Archief voor Feb 2007

Hilbrand Nawijn doet mee aan So you wannabe a popstar?

Geplaatst op Wed 28 Feb 2007 om 17:36

Oud-minister Hilbrand Nawijn is per 16 maart één van de deelnemers aan het SBS-sterrenprogramma So You Wanna Be A Popstar. Samen met tien andere kandidaten doet hij een gooi naar de eeuwige roem. Ook Tanja Jess, Jochem van Gelder en Viktor Brand doen mee aan de show. SBS 6 maakt de overige kandidaten donderdag bekend op een bijeenkomst in de poptempel Paradiso. Nance en Gerard Joling zijn de presentatoren van de show.

Consumentenrubriek Radar onder vuur

Geplaatst op Wed 28 Feb 2007 om 17:31

Het Commissariaat voor de Media onderneemt stappen tegen de TROS omdat de consumentenrubriek Radar te nauw samenwerkt met vergelijkingssite en tussenpersoon Independer. Dat meldt De Telegraaf. De Tros overtreedt hiermee de mediawet, omdat publieke omroepen derden niet de gelegenheid mogen bieden om meer dan normale winst te maken. Independer verdient namelijk geld aan de via TROS Radar aangevraagde offertes en afgesloten polissen van consumenten thuis.

Dat men via de Radar-site verzekeringen en hypotheken kunnen vergelijken, noemt het commissariaat een goede service. “Maar consumenten worden na het maken van de vergelijking verder geleid naar Independer, waar ze een offerte kunnen aanvragen.” De Tros reageert verbaasd op de kritiek en is zich van geen kwaad bewust. “Ze zouden echter beter moeten weten“, meent de mediawaakhond.

Viola Holt: ‘RNN7 neemt mij wél serieus’

Geplaatst op Wed 28 Feb 2007 om 11:36

Viola Holt heeft een contract getekend bij RNN7 en presenteert vanaf maart het nieuwsprogramma Nieuws uit Holland voor de regionale televisiezender. Holt heeft het gevoel dat ze niet meer serieus wordt genomen als televisiemaakster. “Het presenteren van een nieuwsprogramma bij RNN7 past naar eigen zeggen dan ook ‘volledig in haar straatje’“, aldus een zegsman van RNN7. Viola Holt is op dit moment samen met Bonnie St. Claire te zien in Het glas is halfvol (foto) op televisiezender Tien.

Haar terugkeer in Hilversum vorig jaar heeft tot op heden niet gebracht wat Holt ervan gehoopt had. “Na een succesvolle serie Klasgenoten, die ik van Koos Postema mocht overnemen, heb ik weinig goede aanbiedingen gehad. Mijn real-life soap op Talpa met Bonnie st. Claire was erg leuk om te maken, maar gaf weinig journalistieke voldoening. Ik wil serieus genomen worden als televisievrouw en vind dat een nieuwsprogramma presenteren vanuit de studio goed bij me past. RNN7 neemt mij wél serieus en wil me de kans geven te doen waar ik goed in ben.

Viola Holt zal vanaf 1 maart met regelmaat te zien zijn in het programma Nieuws uit Holland. Dit programma wordt dagelijks om 18.00 uur uitgezonden bij RNN7. Een andere presentator hiervan is Edvard Niessing, oud-nieuwslezer van RTL Nieuws.

De Rotterdamse commerciële zender RNN7 is naar eigen zeggen te ontvangen door 6,5 miljoen mensen in Noord-Holland, Zuid-Holland, Zeeland en landelijk via CanalDigitaal. RNN7 beschouwt zichzelf als een jonge familie- en nieuwszender die op termijn wil doorgroeien naar een landelijke speler in de televisiebranche.

Henkjan Smits wil bij RTL 4 blijven jureren

Geplaatst op Wed 28 Feb 2007 om 11:26

Henkjan Smits, waarvan dinsdag bekend werd dat hij een driejarig contract heeft getekend bij SBS 6, wil graag blijven jureren in programma’s als Idols en X Factor bij RTL 4. Dat zegt Henkjan in RTL Boulevard. RTL-directeur Fons van Westerloo heeft daar geen probleem mee. “Ik heb Fons nog gesproken en hij zegt: ‘Het is nog helemaal niet gezegd dat jij geen Idols of X Factor meer gaat doen. Ik zeg: ‘Nou graag’, want ik ben er hele- maal niet klaar meer, alleen wil ik meer.

Jureren in Idols en X Factor vindt Henkjan niet genoeg. “Ik geef al anderhalf à twee jaar aan aan RTL dat ik jureren ontzettend leuk vind, maar ik wil meer. En ook meer dan af en toe Albert Verlinde vervangen bij RTL Boulevard, hoe leuk ik dat ook vind.

Bij SBS 6 zal Henkjan Smits enkele keren per week te zien zijn in Shownieuws. “Ik vind het ontzettend leuk om te presenteren. Ik doe heel veel dingen voor bedrijven en dat vind ik leuk en ik had het gevoel van: waarom zou ik dat niet doen? Zeker nu met de X Factor. Ik zit daar duidelijk meer als tv-man dan als platenman blijkbaar en toen dacht ik: ik wil meer. Maar SBS wist vreemd genoeg niets van mijn ambities en die heeft mij zelf benaderd. Ik ging er naar toe en ik voelde me daar meteen ontzettend welkom, een soort warm bad waar ik binnenkwam.

Henkjan vindt het vooral ‘heel spannend’ dat hij een grote liveshow mag presenteren voor SBS 6. Wat het precies gaat worden is nog onbekend, “want SBS 6 heeft een aantal opties lopen en heeft zelf nog geen beslissing genomen wat voor show het wordt, maar het wordt een grote liveshow“, aldus Henkjan.

Een persvoorlichter van RTL 4 wenst Henkjan veel succes bij de concurrent: “Hij heeft goed werk voor ons gedaan. We wensen hem al het goeds en succes en krijgt bij de concurrent vast iets wat wij hem niet kunnen bieden. Henkjan was een jurylid en niet zozeer een a-ster zoals Robert ten Brink of Wendy van Dijk. We waren nog in overleg, maar we hebben de kans niet meer gekregen om verder te praten.

SBS 6 gaat voor het marktleiderschap

Geplaatst op Wed 28 Feb 2007 om 11:08

Programmadirecteur Tina Nijkamp van SBS heeft zichzelf tot doel gesteld om SBS 6 de marktleider onder de Nederlandse televisiezenders te maken. Dat zegt Nijkamp zelf in de GPD-bladen. “Dat is niet iets wat je in twee maanden tijd realiseert, maar het zou mooi zijn en we zijn op de goede weg“, vertelt ze. “We hebben het afge- lopen jaar veel nieuwe programma’s succesvol geïntroduceerd bij SBS 6. Dat was soms best spannend.

Op de donderdagavond heeft SBS 6 bijvoorbeeld voor het eerst een serieavond geïntroduceerd met House en The Ghost Whisperer. “Ik heb wel even wakker gelegen van de vraag of dat zou gaan werken. Binnenkort gaan we trouwens ook de succesvolle Amerikaanse dramaserie Jericho uitzenden.” Toch zijn er ook verbeter- punten. Er zijn natuurlijk altijd dingen die beter kunnen. De vooravond bijvoorbeeld. Medisch centrum, de vroege editie van Hart van Nederland en Shownieuws zijn prima programma’s, maar ik zou graag zien dat ze nog iets meer kijkers trekken.

Wendy van Dijk vetrok vorig jaar bij SBS 6. Volgens Tina geen groot verlies. “Het vertrek van Wendy en ook Robert ten Brink is opgeklopt door de media. De buitenwereld sprak van een klap, wij niet. Bij SBS 6 is iedereen even belangrijk. Wendy maakte acht uitzendingen per jaar van Hart in aktie, Cilly Dartell en Milika Peterzon trekken al vanaf het begin van SBS avond aan avond massa’s kijkers met Hart van Nederland. Daar hoor je nooit iemand over. Ik heb er geen seconde minder om geslapen. Niet dat het leuk is dat Wendy weg is, begrijp me niet verkeerd. Maar zij wilde na negen jaar iets anders en daar kan ik vrede mee hebben.

Gerard Joling is op dit moment de grote ster bij SBS 6. Hij presenteert niet alleen Shownieuws, maar is ook de presentator van het succesvolle Sterren dansen op het IJs. “Ik ben dol op Gerard, niet alleen als presentator, maar ook als mens. Hij past heel goed bij SBS. Het zou fantastisch zijn om hem exclusief onder contract te hebben. En ja, hij doet ook nog een programma met Gordon bij Tien. Het is niet anders. Ik ben ook niet zo bezig met de concurrentie. Ik hou niet van kinnesinne, allemaal gedoe dat alleen afleidt. Bij SBS gaan we liever uit van onze eigen kracht.

SBS 6 komt eind maart met So you wannabe a popstar. Tien begint op 11 maart met Just the two of us. Na de ijsoorlog, lijkt nu de zangoorlog aan te breken. “IJsoorlog, zangoorlog. Ik begrijp dat het lekker bekt in de publiciteit, maar zelf zie ik het niet zo. In het najaar is gebleken dat twee ijsdansshows best naast elkaar kunnen bestaan, net zoals er ruimte is voor meerdere dramaseries of nieuwsprogramma’s. Ik heb nooit begrepen waarom RTL ook zo nodig op vrijdagavond moest ijsdansen. Het was ónze avond. Wat dat betreft is de overwinning niet meer dan verdiend.

Mijn Laatste Woorden nieuw bij de EO

Geplaatst op Wed 28 Feb 2007 om 10:37

Twee ernstig zieke personen hebben voor het nieuwe programma Mijn Laatste Woorden een afscheidsdocument gemaakt. Het programma, te zien op 6 en 13 maart om 20.50 uur op Nederland 2, volgt de twee terwijl ze terugkijken op hun leven en afscheid nemen van hun dier- baren. Een aantal weken na de uitvaart bekijken de nabestaanden samen de videobrief, halen herinneringen op en spreken gevoelens uit. Het programma wordt uitgezonden door de EO.

Mijn Laatste Woorden is programma dat op integere, maar ultieme wijze in gaat op het thema afscheid nemen en zingeving, aldus een woordvoerster van de EO. Het nieuwe programma is al genomineerd voor de prestigieuze Europese televisieprijs De Gouden Roos (Rose d’Or). Doel van deze prijs is ‘het belonen van originaliteit, kwaliteit en creativiteit in programma’s en het bevorderen van uitmuntendheid in tele- visie en nieuwe media’. Mijn Laatste Woorden is geselecteerd in de categorie ‘reality’.

626.000 kijkers voor Liefde op het tweede gezicht

Geplaatst op Wed 28 Feb 2007 om 10:17


De kijkcijfers van dinsdag 28 februari 2007 (SKO)

Liefde op het Tweede Gezicht (SBS6, 21:30) – De eerste aflevering van het om- streden SBS 6-programma Liefde op het tweede gezicht werd dinsdag door 626.000 kijkers (madl: 9.3%) bekeken. In de eerste uitzending werden acht singles met een zichtbaar ernstige handicap voorgesteld. Zij gaan op zoek naar een partner in de vervolgserie van het pro- gramma, die over enkele weken van start zal gaan. De datingshow wordt gepresenteerd door Maureen du Toit.

Liefde op het Tweede Gezicht deed sinds de aankondiging ervan aardig wat stof opwaaien. “Iedereen stond op zijn achterste benen, terwijl niemand wist waar het precies over ging“, aldus programmadirecteur Tina Nijkamp van SBS. “Monsterlijke liefde is, zoals in de publiciteit werd gesuggereerd, nooit de oorspronkelijke titel geweest. Het is een heel mooi, integer programma. Nee, niet alle publiciteit is meegenomen. Al die vooroordelen waren niet leuk. Juist daarmee duw je mensen in een hokje. Dat is in deze tijd toch helemaal niet meer nodig?

Shownieuws (SBS6, 19:26) – Jurylid Henkjan Smits heeft een contract getekend bij SBS 6 en zal daar onder meer enkele keren per week de vroege editie van Shownieuws presenteren. De dagelijkse entertainmentrubriek sprak dinsdag met Smits, die momenteel op vakantie is. “Het is voor mij nog zo nieuw“, liet Smits weten in Shownieuws. “Ik weet nog niet eens of ik autocue kan presenteren. Ik denk dat mijn rol veel meer de rol van entertainmentdeskundige is, die ik ook bijvoorbeeld bij afwezigheid van Albert Verlinde bij RTL Boulevard had. Ik denk dat ik veel meer die kant van mezelf zal laten zien, dan dat ik echt de talking head van Shownieuws zal worden.” Dat Henkjan gelijk het grootste entertainmentprogramma van Nederland mocht presenteren, had hij nooit verwacht, aldus Shownieuws. “Dat is ongelooflijk natuurlijk. Wat dat betreft is het een eer. Een enorme eer. Je krijgt van SBS 6 meteen zoveel vertrouwen.” Shownieuws trok dinsdag 380.000 kijkers (madl: 6.3%).

Journaal op 3 (NOS, Ned3, 22:30) – Sinds begin januari presenteren Winfried Bayens en Margriet Wesselink afwisselend elke werkdag het Journaal op 3, een journaal dat precies zes minuten duurt. Het nieuwsbulletin op Nederland 3 om 22.30 uur is bedoeld voor jongere mensen die snel willen worden bijgepraat. “Onze doelgroep zijn mensen die al veel hebben gezien, gehoord en gelezen op internet“, vertelt Winfried in Het Parool. “We hoeven niet alles gedetailleerd uit te leggen, zoals het Journaal van acht uur. We werken in hoog tempo en voegen iets toe in twee onderwer- pen waarvan we hopen dat de kijker reageert: hé, dat wist ik nog niet.” De kijkcijfers van het Journaal op 3 schommelen rond de 300.000 kijkers; dinsdag scoorde de rubriek 252.000 kijkers (madl: 4.1%). Zorgen maakt Winfried zich niet. “We hoeven niet als Het land van Maas en Geel na een paar weken van de buis als het niet loopt. We zijn voor een jaar geprogrammeerd.” Winfried wil uitbreiden. “Zeven dagen per week en per aflevering twee minuten langer. Of met nieuwsflitsen over de hele avond.

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG�? kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.550.000
02. Opgelicht?! (Ned1) 1.538.000
03. Blik op de weg (Ned1) 1.532.000
04. De rijdende rechter (Ned1) 1.361.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.351.000

06. TV Makelaar (RTL4) 1.256.000
07. Opsporing Verzocht (Ned1) 1.236.000
08. Half acht nieuws (RTL4) 1.241.000
09. Bouwval Gezocht (RTL4) 1.166.000
10. Hart van Nederland (SBS6) 1.091.000

11. Journaal 18:00 (Ned1) 1.088.000
12. CSI: Miami (RTL5) 1.017.000
13. RTL Boulevard (RTL4) 966.000
14. Pauw en Witteman (Ned1) 923.000
15. De wereld draait door (Ned3) 816.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 19.7%
2. RTL4 / 16.1%
3. RTL5 / 8.8%
4. SBS6 / 8.7%
5. Ned2 / 7.7%
6. NET5 / 6.1%
7. Ned2 / 6.1%
8. RTL7 / 4.9%
9. Vero / 3.4%
10. Tien / 3.3%
11. Discov / 1.1%
12. MTV / 0.8%
13. TMF / 0.5%
14. N.geog / 0.4%
15. Box / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 33,5%
2. RTL Nederland 29,8%
3. SBS Groep 18,2%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Henkjan Smits tekent contract bij SBS 6

Geplaatst op Tue 27 Feb 2007 om 16:26

Henkjan Smits heeft een driejarig contract getekend bij SBS 6. Dat meldt een woordvoerder van de zender vandaag. Smits wordt juryvoorzitter in het nieuwe muziekprogramma So you wannabe a popstar? met Nance en Gerard Joling. Ook zal de zelfbenoemde talentscout en- kele keren per week de vroege editie van SBS Shownieuws presenteren. Bovendien krijgt hij in de toekomst ook nog andere programma’s bij de zender. Daarover is op dit moment nog niets bekend.

Henkjan is erg blij met zijn overstap naar SBS 6: “Ik bewonder het ondernemersschap van SBS 6 en wil me bij de zender graag ontwikkelen tot een veelzijdige presentator. Uit de gesprekken die ik heb gevoerd, blijkt dat SBS 6 me deze kans wil bieden. Maar allereerst ga ik aan de slag als juryvoor-zitter van So You Wannabe a Popstar dus de bekende Nederlanders zijn gewaarschuwd!

SBS 6 is blij met de komst van Henkjan. “Henkjan heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld tot een absolute tv-persoonlijkheid waar je niet meer om heen kan“, aldus programmadirecteur Eric van Stade. “Ik vind het erg leuk dat hij het juryvoorzit- terschap van So You Wannabe a Popstar op zich neemt, maar ben nog blijer dat we hem kunnen verwelkomen als nieuwe presentator bij SBS 6. Ik ben er van overtuigd dat de zender met Henkjan een nieuwe toppresentator in huis heeft gehaald!

In So You Wannabe a Popstar gaan bekende mannen en vrouwen, die niet of nauwelijks kunnen zingen, de strijd met elkaar aan om uit te maken wie van hen de beste popster is. Daarbij gaat het niet alleen om hun zangkunsten, maar ook om hun uitstraling op de bühne. Geholpen door professionele coaches treden de BN’ers in een wekelijkse strijd live op om de gunst van de kijker. De winnaar verdient een platencontract. So You Wannabe a Popstar is vanaf 16 maart te zien bij SBS 6.

Smits was de afgelopen jaren te zien bij RTL 4. Daar was hij drie seizoenen lang de juryvoorzitter van Idols en onlangs was hij nog te zien als jurylid in de talentenjacht X Factor. Bovendien verving hij Albert Verlinde regelmatig als presentator van RTL Boulevard. In september gaat een nieuw seizoen van Idols van start, verklapte jurylid Jerney Kaagman onlangs. Henkjan Smits zal hier waarschijnlijk niet in te zien zijn.

Liefde op het Tweede Gezicht van start bij SBS 6

Geplaatst op Tue 27 Feb 2007 om 15:15

Bij SBS 6 gaat vanavond het nieuwe en veelbesproken programma Liefde op het Tweede Gezicht van start. Maureen du Toit (foto) stelt acht singles voor met een zichtbaar ernstige handicap. Zij gaan via de datingshow op zoek naar een partner. De eerste uitzending is om 21.30 uur te zien. “Er is zoveel om te doen geweest de afgelopen dagen, dat ik zeker het gevoel heb dat we heel wat waar te maken heb- ben. Dat maakt het ook extra spannend“, vertelt Du Toit in het Algemeen Dagblad.

Het programma krijgt veel kritiek, ook vanuit de politiek. “Het is het zoveelste ranzige idee in de strijd om de kijkcijfers“, laat Jasper van Dijk (SP) bijvoorbeeld weten. Alex van Zijl van productiebedrijf MMM zegt al die commotie niet te snappen. “Het zou een schandalige roddelshow zijn. Nou, wij moeten eens stoppen met deze mensen zielig te vinden. We moeten diep buigen voor deze mensen. We willen ze een platform bieden en laten zien hoe leuk en krachtig deze mensen zijn. Helaas hebben ze moeite met het vinden van de ware liefde. Wij willen ze daar graag bij helpen.

Daan Schuurmans presenteert nieuwe gameshow RTL 4

Geplaatst op Tue 27 Feb 2007 om 11:27

Daan Schuurmans wordt de presentator van de nieuwe gameshow BankGiro Loterij Voor de rest van je leven op RTL 4. Dat meldt een woordvoerster van de zender. In dit spelprogramma kunnen kandidaten een maandelijke uitkering winnen. “Elke maand wordt een vast bedrag op je bankrekening gestort. Dit kan zijn voor zes maanden, voor een jaar, voor vijf jaar of zelfs voor de rest van je leven“, aldus de zegsvrouw. Daan is als acteur bekend van tv-series als Westenwind en Keyzer en De Boer.

Schuurmans begeleidt de kandidaten bij hun keuzes op weg naar een maandelijkse cheque voor misschien wel de rest van hun leven. “BankGiro Loterij voor de rest van je Leven is een show van Amerikaanse allure. Vol spanning en verrassende wendingen. Ook voor mij. Ik beschouw de presentatie van deze gameshow als een heel bijzonder en spannend uitstapje van mijn werk als acteur“, aldus Daan.

De algemene kennis van de kandidaten wordt in Voor de rest van je Leven niet getest. “De kandidaat hoeft niet te weten wat de hoofdstad van Bolivia is of wie de nieuwe staatssecretaris van Economische Zaken is. Hij of zij hoeft eigenlijk maar één ding te weten: wanneer te stoppen. Ben je bang en stop je te vroeg, dan verspeel je de kans op veel, heel veel geld. Maar je kunt je hand ook overspelen en daardoor te laat stoppen waardoor je misschien met lege handen naar huis gaat.

Voor de rest van je Leven met Daan Schuurmans is vanaf vrijdag 23 maart wekelijks tussen 21.30 en 22.30 uur, na Grijpstra en De Gier, te zien bij RTL 4.

431.000 kijkers voor The Bold and the Beautiful

Geplaatst op Tue 27 Feb 2007 om 10:39


De kijkcijfers van maandag 26 februari 2007 (SKO)

The Bold and the Beautiful (SBS6, 18:02) – The Bold and the Beautiful is met ingang van maandag 5 maart niet meer om 18.00 uur, maar om 17.00 uur te zien bij SBS 6. De herhalingen van de Australische doktersserie The flying doctors, nu nog om 17.00 uur, verschuiven daardoor naar 17.30 uur en vullen daarmee het uur tussen The Bold and the Beautiful en Medisch Centrum. Op haar nieuwe tijdstip concurreert The Bold rechtstreeks met de soapserie As the world turns op RTL 4.

Acteur Jack Wagner heeft ooit gezegd dat hij zich te goed voelde voor een soap die overdag wordt uitgezonden, zoals The Bold. Inmiddels is hij echter al weer enige tijd te zien in de soap. “In de jaren tachtig was ik beroemd dankzij een rol in General hospital en had ik als zanger veel hits“, vertelt Wagner in Televizier. “In de jaren negentig kwam het succes van Melrose Plase. Toen heb ik nog een aantal televisie- films gedaan en op Broadway gespeeld, maar daarna begon ik wel een beetje om me heen te kijken. Ik heb nog een paar onafhankelijke films gedaan, maar daar verdien je bijna geen geld mee. En als acteur wil je gewoon werken. Iedere dag dat ik acteer, is winst. Maar om heel eerlijk te zijn: ik had natuurlijk niet gedacht dat ik als acteur terug zou keren naar dagtelevisie. Dat is in principe geen logische stap.” The Bold and the Beautiful werd maandag door 431.000 kijkers (madl: 9.7%) bekeken.

Max en Martine (Max, Ned2, 17:37) – Martine van Os is deze week voorlopig voor het laatst te zien in het middagprogramma Max en Martine. Op 5 maart neemt Catherine Keyl het presentatiestokje voor twee maanden weer over en wordt de titel van het programma weer Max en Catherine. Er ontstonden allerlei geruchten. Zo zouden de kijkcijfers van Max en Martine tegenvallen en moest Catherine deze weer opkrikken. “Dat slaat nergens op“, aldus Van Os in Privé. “Catherine gaf in november aan een heel jaar lang een dagelijks programma te zwaar te vinden. Mij is toen gevraagd of ik het programma afwisselend met Catherine wilde presenteren. Er is nooit sprake van geweest dat ze niet meer terug zou komen. Dat wist ik dus vanaf het begin. Catherine doet het vanaf 5 maart weer en hoe het na de zomerstop verdeeld wordt, weet nog niemand.” Martine vindt het wel jammer dat ze weer moet stoppen. “Natuurlijk vind ik het jammer, ik begin aardig mijn draai te vinden. De kijkcijfers in december waren echt helemaal top, en na een kerststop moet je altijd opnieuw opbouwen. Maar nu zitten we alweer rond de half miljoen kijkers per uitzending. En dat is echt niet verkeerd hoor!” Max en Martine scoorde maandag 524.000 kijkers (madl: 13.5%).

RTL Boulevard (RTL4, 18:34) – Theaterproducent Albert Verlinde vertelde maandag in zijn eigen programma RTL Boulevard over het ongeluk dat tijdens de uitvoering van zijn musical Grease gebeurde. Jim Bakkum en zijn tegenspeelster Bettine Holwerde raakten zondagavond gewond toen de auto die in de musical Grease wordt gebruikt tijdens de voorstelling in de Schouwburg van Almere van het podium de orkestbak in reed. De Almeerse Daniëlle Orie (29) zat op de tweede rij, samen met haar moeder en tante. Aanvankelijk had ze niet door dat er iets vreselijks stond te gebeuren. “Ik dacht dat het een stunt was“, zegt Daniëlle in De Telegraaf. “De auto balanceerde op de rand van een podium, zoals je wel eens in commercials ziet waarbij een auto boven een afgrond balanceert. Pas toen de auto naar beneden stortte, had ik door dat er iets vreselijks aan de hand was. Ik hoorde een enorme knal toen de auto op de grond kwam en dacht: ‘Die is dood. Het kan bijna niet anders.’ Ik kon Jims gezicht niet zien maar hij lag onbeweeglijk. Misschien was hij buiten bewustzijn. Er zat bloed aan zijn sokken, dat kon ik zien. Hij lag onder de auto bekneld. Enkele toeschouwers voor me zakten van de emoties in elkaar.” Jim zal ongeveer een maand uit de running zijn. RTL Boulevard trok maandag 1.109.000 kijkers (madl: 20.2%).

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG�? kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Radar (Ned1) 2.037.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.931.000
03. Memories (Ned1) 1.762.000
04. Hart van Nederland (SBS6) 1.661.000
05. Goede tijden slechte tijden (RTL4) 1.519.000

06. Crime Scene Investigation (RTL4) 1.462.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.217.000
08. RTL Boulevard (RTL4) 1.109.000
09. Ingang oost (Ned1) 1.092.000
10. Journaal 18:00 (Ned1) 1.031.000

11. Editie NL (RTL4) 879.000
12. De wereld draait door (Ned3) 875.000
13. Keyzer en De Boer Advocaten (Ned1) 846.000
14. The Rock (SBS6) 828.000
15. Pauw en Witteman (Ned1) 772.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Ned1 / 19.8%
2. RTL4 / 15.4%
3. SBS6 / 11.4%
4. Ned3 / 8.5%
5. Ned2 / 6.4%
6. NET5 / 6.3%
7. RTL5 / 5.9%
8. Tien / 5.2%
9. RTL7 / 5.0%
10. Vero / 3.2%
11. Discov / 1.0%
12. Nick / 0.7%
13. MTV / 0.4%
14. Box / 0.4%
15. N.geog / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 34,7%
2. RTL Nederland 26,3%
3. SBS Groep 20,9%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Zwaargewicht Jaap nieuw in De Gouden Kooi

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 16:53

De 24-jarige Jaap (foto) maakt vandaag zijn entree in De Gouden Kooi op Tien. Dat meldt een zegsman van de tv-zender. De ruim 200 kilo wegende student betreedt vanavond rond 21.00 uur de Gouden Kooi. “Verwacht wordt dat Jaap uit Brielle de Villa op zijn grondvesten zal laten schudden“, laat de woordvoerder weten. Jaap wil per direct gaan werken aan zijn overgewicht en zal daarbij begeleid worden door een diëtist en een sportarts. Jaaps entree in De Gouden Kooi is vanavond live te volgen via internet.

Jaap vervangt vandaag Bart die vorige week de strijd opgaf. Volgens de spelregels van De Gouden Kooi wordt in het eerste jaar van het spel iedere afvaller vervangen door een nieuwe Miljonair. Deze regel is slechts op één manier te omzeilen. Tijdens een wekelijkse ontslagvergadering kan de groep iemand de Villa uitsturen. Voor- waarde is dan wel dat het hier gaat om een unanieme beslissing. De Gouden Kooi is van maandag tot en met vrijdag om 19.30 uur te zien bij Tien. (Foto: Roy Beusker)

Twaalf meiden strijden om titel Holland’s next top model

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 14:59

Een groep van twaalf meiden staat op maandag 12 maart in de startblokken om alles in de strijd te gooien voor de titel Hollands Next Top Model. Dan begint de tweede reeks van het RTL 5-programma ModelMasters: Holland’s Next Top Model met topmodel Yfke Sturm. De eerste Nederlandse reeks heeft de blonde winnares Sanne opgele- verd. Zij won in januari de presti- gieuze Ford Models’ Supermodel of the World Contest in New York.

Erland Galjaard, programmadirecteur van RTL 5, is blij met de nieuwe reeks: “Holland’s Next Top Model’ is uitgegroeid tot een van de sterkste merken van onze zender. Dit typische RTL 5-programma is niet alleen leuk en boeiend, het geeft ambitieuze, jonge mensen ook nog eens de kans om in zeer korte tijd de top te bereiken. Dat heeft Sanne wel bewezen. Deze nuchtere Overijsselse studente is inmiddels uitgegroeid tot een model van wereldformaat en woont nu in New York.

De twaalf nieuwe gezichten, die uit duizenden zijn geselecteerd, betrekken samen een modellenappartement in de hoofdstad en leiden tien weken lang het leven van een topmodel. Catwalkles, mode- en fashionshoots met topfotografen, glamourfeestjes en een verblijf in het buitenland behoren tot de opdrachten die Yfke op hen afvuurt. De kijker is getuige van hun prestaties en van het reilen en zeilen in het appartement.

De nieuw geselecteerde vrouwen moeten zichzelf continue bewijzen, want slechts één van hen wordt Hollands Next Top Model. Zij sleept een modellencontract ter waarde van 50.000 euro in de wacht bij het modellenbureau Max Models. Daarnaast krijgt zij een cover op de Nederlandse Glamour, is zij te zien in een grootscheepse reclamecampagne van een cosmeticagigant en krijgt zij een luxe auto cadeau.

De deskundige jury bestaat uit de vertrouwde gezichten van voormalig model Rosalie van Breemen, hoofdredacteur van Glamour Karin Swerink, topfotograaf Carli Hermès en juryvoorzitter Yfke Sturm. Daarnaast schuift deze reeks model Mariana Verkerk aan om haar mening over de prestaties van de meiden te geven. Mariana was in de eerste reeks al te zien als catwalk-lerares en gastjurylid. Het vijftal beoordeelt wekelijks het gedane werk van de kandidaten, waarna Yfke het oordeel uitspreekt wie mag blijven en voor wie een carrière als topmodel voorlopig niet is weggelegd.

Ellen ten Damme tussen pokerpro’s in Las Vegas

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 14:50

Ellen ten Damme neemt in de laatste aflevering van Veronica Poker vanavond deel aan een groot, internationaal pokertoernooi: het Fifth Annual Five Diamond World Poker Classic in het Belaggio Hotel te Las Vegas. Afgelopen maandag was te zien hoe Ellen in de finale won van Johnny de Mol. In de laatste Veronica Poker, vanavond om 22.25 uur, zal blijken hoe ver ze het heeft geschopt aan tafel met doorgewinterde pokerspelers. Veronica Poker wordt ge- presenteerd door Monique Spronk (foto).

In zes afleveringen leerden Winston Bogarde, Fajah Lourens, Lange Frans, Joep Sertons, Johnny de Mol en Ellen ten Damme alle kneepjes van het pokervak van pokerprofessionals Marcel Luske en Noah Boeken. Vorige week maandag was in aflevering zeven te zien hoe Ellen ten Damme en Johnny de Mol het tegen elkaar opnamen. Ellen die voor het programma begon nog niet kon pokeren versloeg Johnny die al wel bekend was met het spel aan de finaletafel. De finale van Veronica Poker scoorde in de doelgroep mannen 20 – 34 jaar een marktaandeel van 22,3%.

AVRO en Het Concertgebouw verlengen contract

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 14:43

De AVRO en het Het Concertgebouw verlengen de samenwerking rondom Het Zondagochtend Concert tot 2010. Simon Reinink, directeur van Het Concertgebouw, en Willemijn Maas (foto), directeur van de AVRO, tekenden onlangs een contract voor drie nieuwe seizoenen. De AVRO en Het Concertgebouw zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor de programmering van de veertig concerten, die iedere zondag tussen september en juni plaatsvinden in Het Concertgebouw.

De veertig concerten worden dan tussen 11.00 en 12.00 uur live en integraal uitgezonden op AVRO Radio 4. De presentatie is in handen van Hans van den Boom.

Zorgverzekeraar Menzis is de nieuwe sponsor van Het Zondagochtend Concert. “De AVRO en Het Concertgebouw zijn buitengewoon verheugd dat de samenwerking rond Het Zondagochtend Concert is veiliggesteld“, laten Maas en Reinink in een gezamenlijke reactie weten. “Wij zijn bovendien zeer blij met de betrokkenheid van Menzis als nieuwe sponsor. Gezamenlijk zullen AVRO, Het Concertgebouw en Men- zis ook van het 13e seizoen Het Zondagochtend Concert een succes gaan maken.

Het Zondagochtend Concert is in de afgelopen 12 jaar uitgegroeid tot een van de best bezochte concertseries van Nederland en de best beluisterde concertserie van Radio 4. “De beleving van live muziek bevordert bij mensen een gevoel van welbevinden. Dat is minstens zo belangrijk voor je gezondheid als bewegen en gezond leven“, aldus Roger van Boxtel, voorzitter Raad van Bestuur van Menzis.

Laatste aflevering Kluners uit Kenia bij Tien

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 14:31

Het avontuur van de vier Kluners uit Kenia komt vanavond ten einde in het gelijknamige pro- gramma op Tien. Om 20.30 uur is de laatste aflevering te zien waarin de vier Kenianen de ultieme proef afleggen: 200 kilometer schaatsen op natuurijs in Zweden. De eerste en laatste uren van de race zullen in het donker verreden moeten worden. Bart Veldkamp en zijn vader Hans hebben er dertien weken lang alles aan gedaan om de Kenianen voor te bereiden op een van de zwaarste schaats- tochten ter wereld. Maar is het genoeg…? Kluners uit Kenia is om 20.30 uur te zien.

Ron Boszhard presenteert Te Land Ter Zee en in de Lucht

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 9:30

Ron Boszhard (foto) wordt de nieuwe presentator van het TROS-programma Te Land, Ter Zee en in de Lucht. Dat liet zijn management maandag weten. Boszhard treedt in het 36ste seizoen van dit programma in de voetsporen van Bert Kuizenga, die vorig jaar vertrok bij de TROS. “Te Land, Ter Zee en in de Lucht is een typisch Nederlands programma. Mensen vertellen me sinds bekend is dat ik het ga doen dat het ‘helemaal bij me past’. Daar ben ik enorm trots op“, vertelt Ron Boszhard, de broer van Carlo.

Boszhard is echter niet van plan zelf te veel in het spotlicht te treden. “Ik ben een ‘mensen mens’ en vind dat een programma als dit om de kandidaten moet draaien. Die mensen hebben maandenlang geknutseld aan een voertuig en het is zonde als je aan de mooie verhalen die dat met zich meebrengt niet wat meer aandacht besteedt. Juist het vinden van die verhalen, is iets dat heel goed bij me past.

Te Land, Ter Zee en in de Lucht is komende zomer te zien bij de TROS. Het programma is al sinds 1971 te zien. Het werd door de jaren heen gepresenteerd door onder anderen Willem van Kooten, André van Duin en Jack van Gelder.

Jim Bakkum gewond bij musical Grease

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 9:20

Jim Bakkum is zondagavond gewond geraakt toen de auto die in de musical Grease wordt gebruikt tijdens de voorstelling in de Schouwburg van Almere van het podium de orkestbak in reed. Ook zijn tegenspeelster Bettina Holwerda is gewond geraakt. Beide spelers zaten in de auto. Jim heeft een hersenschudding en zal een maand uit de running zijn, aldus producent Albert Verlinde. Bettina heeft een blessure aan haar arm.

De musici raakten niet gewond, omdat de auto op een plek in de orkestbak terechtkwam waar niemand zat. Verlinde: “Gelukkig lijkt het relatief mee te vallen. Het had, zowel voor Jim als Bettina, als voor de musici, veel erger kunnen zijn.

RTL Boulevard besteedt vanavond aandacht aan het ongeluk van Jim en Bettina tijdens de uitvoering van Verlindes musical Grease in de Schouwburg van Almere.

577.000 kijkers voor Peking Express

Geplaatst op Mon 26 Feb 2007 om 9:08


De kijkcijfers van zondag 25 februari 2007 (SKO)

Peking Express (NET5, 20:30) – In de vier- de editie van Peking Express, die sinds zondag te zien is bij NET 5, wordt voor het eerst door een ander continent geracet: Zuid-Amerika. “Er is met de verplaatsing van Peking Express naar Zuid-Amerika wel wat veranderd“, vertelt presentator Art Rooijakkers bij TVgids Online. “China was interessant door de cultuurshock waarin de kandidaten terechtkwamen. Als we daar overleg hadden, dan was het veelal theedrinken. Zuid-Amerikanen lijken meer op ons, al zijn ze nog veel uitbundiger.

Niet alleen de crew ondervond de spontaniteit van de plaatselijke bevolking. “Ook de kandidaten ondervonden hun spontaniteit aan den lijve. De Zuid-Amerikanen gingen vol op de rem voor de lifters, zowel voor mannen als vrouwen. Sterker nog: de vrouwen in Rio veroorzaakten bijna botsingen om twee blonde Belgische adonissen op de achterbank te krijgen.” Nichtjes Anja en Nancy denken dat hun uiterlijk niet alleen voordeel was. “Als we een lift vroegen, wilden de mannen er vaak wat voor terug. Er waren etappes bij die we zonder cameraman niet af hadden durven leggen.” Peking Express werd zondag door 577.000 kijkers (madl: 7.5%) bekeken.

Op zoek naar het zesde zintuig (KRO, Ned1, 21:26) – Sinds twee weken is Inge Diepman aan het KRO-programma Op zoek naar het zesde zintuig verbonden als ‘onafhankelijk waarnemer’. “Feitelijk is het vooral een technische rol“, vertelt Diepman in de NCRV Gids. “In de gaten houden of het er allemaal wel eerlijk aan toegaat, of er niet gesmokkeld wordt. (..) De tests die wij doen, zijn geen wetenschappelijke tests, maar dat is ook helemaal niet de bedoeling. Het is een amusementsprogramma dat de nieuwsgierigheid wil prikkelen. Deze mensen denken en zeggen een zesde zintuig te hebben; wat denkt de kijker? Het past natuurlijk heel goed bij deze tijd. Er is een hang naar spiritualiteit. Mensen zoeken naar meer dan feiten alleen. En zoveel mensen, zoveel waarheden.” Bijna veertien jaar lang werkte Inge Diepman voor de VARA toen ze eind 2005 ineens vertrok. “Toen ik ruim een jaar geleden wegging bij de VARA, calculeerde ik in dat daarmee de deur naar televisie min of meer dicht ging. Maar naarmate de tijd verstrijkt, vind ik het steeds moeilijker om tegen die dichte deur aan te kijken. Die paar uitzendingen voor Teleac en nu weer rondlopen op de set van Het zesde zintuig, het doet meer met me dan ik had verwacht. Lachen met het publiek, rennen over zo’n studiovloer. Ik had er meteen weer lol in.” Op zoek naar het zesde zintuig werd zondag door 944.000 kijkers (madl: 12.3%) bekeken.

De wereld draait door (VARA, Ned3, 18:59) – Café de Wereld, het dagelijkse animatie- filmpje in De wereld draait door, is zeer arbeidsintensief om te maken. Wekelijks werken er zo’n vijftig mensen aan de animaties die iedere dag te zien zijn. “Samen met de VARA bepalen we welke karakters we in Café de Wereld willen hebben“, vertelt eindredacteur Thijs Bayens van Idtv in KRO Magazine. “In totaal zijn er al 41 de revue gepasseerd. Soms verdwijnt er een, omdat de persoon niet meer actueel is of komt te overlijden, zoals bijvoorbeeld André Hazes. Binnenkort introduceren we een nieuw karakter, Ali B. Zijn karikatuur is eerst op papier ontworpen. Dat is het enige wat nog handmatig gebeurt. Deze tweedimensionale tekening wordt doorgestuurd naar een modelmaker, die hem in de computer overzet op 3D.” De makers maken gebruik van realtime-animatie, waarbij de bewegingen van de poppen zijn gelinkt aan de bewegingen van acteurs. “Dat werkt natuurlijk veel sneller dan het oude ambacht van beeldjes achter elkaar plakken. Alleen daardoor lukt het ons om vijf keer per week Café de Wereld te maken. We zijn pioniers, want we zijn de eersten die op deze manier tv maken.” De wereld draait door trok zondag 153.000 kijkers (madl: 2.6%).

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG�? kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. De wedstrijden (Tien) 2.067.000
02. Journaal 20:00 (Ned1) 1.984.000
03. De reünie (Ned1) 1.341.000
04. Bones (RTL5) 1.080.000
05. Avond van de Elfstedentocht (Ned2) 1.072.000

06. Hart van Nederland (SBS6) 1.039.000
07. Crime Scene Investigation (RTL5) 1.014.000
08. Op zoek naar het zesde zintuig (Ned1) 944.000
09. Postcode Loterij 1 tegen 100 (Tien) 856.000
10. Spoed (Ned1) 833.000

11. Studio Voetbal (Ned1) 782.000
12. The Fugitive (Veronica) 758.000
13. Je leven in de steigers (Tien) 701.000
14. Baantjer Classics (RTL4) 689.000
15. Eerste hulp bij opvoeden (RTL4) 671.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. Tien / 15.3%
2. Ned1 / 14.7%
3. RTL4 / 9.6%
4. RTL5 / 8.9%
5. SBS6 / 8.5%
6. Vero / 8.0%
7. Ned2 / 7.9%
8. NET5 / 5.6%
9. RTL7 / 3.9%
10. Ned3 / 2.6%
11. MTV / 1.1%
12. Discov / 1.1%
13. TMF / 0.6%
14. N.geog / 0.5%
15. Nick / 0.5%

Marktaandelen per zendergroep
1. Publieke Omroep 25,2%
2. RTL Nederland 22,4%
3. SBS Groep 22,1%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

‘Vierde reeks Idols in september bij RTL 4’

Geplaatst op Sun 25 Feb 2007 om 13:23

De talentenjacht Idols is vanaf september weer te zien bij RTL 4. Dat zegt jurylid Jerney Kaagman in Story. De televisie- show is alweer toe aan haar vierde reeks. “Ik ben er nog over aan het nadenken of ik dan weer meedoe, mochten ze me nog als jurylid willen“, aldus Kaagman. Het jurylid twijfelt over haar deelname gezien haar fysieke toestand. “De opnames van Idols hebben er de laatste jaren flink ingehakt. Ik ben echt gesloopt. Bekaf was ik toen het voorbij was“, zegt Jerney.

Het derde seizoen van Idols ging eind 2005 van start. Vorig jaar introduceerde RTL 4 de talentenjacht X Factor, waarvan de finale zaterdag door 1,8 miljoen mensen bekeken werd. Jerney uitte al eerder kritiek op deze muziekshow. “Ik denk dat er te weinig muziek in zit, veel praten“, liet Jerney eerder weten.

Wie de vierde reeks van Idols zal presenteren is nog onbekend. De derde reeks stond onder presentatie van Martijn Krabbé en Chantal Janzen. Martijn blijft graag aan als host van Idols, maar liever zonder Chantal. “Mocht er een nieuwe serie komen, dan zou ik die graag met Wendy van Dijk presenteren“, liet Martijn eerder weten in Privé.

Henk Temming: ‘Sharon heeft middelmatige stem’

Geplaatst op Sun 25 Feb 2007 om 13:06

X Factor-jurylid Henk Temming denkt niet dat Sharon Kips de terechte winnaar is van de talentenjacht. Volgens Temming heeft Sharon geen bijzonder stemgeluid. “Sharon heeft gewoon een middelmatige stem. Dat roep ik al wéken“, aldus Temming in Telegraaf. “Ze kan wel heel hoog zingen, maar ze doet dat op haar keel. Dat gaat haar opbreken. En qua afwisseling is het niet interessant. We willen toch niet een héle cd horen met zulk kanariegezang.

Anja was veruit de beste zangeres, aldus Temming. “Zij had natuurlijk moeten winnen. Nou, ik denk dat Dorine de echte winnaar van X Factor is. Zij is, met haar zevenenzestig jaar, de enige die optimaal gebruik heeft kunnen maken van het feit dat iedereen mee kon doen aan het programma. En ze had ook veel verder kunnen komen. Net als mijn andere acts. ?k kijk niet naar wat makkelijk verkoopt, maar wat de moeite waard is. Maar ja, Henkjan en Marianne stemden iedereen weg…

Marianne van Wijnkoop, coach van de zanggroepen, sluit zich daar niet bij aan. “Sharons combinatie van uitstraling, stem, en tekstbehandeling maken haar voor mij ook een winnaar. Mijn meiden van X6 op een tweede plek, en Anja op nummer drie, zo ziet mijn winnaarslijst eruit“, aldus Van Wijnkoop. Ze vindt haar groep X6 zangmatig goed, “maar ze hebben niet de uitstraling van bijvoorbeeld de Spice Girls“.

Jurylid Henkjan Smits ziet zichzelf als de grote winnaar van X Factor. “Sharon en Richy, de twee finalisten, zijn alle twee van mij. En daar ben ik trots op“, vertelt Henkjan vandaag in de krant. “Sharon heeft een enorm talent en het vermogen een verhaal te vertellen. Ook Richy is mijn winnaar, om zijn seksappeal en zijn ontzettend harde werken. Maar ik heb wel wat moeten doorstaan. Kijk, Christian kon ik midden in de nacht opbellen en hem vragen een liedje te zingen. Dat deed hij gewoon. Richy zei dan ’ja, daar heb ik nu even geen zin in.’ Maar hij heeft zich goed herpakt.

1,8 miljoen kijkers voor X Factor

Geplaatst op Sun 25 Feb 2007 om 11:34


De kijkcijfers van zaterdag 24 februari 2007 (SKO)

X Factor (RTL4, 20:00) – Sharon Kips is de winnares van X Factor. In de eindstrijd kreeg ze zaterdagavond 75 procent van de stemmen. Richy Brown werd tweede. Sharon wint een platencontract. Haar eerste single Heartbreak Away ligt vanaf maandag in de winkel. Sharon was al weken de grote favoriet voor de eindzege. “Natuurlijk heb ik wel gezweet de afgelopen weken“, vertelt Sharon in het Algemeen Dagblad. “Zeker toen ik in de halve finale negatieve kritiek van de jury kreeg. Ik had er zo kunnen uitvliegen.

Coach en jurylid Henkjan Smits noemde Sharon ‘een meer dan terechte winnares’. “Zij heeft een uniek talent mensen te boeien. Sharon heeft geen uitgesproken sexy uitstraling, maar die heeft Marco Borsato ook niet. Mensen vinden hem én haar gewoon aardig. Het verschil met Richy? Sharon is bereid 24 uur te werken voor haar succes. Richy heeft een aantal weken de kantjes ervan af gelopen. Hij nam weliswaar revanche, maar die was niet voldoende.” Richy: “X Factor zag ik als mijn laatste kans nog iets te bereiken in de muziek. Na drie jaar in New York te hebben geprobeerd door te breken, kwam ik met hangende pootjes terug. Deze deelname was echt een laatste poging. Ik stond in de finale, dus ik ben daarin wel geslaagd, lijkt me.” De finale van X Factor werd door 1.846.000 kijkers (madl: 26.0%) bekeken. De uitslag van de populaire talentenjacht trok later op de avond 1.780.000 kijkers (madl: 31.2%).

Sterren dansen op het IJs uitslag (SBS6, 21:30) – Voor Petra Kagchelland is Sterren Dansen op het IJs afgelopen. De actrice verloor in de skate off van Jasmine Sendar, die voor de vierde keer met een nipte overwinning doorgaat naar de volgende ronde. De ONM-actrice stond voor de eerste keer in skate-off. Dat ze eruit zou vliegen, had Petra niet zien aankomen. Kagchelland werd in de wildcardshow verkozen tot laatste deelnemer van Sterren dansen op het IJs. Zij nam het in de wildcardshow op tegen Patty Brard. “We hebben veel lol om haar gehad“, vertelt Petra in Veronica Magazine. “Óm haar. Maar dat had ze zelf ook hoor. Toen de wildcard show kwam, maakte zij er een geweldige dramatische act van, echt hilarisch. Heel veel pracht en praal en ze verkocht zichzelf geweldig in dat nummer. Ik dacht echt dat zij zou winnen en dat ik naar huis kon.” Sterren dansen op het IJs scoorde 820.000 kijkers (madl: 11.6%).

Lotto Weekend Miljonairs (RTL4, 21:48) – Iedere laatste zaterdag van de maand vullen bekende Nederlanders de krukken tegenover presentator Robert ten Brink in Lotto Weekend Miljonairs. De BN’ers proberen zoveel mogelijk geld binnen te halen voor één van de goede doelen van de Lotto. Zaterdag waren dat Ivo Niehe en het rapduo Lange Frans en Baas B.. Niehe won 32.000 euro voor het Prinses Beatrix Fonds. Lange Frans en Baas B. wonnen hetzelfde bedrag voor de Nierstichting. In de afgelopen maanden werd het hoogste bedrag bij elkaar gespeeld door het team van RTL Boulevard. Albert Verlinde, Daphne Bunskoek, en Peter van der Vorst haalden 125.000 euro op voor KWF Kankerbestrijding en het Vicki Brownhuis. Jörgen Raymann deed ook goede zaken. Hij speelde 64.000 euro bij elkaar voor Hersenstichting. ‘Nerds’ Erik en Arjan haalden ook 64.000 euro op, zij speelden voor het Fonds Psychische Gezondheid. De laagste scores werden behaald door het duo Guillermo en Tropical Danny en Ali B.. Zij speelden beiden 8.000 euro bij elkaar. Lotto Weekend Miljonairs werd zaterdag door 1.611.000 kijkers (madl: 23.5%).

De afbeelding “http://home.planet.nl/~will1856/Mediakrant/kijkcijfersgroot.JPG�? kan niet vertoond worden, omdat ze fouten bevat.Top 15
01. Journaal 20:00 (Ned1) 1.935.000
02. X Factor (RTL4) 1.846.000
03. Mooi! Weer De Leeuw (Ned1) 1.836.000
04. X Factor de uitslag (RTL4) 1.780.000
05. Kassa (Ned1) 1.666.000

06. Lotto Weekend Miljonairs (RTL4) 1.611.000
07. Half acht nieuws (RTL4) 1.360.000
08. Kinderen geen bezwaar (Ned1) 1.167.000
09. Journaal 18:00 (Ned1) 1.094.000
10. Spoorloos verdwenen (Ned1) 1.050.000

11. Eigen huis en tuin (RTL4) 1.036.000
12. Blauw bloed (Ned2) 915.000
13. Sterren dansen op het IJs uitslag (SBS6) 820.000
14. Keeping up appearances (Ned1) 812.000
15. Campinglife (RTL4) 797.000

Marktaandelen 18:00 / 24:00
1. RTL4 / 22.8%
2. Ned1 / 18.4%
3. Ned2 / 9.0%
4. SBS6 / 8.5%
5. Tien / 5.2%
6. NET5 / 4.9%
7. RTL7 / 4.8%
8. Ned3 / 4.1%
9. RTL5 / 3.9%
10. Vero / 3.7%
11. Discov / 0.8%
12. TMF / 0.6%
13. MTV / 0.6%
14. Nick / 0.5%
15. N.geog / 0.4%

Marktaandelen per zendergroep
1. RTL Nederland 31,5%
2. Publieke Omroep 31,5%
3. SBS Groep 17,1%

(Bron: StichtingKijkOnderzoek)

Sharon wint X Factor

Geplaatst op Sat 24 Feb 2007 om 23:40

Sharon Kips is zaterdagavond verkozen tot de winnares van X Factor 2007. Zij versloeg Richy Brown in de finale van het RTL 4-programma. Van het totaal aantal uitgebrachte stemmen gingen er 75 procent naar Sharon. Met haar overwinning heeft Sharon een platen- contract in de wacht gesleept. “Ik heb er geen woorden voor“, liet Sharon weten aan presentatrice Wendy van Dijk. Volgens Richy heeft Sharon de X Factor- troffee meer dan verdiend. “Ze heeft het echt geweldig gedaan“, aldus Richy.

Sharon en Richy strijden om platencontract in X Factor

Geplaatst op Sat 24 Feb 2007 om 13:29

Sharon Kips en Richy Brown strijden vanavond om een platencontract in de grote finale van X Factor. Sharon wordt al vanaf het begin getipt als winnares van X Factor. Richy ziet Sharon dan ook als een grote concurrent, vertelt hij in het Algemeen Dagblad. “Ze kan een tekst betekenis geven. Bij een agressief lied kijkt ze zo in de camera dat je er bang van wordt. Ze heeft veel ervaring, dat zie je zo“, aldus Richy. “Ze doet alles perfect. En lijkt zelf ook perfect. Ze gaat naar de kerk, haar lievelingsboek is de Bijbel.

Dat kan ook haar zwakke punt zijn, denkt Richy: “Zelfs haar tranen vallen op het juiste moment. Misschien zoeken de mensen wel iemand die niét helemaal perfect is.

Henkjan Smits bombardeerde Sharon al meerdere malen tot de winnares van X Factor. “Het is niet leuk als je eigen coach duidelijk laat merken dat hij niet wil dat je wint. Ik zei toen tegen mezelf: ik leg me erbij neer dat Henkjan beter met Sharon overweg kan en beschouw alles wat ik van hem leer als mooi meegenomen. Maar een beetje vervelend was het wel. Henkjan zei zo vaak dat Sharon de beste was dat ik me afvroeg hoeveel vertrouwen hij eigenlijk nog in mij had.

Sharon en Richy laten in de finale onder meer hun eerste single horen. Sharon zingt de ballade Heartbreak Away, geschreven door het trio Manic, Ziggy en Maye, dat ook hits voor Céline Dion en Cher componeerde. Richy zingt vanavond ook een ballade: The Way, geschreven door de bekende popster Enrique Iglesias.

Behalve de twee singles zingen de twee een liedje dat ze eerder zongen tijdens X Factor én een hit van Phil Collins, die de finale bijwoont. Phil Collins: “Voor mij zijn ze allebei winnaars, want ze hebben het al heel ver gebracht. Ze hebben hele mooie stemmen, en zijn allebei ontspannen en hebben duidelijk plezier in het zingen.

De finale van X Factor is vanavond tussen 20.00 en 21.30 uur te zien bij RTL 4. Na Lotto Weekend Miljonairs, waarin Ivo Niehe en het rapduo Lange Frans en Baas B. spelen voor het goede doel, maakt X Factor-presentatrice Wendy van Dijk tussen 22.35 en 23.05 uur bekend wie de winnaar is van X Factor 2007.

Jack Spijkerman terug met Koppensnellers

Geplaatst op Sat 24 Feb 2007 om 13:08

Jack Spijkerman is vanaf vanavond te zien in een nieuw seizoen van het satirische programma Koppensnellers op tien. Jack Spijkerman en zijn team presenteren iedere week weer een aantal persiflages, bijzondere liedjes en diverse gasten. “Een vertrouwde zaterdagavond met veel topcabaret en natuurlijk wekelijks twee bekende gasten die zich uitleven op de Kop van Jut“, aldus een woordvoerder van Tien over de nieuwe serie Koppensnellers.

In iedere uitzending worden bekende én onbekende gasten uitgenodigd. Zo staat er dit seizoen een zetel klaar voor iemand die de voorafgaande week wereldberoemd in Nederland is geworden. “Een ander nieuw element in de nieuwe reeks is het ‘Rad van Fortuin’, waarmee er elke week een einde wordt gemaakt aan een eeuwigdurende discussie“, aldus de zegsman. Op www.koppensnellers.tv kunnen mensen hiervoor onderwerpen aandragen over zaken waarvan zij graag willen dat de discussie voor eens en altijd ophoudt. Het Koppensnellers publiek bepaalt de uitkomst en daarna hoeven we het er nooit meer over te hebben. Dat ruimt lekker op!

De Gouden Balkenende, de prijs voor de beste amateur imitator van ons land, wordt uitgebreid. Er mogen niet alleen imitaties van bekende Nederlanders gedaan worden, maar dit seizoen mag alles en iedereen nagedaan worden.

Ook trekt Jack aan het eind van iedere uitzending weer aan de bel op actuele locaties waar de hoofdpersonen uit het nieuws muzikale parodieën ten gehore brengen. Koppensnellers is vanavond om 20.00 uur te zien bij Tien.

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.