5. NPO2 / 6.1%


6. NPO3 / 5.0%
7. Vero / 4.6%
8. NET5 / 4.2%
9. RTL5 / 4.0%
10. FOXEre1 / 2.6%


11. RTL8 / 2.0%
12. Comedy / 0.9%
13. Discov / 0.9%
14. FOX / 0.8%
15. N.geog / 0.8%

Marktaandelen per zendergroep (18-24u, 6+)
1. RTL Nederland 32,6%
2. Publieke Omroep 30,7%
3. SBS Groep 17,4%
Meer kijkcijfers bij
StichtingKijkOnderzoek
Internetadres:
(Kijkonderzoek.nl)

 

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen