‘Sky Radio heeft keihard bezuinigd op kersttram GVB’

Talpa Radio heeft de kersttram van zijn radiozender Sky Radio weer losgelaten op het tramnetwerk van Amsterdam, maar Bart Ettekoven vindt het dit jaar maar een kale bedoening.

Sky Radio © Sky Radio

Kerstliefhebber Rolf Sanchez verzorgde de feestelijke opening van de kersttram door met één druk op de knop de duizenden kerstlampjes van de tram te ontsteken. “Vanaf vandaag kunnen reizigers die noodzakelijk moeten reizen dat, zoals ieder jaar, in kerststijl doen met non-stop de beste kersthits van The Christmas Station”, liet Talpa Network weten.

Ultieme kerstgevoel

Rolf Sanchez was hartstikke enthousiast: “Ik voel me vereerd dat ik de Sky Radio kersttram mag openen. Het is geweldig dat ook in deze bijzondere tijd de kersttram van The Christmas Station er is om reizigers het ultieme kerstgevoel te geven, want juist nu is dat extra belangrijk!”

Talpa stak de loftrompet. “De tram is voorzien van een gigantische kerstmuts van 2,5 bij 2 meter en meer dan 6000 kerstlampjes. Binnen klinken non-stop de beste kersthits van The Christmas Station om reizigers helemaal in kerststemming te brengen.”

Bezuiniging

’s Avonds was Bart Ettekoven, de nietsontziende baas van tijdschrift Weekend, iets minder enthousiast. “Ik weet nog vroeger toen het net allemaal was bedacht met deze tram, dat die tram nog met echte kersttakken door de stad reed. Dat was echt een moment. Met echte kersttakken op zo’n tram.”

Dat is nu wel anders, aldus Bart. “Nu is er alleen een stickertje op geplakt. Heel fancy, maar een kleine bezuiniging volgens mij.”

De tram rijdt iedere dag een andere route om zoveel mogelijk mensen het kerstgevoel te kunnen bezorgen.

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jolanda
december 1, 2020 23:24

Alles maar ook echt al het materieel van de GVB is zeer slecht. De trams en de metro’s zijn vreselijk, in de nieuwste zitten niet eens normale zachte stoelen in maar plastic kuipen in de lengte van de metro. Sorry hoor maar veevoer is nog comfortabeler ingericht. Overigens zijn de technici van de metro’s mensen van de laagste soort weet ik uit bronnen die daar werken.

Gast
Barry Hoeksema, Hoofd TD, GVB Amsterdam
december 1, 2020 23:42
Antwoord op  Jolanda

Veevoer is echt slecht als je lekker comfortabel van A naar Beter wil.

Heb je zin om een borrel te pakken Jolanda, dan kunnen we daarna misschien wat nader tot elkaar komen. Heb wel zin in een avondje leeghoofdig vertier met jou.

Gast
Ik ik
december 1, 2020 21:53

Bart is ook als een nepkerstboom

Gast
André
december 1, 2020 20:41

Leuk voor Amsterdam. Rest van Nederland zal het worst zijn.

Gast
Brigitte
december 1, 2020 20:18

Ik zet mijn lievelings kerstcd in mijn cd
Speler en zet hem op repeat zo heb ik mijn eigen sky radio

Gast
Cindy
december 2, 2020 02:27
Antwoord op  Brigitte

Cd speler.
Hahahaha gast 😂🤣😂🤣👍
Of ben je serieuds?? Hahaha 😂🤣 Echt leuk jij

Gast
Mick
december 1, 2020 19:55

Wat een commotie om niks. Die kersttram is al jaren een GVB tram met kerstmuts en bestickering. Ziet er gewoon goed uit.

Gast
TGV
december 1, 2020 19:55

Talpa à Grande Vitesse

Nu de TV nog.

Gast
Uuuh
december 1, 2020 17:58

Het is mij een raadsel waarom dit nieuws uit het plaatselijke suffertje van Amsterdam moet worden gedeeld met de rest van Nederland……..

Gast
Amsterdams Peil
december 1, 2020 19:31
Antwoord op  Uuuh

Echt jammer hoor. Er was altijd zoveel gezelligheid van die mooie tram met al die lichtjes.
Jammer dat het radiostation zo kut is, met die kutkerstliedjes waar ze rond half oktober al non-stop mee beginnen.
En al die kutcommercials tussen al die kutkerstliedjes door, alsof we infantiele debielen zijn die elke vijftien minuten dezelfde radioreclame willen horen.
Maar die tram was werkelijk serieus een buitengewoon fraaie traditie elk jaar weer waar ik reikhalzend naar uitkeek omdat het zo gezellig leek, aan de buitenkant dan.
Zo een tram met kerststallen en lichtjes, en gouden kerstballen en zo meer.
Binnen in de tram hadden ze vorig jaar in elk geval nog de radio aanstaan op Sky Radio. Overal kots op de vloer, mensen vonden het verschrikkelijk. Daar zijn ze toen mee gestopt.

Gast
Onzin
december 1, 2020 21:23
Antwoord op  Amsterdams Peil

😂👌

Gast
Cindy
december 2, 2020 02:25
Antwoord op  Amsterdams Peil

Hahaha 😂🤣😂🤣👍

Wat een rampzalige kersttram moet dat geweest zijn krijg bijna medelijden man

Gast
Philips de Goede
december 1, 2020 16:59

Dit zielloosze K ut Sky Radio past perfect bij talpa. Zielloze boel en een gesel voor neerlandia.

Gast
Harry:-D
december 1, 2020 16:39

KERSTTRAMVERTELLING

*Wat moet ik doen?
***Dat zeg ik net: op een knop
drukken
*Op een knop drukken. Prima.
En hoe gaat de dag er verder uitzien?
Wat verwacht u daarna nog van mij?
***Heel blij in de camera kijken
*Ogenblik. Ik noteer het even…
Oké. En waarvoor dient die knop?
***Dat zeg ik net: die moet je indrukken
*Maar wat gebeurt er dan?
***De eerste keer nog niks
*Nog niks? Prima. En na de tweede keer?
***Als het goed is weer niks
*Oké. Weer niks… Staat genoteerd.
En hoe vaak moet ik drukken?
***Drie keer
*Waarom drie keer?
***Dat zeg ik net: de eerste twee
keren reageert-ie niet
*En wat gebeurt er na de derde keer?
***Dan spuit-ie fopsneeuw en er gaan
wat van die lampjes flikkeren
*Ik noteer het even… Er klinkt dan dus
géén kerstmuziek? Als ik zo vrij mag zijn..
Waarom dan wèl lichtjes en fopsneeuw?
***Dat zeg ik net: omdat je die knop
drie keer hebt ingedrukt
*Ja, ja… Oké. Ja, ik denk graag
mee, ziet u wel. Ik ben altijd heel
betrokken bij alles. Daar hebben
mijn fans recht op want zíj betalen
de kaartjes.
***De kaartjes?… Eh… Bij nader
inzien denk ik dat we wellicht toch
beter even iemand anders kunnen
bellen. Maar toch bedankt…
*Jammer. Ik luister altijd naar
Radio 10. Ik ben ook pas nog bij
jullie in de studio geweest. Dat
hadden jullie leuk aangepakt.
Daar waren we heel tevreden over
***Ja. Oké. Goed eh… Dag
meneer eh… Enge Bert Humperdinck
*Nee, Engelbert! Engelbert Humper-
dinck. Maar je belt nu gewoon met
René de Wit, hoor. Ha! Ha!…
***Fijn zo. Dag mijnheer De Wit
*Ja, jammer maar ik respecteer
uw beslissing. In ons vak is het
gewoon niet altijd dennengeur
en maneschijn. Een stukje
incasseren hoort er ook bij.
Zal ik u es iets vertellen?
Daar wordt je juist sterker
van! Zo zei ik laatst nog tegen…
tegen… Eh… Hallo? Hallo?…
Nou, moe, hij heeft opgehangen!
Nou weet ik ook niet eens voor
welk blaadje dit interview was!…
Moeten we volgende week weer
even naar de benzinepomp om
alle blaadjes te checken. Alsof
ik het al niet druk genoeg heb!…

Gast
Cindy
december 2, 2020 02:30
Antwoord op  Harry:-D

René le Blanc.
Hahahaha 🤣😂👍🤣
niet zo pesten die man 😂🤣😂

Gast
Bastiaan
december 1, 2020 16:16

Deze tram is gisteren gelijk al ontspoort! :)

Gast
idioot
december 1, 2020 17:37
Antwoord op  Bastiaan

-d…
de ontspoorte tram….ja ja.
ook een rugzakje zeker?

Gast
COkijkers
december 1, 2020 15:44

Met dank aan Talpa, die maken alles stuk.

Gast
WEST*
december 1, 2020 15:42

vreselijk radiostation, waar geen ziel in zit, radiomaken,en samenstellen van programma`s doe je met je hart , weten wat de luisteraar wil, en die willen geen herhaal zender waar je elke dag het zelfde hoort !
Dit soort zenders staan ook vaak bij bedrijven aan!

Gast
Oude zooi
december 1, 2020 15:08

Schandalig dit!
Hoe durven ze!?

WÉÉR een traditie om.zeep geholpen.

Gast
Albert Verhinderd
december 1, 2020 15:08

“Bart Ettekoven vindt…”. Toen ben ik gestopt met lezen.

Laatst bewerkt 1 maand geleden door Albert Verhinderd
Gast
deug niet
december 1, 2020 14:55

non stop trammelant met sky

Gast
Dr p
december 1, 2020 14:38

Saairadiokersttram aaaaaaah ik zou gillend wegrennen of aan de noodrem trekken

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen