Lange Frans nodigt Arjen Lubach uit voor complotshow

Complotrapper Lange Frans nodigt de grote NPO-ster Arjen Lubach uit om aan te schuiven in zijn complotprogramma op YouTube. Dat is te lezen op Twitter. Arjen had gisteren een item over de opkomst van complotgekkies in ons land. Hij wijt dat aan de zogenoemde ‘fabeltjesfuik’: door de algoritmen van internetgiganten krijgen mensen die content over complotten aanklikken op een gegeven moment alleen nog maar content over complotten aangeboden. Frans zit ook in die fuik, aldus Lubach.

Lange Frans werd in Zondag met Lubach behoorlijk te kijk gezet als complotgekkie, maar de rapper reageert gelaten op de uitzending. “Arjen Lubach, top dat je je programma weer heb kunnen vullen met mijn werk. Wanneer schuif je zelf aan?“, vraagt hij.

De rapper maakt op YouTube een serie uitzendingen waarin hij met andere complotdenkers van gedachten wisselt. Als Lubach de uitnodiging accepteert, treedt hij in de voetsporen van onder meer Wybren van Haga, Willem Engel en Tisjeboy Jay.

De kans dat Lubach langskomt is volgens de rapper heel erg klein. Hij wijst op Lubachs ‘banden’ met de overheid. Zijn programma wordt geproduceerd door Irene van den Brekel, de vrouw van D66-minister Kasja Ollongren.

Lees ook: Arjen Lubach lacht complotdenker Lange Frans uit (vanochtend)

Foto: VPRO, YouTube

97 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Brigitte
oktober 22, 2020 06:41

Luister NPO radio 1 van 17 oktober 2020.
En kijk naar Argos van 02-10-2020
Het zal jullie moraalrakkers verbazen…..

Gast
Criticus
oktober 20, 2020 15:42

Dit is wat verveling met mensen doet, blijf altijd kritisch is mijn tip van de dag, zelfs artsen zijn tegenwoordig maar matig opgeleid, blijf dus altijd zelf nadenken. Om even een kanttekening te maken over het voedsel dat aangeboden wordt in supermarkten, daar had Frans wel een punt, het eten in de supermarkt is van slechte kwaliteit en onsmakelijk maar dat staat los van de invulling die hij hieraan geeft. He is lowering the IQ of Holland…

Gast
Bg
oktober 20, 2020 14:06

Lubach is helemaal niks, is een trekpop van die vriendin van Olongren. Zonder autocue is gebleken dat Lubach een zielig klein mannetje is die niet goed uit zijn woorden komt als hij geinterviewd wordt.

Gast
Henk 50
oktober 20, 2020 10:28

Als je maar vaak genoeg iets hoort ga je er meestal vanzelf in geloven. En als je toch al angstig bent ga je er nóg sneller in geloven. Dan is het ook veiliger om in complotten (verder weg) te denken dan in virussen die zomaar bij jou kunnen toeslaan.

Gast
Piet
oktober 20, 2020 10:28

Dat van Lubach kan wel humor zijn maar is een script waar al die zielige mensen van de NPO heel goed over hebben nagedacht om complotdenkers in een slecht daglicht te zetten.
Er zijn zaken die je zeker kan wegzetten als complottheorie (graancirkels e.d) maar als er bewijs wordt geleverd is het geen complot meer, daarom is het woord complotdenker veelal onjuist belicht.

GreetZ,
Piet

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 09:45

Robert Jensen! Corona is kunstmatig de wereld in geholpen om overheden meer macht over burgers te kunnen geven.
Dit soort uitspraken worden gedaan door mensen als Robert Jensen die met ernstige breinschade rondloopt.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 20, 2020 09:43

Hatsevlats, Laat je opnemen voor ze je verplicht opbergen je zit vol wanen.

Gast
Jeffrey
oktober 20, 2020 09:12

Ik had eerst verwacht dat Lange Frans een verdienmodel zag in de complot theorieën. Net zoals Robbert Jensen. Maar ik ben bang dat Lange Frans er echt in gelooft!
Van Jensen kun je vinden wat je wilt vinden, maar die man doet het puur voor het geld, die is zelf gelukkig niet zo koekoek dat hij ook de onzin die hij verteld gelooft, Fransie helaas wel.

Gast
Nils Holgersson
oktober 20, 2020 08:59

Ik heb geen banden met de overheid en zou ook niet te gast willen zijn bij een complotwappie

Gast
Hatsevlats
oktober 20, 2020 08:37

Terecht dat langefrans reageert naar aanleiding door de omroep baas gestuurde actie van lubach om hem weg te zetten als complotgekkie
En dat hij het complot denken van lubach met lubach aan de kaart wil stellen alle bewijzen van dit complot waar we in zitten kan je op internet terug vinden .de chaos en economische schade deze idioote situatie waar we nu wereld wijd in zitten en door de pedo cabal deepstate en soros en gates gecreëerd is .er is weldegelijk een new world order aan de gang

Gast
Joshua
oktober 20, 2020 08:15

Nooit beseft dat Lange Frans al zo erg van het padje af is. Nooit gerealiseerd dat er al zoveel mensen van het padje af zijn en blind achter de QANon propaganda en de Willem Engel fabeltjes aanlopen. Dat er blijkbaar een kamerlid is dat op kosten van de staat zijn onzin en staatsondermijnende prietpraat mag verkopen.
Ik stel voor dat we de koepelgevangenis in Breda weer openen en het nieuwe Huis van de Idioterie laten zijn voor dit soort randdebielen met hun zogenaamde onderzoek. Staatsgevaarlijk.

Gast
Lariekoek
oktober 20, 2020 00:09

The Masked Singer heeft een nieuw liedje uitgebracht. Het heet: “je loog tegen mij alsof ik een Lange Wappie was”

Gast
Guttegut
oktober 20, 2020 00:08

Zo’n complete tyfus mongool als Lange Frans moeten ze opsluiten en de sleutel weg flikkeren. Dit soort lui zijn een gevaar voor de samenleving.

Gast
Josefien
oktober 20, 2020 00:03

In de supermarkt verkopen ze alleen nog pleegzusterkinderbloedwijn. Zéér heilzaam.

Gast
Meindert Kramp
oktober 19, 2020 23:50

Mensen zouden eeuwige twijfelaars moeten zijn.
Zeker weten leidt uiteindelijk altijd tot fascisme, of je nu het gelijk van Frans of het gelijk van Berry aan anderen dwingend oplegt.

Het zou gezond voor Berry zijn als hij de ideeën achter die van Lange Frans eens durft onderzoeken. Als hij daar geen zin in heeft, kan hij beter zijn mond houden en voetbal of wielrennen kijken.

Gast
Ome Cor
oktober 19, 2020 23:05

Adviesje aan Lange Frans: ga weer lekker Kaammurfraagguh stellen, joh!

Gast
Berry McColkiner
oktober 19, 2020 23:02

MC Graancirkel kan beter een team Psychiaters en het Ggz crisisteam uitnodigen.

Is er IEMAND die die clips gezien heeft en dan zegt dat er niks mis is met deze mensen ?

Ik vind het oprecht een beetje zielig. Een man die zichtbaar waandenkend is en zijn enabler die er op geilt dat Frans zo onder de indruk is van al de ‘kennis’ die hij hem voert. Als een feeder die zijn vrouw (onder valse voorwendselen) blijft voeren tot ze ploft.

Bij het moment over de Supermarkt dacht ik eigenlijk dat ie ging opstaan en tegen die maf zou zeggen dat ie hem nou doorhad. Die man is hem gewoon geestelijk aan het mishandelen op dat moment.

“In de supermark verkopen ze geen eten” ???????
En dan gretig slikken wat daarna komt én direct voor waarheid aannemen.

Zoek hulp, lange

Gast
S. Thonis
oktober 19, 2020 22:25

Met geilheid te koop lopen is zo ontzettend dom.
Zijn ze wel veilig op de afdeling?

Gast
Geilneef
oktober 19, 2020 22:15

Kom langs op de afdeling.

Gast
S. Thonis
oktober 19, 2020 21:53

Er is iemand hier enorm op z´n pik getrapt. Geh geh geh geh

Gast
Donald Dump
oktober 19, 2020 21:21

aamehoela ik doe alleen maar goede dingen, het is zelfs zo goed, that I don’t do anything else. Ik maak ook nooit geen fouten, omdat ik niet weet wat ik fout doe. And you know America only, then the rest.

Gast
aammehoela
oktober 19, 2020 21:09

Het is ongelooflijk dat er zoveel idi oten in die onzin geloven. Maar het meest trieste is nog wel dat die president Trump weigert om ze te veroordelen. Ze zijn tegen pedofilie, aldus Trump en ze geloven de media niet. Nou dan……… Ondertussen nadert de USA weer de grens van 60.000 besmettingen per dag. Maar als ik Lange Frans en consorten moet geloven bestaat het virus niet. Die trauma helikopter heeft natuurlijk ook geen patient aan boord………

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 20:37
Gast
Suckerpunch, de enige en de ekte
oktober 19, 2020 19:57

Ik heb lange frans zn youtube kanaal even bekeken, dit is mijn conclusie:

– Lange frans zegt vrij weinig; enkel zijn gasten ouwehoeren een eind in de ronde
– Lange frans rapt af en toe iets tussendoor
– semi professionele montage

Eindconclusie:
Lange frans doet vrij weinig eigenlijk, bied enkel een podium…

Whatever

Heb wel iets beters te doen, leuk om even te lachen dit, meer ook niet!

Gast
GrijzePilion
oktober 19, 2020 19:02

Da’s interessant zeg!

Gast
Keta Minek
oktober 19, 2020 18:30

LF is gewoon een MONGOOL met daarvoor nog heel veel ziektes die zelfs hier een ban opleveren.

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 18:28

Van Haga en Baudet kom nou?

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 18:28

Lange Frans Janet Ossebaard zieke mensen, zitten vol waanideeën.

Gast
Vonzipper
oktober 19, 2020 18:27

Van Haga nam in zijn aflevering met Lange Frans juist nadrukkelijk afstand van complotdenkers.

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 18:27

#negeercomplotgekkies werkt al.

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 18:26

Cas pijnenburg, Dat is te veel van het goede voor jouw de waanbeelden hebben je ook in de macht.

Gast
Cas pijnenburg
oktober 19, 2020 18:08

Miriam en mathijs zelf stfu allebei!
Niet over dingen praten waar je niks van weet

Gast
Donald Dumb
oktober 19, 2020 18:07

#negeercomplotgekkies

Gast
B
oktober 19, 2020 17:36

In de dwangbuis al die wappies en lange frans als eerste.

Gast
Dorine
oktober 19, 2020 17:15

Niet te hopen dat Lubach een podium geeft aan Lange Frans. Die krijgt nl al veel te veel aandacht voor zijn onzin verhalen.

Gast
Donald Dumb
oktober 19, 2020 17:14

Het complotdenken is gemeengoed geworden…
Gelukkig is Lubach daar die het andere geluid laat horen.
En Lange Frans is al een tijd verdwenen uit de schijnwerpers dus die heeft aandacht nodig…
#negeercomplotgekkies

Gast
Katrien
oktober 19, 2020 16:48

Iedere viruswappie die door Lubach alsnog tot ”inkeer” komt is meegenomen, maar ik ben bang dat je tegen lantaarnpalen praat…die bewegen n.l ook niet mee!

Gast
Jan
oktober 19, 2020 16:36

En btw, ik geloof wel in het virus. Raar dat ik die zin moet opschrijven, want een virus heeft niks met geloof te maken. Dat zie je onder een microscoop. En mensen worden er ziek van en gaan er dood van (vaak ook onderliggend lijden, maar toch).

Het virus is er gewoon, blijft en laten we eens samen het gesprek voeren over hoe we hier samen in de samenleving mee om willen gaan. Zonder elkaar weg te zetten als “gekkies” of geïndoctrineerde. Of Duitse termen uit de tweede wereld oorlog.

Gast
Mappy
oktober 19, 2020 16:35

Ik heb gehoord dat lange Frans een chip in zijn lichaam heeft en dat hij door
aliens bestuurd wordt.
Hij zou ook, zo wordt gezegd, het bloed drinken van maagden van boven de 60 jaar en hij heeft ook
het corona virus uitgevonden om regeringen zo omver te kunnen werpen zodat hij
en zijn vrouw met pistool de alleenheerschappij over de wereld kunnen krijgen en wij alleen nog maar rappend over straat mogen lopen.

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 16:34

Wappie is een dom woord ik ben zo dom…

Het wordt steeds vaker gebruikt door domme mensen.

Intelligente mensen gaan dan op zoek naar een ander woord.

En de domme mensjes wachten dat nieuwe woord af en apen dat dan weer na…..

Gast
Jan
oktober 19, 2020 16:34

en bij een gesprek hoort praten en luisteren

Gast
Jan
oktober 19, 2020 16:33

Kennis is de enige manier om complotten te bevestigen of te ontkrachten. We hebben bijvoorbeeld bij het gesprek van Femke Louise en de heer Gommers gezien dat haar kennis vergroot is. Het “grote gevaar” van de social bubble wordt hier ook al genoemd. Algoritmes van onze sociale media (ritmes die niemand kent) bepalen wat je te zien krijgt (of wat relevant, of bij je interesses past). Zoek eens een mening op die niet bij je past, stel vragen, ga het gesprek aan en leer van elkaar. Het is een wondermiddel tegen racisme, complottheorieën en polarisatie van de maatschappij. Wij zijn die maatschappij.

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 16:32

Wappie is een dom woord ik ben zoooo dom.

Het wordt steeds vaker gebruikt door domme mensen.

Intelligente mensen gaan dan op zoek naar een ander woord.

En de domme mensjes wachten dat nieuwe woord af en apen dat dan weer na.

Gast
Domme woorden, domme mensen
oktober 19, 2020 16:27

Wappie is een dom woord.

Het wordt steeds vaker gebruikt door domme mensen.

Intelligente mensen gaan dan op zoek naar een ander woord.

En de domme mensjes wachten dat nieuwe woord af en apen dat dan weer na.

Gast
Wyatt
oktober 19, 2020 16:27

Kunnen ze lange Frane niet cancelen?

Gast
Taalnazi
oktober 19, 2020 16:18

Miriam
ma 19 okt 2020 om 15:34
*Links mevrouwtje die waarschijnlijk moord en brand schreeuwt wanneer allochtonen worden uitgelachen die na 40 jaar nog geen 3 zinnen in het Nederlands kunnen formuleren zet Limburgers weg als mensen met een dom accent*

“Links mevrouwtje die”??? Links mevrouwtje dat!
Is dat tussen sterretjes als citaat bedoeld, of is het van eigen makelij?
Voor citaten worden i.h.a. geen sterretjes gebruikt.

Aan die twee korte zinnetjes, kun jij je in ieder geval niet branden. 15:27 u.

Gast
N
oktober 19, 2020 16:15

>> Zijn programma wordt geproduceerd door Irene van den Brekel, de vrouw van D66-minister Kasja Ollongren.

Daarom horen die mensen er ook niet. Geen een enkel vorm van legitimiteit en/of twijfel geven.
Iets wat nu gesuggereerd wordt.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 19, 2020 16:07

Ik heb geen plicht om andermans wanen/waanbeelden te onderzoeken.

Gast
Matthijs Zelf.
oktober 19, 2020 16:06

Een zak met geld? Zet ze op een onbewoond eiland waar ze elkaar kunnen verwarren……

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen