966.000 kijkers voor Jan Keizer Een Leven Na BZN


De kijkcijfers van vrijdag 11 juli 2008 (SKO)

Jan Keizer: Een Leven Na BZN (TROS, Ned1, 21:30) – De nieuwe soap over de Volendamse zanger Jan Keizer maakte vorige week met bijna 1,1 miljoen kijkers een goede start op Nederland 1. Deze week levert het met 966.000 kijkers (madl: 18.2%) iets in, maar is het nog steeds het best bekeken amusements- programma van de avond. “Ondanks dat je al zo lang in het vak zit, moet je in het begin wel aan de camera’s wennen. Maar later worden de cameramensen als broers van je.

Toen hij zich meer op zijn gemak voelde met de cameraploeg om zich heen, kon de voormalige BZN-zanger ook meer genieten van de opnamen. Hij vertelt aan Novum: “Op een gegeven moment heb je het niet meer zo door dat ze er zijn en worden de opnamen vind ik ook beter. Dan is het ontspannen en wordt het heel erg leuk en komt het ook gewoon veel leuker over allemaal.

Shownieuws (SBS6, 19:18) – De vroege editie van Shownieuws heeft al heel wat huwelijken mogen verslaan, maar de registratie van de Volendamse zanger Jan Smit zal het programma niet in handen krijgen. “Als we trouwen – en ik weet echt nog niet wanneer – wil ik geen krankzinnig mediacircus. Dat wordt een dag voor Yolanthe en mij en onze families. Niks sponsoring van Shownieuws of bladen“, vertelt Jan Smit. Volgens Jan hebben hij en zijn Yolanthe op sommige momenten last van hun populariteit. “ls we ergens zitten en ik zie een fotograaf buiten wachten, vraag ik hem binnen. Maak je plaatje maar, zeg ik dan. Dan ben je ook zaterdagavond eens lekker op tijd bij je gezin. Toen Yolanthes vader werd begraven waren ze er ook. Vier man sterk, tijdens de kerkdienst en bij het graf. Dat is wel even slikken, maar het is de tol van de populariteit.” Shownieuws werd vrijdag door 698.000 kijkers (madl: 19.1%) bekeken.

Frasier (Comedy Central, 24:30) – Het afgelopen kwartaal is voor Comedy Central zeer succesvol verlopen, voglens een woordvoerster. Vanaf het tijdstip van uitzenden (elke dag om 20.00 uur) behaalde Comedy Central onder de doelgroep 20 tot 49 jaar een marktaandeel van 2,3%. Onder de doelgroep 20 tot 34 jaar steeg het marktaandeel naar drie procent. Onder de selectieve doelgroep ‘Boodschappers 20-49 jaar’ is Comedy Central ook in het avondtijdvak (18-02) met een marktaandeel van 1,6% inmiddels na de RTL- en SBS-groep de elfde zender van Nederland. “Ondanks dat Comedy Central in dit tijdvak de eerste twee uur niet uitzendt weet de zender toch de andere commerciële zenders achter zich te laten“, aldus de zegsvrouw. “Het succes van Comedy Central komt voor een groot deel door de introductie van veel nieuwe series in het afgelopen kwartaal waardoor het aanbod steeds gevarieerder is geworden.” De best bekeken uitzending van Comedy Central op vrijdag was Frasier met 96.000 kijkers (madl: 6.0%).

De TOP-lijsten zijn twee weken na publicatie helaas niet meer te bekijken.

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen