Harry Mens was bevriend met ‘horrorvader’ Martien Meiland

Harry Mens was vroeger bevriend met de vader van Martien Meiland, die in de biografie van de SBS-ster wordt neergezet als een soort horrorvader. Dat onthult de Business Class-ster in weekblad Privé.

Harry Mens © Business Class

De talkshowhost trok geruime tijd op met Nico Meiland, de vader van Martien. “‘Niek’ Meiland was vroeger inkoper bij een bloembollenfirma in Santpoort. Zelf zat ik destijds ook in de bloembollen. Nico was zo gek als een deur. Martien lijkt uiterlijk als twee druppels water op hem. Ze zijn precies hetzelfde gebouwd: mager, slank. Martien is echt een kopietje.”

Vreselijke man

Harry herinnert zich nog goed dat Nico Meiland behoorlijk aan de alcohol zat. “Martiens vader lustte hem goed hoor. Hij kon flink zuipen”, vertelt hij.

Zelf heeft Martien niets dan slechte herinneringen, zegt hij in zijn boek: “Nooit een band mee gehad. Als kind al niet. Vreselijke man. Ik heb nooit liefde gevoeld. Ik herinner me niet één leuk vader-zoon-moment met die man. Geen autoritje, niet spelen op het strand, geen knuffel, helemaal niets.”

Bovendien ging Nico tijdens het ziekbed van Martiens moeder vreemd met Martiens lievelingstante Art. “En hij was alcoholist. Daar is ie zelfs voor opgenomen geweest”, aldus Martien.

Harry in bres voor Nico

Je moet het allemaal in een ander perspectief zien, meent Harry. “Dat was een totaal andere tijd, joh. Je moet je voorstellen dat de naoorlogse generatie keihard aan het werk was. Er werd ook goed op de centen gelet. Mijn vader was net zo. Die had ook nooit tijd, was altijd maar aan het bikkelen. Persoonlijk heb ik hem dat nooit kwalijk genomen. Je moet het plaatsen in het tijdsbeeld van toen.”

Inmiddels heeft Harry niets meer te maken met de Meilandjes. “Het is bijna vijftig jaar geleden dat ik Nico voor het laatst heb gezien. Met de familie Meiland heb ik sindsdien niets meer. Ik Vertrek heb ik nooit gevolgd, van Chateau Meiland heb ik geen enkele aflevering gezien. Sterker nog, niemand wist, tot nu toe, dat ik Nico Meiland heb gekend.”

22 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Asjemenou
december 2, 2020 04:01

En mijn opa kende Harry’s pa uit De Engel, keihard werken in de bollen voor een paar stuivers. Zo ging dat in die tijd..

Gast
Jantje
december 1, 2020 21:50

Eens met Harry. Mensen hebben weinig historische kennis. Vroegen was vader het hoofd van het gezin. Altijd aan het werk. Er werd niet met kinderen gespeeld of geknuffeld. Was ook niet nodig want de gezinnen waren groot en men had genoeg aan broertjes en zusjes en buurtkinderen om mee te spelen (daar liep je gewoon naar toe, geen gedoe met afspraken of toestanden). Als je stout was kon je een pak rammel van vader krijgen. Niemand iets aan over gehouden

Gast
Koen
december 1, 2020 22:58
Antwoord op  Jantje

oh dus wel tijd voor een pak rammel maar niet voor een liefdevol moment, wat kunnen mensen toch slap lullen en dingen zo goed praten

Gast
De Eerlijke
december 1, 2020 23:44
Antwoord op  Koen

Een liefdevol moment haha man man ben jij gay ofzo. Wat een slappelingen tegenwoordig toch, maar de gevolgen zullen snel gaan komen want de nieuwe generatie is nog weer zwakker dan de vorige.

Gast
Koen
december 2, 2020 01:31
Antwoord op  De Eerlijke

nou ik ben niet gay en ook niet van tegenwoordig, hansworst

Gast
Sjaak echt
december 2, 2020 08:42
Antwoord op  Koen

Over 2 generaties wordt dezelfde kritiek op jou gegeven.

Gast
Philips de Goede
december 1, 2020 20:00

Is Harry’s businessclass programma ook een horror? Altijd dezelfde slappe hap, altijd dezelfde reclamehap, en wat dor hout van oud geld en/of wannabee’s eromheen als gasten en figuranten. Harry houdt dezelfde formule aan tot 2027, en dan stopt ie met 80 jaar.

Gast
Kim H.
december 1, 2020 21:13
Antwoord op  Philips de Goede

Ik vond die vaginakaarsen wel boeiend.

Gast
Van de Wal
december 2, 2020 00:09
Antwoord op  Kim H.

Die roken naar vis?

Gast
Rinus
december 2, 2020 12:50
Antwoord op  Philips de Goede

Amice de Goede, ik proef hier een beetje (veel) afgunst , deze man werkt zich tien keer in de rondte, is zéér intelligent, zegt de dingen recht voor zijn raap, heeft in begin grote financiële risico’s genomen, amice de “Goede” doe dat maar eens na. De naam “de Goede past helaas NIET bij jou.
RTL 7 10.30u, veel kijkplezier, fijne dag, Sinterklaas slaat jou over! Wedden?

Gast
Philips de Goede
december 3, 2020 01:00
Antwoord op  Rinus

Laat die kindervriend maar thuisblijven met zn staf. Heb liever gewoon een sneeuwvakantie begin van het jaar..

Gast
Philips
december 4, 2020 14:00
Antwoord op  Rinus

Amice Rinus, Ik wens je een insgelijks toe, een sinterklaas je zeker zal overslaan! Sicko ..lol

Gast
Philips de Goede
december 3, 2020 01:08
Antwoord op  Philips de Goede

De vaginakaarsen .? Gewoon een plug voor een duurbetaald kaarsje waarschijnlijk. En het stukje theater zal hem geen windeieren leggen denkelijk.

En je kan alle aroma’s namaken. Als de geur snel vervliedt weet je dat het namaak is.

Gast
Caroline
december 1, 2020 16:20

Alcoholisme zit duidelijk in de genen bij de familie Meiand.

Gast
Zalmneusje
december 2, 2020 09:05
Antwoord op  Caroline

Hoezo? Omdat ze dagelijks een wijntje of 2 nemen? Heb nog nooit iemand van de familie dronken gezien of zelfs aangeschoten.

Gast
Axel-F
december 2, 2020 13:36
Antwoord op  Caroline

Caroline, je kent die gozer niet eens persoonlijk.

Gast
Jannes van Loon
december 1, 2020 15:45

Bij Harry zijn ook een herinnering binnen geschoten ?

Gast
Maarten
december 1, 2020 15:11

Opsomming:

Een autistische hond
Een man die na een huwelijk en 2 dochters uit de kast komt
Een kleinkind die haar vader niet kent die niks met hun te maken wil hebben
Een opa die zwaar alcoholist en knettergek was.
Een huisvriendin die slaande ruzie met de dochter krijgt
Een huishoudster die zich als grof vuil door hun behandeld voelt

Leuk om naar te kijken maar wat een krankzinnige familie is het eigenlijk.

Gast
Nickela uit Oude Pekela
december 1, 2020 17:25
Antwoord op  Maarten

Aldus ghostwriter Maarten die nog onnozeler is dan hij met z’n opsomming doet voorkomen.

Gast
Lisa
december 1, 2020 17:57
Antwoord op  Maarten

Een oma die alles en iedereen verloren heeft en de dochter die ze nog heeft smeekt om niet naar het buitenland te vertellen

Gast
maatje te groot
december 1, 2020 15:09

En…??

Gast
Hier is niets te zien, ... doorlopen
december 1, 2020 15:07

Oude koeien…

… iets van vijftig jaar geleden ….

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen