Jeroen van Inkel jaloers op Qmusic-ster Mattie Valk

Jeroen van Inkel, presentator bij marktleider NPO Radio 2, is behoorlijk jaloers op de grote ster van Qmusic: Mattie Valk. Dat geeft hij toe in gesprek met de Playboy.

Jeroen van Inkel © Annemieke van der Togt

Ooit was de 59-jarige Jeroen van Inkel de grote ster van de radio, maar nu zit hij behoorlijk weggestopt in de weekendochtenden. Zijn ster is daarmee toch een beetje gedaald. Wat dat betreft kijkt Jeroen wel eens met jaloezie naar de grote radiosterren van nu, die nog een hele carrière voor zich hebben.

Mattie Valk

Als voorbeeld noemt hij Mattie Valk. “Mattie ken ik nog uit de tijd dat ik een ochtend- en later middagprogramma had bij Qmusic en hij daar vormgever was. We hebben eindeloze gesprekken gehad over radiomaken, maar ook bijvoorbeeld over de komst van de iPhone. Zo lang is dat al geleden.”

Ze hadden een goede band met elkaar, maar nu speelt er ook wat jaloezie bij Jeroen. “Ik ben niet per se jaloers op zijn succes, maar ik ben wel jaloers op zijn jeugd. Hij is the new kid on the block. Hij is de kersverse diskjockey met een eigen stijl die nog een hele carrière voor zich heeft.”

Doet Jeroen er nog toe?

Heeft Jeroen nog wel het gevoel dat hij ertoe doet? Soms twijfelt hij. “Die momenten zijn er wel geweest. Ik was bijvoorbeeld helemaal niet happy met de opkomst van Giel Beelen, die ineens waanzinnig veel luisteraars aan zich wist te binden. Edwin Evers idem dito. Gerard Ekdom is ook iemand bij wie ik dacht: jij zit wel heel erg in mijn wijk.”

Het is wat het is, aldus Jeroen. “Je ziet gewoon dat je wordt ingehaald en dat is natuurlijk niet leuk. Vraag maar aan de concurrenten van Max Verstappen.”

Het Playboy-interview met Jeroen van Inkel kunt u lezen via Blendle.

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Henri
december 4, 2020 00:06

Ik luister nog 10 x liever naar Jeroen van Inkel dan naar Matti de Matennaaier. Ik kan hem niet zien en horen.

Gast
Diklip
december 2, 2020 00:18

What the hell, blendle bestaat dat nog?

Gast
Klaas Minder Vaak
december 2, 2020 00:01

Jeroen heeft de gun-factor. Hij heeft liefde voor het radiovak en dat hoor je. Vergelijk dat maar eens met de Marieke Elsinga’s van deze wereld die alleen maar aandacht en bevestiging zoeken.

Gast
Yvonne
december 1, 2020 22:32

Oubolliger dan Jeroen van Inkel kan haast niet!

Gast
Winterklaar
december 1, 2020 22:21

Ouwe lullen staan alleen maar in de weg.

Gast
Jaap Aap
december 1, 2020 22:10

Hij ging van zender naar zender, elke keer als ie het ergens beu was, meldde ie zich ziek en zat ie maandenlang thuis met ziekteverlof.

Dan haalt de concurrentie die niet zo verwend doet je vanzelf in en kom je ook niet meer op primetime aan de bak.

Gast
Magnus Dickendorfer
december 1, 2020 20:54

Jeroen blijft een top radiomaker en voor mij een radioheld. Vind het jammer dat zijn show op radio 5 is gestopt. In de weekenden slaap ik uit dus luister ik weinig naar zijn show.

Gast
Albert Verlinken
december 1, 2020 20:11

Heerlijk eerlijk!

Gast
Dreetje
december 1, 2020 20:08

Ik word ook wel eens ingehaald maar dan geef ik gas bij en haal ik hen in

Gast
Jelle
december 1, 2020 19:58

De druiven zijn zuur hier. De zogenaamde uitgerangeerde radiosterren uit de jaren 90 zorgen wel dat Radio 2 het best beluisterde station van Nederland is.

Gast
Brigitte
december 1, 2020 17:45

Misschien kan hij beter maar solliciteren bij radio oranje

Gast
Herinnert U Zich Deze Nog
december 1, 2020 17:32

Jeroen is een van de laatste echte dj’s. Genood altijd van Curry en Van Inkel op Radio Veronica en daarvoor al op Radio Decibel in Amsterdam.

De jongere generatie zijn meer programma/radiomakers, geen dj’s.
De beste Dj van dit moment is Jeroen Nieuwenhuize op Radio10.

Ach ja, als je afglijd naar de volgevreten staats radio 2 3,4,5,6 enz.., dan weet je dat het klaar is.

Gast
anonymous
december 1, 2020 17:08

Zijn manier van presenteren is te veel jaren 80-90.
Alle dj’s van radio 2 kunnen zo met pensioen, zijn niet met de tijd meegegaan.
Ook dj’s van nu, zoals Gerard Ekdom en Mattie en Marieke zijn vreselijk trouwens.

Gast
Radio is zo jaren 90
december 1, 2020 16:33

Van Inkel zit als nestor nu op zijn plek bij de uitgerangeerde radiosterren uit de jaren 90/.
Ruud, Annemiek, Gijs, Jeroen, Giel en Rob allemaal hip in de jaren 90, maar nu is hun ster aardig uitgedoofd.
Dat is normaal iedere nieuwe generatie volgt de vorige op. Alleen wie luistert er anno 2020 nog naar de radio als jezelf via streaming ieder nummer kan ontdekken?
Maar troost voor Jeroen jij mag dadelijk meedoen met de bejaardenradio van de Top 2000. Dus is hij even weer één weekje lang de grote radio meneer. Maar probeer dan verdorie wel eens om een zin normaal uit te spreken i.p.v. dat achterhaalde jaren 80 op Amerikaanse leest geschoeide DJ gebrabbel.

Gast
WEST*
december 1, 2020 16:58

Je hoeft helemaal niet jaloers te zijn , eerder zorgen , want alle radiozenders krijgen straks een dreun als Ziggo analoge kabel FM afsluit Een paar miljoen huishoudens hebben dan geen radio ontvangst meer , tenzij ze een FM antenne kopen

leuk vooruitzicht ook voor de lokale en regionale radiozenders alleen vrije ether is nog beschikbaar,en dat hebben de meeste alleen in de auto ! Dus even afwachten als 1 januari Ziggo alle zenders via de analoge fm kabel niet meer doorgeeft, de cijfers in de komende maanden in 2021 zullen dramatisch zijn

Gast
anonymous
december 1, 2020 17:11
Antwoord op  WEST*

Onzin, biemand luistert meer via de analoge kabelradio.

Gast
WEST*
december 1, 2020 19:52
Antwoord op  anonymous

Dus van de plm 7 miljoen huishoudens zou niemand meer via de kabel op zijn tuner luisteren
Hoeveel stereosets zullen er staan in Nederland? En hoeveel fm tuners worden er nog verkocht ? Dat zijn er nog heel veel hoor!! en de echte freaks die hele dure tuners kopen, zijn die dan ook overgeschakeld op DAB? of luister men via het tv geluid met soundbar dat niet te pruimen valt ! en de freaks met hun vintage apparatuur voor 1995? die gaan echt geen DAB kopen, IS OOK VRESELIJK neen zij willen geluid toen geluid nog hi fi geluid was en beter dan die rommel van tegenwoordig !

Gast
Suus
december 1, 2020 16:31

Heel normaal om als ouwe man jaloers te zijn op de jeugd.
Je zou zo graag willen maar het lukt niet meer…
Daar hebben ze pensioen voor uitgevonden,
dan hoeft het ook niet meer.

Gast
Poehee
december 1, 2020 16:05

Er is iets met de stem van Jeroen aan de hand. Zijn stem is niet meer aangenaam om naar te luisteren. En hij probeert soms wat puberaal te doen, maar is halverwege al doodop. Vergane glorie dus. Wel jammer van mijn weekendochtenden. Ik luisterde graag naar Radio 2. Tegenwoordig is Radio 5 het vroegere Radio 2. Heerlijk.
En nee…ik ben niet bejaard.

Gast
Kritisch Avrolid
december 1, 2020 15:57

Van Inkel is behoorlijk blijven stilstaan. Zijn uitzendingen vroeg in de weekendochtenden bevatten veel oude items. Daarnaast praat hij nog net zo hijgerig en stotend als vroeger. Toen was het vernieuwend en vlot. Nu ronduit irritant; een oude man die zichzelf als twintiger probeert te immiteren.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Kritisch Avrolid
Gast
Olcay
december 1, 2020 15:56

Mijn RUUD heeft ook de eeuwige jeugd.

Gast
Kleintje
december 1, 2020 18:51
Antwoord op  Olcay

Misschien dankzij de beroemde blauwe pilletjes maar verder heeft hij meer beurten nodig dan dat hij kan geven.

Gast
Pollo
december 1, 2020 15:46

Eindelijk weer een reden om de Playboy te kopen. Van die wijven in het blad moet je t niet meer hebben tegenwoordig.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen