De Slimste Mens-producent: ‘Onzin, Thomas Acda!’

De bewering van Thomas Acda dat niet Maarten van Rossem, maar hij de eerste keuze was om jurylid te worden in De Slimste Mens, is volstrekte onzin. Dat zegt Marc Dik, die de NPO 2-hit produceert met zijn bedrijf Skyhigh TV, op Twitter. Het is volgens de tv-maker volstrekte onzin. “Het geheugen van Thomas lijkt ook een klein beetje stuc. Maarten van Rossem was de eerste keus om als jury tegenover Philip Freriks te gaan zitten en Thomas is dat niet of nooit geweest“, legt hij uit.

Zou het kunnen dat Thomas het heeft over de Talpa-versie van De Slimste Mens uit 2006, toen Cees Geel nog jurylid was? “Weet ik niet, hij zei dat hij gevraagd was om tegenover Philip Freriks te gaan zitten maar dat is in ieder geval niet waar“, zegt Marc.

Op de grap van iemand of Thomas misschien de gangmaker was op het verkeerde feest, verwijzend naar een van zijn songteksten, zegt Marc: “Ja misschien bij Twee voor Twaalf of Per Seconde Wijzer 😃.

Thomas heeft inmiddels laten weten dat hij het inderdaad had over de Talpa-editie van De Slimste Mens. “(Maarten van Rossem was, red.) derde keus! Cees Geel heeft het daadwerkelijk wel gedaan. Maar Maarten van Rossem is geweldig!

Ik ben groot fan. Van de hele familie trouwens. Prachtprogramma, dat ook. De Van Rossems.”

De Slimste Mens is sinds de zomer van 2012 te zien op NPO 2. Sindsdien is de presentatie in handen van Maarten van Rossem en Philip Freriks.

De eerste twee series waren in 2006 te zien op Talpa en werden gepresenteerd door Linda de Mol; eerst was Cees Geel het jurylid, daarna Jan Verheyen. RTL 4 zond in 2009 ook nog een serie uit met Martijn Krabbé als presentator.

Foto: RTL, NPO

22 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
AlexF
oktober 27, 2020 23:04

ACDA IN 2006 WÉL GEVRAAGD!
ma 26 okt 2020 om 13:47

ja klopt. sommige producenten herhalen vaak de leugen waarin ze zelf gaan geloven. Maar klopt hij was wel een optie.

Gast
Nico Tine
oktober 27, 2020 09:16

Moet weer een boek aan de man brengen deze humorloze gracht bewoner.

Gast
Bromsnor
oktober 26, 2020 17:07

Cd van jou, cd van mij 🎶🎵. Wat een slappe lul teksten toch ook.

Gast
annoniemus
oktober 26, 2020 16:01

Acda is een Amsterdammer die niet in zijn eerste leugen gebarsten is !

Gast
Ragnar
oktober 26, 2020 15:33

Nou, is dat ook weer opgelost. Next

Gast
Kleine Kees
oktober 26, 2020 15:11

Vervelende man die met zijn 45e boek bezig is. BN’ers die gaan schrijven vertrouw ik niet.Alles fuer die Werbung.

Gast
StefanV
oktober 26, 2020 15:01

Thomas Acda is nooit de eerste keuze geweest.
Hij is de gangmaker op het verkeerde feest…

Gast
Pietpiet
oktober 26, 2020 14:48

@ Acda Dat is dus precies wat er staat. Acda beweerde dat hij tegenover Freriks zou komen te zitten, dat is dus dikke onzin. Niemand zegt dat Marc Dik de formule heeft uitgevonden of de eerste was! Maar Marc corrigeert Acda terecht als het gaat om de suggestie dat hij tegenover Freriks zou zitten: dat is complete onzin.

Gast
NPO kijker
oktober 26, 2020 13:53

In het najaar van 2009 werd de quiz uitgezonden op RTL 4 en gepresenteerd door Martijn Krabbé. Daarvoor was het programma al tweemaal te zien bij Talpa (voorjaar en najaar 2006), toen gepresenteerd door Linda de Mol.
—————————–
Hij haalt wat jaartallen en zenders door elkaar.

Gast
Wilfred Gemeen
oktober 26, 2020 13:49

Waspoeder in de neus blijkt niet goed voor het geheugen te zijn zo blijkt maar weer. Thomas leeft al zo’n jaar of 25 in de mist schat ik.

Gast
ACDA IN 2006 WÉL GEVRAAGD!
oktober 26, 2020 13:47

THOMAS ACDA IN 2006 WÉL GEVRAAGD ALS JURYLID DSM
In een ver verleden in 2006 was ik zijdelings betrokken bij de allereerste uitzendingen in Nederland van DE SLIMSTE MENS TER WERELD, met Linda de Mol en Cees Geel bij het dramatische mislukte Talpa/TIEN TV van John de Mol. Toen ook al…;-) Zover klopt het bericht hier in MC.

Dit slimme concept is trouwens van het Belgische Woestijnvis. Dus, Marc Dick… lang voordat jij betrokken raakte bij dit programma, waren er pioniers die het succes-pad voor DSM geëffend hebben.

En…ik kan me herinneren dat toentertijd in 2006 inderdaad ook Acda en/of de Munnik gevraagd zijn voor de rol van jurylid, al dan niet elkaar afwisselend of zelfs samen…!? Uiteindelijk is de (foute) keuze op Cees Geel gevallen, maar die had totaal geen match met de formule en presentatrice.

Ik ben niet de voorzitter van de fanclub van Thomas Acda, in tegendeel zelfs, maar in dit geval moet ik toch een lans voor hem breken en anders moet zijn oude bilmaatje, De Munnink, het verlossende woord spreken…!?

De waarheid duurt het langst!

Gast
Way back when he was slim
oktober 26, 2020 13:40

Lang geleden toen Acda nog de dikste mens was.

Gast
Flauwe Kul
oktober 26, 2020 13:39

Waarschijnlijk had Acda een paar Amsteltjes teveel gedronken… die indruk lijkt hij nl. altijd te maken zodra hij begint te praten. ☺

Beste Thomas, begin ajb weer met JEUK!

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 26, 2020 13:36

Toen die dwaas bij asbak & de monnik zat was die waardeloos.

Gast
Hans
oktober 26, 2020 13:22

Sterke woordspelingen in deze reactie van Dik. :-)

Gast
Whitedog
oktober 26, 2020 13:20

Hij gaat niet alleen stu(c)k, hij gaat ook af als een gieter.

Gast
anonymous
oktober 26, 2020 13:12

Hahaha je moet ook nooit zomaar wat roepen in de media, Thomas.
De waarheid komt altijd uit.
Woehahaha

Gast
Sturgis
oktober 26, 2020 13:06

Nou, dan klotp het toch. Vergist in de versie.

Gast
NPO kijker
oktober 26, 2020 13:03

Al is de leugen ………….

Gast
Fred
oktober 26, 2020 12:59

Zet die chagerijnige acda zichzelf ff voor PAAL!

Gast
Karbonade
oktober 26, 2020 12:56

Cees Geel…
In die tijd presenteerde hij samen met Bridget Maasland de talkshow Het Land van Maas en Geel.
Zo’n groot succes dat het na vijf weken over en uit was.
Talpa en talkshows…

Gast
🗣wordt vast weer verwijderd...
oktober 26, 2020 12:54

Ik heb Acda nooit vertrouwd…..

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen