Jeroen Wollaars: ‘Jort Kelder had geen excuses moeten maken in Op1’

Nieuwsuur-ster Jeroen Wollaars begrijpt er niets van dat Jort Kelder donderdagavond zijn excuses aanbood aan zijn Op1-gast Pete Hoekstra, de Amerikaanse ambassadeur. Dat zegt hij op Twitter.

Jort Kelder en Jeroen Wollaars © NPO

Pete Hoekstra reageerde enorm gepikeerd op een vrij onschuldig grapje van Jort Kelder. De ambassadeur vond zijn medegasten erg dramatisch doen over de bestorming van het Capitool. “Dit gebeurt elke vier jaar…”, begon hij, waarna Jort cynisch invulde: “Elke vier jaar een rel bij het Capitool?”

Excuses

Daar reageerde Pete overdreven boos op, waardoor het interview een buitengewoon ongemakkelijke wending kreeg. Aan het eind van het gesprek besloot Jort, die anders altijd zo vasthoudt aan zijn eigen gelijk, om zijn excuses aan te bieden aan Pete. Daar begrijpt Jeroen Wollaars van Nieuwsuur dus helemaal niets van.

Jeroen heeft het interview bekeken en begrijpt niet wat er zo aanstootgevend was aan Jorts opmerking. “Hij had toch echt z’n excuses niet moeten maken – waarvoor in vredesnaam? Ik zou het genegeerd hebben denk ik”, aldus de NPO-host, die ook wijst op het stroeve interview dat Nieuwsuur in 2007 had met Pete Hoekstra.

‘Jort werd ontregeld’

FD-journaliste Hella Hueck is het met Jeroen eens. “Ja inderdaad – alsof je Hoeksta alleen uitnodigt voor een hoorcollege hoe het proces van de VS verkiezingen in elkaar steekt. Maar je formuleert minder scherp als het in het Engels moet. Een kwinkslag werkt dan niet. Vraag me wel wat wat ik zelf had gezegd…”

“Jort had gewoon dé vraag die iedereen bezig houdt: gaan we dit nu elke vier jaar zien? Dit is nl wél ook Amerika, al wil Hoeksta dat zelf niet erkennen. Jort was alleen niet voorbereid op een uithaal van Hoekstra en had dat wel moeten zijn. Hoekstra ontregelt wel vaker.”

Slecht Engels

NOS-journaallezeres Simone Weimans vindt dat Jort en zijn co-host Welmoed Sijtsma sowieso aan hun Engels moeten werken. “In ieder geval twee weken nonnen in Vught, want hun Engels deed mijn oren bloeden”, bitcht ze.

Het fragment:

112 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Jos
januari 10, 2021 19:03

De familie Hoekstra is ooit naar Amerika vertrokken omdat ze hier kennelijk kansloos waren. Met een hoofd vol hooi en bedankt voor bewezen diensten (zoveel mogelijk obstructie plegen richting Democraten ten faveure van de GOP) naar ons mooie democratische land gestuurd als dank voor bewezen diensten.
Niets toegevoegd.
Arrogant gedrag.
Nederland proberen de les te lezen.
Kortom kansloos gedrag.
Slechtste Amerikaanse ambassadeur ever .
Graag retour sturen .

Gast
Ruud
januari 10, 2021 17:42

In dit geval vond ik het ook niet nodig dat hij excuses maakte omdat Hoekstra zei dat er zo’n drama van gemaakt wordt. Een rare opmerking, vandaar die terechte reactie van Kelder. Wollaars had hem een tijd geleden in Nieuwsuur en toen viel hij Hoekstra voortdurend in de rede, dat was irritant en terecht dat Hoekstra daar boos over werd.

Gast
Ann
januari 10, 2021 12:11

Die beleefdheid waar het hier aan ontbreekt,kun je ook als positief zien. Ik wordt nl doodziek van opmerkingen als: “ zo kun je dat niet zeggen”. Hetgeen ik steevast te horen krijg als ik voor iemand iets vertaal. Wat een verlakkerij,zegwaar het opstaat en draai niet om de hete brij heen. Ik sta altijd in de ‘ het zal wel’ modus bij serieus geneuzel met buitenlanders, zelfs met Belgen

Gast
AGM Janssen
januari 9, 2021 23:09

Inderdaad eerst naar de nonnen in Vught. Gewoon tenenkrommend Engels.
Jort…..een pedant, arrogant mannetje dat even van slag werd gebracht. Heerlijk om te zien. Misschien dat de nonnetjes hem ook van wat waarden en normen kunnen voorzien. Vrijmoet snapte het volgens mij ook niet helemaal.

Gast
Crissy
januari 9, 2021 21:49

Jeroen Wollaarts snapt niet, dat wij Nederlanders behoorlijk onbeschoft over komen in het buitenland. Wij hebben écht een slechte naam. Beleefdheid is hier géén item. Iedereen wordt met jij en jou en de voornaam aangesproken. Respect is zelden aanwezig bij intervieuw. Altijd in de rede vallen! En slecht luisteren. Dat hoort gewoon niet!

Gast
Paul.
januari 10, 2021 10:16
Antwoord op  Crissy

En jij snapt niet dat Pete Hoekstra een enorme komediant is die zich ij het dikke varken Jensen wel op zijn gemak voelt….

Gast
Leo
januari 10, 2021 15:26
Antwoord op  Crissy

Beleefdheid en normen en waarden ,zijn van de oude maatschappij van Nederland voor 68 ,die zijn toen overboord gegooid en vervolgens zijn generaties opgegroeid zonder deze waarden . Ze weten niet beter.

Gast
Ria
januari 9, 2021 21:28

Pete Hoekstra, slecht verliezer, ik had hem hoger ingeschat

Gast
Robert
januari 10, 2021 16:25
Antwoord op  Ria

Sorry dat ik het zeg maar Hoekstra is gewoon een lul de behanger met als motto wiens brood men eet diens woord men spreekt.

Gast
Ton
januari 9, 2021 20:57

Excuus was niet nodig . Hoekstra vertegenwoordigt de meest slechte president ooit ! Een dictator, een leugenaar, een belasting ontduiker, een narcist, een oproerkraaier, een onbeschofte idioot. Excuus tegen dit soort mensen….. kom op zeg.

Gast
Crissy
januari 9, 2021 21:52
Antwoord op  Ton

Alsof er geen fatsoenlijke Republikeinen zijn. Dan deugt de halve bevolking van Amerika niet. Dat beweer je hiermee. Over wegzetten gesproken.

Gast
hendericus
januari 10, 2021 09:34
Antwoord op  Crissy

meneer Ton heeft het over Trump, als vertegenwoordiger ,woordvoerder, fuhrer,van een gezelschap wat zijn voorgekauwde ideeën slikt ,incl de met meel in de mond pratende Hoekstra, de sluwe vos, ……

Gast
Paul.
januari 10, 2021 10:19
Antwoord op  Crissy

Als je alleen Fox News kijkt, dan ben je een vergiftigde Amerikaan/Republikein. Vergelijk het met de Duitsers in de jaren 30.

Gast
Ann
januari 10, 2021 12:17
Antwoord op  Crissy

Ton heeft veel meer gelijk dan men,en met name u ,hier willen toegeven. Het valt ook niet mee het land wat je lichtend voorbeeld was te zien afglijden naar een ‘ uiterst bedenkelijk’ niveau.!🤔

Gast
Ria
januari 10, 2021 23:58
Antwoord op  Crissy

Helemaal mee eens

Gast
Huib
januari 10, 2021 15:05
Antwoord op  Ton

Helemaal eens @Ton

Gast
Ria
januari 10, 2021 23:57
Antwoord op  Ton

Welke president is van onbesproken gedrag?

Gast
M52
januari 9, 2021 20:04

Probeerde Pete nu om de boel te sussen ? Wat dacht hij nou, dat wij Nederlanders zo naïef zIjn. Wij zien toch ook wat daar gebeurde. Hij probeerde hiermee Trump uit het kwade daglicht te houden . Want ja je moet natuurlijk je baas wel te vreden houden.

Gast
Joris driepinter
januari 9, 2021 19:37

Herfst 17.11 Je bent goed op de hoogte: de DDR bestaat al dertig jaar niet meer en van Noord Korea weet niemand iets zeker

Gast
Toontje
januari 9, 2021 19:29

Er was een tijd dat het leuk was om tv te kijken nu allang niet meer. Er zijn zowel overdag als s’avonds vaak kletsprogramma’s en dan zijn er nog mensen die het presenteren die hun eigen geweldig vinden. Er zijn er ook bij die door alles en iedereen heen kakelen. Iemand laten uitpraten hoe doe je dat. Een leuke serie zoals er vroeger was of is dat te veel gevraagd. En minder kletsprogramma’s.

Gast
Jerrie
januari 9, 2021 19:28

Ik ben het volledig met (onder andere) Louse en Stephan eens. Pete Hoekstra was bezig de Capitoolbestorming te bagatelliseren door te zeggen dat er elke 4 jaar wel wat gedoe is over verkiezingsuitslagen (bijv. toen met Bush en Gore).
Hij zei dat wij hier in Nederland maar een beetje dramatisch deden en dat het heel normaal is dat verkiezingsuitslagen’questionned’ worden. Daarbij ging hij totaal voorbij aan Trump’s maandenlange bombardement van ongefundeerde beschuldigingen van massale stemfraude. In dat licht mogen wij van Hoekstra dan niet onthutst reageren?? Jort’s vraag (moeten we gewoon dan maar zo’n Capitoolbestorming elke 4 jaar verwachten?) was volledig terecht.
Jort had hier absoluut niet zijn excuus voor hoeven aan te bieden. Hoekatra zat gewoon te manipuleren met zijn lange tenen nadat ie eerst heel smerig zaken in een vals perspectief had geplaatst.

Gast
Crissy
januari 9, 2021 22:00
Antwoord op  Jerrie

Even rechtzetten. Toen Trump de verkiezingen won vsn Hillary Clinton was bij de Democraten het huis te klein. Ik heb 4 jaar lang gelezen, dat die uitslag aangevochten werd. Z.g.n gemanipuleerd door de Russen.
Dat willen we niet meer weten zeker?

Gast
Paul.
januari 10, 2021 10:22
Antwoord op  Crissy

Je hangt hier de rechtse troll uit. En je doet waar ultra rechts goed in is.

Gast
Stephan
januari 10, 2021 11:28
Antwoord op  Crissy

De verkiezingen zijn gemanipuleerd door de Russen, het onderzoek van Müller heeft dit aangetoond. Meerdere personen uit Trump’s entourage zijn veroordeeld en hebben een gevangenisstraf uitgezeten totdat Trump een pardon voor ze had ondertekend.

Op de vraag of Trump persoonlijk op de hoogte was van de Russische inmenging en de contacten met zijn campagneteam zei Müller dat dit buiten de scope van zijn onderzoek viel, maar dat het op basis van de feiten onwaarschijnlijk is dat hij er niets van wist.

Dit is door Barr vervolgens uitgelegd als: ‘de president is onschuldig’, iets dat Müller zelf vervolgens heeft tegengesproken.

Gast
Ann
januari 10, 2021 12:20
Antwoord op  Crissy

U begint zelfs op hem te lijken!🤫

Gast
Rinus
januari 10, 2021 15:47
Antwoord op  Crissy

Inderdaad , daar hoor je dat linkse ongerief niet over !

Gast
Ria
januari 11, 2021 00:03
Antwoord op  Crissy

Zet hem op al die deugneuzen harm edens ook al in op 1 .met baudet bah die blik telken als hij wat zei.is het hier nog democratie?

Gast
Dis
januari 10, 2021 14:09
Antwoord op  Jerrie

Volledig mee eens!

Gast
Louise van Weerdhuizen
januari 9, 2021 18:01

Jeroen heeft groot gelijk, Jort had nooit zijn excuus moeten geven. Ik vind juist dat Pete Hoekstra onbeschoft was om te zeggen dat wij de bestorming van het Capitol overdreven, 5 doden en +/- 60 gewonden en voor miljoenen schaden. Overdreven, ik ben blij dat hij oprot naar Amerika naar zijn vriendje Trump kan hij ook meteen door naar de gevangenis.
Wat een vrezelijke man , te lui om Hollands te spreken, ook zijn verschrikkelijke vrouw, die in een interview de Nederlanders heeft beledigd .
Ze was niet met egards ontvangen
Weg er mee .En nooit meer terug komen.!!!

Gast
Dis
januari 10, 2021 14:06

Precies 👌🏾

Gast
Stephan
januari 9, 2021 17:44

Ik vond het tenenkrommend, Hoekstra heeft op geen enkele vraag antwoord gegeven. Wanneer er een vraag gesteld werd begon hij over zijn eigen onderwerp te oreren. Dit doen alle politici, dat is onderdeel van hun mediatraining, maar was hier wel heel doorzichtig.

Wat de mensen aan tafel bij Op1 vergeten zijn, is dat deze man zich primair zorgen maakt over zijn toekomst na 20 januari.
De republikeinse partij heeft alle 3 de verkiezingen verloren, dat betekent dat het aantal erebaantjes dat te verdelen is onder republikeinen enorm is geslonken.

Daarnaast heeft deze man de afgelopen 4 jaar zijn C.V. niet echt op een positieve manier uitgebreid. Op TV geconfronteerd worden met een leugen van jezelf, dit afdoen als ‘fake news’ en de relatie met een bondgenoot onder druk zetten met leugens om de binnenlandse politiek van de presidentskandidaat te ondersteunen zal het echt niet overal goed doen. (Ik zeg bewust presidentskandidaat, Trump begon op 21 januari 2017 al met campagne voeren voor zijn herverkiezing)

Zowel bij republikeinen als democraten, gematigd en minder gematigd, zullen deze acties wenkbrauwen doen fronsen. Of omdat hij deze leugens verkondigde, of omdat hij zo publiekelijk erop is aangesproken.

Deze man is niet trouw aan zijn land, hij is trouw aan zijn keizer, Trump. Daarin is hij niet te benijden. Zijn toekomst is onzeker, na 20 januari is hij voor zijn baanzekerheid afhankelijk Trump. Hij zal dus niets zeggen dat door deze narcist kan worden uitgelegd als ‘verraad’.

Door op de gesloten vraag van de heer Kelder ineens ‘beledigd’ te reageren kon hij de tafel verlaten zonder inhoudelijk te hoeven antwoorden.

De enige fout die gemaakt is, is dat de heer Hoekstra is uitgenodigd.

Echter zorgde dit wel voor vermakelijke televisie, en een inzicht in hoe ook minder belangrijke figuren rond een autoritair bewind ineens aangeschoten wild worden als dat bewind valt.

Gast
Dis
januari 10, 2021 14:05
Antwoord op  Stephan

Prachtig verwoord👌🏾!!!

Gast
Herfst
januari 9, 2021 17:11

Haat, haat, haat en haat.
Pim ? Het is nog steeds hetzelfde. Deze zogenaamde journalisten hebben zoveel haat in hun lichaam. Nog steeds. En geloof me. Dat zal nooit meer overgaan. Zij bepalen hoe wij dienen te denken.
Dus als iemand “sorry” zegt, dan moeten ze in het aparte kamertje zitten.
Zoals DDR, Wit-Rusland, Cuba of Noord Korea.
Uitsluitend de heilige mening geldt. ENG !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
hendericus
januari 10, 2021 09:40
Antwoord op  Herfst

een Trumpje ?

Gast
Onze Vriend Geert
januari 9, 2021 16:43

Wij in de NL zijn zo goed, wij weten wel hoe het moet.
Wij hebben altijd , nee
Jort heeft altijd gelijk… haha hij was gelijk de weg kwijt, de toper.

Gast
Crissy
januari 9, 2021 22:07
Antwoord op  Onze Vriend Geert

Jort Kelder is een zeer arrogante man. Dat weten we allemaal. Daarom heeft hij een speciaal ‘spraekje’. Dan is het goed als hij eens terecht gewezen wordt.

Gast
hendericus
januari 10, 2021 09:41
Antwoord op  Onze Vriend Geert

topper….

Gast
Lester
januari 9, 2021 16:42

Dit is dus dat typische Hollandse poldergedrag waarom mensen in het buitenland Nederlanders zo lomp en ongemanierd vinden. Die ik zeg iets hatelijks maar het is een grapje dus zeur niet attitude.

Vreselijk gewoon.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 9, 2021 16:34

Die zelfingenomen rotkoppen van de tot op het bot Corrupte media mafia…Brrrrrrrrrr

Gast
hendericus
januari 10, 2021 09:42
Antwoord op  Sjakie hoekvlag

maffia…..

Gast
anoniem
januari 9, 2021 14:38

Als ik de beelden zo bekijk vraag ik mij af of dhr Kelder weet hoe het heurt.. :-)

Gast
Ruud
januari 9, 2021 13:41

Hopelijk krijgen we onder Biden een normale goede ambassadeur en worden we verlost van dit liegende wangedrocht. Zie de gesprekken en interviews uit het verleden.

Gast
Onze Vriend Geert
januari 9, 2021 16:32
Antwoord op  Ruud

Ik kan niet wachten op Joe en zijn trawanten… heerlijk.

Gast
Ria
januari 11, 2021 00:11
Antwoord op  Ruud

Ben benieuwd wie hier achter zitten een oude man 1 jaar? Er staat iemand klaar ! Politiek is vies spel,dacht trump recht door zee. Geen idioten oorlogen meer in buitenland .hoeveel zijn er daar gesneuveld jonge jongens?

Gast
Blake
januari 9, 2021 13:02

Moeten niet maar het mag wel.

Gast
Cornelie
januari 9, 2021 12:02

Jort en Welmoed zijn sowieso tenenkrommend. Te arrogant en misprijzend. Jort is te weinig neutraal en Welmoed gemaakt, geforceerd. Kappen met dit tweetal.

Gast
Ann
januari 10, 2021 12:29
Antwoord op  Cornelie

Heeft zich al aangemeld? Zeker doen, u ‘lijkt’ mij in ieder geval heel geschikt!😜😜

Gast
Compromisloos objectief
januari 9, 2021 11:25

Wij Nederlanders zijn niet altijd even respectvol. Ben heel dankbaar voor alle soldaten die ons bevrijd hebben en met name wat die Amerikaanse mannen voor ons gedaan hebben. Ga naar Normandië en elk jaar naar Bastogne om die jongens te eren. Maar moeten we iedereen en ook Amerikanen die het wanbeleid van Trump steunen niet keihard aanpakken? Trump heeft iedereen die een andere mening had kapot willen maken. Vals personage, racist, homofoob, vrouwen-hater, enz. en velen financieel kapot heeft gemaakt door zijn bedrijven bewust failliet te laten gaan. Hij doet zaken met alle dictators en de mensen die denken dat een ander hem iets betekent zijn ontzettend domme losers. Iedereen die achter crimineel Trump blijft staan mag keihard aangepakt worden. Het mooie is dat alle ratten die afhankelijk waren van Trump het zinkende schip verlaten, zelfs opperrat Cruz. Hoekstra heeft zijn Godfather altijd verdedigd, maar zodra hij hier de deur dichttrekt steekt hij hem in de rug.

Gast
in your face
januari 9, 2021 13:28

Trump is saai, met hem was er niets te beleven, geeneens een vette oorlog gestart om ergens in de wereld ‘demoncratie’ te brengen in landen die autonoom denken en niet solidair willen zijn met Amerika. Dan zullen Biden en de aanstaande eerste vrouwelijke president voor meer ‘vuurwerk’ gaan zorgen in de wereld. Ben benieuwd welk land Biden als eerste gaat binnenvallen om daar eindelijk eens ‘demoncratie’ te brengen naar westerse maatstaven. Vier jaren Biden moeten nog worden ingevuld,maar iedereen hangt voor deze charismatische kindervriend de vlag reeds uit. Prijs de dag voor de avond, is het nieuwe spreekwoord.

Gast
Rinus
januari 10, 2021 15:54
Antwoord op  in your face

Inderdaad , democraten zijn gek op oorlog voeren , alles naar hun hand proberen te zetten ! 😝🤮

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 9, 2021 16:29

Gestoorde Gek! Ja jij

Gast
teuntje
januari 9, 2021 10:45

Hoekstra had gelijk ratje Kelder was aan het zuigen met zn zelvoldane rotkop slecht Engels Yesterday night zei hij ipv last night en nog meer fouten en het domme wicht naast hem deed alsof ze heel interessante dingen zei ook heel slecht in Engels was gewoon een afgang

Gast
Kut
januari 9, 2021 13:58
Antwoord op  teuntje

Nee jij trekt volle zalen. Roepert aan de kant die denkt ‘t beter te kunnen. Zeker weten van niet.

Gast
Sjakie hoekvlag
januari 9, 2021 16:30
Antwoord op  teuntje

Helemaal mee eens

Gast
Robert
januari 9, 2021 10:34

Jort had zeker geen excuus moeten aanbieden, die flapdrol.

Over de rol die hij speelde met met oude mensen, die aan covid19 lijden, daar had hij excuses moeten maken.

Gast
Ann
januari 10, 2021 12:38
Antwoord op  Robert

Heel goed opgemerkt! Chapeau.!

Gast
Robert
januari 10, 2021 16:26
Antwoord op  Ann

Dank!

Gast
Johan27
januari 9, 2021 10:31

Jeroen Wollaars laat iemand niet eens uitpraten en dit zegt alles, maar dan ook alles, over zijn mening. Misschien moeten al die mensen die commentaar hebben op Hoekstra maar eens gaan vragen wat de eigen familie in de jaren 1940-45 heeft gedaan.Het is niet aan journalisten in Nederland, of wat het voor moet stellen, om zich met het binnenlandse beleid van de VS te bemoeien, de meeste zijn trouwens boodschappers van Rutte!

Gast
Wiek Molenaar
januari 9, 2021 11:36
Antwoord op  Johan27

In ieder geval geen journalist in de brand gestoken zoals die maloot beweerde bij zijn aanstelling vier jaar geleden

Gast
Gooihetermaaruit
januari 9, 2021 15:11
Antwoord op  Johan27

Alsof het Amerikaanse beleid ons ook niet aangaat en grote invloed heeft op het wereldtoneel en de wereldeconomie…lees dan alleen het suffertje nog maar

Laatst bewerkt 13 dagen geleden door Gooihetermaaruit
Gast
hier gaan we recht door zei hij nog
januari 9, 2021 10:16

Jort deed dit uit beleefdheid en om een rel te voorkomen. Die Hoekstra is ambassadeur van Amerika onder een president die zich megalomaan gedraagt en dan krijg je uiteraard kritische vragen, zeker in Nederland, want zo zijn wij namelijk, altijd met het vingertje wijzen

Gast
Jantje
januari 9, 2021 09:59

Ik stoor me al jaren lang hoe Hoekstra steeds voor een tribunaal wordt gezet in die talkshows vol met andere gasten aan tafel die van toeten nog blazen weten en zich met het gesprek gaan bemoeien. Het is is gewoon het totaal plaatje.
Als kijker schiet je er niets mee op en idd uiterst onrespectvol. Wordt altijd zichtbaar hoe bot Nederlanders zijn. Zo gedragen ze zich ook in het buitenland. En maar schreeuwen. Om je kapot te schamen.

Gast
famouslastwords
januari 9, 2021 10:17
Antwoord op  Jantje

Dat is opmerkelijk, en je stoort je dus niet aan die man die het wangedrag van zijn president goed praat.

Gast
Ruud
januari 9, 2021 10:23
Antwoord op  famouslastwords

Bijna 80 miljoen mensen in Amerika zijn het niet met je eens.

Gast
Onze Vriend Geert
januari 9, 2021 16:49
Antwoord op  Ruud

Wordt vaak vergeten , jammer

Gast
Jopie
januari 9, 2021 10:20
Antwoord op  Jantje

Lees eerst maar eens wat hij over ons zei toen hij hier aangesteld werd!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Massa
januari 9, 2021 14:03
Antwoord op  Jantje

De naam Hoekstra is een grotere belededing voor ons dan wat Jort Kelder aan die pipo vroeg

Gast
Maria
januari 9, 2021 16:15
Antwoord op  Jantje

Sommige mensen kunnen enkel uitdelen, niet incasseren.
Zeker vergeten dat hij een land vertegenwoordigt dat handelssancties heeft ingesteld tegen onze bedrijven en dat dit veel banen heeft gekost.

Gast
Onze Vriend Geert
januari 9, 2021 16:48
Antwoord op  Jantje

Tja die Trump is zo’n slechterik.
Joe wacht een schone taak.
Ben benieuwd wat die democraatjes voor leuke dingen gaan doen voor de bevolking.

Gast
Ann
januari 10, 2021 12:41
Antwoord op  Jantje

Beter ‘bot’ dan met meel in de mond. Zeker als je gewoon wilt weten hoe het zit!

Gast
Klaas
januari 9, 2021 09:57

Al dat Engels… we leven in Nederland Hoekstra praat na hoeveel jaar niet 1 woord Nederlands…

Gast
Ruud
januari 9, 2021 10:13
Antwoord op  Klaas

En u bedoelt wat?

Gast
A. Tempelman
januari 9, 2021 11:13
Antwoord op  Klaas

Hoekstra praat goed Nederlands want hij is in Groningen geboren. Op Youtube praat hij hij Dutch.

Gast
Donald Dumped
januari 9, 2021 12:07
Antwoord op  A. Tempelman

Mooi voorbeeld van hoe wij totaal ingepakt zijn door de US of A…
Zelfs in zijn geboorteland weigert hij de taal te spreken. We moeten ons maar naar hem schikken. Jaknikken en braaf doen tegenover VS…

Gast
Marjan
januari 9, 2021 09:48

Jort ‘i make it good with you’ Kelder is ✔️ongeschikt.

Gast
Timor
januari 9, 2021 09:47

Jort. Altijd fraai om te horen en te zien deze 19e! eeuwse dandy. Maar doe wel wat aan uw Engels Jort het was nog net niet…

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 9, 2021 09:44

Zou eens leuk zijn als die Wollaars ook zo stoer zou zijn tegen Rutte of De Jonge, bijvoorbeeld over waarom er alleen maar naar die minkukels in het OMT geluisterd wordt, zonder dat er ook maar enig resultaat overlegd kan worden. Nee, laten we Pietje Hoekstra eens lekker vol aanpakken. Net zo moedig om een dodelijke vermoeide hond die op zijn rug ligt te gaan schoppen, want hoe lang werkt die man hier nog? Maar zo werkt het met aktivistiese hoernalistiek.

Gast
Jopie
januari 9, 2021 10:21

Jij bent een Trump aanhanger!!!

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 9, 2021 12:55
Antwoord op  Jopie

Eens een Amerikaanse president, die voor de verandering eens geen Arabisch land in de as legt of de Russische beer loopt te tergen. Vanuit het perspectief van onze belangen vond ik hem wel prima. Wat niet wegneemt dat de hoernalist enkel kritisch lijkt te zijn tegen mensen, die buiten het paradigma vallen. Dat er na meer dan een half jaar de gekozen koers en de rol van het OMT onaantastbaar lijken is in mijn ogen vrij bizar en is iets wat mij enorm veel zorgen baart.

Gast
GrijzePilion
januari 9, 2021 11:06

En? Hoe gaat het met je plannen om het binnenhof te bestormen met je Tefal pannenset?

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 9, 2021 12:56
Antwoord op  GrijzePilion

Sterke inhoudelijke reactie wel. Ga je deze ketter nu op de brandstapel gooien?

Gast
GrijzePilion
januari 9, 2021 13:28

Mwah, het is niet dat jij veel inhoudelijke argumenten hebt. Dat siert de gemiddelde wappie.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 9, 2021 15:19
Antwoord op  GrijzePilion

Ik zal moeilijke termen zoals proportionaliteitsbeginsel, belangenafweging en onafhankelijk beleid maken maar achterwege laten bij lieden zoals jij. Als het een beetje lastig wordt, is het meteen schelden. Nooit zo opgelet bij schapen, maar zou dat mêêêh gewoon lasterlijke taal zijn?

Gast
GrijzePilion
januari 9, 2021 16:48

Maar types als jij staan wel op de achterste benen als ze kritisch zijn over types als jij. Ik heb helemaal geen behoefte om heel veel woorden vuil te maken aan rechtswappies. Jullie zijn het gewoon niet waard. En ik wens jullie dingen toe die ik hier verder niet uit ga spreken, en daar is niks mis mee want jullie doen precies hetzelfde. Het bewijs daarvan sluimerde al rond op het www, maar kwam afgelopen woensdag pas echt tot uiting. Veel plezier verder met het goedpraten van crimineel gedrag.

Gast
Leo
januari 10, 2021 16:47

Mee eens , wat betreft overheidsbeleid is deze Wollaarts een doorgeefluik van de heersende politiek.

Gast
Bart
januari 9, 2021 09:43

Helemaal eens met Jeroen. Hij had helemaal geen excuses moeten maken. Hij had Hoekstra de keuze moeten geven om of te blijven zitten of lekker weg te gaan na zijn gedrag. Het gedrag en de houding van Hoekstra is pas ongepast.

Gast
Ruud
januari 9, 2021 10:16
Antwoord op  Bart

Aldus het commentaar van een zwakzinnige.

Gast
Jopie
januari 9, 2021 10:23
Antwoord op  Ruud

Ruud volgens Hoekstra vertelde ruimde wij alle oude menden op
over zwakzinnig gesproken!!

Gast
Bart
januari 9, 2021 10:55
Antwoord op  Ruud

Ik denk dat je zelf een zwakzinnige bent. Je kan niet eens inhoudelijk reageren. Hoeft ook niet meer. Gewoon je bek houden!

Gast
Johan27
januari 9, 2021 10:35
Antwoord op  Bart

Het begint met overal met normen en waarden en vooral opvoeding. De heer Hoekstra is ambassadeur van een bevriend land, en als zodanig dient men hem te benaderen. Kritisch mag best maar kom niet aan dat ‘wij” in Nederland het beter weten, de Toeslagenaffaire maakt wel iets duidelijk!

Gast
Bart
januari 9, 2021 10:56
Antwoord op  Johan27

Volgens mij viel het wel mee wat Jort zei.

Gast
Cornelie
januari 9, 2021 12:07
Antwoord op  Bart

Hij is ambassadeur. En ze hadden kunnen weten dat hij het achterste van zijn tong niet zou laten zien. Zoals in elk interview. Ze hadden hem niet moeten uitnodigen. Zeker niet bij deze twee minkukels.

Gast
Harry:-D
januari 9, 2021 09:41

Dit is een ‘Sois belle et tais-toi’-ervaring voor Jort Kelder.

Karel Appel sprak deze woorden ooit tegen Sonja Barend.
Barend heeft altijd spijt gehad van het feit dat ze het inter-
view op dat moment niet heeft beëindigd.
In het geval van Jort zullen zijn misplaatste excuses aan
het adres van de arrogante/intimiderende Pete Hoekstra
wellicht ook nog lang na blijven dreunen.
Ik hoop voor Jort dat hij hiervan geleerd heeft.
In dat geval heeft zijn misser toch nog zin gehad…

Gast
Timor
januari 9, 2021 09:55
Antwoord op  Harry:-D

Harry: “wees mooi en stop met praten”, was duidelijker geweest. Niet iedereen beheerst de Franse taal weet je.

Gast
Harry:-D
januari 9, 2021 10:19
Antwoord op  Timor

Het feit dat Karel deze tekst in het Frans
uitsprak versterkte zijn afschuw jegens
Sonja. Maar ik had er inderdaad wel even
een vertaling bij kunnen zetten. Nu maar
hopen dat ik deze misser snel achter me
kan laten…

Gast
teuntje
januari 9, 2021 10:47
Antwoord op  Harry:-D

Mee eens

Gast
Sjaak echt
januari 9, 2021 09:40

Alle linkse, BLM journalisten komen weer uit hun hol gekropen. Hebben ze al wat gezegd over Akwasi?

Gast
B. Watersloot
januari 9, 2021 09:14

Natuurlijk had Jort geen excuses hoeven aanbieden.
Hoekstra speelde een spelletje.
Nou ja. Klaar.
Kunnen het er nog lang over hebben.
Gedane zaken nemen geen keer.

Gast
Jantien Visser
januari 9, 2021 09:13

Het Engels van Jort is altijd nog beter als het Nederlands van de engelse gasten! Maar dit terzijde. Ik stel voor die verwaande Pete Hoekstra niet meer uit te nodigen voor welk tvprogramma ook. Wat kan ons een mening van deze pedante man schelen? Er zijn echt wel anderen die goed gefundamenteerde meningen over de amerika situaties hebben.

Gast
Sjaak echt
januari 9, 2021 09:41
Antwoord op  Jantien Visser

Misschien moet jij nog even aan je Nederlands werken en dan zonder fouten een tegel schrijven.

Gast
Flux
januari 9, 2021 09:11

Jeroen Wollaars is een hijgerige linkse activist.
In Nederland is dat een synoniem voor journalist.

Gast
zegdangewoonniks
januari 9, 2021 10:20
Antwoord op  Flux

ach toch jongen, eerlijk? Dat is wat je wilt vertellen, och toch, gossie.

Gast
Donald Dumped
januari 9, 2021 09:07

Jeroen Wollaars heeft helemaal gelijk.
En Hoekstra had zich maar moeten aanpassen, hij kent Nederlands…
Maar ja het ‘ik ben bang voor VS’ element speelde hier ook mee natuurlijk…

Gast
Jopie
januari 9, 2021 10:25
Antwoord op  Donald Dumped

Hij is niet bang voor de VS maar voor zijn baantje!!!

Gast
Donald Dumped
januari 9, 2021 12:14
Antwoord op  Jopie

Allebei.
Want een beetje kritiek op VS betekent sanctie.
Media in NL is verboden om kritisch te zijn op VS. Nooit opgevallen?
Nu zijn er gelukkig ook bij die daar maling aan hebben en zeggen gewoon hoe het zit wb VS. Maarten van Rossem bijv…

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 9, 2021 15:23
Antwoord op  Jopie

Het is algemeen bekend dat bij een machtswisseling in de V.S. de top van het ambtelijk apparaat ook van kleur verandert. Hij is dus niet bang voor zijn baantje, want die gaat hij toch al verliezen.

Gast
Toon
januari 9, 2021 09:06

Nederlandse mediajournalisten denken dat hun lompe gedrag normaal is. Ja, in ons eigen land kom je er makkelijk mee weg. Maar in het buitenland is men verbaasd, om niet te zeggen geschokt, over de grofheid waarmee gasten in TV- en radioprogramma’s worden bejegend. En dan achteraf zeggen dat het als grapje was bedoeld.
Gelukkig zag Jort dat op tijd in, en maakte hij terecht zijn excuses.

Gast
Frederik
januari 9, 2021 08:53

Haha Simone Weinands die vindt dat ze aan hun Engels moeten werken, dan mag Simone met ze mee voor cursus ABN.

Gast
Timor
januari 9, 2021 09:58
Antwoord op  Frederik

ABN? Alles betalende Nederlander?

Gast
Dirk
januari 9, 2021 08:51

Vreselijk Engels die twee. Ik schaam me dood.
Waarom doen ze dit. Iedereen weet dat ze de taal niet machtig zijn. Gggrrrr.

Gast
Dirk
januari 9, 2021 08:53
Antwoord op  Dirk

Yesterdaynight

Gast
teuntje
januari 9, 2021 10:50
Antwoord op  Dirk

Ja erg he wat een afgang en de domme muts naast hem deed als maar lacherig maw niks aan de hand en stelde ook in slecht Engels een domme vraag pffffffffff 2 popenkastpoppen

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen