‘Sven Kockelmann gaat aan de slag als presentator van Op1’

Sven Kockelmann wordt alsnog een van de presentatoren van de talkshow Op1. Hij gaat samen met Talitha Muusse de zondageditie presenteren. Dat melden betrouwbare bronnen aan RTL Boulevard.

Sven Kockelmann © Jinek

Het verbaast tv-critici al tijden dat Sven Kockelmann nooit onderdeel is geworden van Op1. De NPO hield zijn aanstelling tegen omdat hij niet ‘likeable’ genoeg zou zijn. “Ik denk dat ik tweeënhalve minuut op een lijstje stond, maar de leiding van de NPO vindt mij niet likeable genoeg, heb ik teruggehoord”, zei hij voorafgaand aan de start van Op1.

Sven alsnog in Op1

Nu mag Sven volgens Boulevard alsnog aanschuiven aan de kop van de Op1-tafel. “Er komt een nieuw presentatieduo aan voor Op1. We hebben uit zeer betrouwbare bronnen vernomen dat Sven Kockelmann en Talitha Muusse binnenkort de zondag voor hun rekening gaan nemen”, aldus Boulevard-host Luuk Ikink.

Het is nog niet officieel bevestigd. “De KRO-NCRV wil daar nog niets over kwijt. Talitha hebben we kort gesproken, die lacht het een klein beetje weg, maar kan het ook niet ontkennen. Sven was niet bereikbaar voor commentaar.”

Mooi duo

Tv-kenner Rob Goossens juicht het toe. “Zeker een mooi duo en een mooie geslaagde missie van KRO-NCRV. Die wilden Sven Kockelmann zó graag op die plek hebben dat zij hem ook heel vaak naar Jinek hebben gestuurd. Dan gaat hij shinen bij Jinek en dat doet dan toch een beetje pijn.”

Luuk Ikink: “Dat was ook zo. Mensen riepen echt van: ‘Wanneer komt hij met een talkshow?’”

Rob: “Het is gelukt dus blijkbaar.”

85 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Wvh
januari 10, 2021 11:39

Lijkt mij geen sympathieke man, de aaibaarheid factor is – 1. Maar hij is journalist van de oude stempel. Kent zijn zaken en verdiept zich in de persoon die voor hem zit. Hij heeft BN ers tot het bot afgemaakt en soms heel terecht. Zou weleens heel spannende TV kunnen worden. Mits hij de vrijheid krijgt. Hij zal nooit zeggen “helder” zoals die Vara natte dweil “M” van start de show. Sven vraagt door zelfs als het ongemakkelijk wordt. Dat hij niet aardig, lief of schattig gevonden wordt doet niet terzake.

Gast
Norbert Tijhuis
januari 10, 2021 12:07
Antwoord op  Wvh

Ik hoop dat hij, ondanks instructies van de linkse redactie, gewoon politiek incorrecte vragen gaat stellen. Meestal komt dan de werkelijke toedracht (waarheid) wel naar boven.

Gast
neutrale kijker
januari 10, 2021 19:27
Antwoord op  Norbert Tijhuis

We moeten af van de verwarrende term ‘politiek correct’. Mensen die dat zijn zijn juist verschrikkelijk incorrect, wegkijkers en laf en zorgen voor een polarisatie van de samenleving.

Gast
Coos
januari 10, 2021 13:40
Antwoord op  Wvh

Onzin om een scherpe interviewer als geen sympathieke man weg te zetten. Jij toont aan dat je zeer weinig weet van Sven. Vandaar die domme opmerking van jou.

Gast
Klaar Koomen
januari 11, 2021 18:47
Antwoord op  Wvh

Heeft hij BN-ers tot op het bot afgemaakt?
Nou dan kan deze man bij mij niet meer stuk..

Gast
Pascal
januari 10, 2021 08:58

Goeie keuze. Persoonlijk had ik Suzanne Bosman ook wel graag erbij gezien. Wat is die vrouw een goede presentatrice.
..

Gast
Koen
januari 10, 2021 11:01
Antwoord op  Pascal

Presenteren is wel iets anders dan interviewen en goede journalistiek vragen stellen.

Gast
E. Veltman
januari 10, 2021 11:32
Antwoord op  Pascal

Eindelijk een echte goeie!!!

Gast
Lourens de Jongh
januari 10, 2021 08:20

Sen Kockelman uitstekende keus

Gast
Irma
januari 10, 2021 02:05

Niet mijn piece of cake

Gast
Not my cup of thea
januari 10, 2021 19:29
Antwoord op  Irma

Schrijf Nederlands of gebruik corrrecte uitdrukkingen.

Gast
Gompman
januari 9, 2021 22:05

Als die oprecht blijft net als bij 1op1 komt het wel goed

Gast
Boh foi toch
januari 9, 2021 20:01

Ik ga hier nog even helemaal niets van zeggen. Eerst wil ik minstens 3 uitzendingen van gezien hebben.

Gast
Maria
januari 9, 2021 18:48

Toen hij een keer tafelheer was zei hij dat vliegen veilig was vanwege het gebruik van Hepa filters. Dat leek gewoon een praatje van een PR medewerker. Heb er hierdoor niet veel vertrouwen in. Vroeger was hij misschien scherp, maar of dat nog zo is? Betwijfel het.

Gast
Herfst
januari 9, 2021 18:09

Deze man wordt uitsluitend serieus genomen door het mediakartel.
Veel plezier er mee. Ik kijk wel naar de kanalen op Youtube.

Gast
Jantje
januari 9, 2021 18:03

Hij is helemaal zijn scherpte kwijt de laatste tijd. Deze week Jesse Klaver bij 1 op1. Nou dan denk je dat wordt knallen maar werd uiterst laf intervieuwtje. Zo’n ventje trek je toch het vel over de oren met zijn populistisch geblèr..

Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
januari 9, 2021 18:01

Tjongejonge wat een positivisme hier . Het lijkt wel alsof er een wereldster binnen gehaald is . Sven’s dwarse maniertjes irriteren me al jaren .

Gast
Coos
januari 10, 2021 13:43

Dan moet je niet kijken met je fake naam. Alsof mensen op jou zitten te wachten …

Gast
L. Janssen
januari 9, 2021 17:50

Eindelijk

Gast
allochtoon
januari 9, 2021 16:54

Gefeliciteerd. Sven zet de geïnterviewden het vuur aan de schenen. Word zeker een spektakel zondagavond

Gast
Johannes
januari 9, 2021 14:30

Heel mooi Sven!! Maar Taltiha snap ik dus echt heel niet. Is totaal geen talkshow materiaal. Ik heb echt behoefte aan meer journalisten zoals Sven aan het roer.

Gast
arie
januari 9, 2021 14:26

Gefeliciteerd Sven. IK heb je hoog zitten.

Maar ook graag niet te communistische links , maar wel een beetje genuanceerd onpartijdig, dat zou een toegevoegde waarde zijn.

Gast
Zero52
januari 9, 2021 14:21

Ja Sven is een kei. Herinner me nog het interview met ‘allesweter’ Peter R. Dat was spitsroeden lopen voor Peter R. Hij was bijna net zo kwaad als Genee bij Fidaz en Pauw. Hilarisch.

Gast
Regina van Weerdhuizen
januari 9, 2021 13:34

Hij wordt een topper! Ik heb me gisteravond doodgeergerd aan Paul de Leeuw. We moeten door! Geen tijd voor verdere vragen. Hij moet een schreeuwerige show presenteren en Astrid moet bij Twee voor twaalf blijven. En hier moet Sven ook meteen gaan zitten. Waarom met zijn tweeën? Hij kan dat alleen. Pauw deed het toch ook alleen? Sven is net zo goed.

Gast
Chris
januari 9, 2021 14:07

Je hebt volstrekt gelijk. En Paul terug in zijn jou, Astrid maakte gisteren een paar blunders en laat zich – door Paul – te veel horen.
Sven alleen, dat lijkt me het beste.

Gast
Gerard
januari 9, 2021 17:04

Helemaal mee eens

Gast
neutrale kijker
januari 10, 2021 19:31

Gisteren Paultje tien minuten aangehoord. Een kind van acht heeft meer bagage.

Gast
Joop Speth
januari 9, 2021 13:28

Eindelijk, een van de beste interviewers van ons land. Verwacht geen zoete broodjes. Van die Hoekstra had hij gehakt gemaakt.

Gast
Sven L.
januari 9, 2021 13:12

Van der Vorst baalt als een stekker lijkt me. Deze man had natuurlijk zijn eigen show bij RTL moeten krijgen. Prima afwisseling met Jinek en Beau. Humberto bewaren voor de sport.

Gast
Bart
januari 9, 2021 15:45
Antwoord op  Sven L.

Dat had top geweest!

Gast
Blake
januari 9, 2021 13:03

KRO-NCRV sluit zich met hangende poten aan bij Op1.

Gast
Regina van Weerdhuizen
januari 9, 2021 12:41

Eindelijk! Welkom Sven!!!!

Gast
peacock and whitemen
januari 9, 2021 12:27

Goede keuze, maar voor op de zondag heb ik zo mijn twijfels.
De meeste mensen willen dan juist iets lichters en geen hard interview voor het slapen gaan.

Gast
robb
januari 9, 2021 12:26

Gaat tegen vallen , hij zit niet alleen en is gebonden aan het format .

Gast
Chris
januari 9, 2021 14:09
Antwoord op  robb

Ja, dat format, hè. Geef hem de ruimte, in zijn eentje.
Maar ik zal hem als gast missen !

Gast
anoniem
januari 9, 2021 12:25

sven

wat ga je extra verdienen..

durf je erover te praten

of schaam je je met zoveel geld…

Gast
Coos
januari 10, 2021 13:46
Antwoord op  anoniem

Dergelijk domme opmerkingen worden alleen door losers gedaan die zich achter anoniem verschuilen.

Gast
Klaar Koomen
januari 9, 2021 12:09

Goed zo, endelijk eens een goede interviewer…..
De mannelijke interviewers bij Op1 zijn ook wel goed, maar Sven zal boven hen allemaal uitstijgen…
En haal die ouwe rimpelkop Sophie Hilbrand met haar vieze vette haar eens van de buis….

Laatst bewerkt 13 dagen geleden door Klaar Koomen
Gast
Ellen Hartendorp
januari 9, 2021 12:31
Antwoord op  Klaar Koomen

Graag netjes houden meneer Klaar Komen.

Gast
Hans Kazan
januari 9, 2021 12:45
Antwoord op  Klaar Koomen

Bent u de zus van Theo?

Gast
Klaar Koomen
januari 9, 2021 12:59
Antwoord op  Hans Kazan

zijn vrouw….

Gast
Joop Speth
januari 9, 2021 13:32
Antwoord op  Hans Kazan

Hij zit in de ontkenningsfase: klaar koomen van Sophie.

Gast
Zomaar een persoon
januari 9, 2021 13:13
Antwoord op  Klaar Koomen

Niet dat Sven nog zo jong & fris is. Maar goed, dat is een man en dan zijn de regels anders.

Gast
Klaar Koomen
januari 9, 2021 13:38
Antwoord op  Zomaar een persoon

Ja,want hij kan gewoon veel beter interviewen dan alle vrouwen van bij Op1……
Zij maken maar een kletspraatje met heel veel hatelijkheden er tussen door, want zij denken dat dat interviewen is, maar het is gewoon geklets in de ruimte…….
Ik ben blij dat Sven Kokkelman komt….en nu nog Jeroen Pauw……

Gast
Inez
januari 9, 2021 13:40
Antwoord op  Klaar Koomen

Foute reactie over Sophie, onterecht en goedkoop

Gast
Wilfred Degens
januari 9, 2021 12:05

Goed nieuws! Die Sven heb ik al jaren geleden een opvallend goede interviewer gevonden. Hij luistert en reflecteert altijd messcherp om snel tot de werkelijke kern door te dringen. En zo iemand blaast joker Jinek uit de 25 meest bekeken avondprogramma’s.

Gast
Max
januari 9, 2021 11:59

Top!

Gast
Bor
januari 9, 2021 11:51

Dat wordt dan bijna een uur lang ‘verhoor-TV’. Gezellig.

Gast
Hé Hé
januari 9, 2021 11:48

Het werd tijd,Sven de beste van allemaal

Gast
Robert
januari 9, 2021 11:47

Goed idee, dan Jort kelder eruit, een goed plan!

Gast
maatje te groot
januari 9, 2021 11:32

Goed nieuws. Alleen ken ik zijn partner Tahlita niet . Hoop niet dat deze dame een blok is aan zijn been. We zullen het zien.

Laatst bewerkt 13 dagen geleden door maatje te groot
Gast
Het oog wil ook wat
januari 9, 2021 11:50
Antwoord op  maatje te groot

@maatje te groot…….wel een lekkertje die Talitha,daar kan ik wel op.

Gast
Luister
januari 9, 2021 11:22

Eindelijk, ik kijk er naar uit!

Gast
Harry:-D
januari 9, 2021 10:23

Als Sven vanaf het begin had meegedraaid

was La Jinek al veel eerder weggeblazen…

Gast
willem
januari 9, 2021 10:06

Wat een top bericht , vele gasten in de diverse rubrieken hebben er al vaak voor gepleit , en dat is natuurlijk ook doorgedrongen bij de NPO , we kijken er naar uit, en Tahlita Muusse ? , ik ken haar niet , maar ok , samen met Sven, zal dat best wel goed gaan.
Go Sven.

Gast
JanH
januari 9, 2021 10:10
Antwoord op  willem

Tahlita Muusse is regelmatig “deskundige” bij M. Ze “weet” namelijk heel veel over zichzelf en haar leeftijdsgenootjes. Ahum.

Laatst bewerkt 13 dagen geleden door JanH
Gast
willem
januari 9, 2021 11:10
Antwoord op  JanH

Dank Jan , voor je aanvulling , ja idd, ik herken haar nu, kwam bij M, altijd wat betweterig wijs over, zo jong en al zoveel ervaring hoe het leven voor velen zou moeten zijn, maar.. denk dat Sven haar wel een plaats kan geven , ging met Dries ook altijd OK , hij kon het goed managen .
We gaan het volgen .

Gast
Zuster Ursula
januari 9, 2021 10:42
Antwoord op  willem

Haal meteen Jort Kelder van de buis!!!

Gast
ZwabberKak
januari 9, 2021 11:11
Antwoord op  Zuster Ursula

Zullen we eerst die paul, Giovanca, Astrid en die andere BNNVARA juf eens er vanaf halen?

Gast
Royb
januari 9, 2021 15:31
Antwoord op  ZwabberKak

En haal die Welmoed er ook af svp! Met haar als voor host sta je alleen als het wat moeilijker journalistiek bij komt kijken

Gast
Bob
januari 9, 2021 10:03

En toen dacht ik wie is Talitha Muusse? En Vervolgens (de NPO kennende) flitste er een soort van vooroordeel door mijn hoofd en ik googelde even. En precies mijn vooroordeel bevestigd. Een ervaren presentatrice naast Sven .

Gast
Nel-ly Veen-en-daal
januari 9, 2021 09:58

Hopelijk neemt hij Dries Roelvink ook mee!

Gast
Wat een armoe
januari 9, 2021 13:09
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Wat een onzin kalkt deze n a a m j a t t e r weer neer.

Gast
Ne-ll-y Veen-en-daal
januari 9, 2021 20:56
Antwoord op  Nel-ly Veen-en-daal

Leugenaar weer aanwezig.

Gast
willem
januari 9, 2021 09:55

Wat een top bericht, vele mediacourant commentatoren hebben er in allerlei items al voor gepleit, NPO kon niet meer om die commentaren heen , ja toch , we zijn er heel content mee , Sven en Tahlita , ok, zal best goed gaan , we kijken er naar uit,
Go Sven !

Gast
De Deugkabouter 🧙‍♂️
januari 9, 2021 09:47

Mooie man met een enorme snikkel .

Gast
Bart
januari 9, 2021 09:40

Zo mooi zijn als Sven toch nog een van de presentatoren gaat worden. De beste interviewer van de de hele OP1 club.

De toevoeging van Rob Goossens dat KRO-NCRV hem steeds naar Jinek/Beau stuurde zodat Sven zou opvallen slaat natuurlijk weer nergens op. Is helemaal nergens op gebaseerd en speelt zich weer eens alleen af in het hoofd van Rob Goossens. RTL stop met deze man! Dit is geen mediadeskundige!

Gast
Herman Brusselmans
januari 9, 2021 09:27

Gewoon de gehele week Sven Kockelmann samen met Fidan Ekiz en de rest buiten schuppen

Gast
JanH
januari 9, 2021 09:13

Leuk voor Sven, maar… Talitha Muusse? Dat is een soort Emma Wortelboer: bij gebrek aan gewicht omhoog gevallen (Multatuli).

Gast
NedNet
januari 9, 2021 11:08
Antwoord op  JanH

Als je haar website bekijkt, piep je wel anders.

Gast
Huib
januari 9, 2021 09:02

Goed besluit. Paul de Leeuw is een aanfluiting.

Gast
JanH
januari 9, 2021 09:45
Antwoord op  Huib

Klopt, maar waar slaat dit op? Dit duo schijnt voor zondag te zijn, niet voor vrijdag.

Gast
Zuster Ursula
januari 9, 2021 10:47
Antwoord op  Huib

Kort Kelder is een aanfluiting. Laat hem op Terschelling blijven, vogels tellen of zo.
Paul moet blijven! Erg leuk samen met Astrid!!!

Gast
Vic
januari 9, 2021 08:49

Sven is een vakman. Slim om Talitha ernaast te zetten voor een hedendaags geluid. Arme Humberto.

Gast
Je-oen Pauwpauw
januari 9, 2021 08:43

Sven de Hakkelaar. Een saaie Piet!
Kijken naar een draaiende wasmachine is nog boeiender.

Gast
Zuster Ursula
januari 9, 2021 10:49
Antwoord op  Je-oen Pauwpauw

Sven is top!

Gast
tja
januari 9, 2021 08:42

Prima mooie aanwinst, Succes.

Gast
Trotsie
januari 9, 2021 08:41

Topper die Sven!

Gast
Johan
januari 9, 2021 08:34

Eindelijk. Een van de beste interviewers van de NPO. Het is schandalig dat het zo lang geduurd heeft om Sven een plaats te geven in dit programma. En ondertussen Paul de Leeuw maar laten doorprutsen…

Gast
Sabine
januari 9, 2021 12:41
Antwoord op  Johan

Goed plan idd. Maar waarom met zo’n onervaren Talitha Mussee? en bijv. niet Nadia Moussaid?
Astrid Joosten doet het op zich nu steeds beter, dus Sven i.p.v. Paul erbij op de vrijdag is msschn het beste??

Gast
Zomaar een persoon
januari 9, 2021 13:14
Antwoord op  Sabine

Nadia zit bij een andere omroep dan Sven. Dus dat gaat wat moeilijk.

Gast
man pan
januari 9, 2021 08:32

Prima beslissing. Paul de Leeuw was gisteravond weer een drama om naar te kijken, Ruben Terlou probeerde iets uit te leggen maar ipv interviewen was hij meer een irritante stoorzender.

Gast
Flux
januari 9, 2021 08:30

Natuurlijk moet er weer een vrouw bij om hem af te remmen en te verstoren.

Gast
Bor
januari 10, 2021 00:31
Antwoord op  Flux

Of om het een beetje menselijk te maken.

Gast
Nelis
januari 9, 2021 08:19

Eindelijk goed nieuws, succes Sven 👍🏻

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen