Ajouad El Miloudi vindt homoseksueel kind ‘lastig’

Geplaatst op do 01 sep 2016 om 9:40

Foto: RTLAjouad El Miloudi zou er moeite mee hebben als hij een kind krijgt dat homoseksueel is. Dat geeft hij aan in zijn egoprogramma Ajouad: Kaaskop of Mocro, dat vanavond van start gaat en waarvan gisterenavond een voorproefje te zien was in Pauw. Hoewel El Miloudi zich beweegt in een liberaal en roze tv-landschap, schaamt hij zich er niet voor om er voor uit te komen dat hij homoseksualiteit lastig vindt. “Ik ben heel eerlijk hier, al zeg ik het zelf“, aldus de KRO-NCRV-presentator.

El Miloudi interviewt in zijn programma drie homo’s met een Marokkaanse achtergrond. “Stel: je krijgt kinderen en op een gegeven moment komt je zoon of dochter thuis en zegt: ‘Pa, ik moet je wat vertellen, ik ben lesbo of homo.’ Wat doet dat met je? Ik zie nu al aan jou dat je onrustig wordt, maar je uit het niet en dat vind ik jammer“, vraagt één van hen.

Het is een lastige situatie“, antwoordt El Miloudi.

Daarop zegt de homoseksuele meneer: “Wat is lastig? Ik merk dat ik eigenlijk met je te doen heb, omdat jij worstelt met jouw gevoel of je je kind zou laten gaan of bij je zou houden. Het is je kind, hè.

El Miloudi: “Ik hou het kind sowieso bij me, te allen tijde, maar het zal geen makkelijke situatie zijn. Voor mij.”

De presentator vindt het moedig van zichzelf dat hij ervoor uit durft te komen dat hij moeite heeft met homoseksualiteit, gaf hij aan in Pauw. “Ik had hier ook gewoon heel correct kunnen zeggen dat ik het prima vind, maar ik zeg gewoon eerlijk waar ik blijkbaar rekening mee hou op het moment dat ik met zo’n situatie te maken krijg.”

Je houdt rekening met het geloof. Ik ben islamitisch. Vanwege mijn geloof is het wat ingewikkelder. Het is in elk geval iets wat in het geloof niet toegestaan is. De sociale druk speelt ook een rol. Er gaat een combinatie van aspecten door je heen.

Lees ook: Ajouad wil niet geassocieerd worden met homoparade (maandag)

 








77 Reacties op “Ajouad El Miloudi vindt homoseksueel kind ‘lastig’”


  1. Anouk Smullers

    Ik vind echt dat hij niet meer moet werken voor de publieke omroep, deze man is totaal niet van deze tijd, en hoort geen salaris te krijgen van onze belastingcentjes, hij is gewoon niet de excuus Marokkaan die wij willen zien. Dan liever 1000 x Ali B

  2. Kees

    Ik verwijs alleen maar naar dit artikel, zou wel een heleboel verklaren: http://www.joop.nl/nieuws/onderzoek-wijst-homofobe-mannen-inderdaad-vaak-zelf-homo

  3. paul

    Dus het voor hem oke om te drinken en wisselende contacten te hebben… maar met homo’s heb je een probleem? en dan is het wel ineens een “geloofs” dingetje? #hypocriet

  4. Jan

    Waarom heeft de KRO-NCRV iemand in dienst die homofoob is? Deze homofobe man die zijn homofobe gedachtegoed verspreidt op de publieke televisie wordt betaald met belastinggeld van hardwerkende Nederlanders. Dit is een gotspe.

  5. Mike

    Ik vind Ajouad El Miloudi lastig.

  6. Bart

    Half Mocro is homo, alleen die komen er niet voor uit

  7. Anoniem

    Zo iemand met deze opvattingen kan toch niet betaald worden door de NPO, mensen? Dit kan toch niet? Waarom grijpt Hilversum niet in? Op tv heb je een voorbeeldfunctie, helemaal op NPO 3. Ziek dit.

  8. Jasper V

    Het is eerlijk om toe te geven dat het homo of lesbo zijn bij de islam niet is toegestaan en dan mag je dus ook vinden dat de islam een achterlijk geloof is en niet thuishoort in een westelijke samenleving. Dat blijft altijd spanningen geven.

  9. Mike

    Ook alle Marokkanen zijn hetzelfde hé, ze moeten allemaal niks van homoseksualiteit hebben. En als ze het zelf zijn dan moet het in het geniep. Nogal een egoistische vader zal Ajouad zijn; ipv dat hij zich druk maakt om de gevoelens van het kind, waar het veelal een enorme worsteling voor is om met zijn/haar gevoelens om te gaan en uit de kast te komen, maakt hij zich eerder druk om zichzelf. Dat je kind gelukkig is staat voorop ongeacht zijn/haar geaardheid.

  10. Annewil

    Homomoeder Patty Brard heeft gelijk: het is een snotneus.

  11. Anoniem

    Mensen die denken dat het acceptabel is dat je bijv homoseksualiteit niet accepteert door je geloof. En dat echt normaal vinden. En dan verwacht dat dat geloof gerespecteerd wordt. Haha lachwekkend gewoon.

  12. Richard Groenenheuvel

    Ik ging wel eens een kopje koffie drinken in zijn koffiebar, maar na deze uitspraak, voel ik me als homo eigenlijk helemaal niet welkom daar.

  13. Roland

    Niet fijn om te horen, maar ik waardeer zijn eerlijkheid.
    dit geldt voor heel veel mensen, ook niet-moslims.
    het is tegenwoordig niet meer geaccepteerd om hardop te zeggen dat je moeite hebt met homo’s, dan gaat je kop eraf.
    ik vind het stoer dat hij dat wel durft (en mijn wens is natuurlijk dat hij er op een dag geen moeite meer mee heeft)

  14. Mike

    @ Roland Het zou misschien ‘stoer’ zijn als je geen voorbeeldfunctie zou hebben. Als een docent dit zou zeggen in een klas tegen zijn leerlingen zou het de plank mis slaan en beschamend zijn. Ajoud gooit op deze manier (wederom) zijn eigen glazen in; ik verwacht niet dat hij nog voor de presentatie ‘puberruil’ gevraagd wordt. Overigens deed hij dit voortreffelijk maar daar kijk ik nu met andere ogen naar.

  15. Marc

    Prima dat hij het vanuit persoonlijke overtuiging ‘lastig’ vindt, maar niet als werknemer bij de publieke omroep met een publieke functie.

    Aan de andere kant, er zijn ook voldoende EO/NCRV/KRO ‘christenen’ die er hetzelfde over denken, kan ook wel eens serieus naar gekeken worden.

    Ik snap werkelijk niet dat in onze maatschappij uberhaupt iemand nog moeilijk doet over sexuele voorkeur.

  16. G

    KRO-NCRV onwaardig vind ik dit figuur!

  17. jacques

    Wat doet zo een Islamiet bij onze christelijk, maatschappelijk
    geiinspireerde omroep?
    Die gelovigen mogen alles van ons vinden en uiten overons
    Omdat het door een vreemdsprekende, verkleede man (die zijn salars
    krijgt uit een land dat hier wil heersen) hun verteld wordt!

  18. jacques

    @Marc
    Je hebt gelijk, maar daar zijn we na 40 jaar emancipatie zo ver nee
    Dat we de gelijke rechten hebben
    Jij vindt ook niet ieder mnens koosjer of wel ….
    Dat mag je huer vinden!

  19. Bert

    Gaat ie nou straks ook een sportschool openen en een hoop plakplaatjes laten zetten?

  20. Wilde Geert

    Ik vind moslims in het algemeen erg lastig, waarom wonen ze hier eigenlijk ?

  21. Claire

    Ik heb veel moeite met Marokkanen en erg veel moeite met de islam, het is een lastige situatie.

  22. Claire

    Het macabere is, dat deze man juist niet eerlijk is, maar een wolf in schaapskleren want hij laat het achterste van zijn tong niet zien. Kortom het is een griezel waar je verre van dient te blijven.

  23. Televisiebuis

    Vrijheid van meningsuiting.

  24. Woww

    De reacties van sommige

    Wat stoer dat hij eerlijk is over homofoob zijn

    Zijn jullie helemaal gestoord ofzo ?
    Zeg eens hetzelfde over marokkanen of moslims en links nederland op vreet je op

    Deporteer dit middeleeuws figuur buiten europa
    Het is gewoon constant provoceren en niemand die iets zegt uit angst

    Zo ver zijn we gekomen

  25. gast010

    ‘…kind met homoseksualiteit…’

    Een kind mét ‘de ziekte’ homoseksualiteit dus? WTF Mediacourant?
    Wie bedenkt dit soort teksten? Je hébt geen homo, je bént het.

    Daarnaast zouden Ajouad en de zijnen eens moeten nadenken over basisnormen en waarden tav begrip en respect. Die moeten dus wel gelden voor alle (islamitische) Marokkanen, maar homo’s zijn natuurlijk nog steeds untermenschen. Volkomen hypocriet.

  26. gast010

    ‘…kind met homoseksualiteit…’

    Een kind mét ‘de ziekte’ homoseksualiteit dus?
    Wie bedenkt dit soort teksten? Je hébt geen homo, je bént het.

    Daarnaast zouden Ajouad en de zijnen eens moeten nadenken over basisnormen en waarden tav begrip en respect. Die moeten dus wel gelden voor alle (islamitische) Marokkanen, maar homo’s zijn natuurlijk nog steeds minderwaardig. Volkomen hypocriet.

  27. Ellen

    Moslims brengen een achterlijke cultuur met zich mee. Links Nederland applaudisseert, terwijl homo’s, joden en ongesluierd vrouwen op straat worden uitgescholden. Wie er wat van zegt wordt als rascist bestempeld.

  28. Esther

    http://www.lindanieuws.nl/nieuws/ajouad-el-miloudi-ik-zou-geen-relatie-kunnen-hebben-met-een-vrouw-die-drinkt/
    Dit zegt toch genoeg. Wat een stumper

  29. Ano Nymous

    Ah, Esther. Dus jij zou jhet uithouden met een vent, of vrouw, die de hele dag drinkt?

  30. Paie

    Schandaling juist veel Marokkie zijn gay

  31. Wattie & Mietze

    Ok… wij hebben moeite met Islamieten. Mogen wij dit zeggen of scheren we nu iedereen over één kam?

  32. Magnifier

    ik ben voor vrije meningsuiting maar ik blijf het moeilijk vinden dat wij dit soort mensen telkens een podium geven. In de moslim landen zijn dit soort podia er zeker niet !

  33. Sylvia

    “De presentator vindt het moedig van zichzelf dat hij ervoor uit durft te komen dat hij moeite heeft met homoseksualiteit, ”

    De omgedraaide wereld… En als je moeite hebt met moslims mag je daar niet trots op zijn?

  34. Ano Nymous

    Sylvia. Zegt hij dat hij er trots op is dat moeite heeft met homoseksualiteit?
    Overigens is hij niet de enige, ga eens als homo hand in hand lopen in een willekeurige Bible Belt gemeente… wordt je ook weggekeken en beschimpt en willen ze er niks van weten…

  35. Anoniem

    @ 18:52

    Dat zijn Nederlanders.
    Die hebben dus recht van spreken hier in Nederland.

  36. Anoniem

    Nu weer een gefrustreerde Marokkaan bij DWDD.
    Gaat lekker.

  37. Ano Nymous

    Wat een onzin, 18.55
    Nederlanders of niet. Intolerant tegenover homo’s is intolerant tegenover homo’s
    Dus omdat het Nederlanders zijn vind je het ineens geen probleem?
    Dus als zo’n Nederlandse relifanaat zegt dat hij homo’s van het dak moeten gooien is het ineens oke?
    Dan ben je wel heel bekrompen zeg.

  38. Anoniem

    Ik haat recht van spreken ;-)

  39. Anoniem

    @ 18:58

    Zeker geen onzin.

  40. Ano Nymous

    Absoluut onzin.
    Op de Biblebelt zullen ze het zelfs eens zijn met Ajouad El Miloudi wb homoseksualiteit.
    Maar jij komt zeker uit zo’n intolerant refodorp?

  41. Anoniem

    @ 19:01

    Jij vindt het onzin, maar jij bent dan ook dom.

  42. Ano Nymous

    Jij vindt het geen onzin. Waarom niet dan?
    Maar jij bent dan ook oerstom en asociaal.

  43. Anoniem

    Waarom is het onzin? 19.03?

  44. Ano Nymous

    19.03 is zo’n homofobe kneus uit zo’n refodorp en weet gewoon niet beter, 19.11
    Daar is het ook normaal, want het is een Nederlander, om aan kinderen te zitten…

  45. Woww

    Hou nou eens op met maar andere doen het ook ?

    Deze persoon Zegt het spreek hem daarop aan
    De meeste moslims zijn nep en erg schijnheilig

    Overal een mening op hebben maar zelf alles doen wat Allah verboden heeft
    Stiekem alcohol drinken sex met ongelovige blowen stelen geweld gebruiken

    Allah ziet alles toch ?

    De moderne moslims zijn nog slechter
    Alleen de dingen uitleven die hun goed uitkomt en de rest niet
    Walgelijk

  46. Ano Nymous

    Het is normaal om in Nederlandse refodorpen homofoob te zijn 19.11. Daarom vind ie het waarschijnlijk geen onzin…

  47. Anoniem

    @ 19:04

    Asociaal ben ik zeker niet.
    Verder moet je je kãnkerbek houden, turkenpijper.

  48. Roger

    Niet alleen de bible belt. De Nederlander heeft na 21 jaar nog steeds moeite om naar ontblote bovenlichamen van mannen te kijken tijdens de Gay Pride, laat staan je eigen zoon in zijn kamertje met een andere lieve jongen onder de zachte lakens. Maar dat is slechts een anoniem onderzoekje geweest, wat we snel weer zijn vergeten. Het komt natuurlijk weer allemaal vanwege de intolerante islam.

  49. Lorelei Johanson

    Mag ik dan ook effe moeite met islam hebben, dat hardop op tv zeggen en mezelf dan ook nog een schouderklopje geven en dan als een idioot stellen dat ik er eerlijk voor uitkom en men dat te waarderen heeft? Nazis moetsen ook niets van Joden en kwamen er ook “eerlijk” voor uit. Omdat je je onfatsoenlijke mening uit, betekend het nog niet dat het ok is dit te doen.

  50. Graaf Volkert

    Nee het is de schuld van intolerante geloofsidioten. Welk geloof, afkomst en nationaliteir dan ook. Maar lekker makkelijk wegkijken en’ n ander geloof de schuld geven…

  51. verrekijker

    God houdt van iedereen dus ook van Marokkanen die homo zijn. Die mensen zelf doen er zo gek over.

  52. Roger

    Een homo krijgen is net als een meisje krijgen, Ajouad. Het is even een teleurstelling, maar een meisje krijgen is al vrij snel net zo leuk als een jongetje krijgen. Het maakt niet uit. Het enige is dat je zoontje van al die romantiek geen nakomelingen krijgt. Ook die schijnbaar levenslange teleurstelling van de doodlopende weg kan weggenomen worden. Een kindje met twee vaders is breeduit geaccepteerd in onze Nederlandse maatschappij en helemaal niet lastig. Je moet even tegen het schijnheilige geroddel kunnen, maar dat is een kwestie van dikke huid kweken en heb je ook als witte homovader.

  53. Anouk

    “Een homo krijgen is net als een meisje krijgen”…. met zo’n opmerking toont Roger aan dat hij óf knettergek is, of onder invloed van een of andere drug.
    Idioot.

  54. Roger

    @Anouk veel vaders sluiten hun dochters liefst op tot hun 28e. Niks lastigs aan, een meisje krijgen.

  55. Edwin

    Ik mag hopen dat hij nooit een kind krijgt. Zulke mensen die dat belangrijker vinden dan het geluk van hun kind zijn het niet waard om ouders te worden of te zijn. Vreselijk wat maakt dat geloof veel kapot.

  56. Lies

    Beste mensen. Jullie opa en oma hadden 50 jaar geleden net zo gereageerd. Die hadden met de bijbel in hun hand je via de dominee hetero proberen te maken. Logisch dat je religie van invloed is op je opvoeding. Zijn kinderen, de derde of vierde generatie zal daar later beter mee om kunnen gaan.

  57. Ano Nymous

    Edwin.
    Inderdaad, geloof maakt heel veel kapot.
    Te beginnen met de algehele mensheid…
    Afschaffen dat gedoe.

  58. Lies

    @Roger: een meisje krijgen vergelijken met een homo krijgen?

  59. Anoniem

    Die jongen hoort gewoon helemaal niet op televisie thuis.

  60. Pim Fortuyn

    ….ruim 40% van de Marokkanen doet het met hetzelfde geslacht.

  61. Martin

    El Miloudi: “IK HOU HET KIND SOWIESO BIJ ME, te allen tijde, maar het zal geen makkelijke situatie zijn. Voor mij.”

    -Wat is hier erg aan?

  62. Roger

    @Lies oh, mag ik niet vergelijken. Het is dus toch lastig om een zoon te hebben die er achter komt dat hij homo is. Waarschijnlijk wel ja. Probeer als homostel maar eens een kindje te krijgen via ivf. Daar doen we in Nederland of in andere Westerse landen namelijk helemaal niet moeilijk over. Of bij die instanties werken zeker alleen maar moslims. Homo zijn is gewoon lastig in Nederland. Ook vanwege de niet gelovigen.
    @Pim Fortuyn meer dan 10.000 mannen in Nederland fantaseren over seks met kinderen en een flink deel doet het ook echt. Jij bent een fantast.

  63. Kees

    Ho ho ho. Een moslimprobleem? Alsof het gemiddelde KRO-NCRV-lid het zo op homoseksualiteit heeft.

  64. Michael

    50 jaar geleden dachten de autochtone Nederlanders ongeveer op dezelfde manier als El Miloudi. Maar inmiddels zijn wij wijzer geworden en weten we dat homoseksualiteit geen keuze is. Waarom zou ik mijn homoseksuele kind afwijzen voor een geaardheid waar hij niet om heeft gevraagd? Het is voor hem moeilijk genoeg om ermee te dealen en het laatste wat ik wil is dat hij ongelukkig is. Ik wil hem juist helpen om vrede met zichzelf te krijgen.

    Zo denken de meeste autochtonen erover. Behalve de religekkies waaronder moslims. Waarom moet ik respect hebben voor hun gedachtengoed?

    Wat ik constateer is dat de moslims in Nederland een gedachtengang hebben die haaks staat op de normen en waarden van de Nederlandse samenleving. Alles wat wij hebben opgebouwd, wordt door de moslims ontkracht. Homo’s worden niet geaccepteerd en vrouwen krijgen een ondergeschikte rol, en dat in een samenleving waarvoor is gestreden dat zij als gelijkwaardig worden behandeld. En daar mag je als autochtone Nederlander niks van zeggen, want dan krijg je naar je oren geslingerd dat je discrimineert.

    Ik discrimineer zeker niet. Wat je achtergrond ook is; ik zie en behandel je als gelijkwaardig mens. Maar daarom wil ik ook dat je dat bij mij doet.

  65. Barbara

    Je zal maar zo’n eerlijk heteroseksueel kind als Ajouad krijgen. En je andere kind is homo. Dat lijkt mij nou lastig.

  66. Anoniem

    @ Barbara

    Gewoob beiden ter adoptie afstaan.

  67. Anoniem

    @ Barbara
    Gewoon beiden ter adoptie afstaan.

  68. Anoniem

    @19:17 We hangen jou straks naast Ajouad goed?

  69. Anoniem

    @ 19:28

    We?
    Jij en de stemmetjes in je hoofd?
    Moet er overigens wel een beer komen.
    Geen gevulde koek.

  70. Anoniem

    @19:33 Wij met Geert aan het hoofd.

  71. Anoniem

    @ 19:36

    Die moet untermenschen als jij niet.

  72. Anoniem

    @19:38 Ik ben precies wat Geert wil.

  73. Anoniem

    @ 19:40

    Wat Fortuyn wilde bedoel je.
    Een Noord-Afrikaantje dat amper kan praten, maar wel kan zuigen.

  74. Anoniem

    @19:42 Die ook ja. Een Noord Afrikaantje zoals jij vond hij wel fijn inderdaad.

  75. Anoniem

    @ 19:47

    Je bakt er niets van, zogenaamde mediadeskundige.
    Ik lach je vet uit.

  76. Anoniem

    @19:49 Ik weet alles van media. Jij niet! Wat je hier elke dag komt doen is dan ook de vraag. Echt een zielige jongetje ben je.

  77. Lies

    @Roger: soms heb ik hier wel eens een goede discussie met Rogier Amsterdam, of deel ik zijn mening. Jammer dat figuren zoals jij mee proberen te liften op een reputatie, status name dropping whatever. Wordt tijd dat MC dat gaat filteren zodat bovenstaande comments verleden tijd zijn.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.