Wierd Duk vindt Sander Schimmelpenninck seksistisch

Sander Schimmelpenninck zet kwaad bloed met zijn column waarin hij Fidan Ekiz verwijt in een domrechtse echoput te zitten. Hij uit zich bovendien seksistisch. Dat zegt Telegraaf-journalist Wierd Duk, die een kindje heeft met Fidan, op Twitter. Sander was vorige week te gast in De Vooravond en schrijft nu dat hij en Thomas Erdbrink achter de schermen moesten gniffelen toen Fidan begon over de leraar die halal geslacht werd in Parijs. “Ah, daar komt haar stokpaardje!“, fluisterden ze.

Twee mannen die in de coulissen neerbuigend praten over een vrouw die zich op een massamedium moedig verzet tegen islamitisch extremisme: raar, vindt Wierd het. “Nogal seksistisch ook, vind je niet?

Wierd vindt de column ongekend. “Volgens Schimmelpenninck is kritiek op de onthoofding van een leraar en de ideologie waarop die daad is gebaseerd iemands ‘stokpaardje’.

Dat kan gewoon niet, vindt de journalist. “Een onthoofding afdoen als ‘stokpaardje’ is het ergste aan die tekst.

Domrechtse echoput

Fidan zit volgens Sander in de domrechtse echoput, omdat ze naast haar islamkritiek ook kritisch is over klimaat-Pipi Greta Thunberg.

Flauw, vindt Wierd. “Kritiek op de kinderachtige hype rond Gretta niet dat je de klimaatcrisis niet serieus zou kunnen nemen. Hij valt dus recht in zijn eigen mes.

GeenStijl-ster Bart Nijman: “In zijn geval is een aardappelschilmesje al snel groot genoeg.

Columnist Jan Dijkgraaf: “Het is een aandoenlijk ventje, onze broekpoeper.

Story-baas Guido den Aantrekker is ook kritisch over Sander: “‘Glimlachen’ om een onthoofde leraar. En dat parmantig melden in je Volkskrant-column. De knuffeldiertjes van naïef en wegkijkend links hebben in mijn optiek bloed aan hun glanzende vachtjes.

Wierd: “Aandoenlijk is dat hij denkt systeemkritisch te zijn, terwijl hij nu juist bij uitstek de hofnar van het systeem is. maar goed, genoeg hierover.

Sander lacht om kritiek

Sander lacht om de kritiek. “Wat zou ome Wierd getriggerd hebben, ‘middelmatige man’ of ‘hele fascist’?

Overigens laat Sander zich in zijn schandaalpodcast óók regelmatig van zijn meest seksistische kant zien. Zo riep de presentator vrijdag dat je bij de helft van alle vrouwen in De Pijp alleen maar aan hoeft te bellen om hen te kunnen penetreren.

Foto: NPO, RTL

30 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
mrGer
oktober 27, 2020 11:35

Dat gelul over links en rechts. Je bent niet links, noch rechts, je hebt een mening en dat schijnt nog steeds te mogen. Dat is niet links, ook niet rechts, dat is gewoon rechtdoor. Als je iets vindt, dan mag dat, is dat nou links of rechts. Dat hele richtingengedoe is een uitvinding van de politiek iemand in een hokje te zetten, de ophokplicht, ik ben meer van de vrije uitloop.

Gast
Abraham
oktober 27, 2020 11:13

Sander Schimmelpenninck komt uit een adellijke familie, nou dan weet je het wel. in dat soort kringen doet iedereen het met elkaar en ranzige dan wel frauduleuze zaken worden onder het Perzische tapijt geveegd dan wel in een doofpot gestopt. Sander is een kwetsbaar figuur. Hij is mislukt bij Op1 en bij Quote, aan zijn naam kleeft de verdenking van pedofilie, hij minacht en schoffeert mensen, hij zoekt ruzie en hij probeert selectief te deugen wanneer het hem goed uitkomt. Hoogmoed komt voor de val Sander.

Gast
Kwam er maar eens geluid uit
oktober 26, 2020 23:28

Eric “Slowhand” Clapton, Johnny “Guitar” Watson, William “Count” Basie, Elvis “The King” Presley, Frank “The Voice” Sinatra, “Screamin'” Jay Hawkins.

Sander “Domrechts” Schimmelpenninck, de man zonder geluid.

Gast
Auguust
oktober 26, 2020 17:49

Sander is een misselijk makende terpetijnzeiker die zijn verzuurde ultra linkse mening mag spuien in de azijnbode. Sander, Fidan heeft in haar pink meer dan jij in je hele lichaam! Zij die een moslim achtergrond heeft en het waagt om de perverse uitwassen van deze religie te benoemen wordt door jou weggezet als een domme rechtse muts. Er is er maar één dom en dat ben jij Sander! Sander je kan daarom beter je muil houden dat scheelt ook weer de nodige CO2 uitstoot!

Gast
Jantje
oktober 26, 2020 16:57

Hij is net in de 1vandaag factcheck ontmakert als leugenaar. Beweerde in zijn podcast dat elk gewonnen levensjaar van corona patiënten 8 miljoen zou kosten. Elke descundige die ze belden zei dat het complete onzin was. Sander is niet dom links of dom rechts maar gewoon dom en ongelofelijke lapzwans

Gast
Smerig Zwijntje Geronimo
oktober 26, 2020 16:25

En weer reageert Nanojort met schelden in plaats van argumenten. Wat een sneu ventje is het eigenlijk.

Gast
carla van den B.
oktober 26, 2020 15:59

Lof voor de presentatie van 40 x De Vooravond door Fidan & Renze! Voorlopig komt M terug…eveneens gezond en beschaafd maatschappijkritisch.
Sander zowel als Wierd kunnen nog veel van deze 3 leren….
Chapeau, nogmaals, voor drie beschaafde, kundige en open presentatoren!

Gast
Sarien Helgers
oktober 26, 2020 15:30

Sander Schimmelpenninck zelf heeft zich niet kritisch uitgelaten over de laffe moord op de franse leraar door een moslim-extremist. Die kastanjes laat hij liever uit het vuur halen door een dappere vrouw als Fidan Ekiz. Maar wel altijd denigrerend over iedereen, een eng gluiperig ventje is het.

Gast
arjo
oktober 26, 2020 14:00

Die Sander lijkt toch wel de exponent te zijn van wegkijk Nederland.
Geen kritiek op de islam geven en alles wat over klimaat wordt gezegd klopt als het van links komt.
Laf onderkruipsel is nog te zacht uitgedrukt voor dit wezenloos type.

Gast
darius
oktober 26, 2020 13:46

Schimmelpenninck, geboren met gouden lepeltje in zijn bekkie, heeft alles van een rechtse potentaat, en kijkt zeer hautain neer op het “gewone” volk. Hij noemt ze tokkies en plakt er dan ook het etiket “dom rechts” op. Krampachtig doet hij alles om zich links te profileren. Zeer kinderachtig afzetten tegen het milieu waar hij is opgegroeid. Voer voor psychologen. Meneer is het voorbeeld van links lullen en rechts vullen. Maar “behoed je voor als links vermomde rechtsen en mijd ze als de pest want zij zijn erger dan de rest”

Gast
Sander S.
oktober 26, 2020 13:35

En ik vind Wierd Duk een fascist

Gast
Wilfred Genee
oktober 26, 2020 13:20

Wat een mafkees dat kleine Graafje!

Gast
Huismaker
oktober 26, 2020 13:12

Omdat hij veel aandacht heeft voor minderjarige meisjes ?
En dat begint nu erg op te vallen ?

Gast
Objectivicus
oktober 26, 2020 13:09

Iemand die moorden van rechtse ‘gelovigen’ bagatelliseert en bovendien seksistisch is, is juist heel eng rechts Sandertje.

Gast
Graaf Alexander de Broucke de Poëp
oktober 26, 2020 13:07

Lekker zo’n stokpaardje om de faecaliën mee op te wekken.

Gast
Pijp bewoonster.
oktober 26, 2020 13:04

Wat Sander zegt klopt.

Gast
K Waterreus
oktober 26, 2020 13:00

Wat is er met die man aan de hand!?

Gast
iemand
oktober 26, 2020 12:56

Dus als je het verschrikkelijk vindt dat een franse leraar onthoofd is ben je dom rechts volgens Sander. Het is gewoon schandalig om daar over te gniffelen. Links komt op voor de minderheden omdat ze volgens hun zelf niks kunnen dat is pas erg.

Gast
wim heitinga
oktober 26, 2020 12:44

Nou bel ik wel eens aan in de Pijp en ik kan je vertellen!

Gast
Och Och
oktober 26, 2020 12:43

Rubicon,

Hij is jaloers dat hij zelf niet zo”n programma mocht presenteren.

Hij roept maar wat om in de belangstelling te zijn, hij moet maar eens bewijzen wat hij zegt over de Pijp, zou hem nog niet als schoenzool willen!!!
‘T is een zielige ventje.

Gast
anoniem
oktober 26, 2020 12:41

lieve lezers

is sander ziek of autistisch

ik had hem hoger geschat

hij heeft hulp nodig

Gast
wim heitinga
oktober 26, 2020 12:27

Jan Dijkgraaf, Guido de Aantrekkert, Wierd Duck, wat een stel grote denkers bij elkaar! Alleen Jantje Roos mist nog…..

Gast
Je zus
oktober 26, 2020 12:20

Wat een gek hè.

Gast
Hermann Boring
oktober 26, 2020 12:14

Het wordt wel steeds duidelijker waarom dat pedante graafje eruit gegooid is bij Op1. Met zo’n ruziemaker is het bijna onmogelijk samenwerken.

Gast
Karbonade
oktober 26, 2020 12:13

Ik zou wel eens de werkelijke reden willen weten waarom Schimmelpeen weg ging/moest bij Quote.

Gast
Zomaar
oktober 26, 2020 12:11

Domrechts mobiliseert.

Gast
Rubicon
oktober 26, 2020 12:05

Heerlijk zoals ons Sander de kneiter rechtse journo’s weer op de kast krijgt. Chapeau. Wat een held en verfrissende columnist.

Gast
Monica Clerk
oktober 26, 2020 12:04

Ik verstrek leningen aan bedrijven en particulieren met een redelijke rente van 2%. E-mail naar: (christywalton355@gmail.com) als u geïnteresseerd bent in de leningaanbieding.

Gast
NPO kijker
oktober 26, 2020 12:04

Duck is de ex van Fidan.

Voor de s ….. opmerkingen van Duck liet Fidan hem barsten.

Gast
Redactie
oktober 26, 2020 12:02