Pete Hoekstra zwaar beledigd door Jort Kelder in ijzig Op1

Pete Hoekstra, de Amerikaanse ambassadeur in Nederland, zorgde donderdagavond voor een ijzig tv-moment in Op1 door zwaar beledigd te reageren op een grapje van zijn gastheer Jort Kelder.

Jort Kelder en Pete Hoekstra © Op1

Het ging in Op1 wederom uitgebreid over de historische bestorming van het Capitool in Washington. Er werd over gesproken met minister Stef Blok van Buitenlandse Zaken, Amerikadeskundigen Willem Post en Laila Frank én Pete Hoekstra. Hij vond dat zijn medegasten aan tafel een beetje overdreven reageerden op de gebeurtenissen in de Verenigde Staten.

Extreem bot

Pete Hoekstra vond zijn medegasten aan tafel wel heel dramatisch. “Jullie maken er allemaal zo’n drama van. Dit gebeurt elke vier jaar…”

Jort Kelder cynisch: “Elke vier jaar een rel bij het Capitool?”

Vervolgens was Pete zeven seconden stil, een eeuwigheid voor tv-begrippen. “Als ik mag uitpraten… Het gebeurt elke vier jaar als een politieke partij een verkiezing verliest. De Republikeinen hebben het Witte Huis, het Huis van Afgevaardigden en de Senaat verloren. Wat er in de 18 maanden daarna gebeurt: dan worstelen ze met hun identiteit en ze beginnen in 2022 te praten over wie de partijleider moet worden in 2024. Dit is geen drama.”

Dan plotseling: “Sorry, ik moet het zeggen: ik vind dat je opmerking extreem bot was.”

Beledigd

Jort Kelder reageerde verbaasd: “Is it?”

Pete: “Ja, dat is zo. ‘Elke vier jaar gebeurt dit.’ We hebben het duidelijk gemaakt dat dit een vreselijke daad was en dat dit niet gebeurd is sinds 1814 en toen waren het de Engelsen waar we de oorlog mee voerden.”

Jort: “Oké, om het goed met je te maken heb ik een klein cadeautje voor je.”

Pete: “Nee, ik heb geen cadeautje nodig. Het cadeautje dat ik echt zou waarderen is wat eerlijkheid en een fatsoenlijke behandeling. Zoals ik zei: dit was onbeschoft en ik ben erdoor beledigd.”

Sorry

Aan het eind van het interview bood Jort zijn excuses aan. “Sorry voor mijn onbeschoftheid. Neemt u dat niet aan?”

Pete kil: “Ik vind het prima, dankjewel.”

Fragment

De beelden:

252 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
RtC Eagle
januari 10, 2021 19:37

Trump/Hoekstra,

die Hoekstra was alleen maar met zijn eigen hachje bezig, dus veel te bang voor Trump!
Man Hoekstra, doe oprecht en zeg hoe je erover denkt!
Mis je lef!
Achter de ellebogen dus!
In het jaar 2020 hebben we je heel goed begrepen dat je een fan van Trump bent!
Wij Nederlanders zijn recht door zee, jij bent veramerikaanst!
De broek vol, 7 kleuren!
We moeten jouw niet, ga terug en blijf, kom nooit meer terug!
Dit soort figuren hoeven we hier niet!
Doe niet zo zielig met ik ben boos!

RtC Eagle

Gast
Boh foi toch
januari 10, 2021 14:46

Hoekstra bot behandeld? Boh foi toch, wat zal zijn baas er wel niet van vinden…

Gast
Joop55
januari 9, 2021 15:52

Waarom ze deze pipo nog een podium willen geven is mij een raadsel.

Gast
Xandernieuws.
januari 9, 2021 14:21

Elke vier jaar een rel bij het Capitool? daar is niks mis mee, normale opmerking.

Gast
Zuster Ursula
januari 11, 2021 01:28
Antwoord op  Xandernieuws.

Tuurlijk, alles kan tegenwoordig gezegd worden, gewoon alles onnadenkend eruit gooien. Doen Trump en Akwazige ook en nog vele andere gekken!
Kan het jou wat schelen!

Gast
Marina
januari 9, 2021 14:06

Wat een flut interview, Cornelis Pieter ofwel Pete Hoekstra gaf eigenlijk op geen enkele vraag een duidelijk of inhoudelijk antwoord. En dan ook nog een babylonische spraakverwarring. Taalbarriere? Daar had hij wel een duidelijk antwoord op en mening over. Misschien had hij zich wat beter kunnen inleven/lezen in zijn van oorsprong Nederlandse roots. Wat een drama-king. Fijn dat hij weer naar dat fatastische Amerika van hem mag vertrekken en daar vooral achter Humpie Trumpie blijven staan die natuurlijk nooit bot iets de wereld inslingerd.

Gast
Jort selfmade hoogwater met bretels
januari 9, 2021 14:05

Jort deed stoer en cynisch, maar door zijn lichaamstaal na de reactie van Hoekstra, zag je ineens een heel andere Jort.
Het is toch wel genant, hoe genadeloos televisie is.

Gast
Sven L.
januari 9, 2021 12:27

Storm in een glas water als je ’t mij vraagt. Jort is gewoon Jort en de ambassadeur liet zich ff uit de tent lokken. Wel klasse dat ‘ie er gaat zitten. Heb de ambassadeur van Rusland of Polen nog niet in een interview gezien; over de gebeurtenissen in die landen is ook genoeg te vragen.

Gast
Johan27
januari 9, 2021 09:52

Nu is het voor mij het beledigen van een bevriend staatshoofd en de afgevaardigde daarvan altijd ver verwijderd van enig benul, Nederland is ter verdediging afhankelijk van de VS, net zo als de VS in 1944 ten koste van veel slachtoffers Nederland hielp bevrijden. Nederland is bij verdediging van het land niet eens in staat om een lucifer aan te steken, denk hier eens aan als u meent een ambassadeur te moeten beledigen.

U kunt beter de media lezen en zien hoe het met uw verworven rechten (en door wie!) vrijheden staat, gezien het verloop van de Toeslagenaffaire waarbij rechten geschonden worden, kunt u beter zich daar eens in verdiepen ipv een ambassadeur te beledigen, want dat is het.

U neemt de vrijheid, een andere vrijheid waar anderen hun leven voor gaven. Denk eens aan hen, zij die hun leven voor vrijheid gaven!

Gast
A. Tempelman
januari 9, 2021 11:18
Antwoord op  Johan27

Pete Hoekstra is een rijke zakenman die dat baantje gekocht heeft. Zijn soort mensen zijn onvergelijkbaar met de Amerikanen die Europa bevrijd hebben. Die Amerikanen vochten voor alles wat Trump en zijn circus van zakkenvullers en een publiek van kanslozen proberen af te breken.

Gast
Johan27
januari 9, 2021 12:07
Antwoord op  A. Tempelman

Blijft staan dat het een ambassadeur is, die dient met respect behandelt te worden. Bekijk het eens door de bril van wat er niet in de media staat, zal uw verrassen!

Gast
JA2021
januari 9, 2021 01:05

Donald Trump is een seniele opa die snel uit het Witte Huis moet worden verwijderd. Geen dag langer president laten zijn, zeker niet in zijn staat.

Gast
Klimschool
januari 9, 2021 00:07

Wat een trieste vertoning is Pete Hoekstra de afgelopen 4 jaar geweest. En dat hoopje moet een land van 300 miljoen inwoners vertegenwoordigen?

Gast
Merel
januari 8, 2021 23:00

De heer Hoekstra nazaat van het Groningse land , schaamt zich voor Trump en de misdragingen van de Republikeinen die werden aangezet door de huidige president van Amerika , dat is goed te begrijpen maar om de uitleg dat iedere 4 jaar zo’n commotie ontstaat is een uitspraak van een gelijke als Trump en deze twee Republikeinen hebben geestelijke bijstand nodig en van Jort Kelder weten we het onderhand wel .

Gast
A. Tempelman
januari 9, 2021 11:20
Antwoord op  Merel

Hij ‘schaamt’ zich niet maar vond de stormloop op het Capitool wel beschamend. Zo spreekt Hoekstra zich niet uit tegen zijn broodheer Trump, maar wel tegen de vandalen die voor Trump de regeringsgebouwen bestormden.

Gast
Naam
januari 8, 2021 19:31

Nederlanders worden vaak beschouwd als te direct en soms op het botte af. Daar was dit interview een schoolvoorbeeld van.

Gast
Witje Sneeuw
januari 9, 2021 02:25
Antwoord op  Naam

Direct? Op het botte af? Misschien, maar het gaat hier over een grap. Dat heeft natuurlijk helemaal niks met directheid te maken.

Gast
Johan27
januari 9, 2021 09:54
Antwoord op  Witje Sneeuw

Was een directe ongepaste grap.

Gast
Zuster Ursula
januari 9, 2021 12:25
Antwoord op  Witje Sneeuw

Jort en grappig?!! Die twee gaan echt niet samen!! Pete Hoekstra heeft helemaal gelijk!! Met een cadeautje proberen zijn stommiteit af te kopen. Hoe belachelijk kan je jezelf maken. Dat deed hij zeker ook bij de enkele vriendinnen, die hij heeft gehad. “Ach, ik bedoelde het niet zo, hier heb ik een cadeautje voor je. Nu is het weer goed hè en niets meer over zeggen dan hoor.”
Wat een sukkel!!

Gast
botte bijl
januari 8, 2021 19:11

Dikke kale obese kut Amerikaan. Sterf samen met je racistische geestelijk beperkte kut president. Als je een ruggegraat had gehad was je niet eens ambassadeur geworden voor Trump.

Gast
Tuinkabouter Geronimo
januari 8, 2021 23:18
Antwoord op  botte bijl

Wel vier jaar lang geen oorlog begonnen in het Midden-Oosten. Ik vond het wel lekker rustig op dat vlak. Maar goed, we gaan het zien. Misschien begint de nieuwe marionet wel een oorlog in Oekraïne;) Kijken of je dat beter bevalt.

Gast
Lotte
januari 8, 2021 17:38

Gelukkig hebben wij leugenaars als Jesse Klaver, Mark Rutte en Lodewijk Ascher en niet te vergeten Femke Halsema. Ook hebben we de toeslagenaffaire die mensen stuk heeft gemaakt. Wat zijn we beschaafd in Nederland en maar wijzen naar anderen. We zijn niet eens in staat een vaccinatieprogramma te organiseren voor in zo een klein landje als Nederland. Jort is een hooghartige eikel en Hoekstra laat niet over zich heen lopen door deze verwaande kwast.

Gast
A. Tempelman
januari 8, 2021 17:30

Het probleem van Jort is dat hij sowieso bijna alles cynisch benadert en zich afzet tegen zijn interviewpartner. Hij wil graag laten zien dat hij slimmer is, en zoekt dan steun van de omgeving ten koste van zijn gesprekspartner. Die wordt doorgaans defensief.

Een uitzondering maakt Jort voor mensen waar hij tegen op ziet omdat ze rijk of machtig zijn. Dan verandert zijn toon en lichaamstaal in dat van een trouwe hond die geaaid wil worden door het baasje.

Eigenlijk zie je zelden oprechte interesse bij Jort. Het is bij hem altijd een wedstrijd: wie is de slimste, wie is de rijkste, wie is de machtigste.

Gast
Luca
januari 8, 2021 17:40
Antwoord op  A. Tempelman

Dat zie je wel meer bij oudere impotente mannetjes als Jort,die moeten compenseren net als die vieze mini graaf Sander S.

Gast
Gezocht: ondertitelaar met verstand van Engels
januari 8, 2021 16:37

Mooie ondertiteling ook weer. “Ik denk”? Dus volgens de vertaler had Hoekstra alleen maar een vermoeden dat Jort bot deed? Nee, “I think” is hier “ik vind”. Als zelfs mensen die hiervoor gestudeerd hebben dat al niet meer snappen…

Gast
anoniem
januari 8, 2021 17:02

Het valt mij vaak op dat Nederlanders zo bot overkomen in interviews met Engelstaligen..
Een beetje decent overkomen en je bent in het voordeel… :-)

Gast
A. Tempelman
januari 8, 2021 17:25
Antwoord op  anoniem

Nederlanders zijn bot in vergelijking met vrijwel elk ander westers land.

Gast
Pietpiet
januari 8, 2021 19:15

Ik denk dat je ongelijk hebt. Doe niet zo sneu. Ook in het Nederlands is ‘ik denk’ ongeveer hetzelfde als ‘ik vind’. Hoezo spijkers op laag water.

Gast
anoniem
januari 8, 2021 22:17
Antwoord op  Pietpiet

Toch zit daar een belangrijk verschil in nuance tussen….

En je kunt heel charmant de grootste leugens verkondigen…
Botte eerlijkheid heeft soms ook wel iets, maar het kan verkeerd vallen.. :-)

Gast
Choc
januari 9, 2021 03:18
Antwoord op  Pietpiet

Praat niet over zaken waarvan je geen verstand hebt! Hoezo Hoezo spijkers op laag water? Vertalers hebben nota bene op zijn minst een hbo-studie taal gevolgd.

Gast
Johan27
januari 9, 2021 09:58
Antwoord op  Choc

Vertalen is niet altijd perfect, maar de tijdsdruk speelt wel een grote rol daarin.

Gast
Johan27
januari 9, 2021 09:57
Antwoord op  Pietpiet

Nederlanders gebruiken “ik denk” te weinig, vaker gebruikt men “we”.

Gast
Kromhout
januari 8, 2021 16:34

Elke vraag die ‘m niet bevalt daar geeft Hoekstra geen antwoord op of hij verandert met veel blabla van onderwerp. Dat soort gladde alen kun je niet stevig genoeg aanpakken.

Gast
Dino-saurus
januari 8, 2021 18:33
Antwoord op  Kromhout

Als Hoekstra dit onbeschoft vindt dan raad ik ‘m aan nog wat video’s van z’n baas te bekijken.

Overigens vast veel Amerikaanse clicks vandaag op MC: veel minnetje, weinig inhoudelijke reacties.

Gast
Johan27
januari 9, 2021 09:59
Antwoord op  Dino-saurus

Het doet niets af aan het feit dat u het hier heeft over een ambassadeur van een bevriend land.

Gast
Dino-saurus
januari 9, 2021 21:00
Antwoord op  Johan27

Ik vrees dat de ambassadeur had verwacht dat hij op grond van het feit dat hij ambassadeur is geen kritsche vragen hoeft te verwachten. Het is mij nog steeds niet duidelijk waarom hij zó gegriefd was. Zó gegriefd dat hij er zo’n enorm punt van moest maken. Ik kan me best voorstellen dat hij worstelt met de loyaliteit jegens zijn baas, maar dan moet hij op dat moment geen interviews geven.

Het was al met al een onverstandige beslissing van Trump om iemand die voor Nederlandse begrippen zeer conservatieve opvattingen heeft en zich voorafgaand aan zijn benoeming nogal ongelukkig heeft uitgelaten over dit land, ambassadeur te maken.

Gast
A. Tempelman
januari 8, 2021 16:27

Jort hoefde zijn excuses niet aan te bieden, want Hoekstra maakte een boel heisa over ‘every four years’ gedoe terwijl de stormloop op het Capitool een uitzondering was. Daar waren ze het dus al over eens. Embarrassing!

Gast
Johan27
januari 9, 2021 10:02
Antwoord op  A. Tempelman

Wat Jort doet is ongepast, een ambassadeur van welk land dan ook kan zich niet verdedigen. Mijn advies: kijk eens goed aan wie u uw stem bij de komende verkiezingen geeft.

Gast
anoniem
januari 8, 2021 16:23

Meneer Hoekstra mag best kritisch ondervraagd worden, maar meneer Kelder is daar waarschijnlijk iets teveel een lichtgewicht voor..

Gast
Johan27
januari 9, 2021 10:04
Antwoord op  anoniem

De ambassadeur is geen schooljongen en weet heel goed wie Kelder is, daar reageert hij op. Kritisch mag best, maar wel met tact en gevoel voor verhoudingen.

Gast
Corrector
januari 8, 2021 16:23

Degene die in de VS leugens verkondigde dat er “Chaos in Nederland (is), er worden auto’s verbrand, er worden politici verbrand” is op zijn teentjes getrapt als hij in de rede wordt gevallen.

Gast
De Schone Slaapster
januari 9, 2021 13:58
Antwoord op  Corrector

Ik moet u even corrigeren.
Die chaos is er.
Auto’s worden verbrand.

Gast
A. Tempelman
januari 8, 2021 16:23

Jort kreeg nog een lesje Engels toen Hoekstra hem attendeerde op het verschil tussen ashamed en emberassed.

Gast
Koos
januari 8, 2021 16:22

Vele links gehersenspoelde reacties hier.
Allemaal van die antifada reacties tegen de ambassadeur van Amerika, die gewoon een aardig mens is.

Gast
Truus
januari 9, 2021 13:59
Antwoord op  Koos

Oké Koos

Gast
A. Tempelman
januari 8, 2021 16:20

Je weet vooraf hoe Hoekstra zo’n interview aangaat, dus denk je na over de dialoog die je begint en hoe je hem uit z’n tent lokt. Jort en Welmoed waren niet goed voorbereid en kwamen met voorspelbare vragen waar Hoekstra voorspelbaar op reageerde. Dit gesprek was plat.

Gast
Jos
januari 8, 2021 15:57

Dit al gezegd zijnde kan ik niks meer toevoegen.
Heerlijk Nederland!!

Gast
Pete
januari 8, 2021 15:22

“Pete Hoekstra”, kontelikker van zetpilbaas Donald Fuck, is beledigd. Geen kunst als je behept bent met zo’n narcistische persoonlijkheidsstoornis: wie niet onvoorwaardelijk van mij houdt is tegen mij… Beroepsleugenaar(even google-en) Pete, nu nog even die katharsis en Jort zijn voeten kussen. Ach nee, die dekselse corona! Rot dan maar op naar je bananenrepubliek.

Gast
Woef, geen lekker kontje, dat van Pete NL
januari 9, 2021 14:02
Antwoord op  Pete

Gggrrrr

Gast
Maud
januari 8, 2021 15:14

Zal Jort Kelder ook zo moedig geweest zijn om amb ass adeu rs van landen als Ch ina, Tu rkije, Ir an, Ho ngarije, P olen, Bra zilië, Suri name enz. zo te beledigen? Ik denk het niet. Jort is een laf fe he ld op zijden sokjes :-)

Gast
Dino-saurus
januari 8, 2021 18:42
Antwoord op  Maud

Kunt u aangeven waaruit blijkt dat Jort milder zou zijn voor ambassadeurs uit die landen? Met een gedocumenteerd begin van een bewijs voor elk land ben ik al tevreden.

Gast
Johan27
januari 9, 2021 10:06
Antwoord op  Dino-saurus

Die worden niet uitgenodigd.

Gast
Dino-saurus
januari 9, 2021 21:09
Antwoord op  Johan27

Of ze durven niet op een uitnodiging in te gaan, waarmee dit indirect een compliment is voor Hoekstra.

Maar stel: de ambassadeur van Polen of Suriname zit wél aan tafel. Denkt u werkelijk dat Kelder dan milder is voor hen is dan voor Hoekstra?

Gast
Mappy
januari 8, 2021 15:12

Jort goed gedaan. Die mafkees Hoekstra denkt zeker dat de journalisten in Nederland net zulke simpele vragen stellen al in de US. Hij is een vriend van Donald Dumb dus dan weet je genoeg. 5 doden doordat crazy donald
met zijn fake news probeerde de verkiezingsuitslag te veranderen en ook nog een staatsgreep wilde plegen.
Naar Alcatraz met die muppet voor de rest van zijn leven en neem hoekstra en Dumb’s domme kids ook maar mee. Opruimen dat zooitje. En de trump aanhangers worden nu door hun grote leider in de steek gelaten en
degenen die het Capitool bestormd hebben gaan ook nog eens de bak in .Wel terecht maar hub aanvoerder
moet dan ook de bak in.

Gast
Maud
januari 8, 2021 15:11

Zal Jort Kelder ook zo moedig geweest zijn om amba ssadeurs van landen als Ch ina, Tur kije, Ir an, Hong arije, Pol en, Bra zilië, Suri name enz. zo te b ele digen? Ik denk het niet. Jort is een la f fe held op zijden s okjes :-)

Gast
Mohammed
januari 8, 2021 14:54

Turkije 2016:

Bij de staatsgreep waren mogelijk zo’n 200 of meer doden gevallen, onder wie een honderdtal coupplegers en tientallen burgers. Er werden na afloop meer dan 2800 militairen gearresteerd. Verder werden 2745 rechters ontslagen en hun arrestatie werd bevolen.

Iran:
Iran voerde in 2015 minstens 977 executies uit, in 2016 minstens 567 executies en in 2017 minstens 507 executies. Iran tart de wereld met ophangen van worstelkampioen Navid Afkari. Homo’s worden opgehangen.
enz. enz.

Jort Kelder durf je ook leiders/ ambassadeurs van landen als Turkije, Iran, China, Rusland enz. te beledigen, held op sokken die je bent!

Gast
Lange Frans
januari 8, 2021 14:53

Hoi Donald, merk inmiddels dat hier veel ( te ) serieuze kritische lezers zijn. Probeer wat andere ideeën in te brengen. Intifada is bewust gebruikt, om lezers attent te maken en wil ook reacties losmaken, daarom zijn we toch hier! Veel plezier.

Gast
Jessica Stipthout
januari 8, 2021 14:49

Deze ambassadeur had een slechte star.in NL. Wat deed hij gisteren in het programma. Alle teksten en vragen waren voor hem pijnlijk als rechtgeaarde republikein. Pijnlijk gesprek van zijn kant met vage antwoorden. Jort was prima.

Gast
Louise
januari 8, 2021 14:48

Allereerst, de mening van een deugkneus als Jort Kelder, clown Peter de Vries, ex directeur van een pseudo advocatenkantoor (circus) zegt mij niets en interesseert mij niet. Die man is niet goed bij zijn hoofd. Ook de mening van poedernichten als Leco, die zat waarschijnlijk zijn teennagels thuis te lakken, interesseert mij ook niet. De media heeft vanaf dag 1 zijn stinkende best gedaan om Trump te slopen en in diskrediet te brengen (harde bewijzen ontbreken). De zaken die wel goed gingen werden afgedaan als toeval of werden niet benoemd. Let wel meer dan 70 miljoen Amerikanen hebben op Trump gestemd en dat is echt geen ‘basket of deplorables ‘ zoals zuipende Hillary heeft beweerd in 2016. Deze vrouw wordt gehaat door veel Amerikanen net als haar coke snuivende vent die meer leugens dan waarheden op zijn naam heeft staan. Verder moeten we maar afwachten wat Biden er van gaat bakken. Voor BLM is het een zegen maar deze groep van mensen die crimineel gedrag niet wil zien van zwarten uit eigen gelederen en waarvan een meerderheid afhankelijk is van uitkeringen, hun opleiding niet hebben afgemaakt en structureel boos zijn en dat projecteren op anderen omdat ze zelf niet in staat blijken te zijn de regie te pakken over hun leven. Anderen hebben het gedaan, het allemaal racisten etc. . Ik ben geen Trump liefhebber maar heb een pesthekel aan al die hypocrieten die selectief verontwaardigd zijn. Ze houden hun grote mond over de Chinese leiders die concentratiekampen hebben opgetuigd voor Oeigoeren en Tibetanen, Erdogan een dictator met bloed aan zijn handen daar blijven mensen als truus Leco en mafklapper de Vries stil over, zo ook over de leiders van Iran, de schandelijke ontwikkelingen in Hongarije, Polen en Tjechie, de ellende die Merkel heeft veroorzaakt met haar ‘Wir schaffen das’ en de poorten voor haatbaarden wijd openzetten met alle zeer ernstige en ontwrichtende gevolgen van dien en zo kan ik nog wel even doorgaan. De lafaards zoals Peter de Vries, Jinek met haar pathologische adoratie voor de Clintons, make-up nichten als Leco, bange deugers als Jort Kelder en zijn aanhang van laffe weg kijkers vind ik lachwekkend en neem ik niet serieus.

Gast
Onno
januari 8, 2021 15:00
Antwoord op  Louise

Juist!
Jammer dat vrijwel iedereen Trump-bashing Jinek gelooft. Of nòg erger: schoonzoon Pelosi.

Gast
Xandernieuws.
januari 8, 2021 14:36

Trump laat jullie maar mooi vallen hij roept nu oppakken dar tuig dat het Capitool binnen viel.

Gast
Donald Dumped
januari 8, 2021 22:57
Antwoord op  Xandernieuws.

Veel van die terroristen waren niet al te snugger. Volop met het gezicht op filmpjes en social media. Eentje had zelfs nog zijn werkpasje om. Wat een simpele zeg
Ze zijn nu allemaal ontslagen…
Terecht natuurlijk. Zulke werknemers wil je niet in je bedrijf…

Gast
Choc
januari 9, 2021 03:23
Antwoord op  Donald Dumped

En zoals voorspeld heeft Trump ze meteen een dolk in de rug gestoken. Ze bestormen het Capitool omdat hun grote leider dat van ze vraagt en om zijn hachje te redden keert hij ze zo gauw mogelijk de rug toe.

Gast
Rotterdammertje
januari 8, 2021 14:24

Goh meneertje was beledigd. Dus niet beledigd zijn van een bestorming van het parlementsgebouw door terroristen en het zelfs niet willen veroordelen, maar wel van een terechte opmerking van een derderangs journalist? Wat ben je dan voor ambassadeur?

Gast
Ook. hier weer veel geschreeuw weinig wol
januari 8, 2021 15:28
Antwoord op  Rotterdammertje

Dit gebeurt elke vier jaar, zei Pete Hoekstra. Griep gebeurt zelfs elk jaar, zeg ik. Het is allemaal een kwestie van alles opblazen in de media. De oude niet meer zo elastische longen opblazen van oude patiënten, terwijl een vroegtijdige en juiste behandeling met Ivermecteine of HCQ+ had voorkomen dat deze mensen zo ernstig kwamen te liggen.
Het demoniseren van medicijnen en tegelijkertijd stoer in het Torentje zitten verkondigen dat de strijd tegen corona ook geleverd wordt met gebruikmaking van medicijnen is demonisch en een halsmisdaad. Als een slang spreken met twee tongen.

Gast
Flauwe Kul
januari 8, 2021 14:23

“Hoekstra: dit gebeurt iedere 4 jaar.”

Oké, 5 doden, ach je moet wat over hebben voor een leuk feestje, toch Hoekstra?

Gast
Annie
januari 8, 2021 14:06

Het Trump virus waart rond. Ook vooral op deze site.
Wat veel stompzinnig commentaar. Bob, doe er wat aan!

Gast
Xandernieuws.
januari 8, 2021 13:48

Trump laat complotdenkers QAnon vallen.

Gast
Jakhals
januari 8, 2021 13:43

Ik ben blij dat deze verschrikkelijke incapabele charlatan als ambassadeur over 2 weken weg is. Wat een vertoning is dit geweest. Ik had het oprecht gesnapt wanneer Nederland hem al eerder ontbonden had

Gast
Jakhals verkeert in staat van ontbinding
januari 8, 2021 15:30
Antwoord op  Jakhals

Jouw kletspraat is als gebonden soep.

Gast
Joris van Dam
januari 8, 2021 13:39

Wat een zwak karakter heeft de ambassadeur zeg. Is iets wat alle Amerikanen tegenwoordig lijken te hebben.

Welkom in Europa Pete!

Gast
De Nederland stond altijd al bekend als hork
januari 8, 2021 15:32
Antwoord op  Joris van Dam

Jij weet niet hoe vaak Pete Hoekstra ook in andere programma’s is geschoffeerd. Jij valt zomaar ergens binnen.

Gast
Maasdam
januari 8, 2021 22:19

WHahaha flikker op snowflake

Gast
televisiekijker
januari 8, 2021 13:20

Het was een logische opmerking van Kelder op een bagatelliserende Hoekstra. Het was juist schandalig dat Kelder zich verontschuldigde.

Gast
Henk
januari 8, 2021 13:07

Wel moeite met Jort en niet met Donald??
Vreemd Pete Hoekstra, wat Donald er 4 jaar uitgekraamd heeft is wel wat erger toch?
Wat me altijd opvalt aan Pete is dat hij geen enkel Hollands trekje geërfd heeft, jammer Pete dan had je hier beter gepast.Een stijve, veel te serieuze man zonder humor.

Gast
Het onbreekt de Nederlander aan zelfkennis
januari 8, 2021 15:36
Antwoord op  Henk

De Nederland is los in de omgang en denkt dat hij humor bezit. Dat laatste is nog de ergste misvatting.
Als er 1 land is, waar de hysterie na elke hype toeslaat, dan is het Nederland wel. Dan valt er geen greintje humor meer te bespeuren. Dan zijn de scheldpartijen niet van de lucht en de fatsoenlijke nieuwsmedia doet er aan mee.

Gast
Front
januari 8, 2021 18:29

Als er 1 land is… en meer blabla. Sorry, maar dan ben je echt niet van deze wereld. Ik beweer niet het tegendeel, hoor. Maar met droge ogen beweren dat dit het meest extreem in Nederland gebeurt? Dan ben je echt zwaar wereldvreemd!

Gast
Lange Frans
januari 8, 2021 13:03

Beste vrienden complotdenkers. Het was inderdaad fake nieuws dat Trump supporters het Capitool bestormd hebben. Het waren Blm en intifada terroristen. Helaas was er één verdwaalde college complotter Ashli Babbitt aanwezig, die ook nog ongelukkigerwijs het loodje heeft gelgd. Vandaag ook nog de enige pro- Trump politie agent overleden, triest toch! Nu heb ik het voorstel om Ashli patrones, beschermheilige van alle populisten en complotdenkers te maken en 6 januari gedenkdag voor ons lieve mensen, zodat de wereld nooit vergeet waar wij als enige redders van het Avondland voor vechten! Ik heb hierover contact gehad met onze voorzitter/ directeur Cherry van complotdenkend Nederland en zijn secretaris secondant Haga. Zij zijn akkoord. Cherry is tevens vice president wereldwijd. Onze president Donald is helaas niet te bereiken, iedereen heeft hem verlaten en zit in zijn bunker! Onze collega’s complotters in usa vinden het een fantastisch idee. Jullie horen nog van mij, jullie alles verheffende lange Frans

Gast
bert
januari 8, 2021 13:06
Antwoord op  Lange Frans

jonge laat je nakijken , gaat niet goed met je

Gast
neutrale lezer
januari 8, 2021 13:59
Antwoord op  bert

Bert, dit was ironie.

Gast
Truus
januari 8, 2021 15:41
Antwoord op  neutrale lezer

Toppunt van “ironie” dat het lange frans helemaal niet is.

Gast
bert
januari 8, 2021 17:05
Antwoord op  neutrale lezer

oh god heb je na fake-nieuws nu ook al fake-wappies, ach ja ik had t kunnen weten

Gast
Donald Dumped
januari 8, 2021 13:26
Antwoord op  Lange Frans

Prachtig stukje sarcasme, Lange.
Is wel een plusje waard…

Gast
Kasko
januari 8, 2021 13:39
Antwoord op  Lange Frans

Jij bent verloren. Oprotten debiel

Gast
Kasko
januari 8, 2021 13:40
Antwoord op  Kasko

Oh het was sarcastisch. Sorry

Gast
Donald
januari 8, 2021 14:03
Antwoord op  Lange Frans

He lange frans,

Ik lees dat je niet zoveel verstand hebt van de amerikaanse politiek.
Het is Antifa en niet intifada…
Want intifada is een naam van een aantal opstanden in de Palestijnse gebieden tegen de Israelische bezetting.
En de amerikanen weten waarschijnlijk niet over de oorlog tussen deze 2 landen die al eeuwen afspeeld.

Gast
Donald Dumped
januari 8, 2021 14:18
Antwoord op  Donald

Dat lijkt me sterk Donald.
Israël is een creatie van VS.
Om de situatie in het Midden Oosten spannend te houden.
Trump zat er zelf ook te stoken, door Jeruzalem aan Israel toe te wijzen en (illegale) nederzettingen toe te laten op Palestijns grondgebied…
Etc.
VS weet verdomd goed wat er speelt wb Israel/Palestina.
Ze hebben zelf de situatie gecreerd…
Jij weet verdomd weinig van wereldpolitiek…

Gast
Lange Frans
januari 8, 2021 15:44
Antwoord op  Donald Dumped

Er is ook nog een verborgen geschiedenis en de bijbehorende wereldpolitiek en daar weet jij dan weer verdomd weinig van.

Gast
Vrolijke Frans
januari 8, 2021 15:40
Antwoord op  Lange Frans

Slecht geschreven Frans. Je kan beter. Yes you can!

Gast
Marijke
januari 8, 2021 12:57

Aanstelleritis van Hoekstra. Prima scherpe vraag van Jort met een knipoog.

Wat Welmoed betreft, godzijdank zit Jort naast haar. Ze kan op termijn denk ik een scherpe ondervrager worden, maar ze moet dan echt meer durven. En misschien ook meer maatschappelijke inhoud laten zien, weten hoe de hazen lopen in politiek-bestuurlijk Nl. Als ze dat niet doet, gaat ze de kant op van die gezellige Giovanca en Carrie. Van zulke tutjes hebben we al genoeg. Ik vind het wat dat betreft ook jammer dat Suzanne Bosman niet bij het team zit. Meer inhoud en scherpte.

Gast
Bill
januari 8, 2021 12:54

Hij vindt het bot en beledigend en vraagt om eerlijkheid? Als er iemand wel bot of beledigend en totaal niet eerlijk is geweest de laatste 4 jaar, dan is het zijn dwaze Republikeinse president wel. De man waar hij met zijn volle verstand op heeft gestemd :)

Gast
Donald Dumped
januari 8, 2021 13:29
Antwoord op  Bill

En niet te vergeten weet je hoe hij neerkijkt op Nederland(ers) en ons afschilderd?
Zelf geboren in Groningen, maar oke…

Gast
Jopie
januari 8, 2021 13:42
Antwoord op  Donald Dumped

Bill dat doet niks af aan zijn reactie!!!!!!

Gast
Meindert Kramp
januari 8, 2021 15:46
Antwoord op  Donald Dumped

Laat ik eens raden. Hij schildert ons af als onbeschofte horken.
Klopt het?

Gast
Meindert Kramp
januari 8, 2021 15:45
Antwoord op  Bill

Over Trump is zeer effectief gelogen en jij bent er ook ingetrapt.

Gast
Addie Andrews
januari 8, 2021 18:25
Antwoord op  Meindert Kramp

Iedereen met ogen en oren aan zijn hoofd kan zelf zien en horen dat Trump bot en beledigend is. Je zet jezelf echt zwaar voor paal met je “jij bent er ook ingetrapt”. Je wíl het gewoon niet weten en sluit bewust ogen en oren, maar nee, de ander trapt erin… Ja hoor!

Gast
peacock and whitemen
januari 8, 2021 12:51

Jinek had gisteren de betere (lees: leukere) talkshow, vooral van rossem die zichtbaar ergernis veroorzaakte bij zijn medegasten om overal doorheen te praten was wel vermakelijk om te zien, daarna overgeschakeld toen het over een saaie cabaretier ging en viel toevallig net in het ijzige moment van op1.
Ook het steenkolenengels van Kelder was wel vermakelijk.

Gast
Paul
januari 8, 2021 12:45

“Fuck ‘em if they can’t take a joke.” Bette Midler

Gast
Josefien
januari 8, 2021 12:30

Pete begint op Willem-Alexander te lijken met z’n baardgroei. Beide neem ik niet serieus meer.

Gast
Donald Dumped
januari 8, 2021 12:26

Trump heeft een ommezwaai gemaakt.
Onder druk van nog enkele overgebleven getrouwen heeft hij de verkiezingsuitslag erkend als eerlijk verlopen…

Als hij dat nu gelijk gedaan had had die ene vrouw nog geleefd…

Laatst bewerkt 9 dagen geleden door Donald Dumped
Gast
Jopie
januari 8, 2021 13:43
Antwoord op  Donald Dumped

Plus de andere 3!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Gast
Donald Dumped
januari 8, 2021 14:26
Antwoord op  Jopie

Ja ook die.
Dit waren echt 4 onnodige doden.
Gestorven door een grote leugen.
Je zal een nabestaande zijn van een van deze slachtoffers en moeten uitleggen waarom papa/broer/zus/tante/mama gestorven is…
‘Ja meneer de president kon niet tegen zijn verlies’…

Gast
Zuster Ursula
januari 9, 2021 12:30
Antwoord op  Jopie

De andere 4 inmiddels!!!!!

Gast
bart
januari 8, 2021 12:24

`Schijtbak die Jort Kelder ,had door moeten vragen aan Hoekstra wat trouwens een eng mannetje is

Gast
bert
januari 8, 2021 13:12
Antwoord op  bart

hoekstra pareerde een volgende kritische vraag door zich beledigd te voelen, slim maar amateuristich

Gast
Jopie
januari 8, 2021 13:45
Antwoord op  bart

Hoekstra is net zo’n leugenaar als Trump. toen hij in Nederland ambasadeur
werd vertelde hij in USA dat hier alle oude mensen gedood werden!!!

Gast
Truus
januari 8, 2021 15:50
Antwoord op  Jopie

Dat klopt. Leg je ze aan de beademing, terwijl een deskundig gebruik van HCQ+ had kunnen voorkomen, dat ze aan de beademing kwamen, dan kun je wel stellen dat ze in Nederland (alle) oude mensen doden.

Gast
Tik
januari 8, 2021 12:16

Mensen praten over Moslims en dat die conservatief zijn. Maar dit soort bekrompen, conservatieve Amerikanen zijn net zo erg!

Hoekstra moet ook niet vergeten dat hij Cornelis Piet heet. Deze man vertikt het om Nederlands te praten. Hij verstaat alles en je kan mij niet zeggen, dat zij binnen het Nederlandse gezin geen Nederlands bleven praten.

Gast
Blinde Herdershond
januari 8, 2021 12:53
Antwoord op  Tik

Whataboutism, altijd -1

Gast
Meindert Kramp
januari 8, 2021 15:52
Antwoord op  Tik

En vergeet niet de bekrompen Nederlanders, die vinden dat Willem Engel een terrorist is. Dit is nog maar een enkel voorbeeld.
Uiteindelijk na optelling van alles zal blijken dat Nederlanders in het algemeen zeer bekrompen zijn.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen