Jan Slagter prijst nieuwe RTL 4-ster Geraldine Kemper

Jan Slagter heeft gisteren met tranen in zijn ogen gekeken naar de première van Geraldine en de Vrouwen op RTL 4. Het was echt goede televisie. Dat heeft de Omroep MAX-baas vanochtend gezegd op NPO Radio 1. Presentatrice Geraldine Kemper volgt in haar programma zes vrouwen die te maken hebben gehad met seksueel geweld. “Geraldine doet het echt fantastisch en ik ben gelijk naar Videoland gegaan om de tweede aflevering te zien, want dat kan dan“, aldus de omroepbaas.

Jan werd erg emotioneel van haar programma. “Heel veel respect voor die vrouwen die daar openlijk alles verteld hebben wat hen is overkomen. Dat is nogal wat. Tot in detail moeten ze dat dan bij die psychologen doen. Ik zat af en toe echt met de tranen in mijn ogen.”

Het was zó confronterend voor die kandidaten, aldus Jan. “Er was een vrouw bij die niet eens naar de foto kon kijken van toen ze 4 jaar oud was, omdat ze dacht: ik was daar schuldig aan, het was mijn schuld. Door die eye-movement-therapie zag ik die vrouw ineens veranderen en ze kreeg ineens een vriendelijker gezicht.”

Die therapie helpt goed, zag Jan. “Later zei ze: ‘Ik kan nu naar dit meisje kijken en ze is niet schuldig.’ Het is nu heel beknopt wat ik vertel, want het is veel meer, maar het is heel integer gemaakt. Het is heel zwaar.”

Zijn dit soort dingen wel geschikt voor televisie? “Je denkt weleens: moet dit nou op televisie? Ja, omdat het wel even laat zien welke impact het heeft en dat ze naar wel dertig jaar mee rondlopen. Er was een vrouw bij, bij wie het al begon toen ze baby was. Dan raak je zo verknipt. De therapie die ze geven helpt. Ik hoop dat er voor meer mensen zo’n therapie komt en dat ze weer een lach op hun gezicht kunnen krijgen.”

Al met al prijst RTL 4 om dit programma. “Je kunt niet zeggen dat het een ‘mooi programma’ was, want het was schokkend“, zegt hij. “Geraldine deed het ook echt heel mooi. Niet over de top en met sensatie, maar het was echt een mooi programma van RTL 4.

Helaas voor RTL 4 was Geraldine en de Vrouwen gisteren geen kijkcijfersucces. Er keken 450.000 mensen (9 procent) naar. Direct ervoor trok Weet Ik Veel 1,2 miljoen kijkers (18 procent).

Foto: NPO Radio 1

26 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ben
oktober 21, 2020 00:30

Eerst zo verfrissend en nieuw. En o zo gruwelijk afgezakt.
Ongelooflijk!!!!
Heeft t “nivo” van dries, gordon en patty.
Verschrikkelijk!!!

Gast
robert
oktober 20, 2020 14:31

Prachtige tv uit de ruif van Beau maar past totaal niet bij RTL4 en zeker niet op dat tijdstip.

Gast
Nils Holgersson
oktober 20, 2020 08:59

Toch mooi dat ook de oudere kijker Videoland weet te vinden

Gast
Chelsey
oktober 20, 2020 07:42

Jan met de dubbele pet, Geraldine en de Vrouwen, buitengewoon verwarrend, incestueus en rtL-onwaardig. Langzamerhand wordt pijnlijk duidelijk dat het dieptepunt is bereikt. Voor Peppi van der Vorst is het uiteraard huilen met de Kapiteinspet op en voor Herr Bertelsmann’s rtL-Nederland de zoveelste programma flop!

Gast
John
oktober 19, 2020 20:06

Die heeft een gesprek gehad met RTL group en gaat de bunnenkort ontslagen sauve opvolgen

Gast
Lieke van Lexmond Lover
oktober 19, 2020 20:01

Ik zie liever Geraldine in bikini in een heerlijke serie!

Gast
Kijkertje
oktober 19, 2020 18:40

Niet zo’n goede keus

Gast
MC bezoeker 43
oktober 19, 2020 18:30

Het is ook een heel mooi programma, maar ook best zwaar. Ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die liever voor ontspanning kiezen.

Gast
snoezigkleinhertje
oktober 19, 2020 18:25

In de volgende aflevering van dit programma komt Lilian Marijnissen aan het woord.
Dat arme meisje schijnt ook afschuwelijk misbruikt te zijn door een vieze ouwe opa .(met een nicotine verslaving)

Gast
COkijker
oktober 19, 2020 17:58

Ook hier weer azijn zeurders, man man man, zo triest is dit zeg. De Talpa kooi is weer open gegaan met de talpa trollen.

Gast
Stefie
oktober 19, 2020 17:42

Heb het zelf niet gezien. Kijk nooit naar commerciële zenders. Jammer dat zo’n programma niet bij npo zit en dan door Anita Witsier gepresenteerd wordt. Nu zapt de domme rtl kijker weg. Want weten zij veel

Gast
Zo Zielig
oktober 19, 2020 17:31

@Bas Sillen,

Het is een kwalitatief mooi gemaakt programma, misschien verkeerd geprogrammeerd, maar geen flop.

Jouw publieke kijkers, die dit mooie tv vinden, zappen nooit. Die komen niet verder dan NSO1, behalve Jan S. dan…..
Dat zijn de flop “kijkers”

Gast
Jan
oktober 19, 2020 16:47

Hoop dat RTL deze keer wel nazorg regelt.

Gast
Recensent
oktober 19, 2020 16:44

Natuurlijk een goed en nuttig onderwerp. Jammer dat er zo weinig aandacht op tv is voor seksueel geweld waar jongens en mannen (stelselmatig) het slachtoffer van zijn. Overigens is daarvan circa 15 tot 20 procent de dader van het vrouwelijk geslacht.

Gast
Tvkijker
oktober 19, 2020 16:33

Volgende week stijgt het aantal kijkers. Zo een mooie serie. Heel mooi van RTL om dit te maken en fijn dat deze vrouwen geholpen worden. Prachtig gemaakt

Gast
Mark
oktober 19, 2020 16:22

Ome Jan is ook niet vies van #metoo praktijken…

Gast
Viespeuk
oktober 19, 2020 16:21

Geraldines pijpt Jan. In ruil voor een optreden op TV.

Gast
Niet alleen fastfood op RTL
oktober 19, 2020 16:19

Prima dat RTL dit soort programma’s maakt.
Het kan dus wel.
Niks mis met tijdstip.

Gast
ZeerNetteDame
oktober 19, 2020 16:07

Heel raar dat dit op televisie komt. En gepresenteerd door een vrouw die maar al te graag haar kleren uittrok en haar lichaam gebruikte om op televisie te komen. Google maar als u me niet gelooft. Zij is niet de juiste persoon om dit soort vrouwen te begeleiden. Ze maakt er misbruik van voor eigen gewin.

Gast
Zeurpiet
oktober 19, 2020 16:06

Ik zag de leaders en was gelijk klaar. Ik begrijp niet waarom dit op de tv moet en al helemaal niet waarom slachtoffers van dit soort ellende hier aan meewerken. Het dient ook geen enkel maatschappelijk doel.

Gast
Bo
oktober 19, 2020 15:57

Vreselijke presentatrice en het zegt wel wat dat Jan haar leuk vindt 😂

Gast
Bas Sillen
oktober 19, 2020 15:52

GERALDINE EN DE VROUWEN RTL4: 450.000

Pijnlijk omdat ze een heel erg goede lead-in had.

De zoveelste flop voor RTL.

Gast
q8
oktober 19, 2020 15:43

dit soort programma’s past niet bij een pulpzender,
en jan, respect voor je eerlijke mening,
ik weet dat je t eerlijk meent,(al ben ik t niet altijd met je eens )
gereldine zit binnenkort bij max

Gast
mike
oktober 19, 2020 15:42

Verkeerd geprogrammeerd, zondagavond als ‘afsluiter’ van het weekend is dit niet geschikt. Wel goed dat dit soort programma’s ook worden gemaakt door rtl.

Gast
Bart M.
oktober 19, 2020 15:40

Dan maar gauw opkopen of wegkapen dan, mr Gready Slagter.

Gast
Bas Sillen
oktober 19, 2020 15:31

Alleen de RTL kijker vond het bagger!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen