Eva Jinek mengt zich in corona-rel: ‘Waar is Rutte?’

Eva Jinek vraagt zich af of we op een gegeven moment ook niet iets van Mark Rutte moeten horen over de opkomst van het coronavirus. Ze vraagt zich af waarom de minister-president nog niets heeft laten weten. Dat gaf ze gisteren aan in haar talkshow op RTL 4. Jinek sprak met enkele gasten over de coronahorror. “Zou het helpen, denk je Wouter, als Rutte zich nu ook tot het volk richt? Of is dat nog niet nodig?“, vroeg ze aan haar gast Wouter de Winther, journalist bij De Telegraaf.

De Winther lachend: “Rutte is de tovenaar. Die kan natuurlijk alles oplossen.”

Jinek zou het wel fijn vinden om wat van Rutte te horen. “Nou ja, hij is heel geruststellend en invoelend.”

De Winther: “Rutte is nu ook aan het skiën.”

Jinek: “In Noord-Italië?!

De Winther: “Volgens mij is hij in Oostenrijk, maar hij is niet de enige. De hele ministerraad is samen met de Tweede Kamer met reces, dus met vakantie. Ik denk dat de helft van de Kamerleden niet in het land is en misschien wel in die gondels in Noord-Italië nu staat elke ochtend.”

Jinek: “Dan moeten ze dadelijk met z’n allen in quarantaine.”

Al met al zit De Winther minder te wachten op een optreden van Rutte. “Ik geloof er niet in dat het allemaal ineens beter wordt als Rutte zich ermee gaat bemoeien, maar ik denk wel dat als het kabinet volgende week terug is, het een belangrijk aandachtspunt wordt. Je merkt dat er onrust aan het ontstaan is.”

Lees ook:
Eddy Zoëy wenst Dries Roelvink coronavirus toe (dinsdag)
DWDD straks zonder publiek vanwege coronavirus? (dinsdag)
NPO vindt annuleren Songfestival nu nog te vroeg (woensdag)
Koffietijd-dames in paniek: doodsbang voor corona (woensdag)
Jinek geeft gasten elleboog ipv hand vanwege corona (woensdag)
Zus Sywert van Linden slachtoffer corona-onzekerheid (woensdag)
Halina Reijn roept Nederland op: ‘Raak niet in paniek’ (woensdag)
Giovanca vreest gebrek aan speelgoed door corona (woensdag)
NPO 1 last morgen grote coronashow in (woensdag)
Corona trekt SBS niet uit het slop: Hart-special geen hit (vandaag)

Foto: RTL

63 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Paulus
februari 28, 2020 00:35

@bert, je bent witter dan blank merk ik, verkeerde mengsel zeg ik altijd. Neem een paar asielzoekers in dienst (slaafjes) misschien helpt het tegen je frustratie.

Gast
Peter
februari 28, 2020 00:07

Jinek, wat ben je jezelf aan het verlagen aan het RTL niveau. Hoop dat die paar centen extra je goed doen. Komt je programma in ieder geval niet goed.

Gast
Xylon
februari 27, 2020 22:41

Wat zal Madam rtL late night toch een enorme spijt gaan krijgen van haar ondoordachte overstap ?!.. En ze zag Sonja Barend nog wel als haar grote voorbeeld ?!.. Ach, deze geldwolvin voelde zich natuurlijk zó vereerd dat ze zich maar liet overhalen door kneusje Peter van der Vorst die haar journalistieke scherpte overigens ook zó enorm kon waarderen ?!.. De voortzetting van haar carrière als talkshowhost kan met zo’n slap rtL-jinek aftreksel natuurlijk niet veel meer worden dan een grote flop !.. De verplaatsing van talkshow Jinek naar rtL is zoals velen reeds verwacht hadden min of meer geen succes gebleken !.. NPO’s Late Night Talkshow Op1 zal de strijd om de talkshow kijker nu met gemak gaan winnen van jinek en terecht !..

Gast
Sip
februari 27, 2020 22:33

De gasten bij Jinek zijn minder dan vroeger; typisch RTL met BNNers. Ik kijk veel minder terwijl ik vroeger fan was. Vanavond Gordon en Brad; wat moet ik hiermee.

Gast
X
februari 27, 2020 20:50

@Ge Klooi: Is SBS toch 😂

Gast
Ge Klooi
februari 27, 2020 20:18

Vanavond Gordon en Patty B. te gast! Geen RTL shit promoveren toch had ze beloofd?

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 27, 2020 19:02

Jinek lijkt ook een beetje op het corona virus…….. het gaat alle kanten op en je wil het liever niet in je buurt hebben.

Gast
Joshua
februari 27, 2020 18:58

Badkamer is mensen, auto correct hé

Gast
Joshua
februari 27, 2020 18:54

Waarom al dat gehak op Eva Jinek. Altijd een ontspannen sfeer en gewoon kritische vragen stellen zoals ze altijd deed ook bij NPO. Niks veranderd hoor. Het enige is dat hier het Jack Spijkerman Kopspijkers effect optreedt. Badkamer worden en beetje angstig van een beetje verandering van zender. BAH

Gast
Lies
februari 27, 2020 17:20

Ik keek graag naar Eva op de NPO. Maar sinds enkele weken trek ik haar echt niet meer. Ik weet niet of het de overgang naar RTL is maar: 1. Hysterisch gekakel. 2. Slechte gasten aan tafel. 3. Taalgebruik 4. Geen diepgang, slecht voorbereide interviews. 5. RTL 4 Kees & Co promotie… enz…
Kom op Eva, je hebt zo’n goede redactie mogen meenemen? Je gasten en kijkers lopen over naar de NPO!

Gast
Arie Schoenlepel
februari 27, 2020 16:43

@timo 12:52
Wordt pas interessant als er 1,4 miljard mensen komen te overlijden. Dat heet natuurlijke selectie. Corona heeft God bewust gecreëerd voor deze overvolle planeet.

Gast
Johan
februari 27, 2020 14:20

@leo knots, ach gut, is het nu opeens een links meisje? Jij staat altijd met haar in het stemhokje? of lul je maar wat, en dan nog, ik vind een links meisje miet minder dan een rechts meisje, sterker, ik heb ze liever.

Gast
Sandra
februari 27, 2020 14:11

“Je merkt dat er onrust aan het ontstaan is”
Doe daar dan niet aan mee.

Gast
X
februari 27, 2020 13:44

Jinek mag dan wel een miljoen hebben en dat zou ik ook wel willen, maar haar carriere is wel naar de maan. Maar ach, met zo’n bankrekening zal het een zorg wezen.

Gast
HansR
februari 27, 2020 13:32

Als Eva nu denkt dat ze door Rutte de corona besmetting ontloopt is dat toch prettig voor haar. Ze dacht ook dat ze ging winnen op 3 januari. Dus sprookjes zijn ……….?

Gast
Pieterke
februari 27, 2020 13:32

Rutte en Jinek zijn allebei uitgerangeerd.

Gast
Taalpolitie
februari 27, 2020 13:26

Als je gezijk zegt ipv gezeik zegt dat genoeg over je IQ.

Gast
NPO de enige echte!
februari 27, 2020 12:53

Fred, op zulk soort domme reacties kun je beter niet reageren, gewoon laten lullen!!!

Gast
Dolf van de Klundert
februari 27, 2020 12:52

De huidige Sonja Barend. Ook al van het oude volk. Schijtziek word ik van die intriganten en betweters.

Gast
Timo
februari 27, 2020 12:52

@Fidan Praat vooral je grote leider Trump (of Baudet) na, maar dat is gewoon verkeerde informatie. Als het virus zo doorgaat, niet stopt (of erger: muteert), dan zal eind dit jaar het dodental op 2% van de wereldbevolking staan: 140.000.000 mensen in hun (massa)graf. Met je doodziek van het ‘gezijk’ over corona.

Gast
Fred
februari 27, 2020 12:47

@Fidan de ‘gewone’ seizoensgriep kost ongeveer 0,1 procent van de patiënten het leven, bij Corona is dat 2,4 procent. Dus aardig wat meer. Voorzorgsmaatregelen zijn dus terecht.

Gast
Fidan
februari 27, 2020 12:44

Ik word doodziek van dat gezijk over corona. Ieder programma gaat erover. Afwachten maar er sterven tot nu toe niet meer mensen dan bij griep.

Gast
Nelleke
februari 27, 2020 12:38

Eva gelooft Rutte dus. Hoe dom kun je zijn.

Gast
Halina Reijn
februari 27, 2020 12:36

Lekker samen op televisie scharen met Eva, zooooo lekker!

Gast
Bart M.
februari 27, 2020 12:30

Jinek bezigt weer een gevalletje aandacht vragen voor meer kijkers.

Gast
Monica.
februari 27, 2020 11:55

JINEK- RTL4- 573.000 Is RTL nu te koop.

Gast
anoniem
februari 27, 2020 11:53

eva heb je dit van mij over genomen

ik heb gisteren geschreven

je elleboog gedrag eva

en dat onze vander van nederland mark rutte

je kon mij opgezocht hebben eva

bovendien

wie ben jij eva om je met mark rutte en de coronavirus in nederland te bemoeien

schoenmaker blijf bij je leest

pas op Eva!

peter joint eva nog

ja

rtl foei

Gast
Willie
februari 27, 2020 11:42

Henk
do 27 feb 2020 om 10:25
@Willie
Schei uit met je zielige, kansloze prietpraat.
Leer gewoon Nederlands en zoek een baan.

Beste Henkie,
Ondanks je drogreden met het schetsen van een voor jou totaal onbekende situatie(zie mijn baan) hoop ik dat je mijn gouden tip toch mee neem voor je gezondheid.

Gast
Marko
februari 27, 2020 10:59

Wendy 9.21

Jaloers? waarom ze heeft je toch niks gedaan ?
Als jij dat vindt kijk in de spiegel dan ze ’n k wijf.

Gast
Ron
februari 27, 2020 10:53

Hysterica.

Gast
Bert
februari 27, 2020 10:49

Iets over corona zeggen? Laat hij wat zeggen van de schietpartijen, verkrachtingen, mishandelingen en berovingen door anders gekleurden naar de blanke inwoners.

Nederland staat in brand, behalve de elite slaapt nog….

Gast
robb
februari 27, 2020 10:42

Dat de politiek zich hier niet nog mee moet bemoeien zag je in de Dwdd ,Bruins probeerde heel politiek correct te antwoorden dus er kwam niet veel uit , de man die er verstand van had nam het over en gaf duidelijk antwoord op de vraag.

Gast
robb
februari 27, 2020 10:31

Rutte komt als er echt iets aan de hand is , het begint een media hype te worden men kan niet wachten tot de eerste word gevonden.

Gast
Rechtsrealist
februari 27, 2020 10:29

Het koningshuis is doordrenkt met andere culturen.
Als ze Nederland niet meer interessant vinden kunnen ze naar andere oorden, zoals Argentinië, vluchten.
Die zal niks overkomen hoor.

De prinsesjes kunnen helemaal goed kiezen met hun drie nationaliteiten. Duits/Argentijns/Nederlands.

Gast
Henry
februari 27, 2020 10:29

Eens met flauwe kul

Gast
Henk
februari 27, 2020 10:25

@Willie
Schei uit met je zielige, kansloze prietpraat.
Leer gewoon Nederlands en zoek een baan.

Gast
Paolo 2.0
februari 27, 2020 10:24

@Willie,

Exact. Ze zijn als eerste weg, naar veiliger oorden. ( 40-45).
Alleen waar ga je in dit geval heen? ‘ Vluchten kan niet meer’ schreef Annie M.G. Schmidt al in de jaren 70.

Gast
Willie
februari 27, 2020 10:19

Je moet maar een ding in de gaten houden het koningshuis. De geschiedenis geeft aan dat die het eerste vluchten bij gevaar

Gast
Flauwe Kul
februari 27, 2020 10:12

Heeft Nederland al last van het Eva-virus?

Jeuk en uitslag zijn de eerste symptomen!

Gast
f8
februari 27, 2020 10:12

Het wordt wel duidelijk dat dit een heel dom wijf is zo. Net als de meeste ´presentatoren´ overigens. Elders in de media wordt ook nog gezegd dat mondkapjes geen enkele zin hebben. Geen woorden voor.

Gast
Joop
februari 27, 2020 10:11

Ze zijn in denhaag zo goed in het rond sturen van stembiljeten en verwachten van ons om maar even naar het stemlokaal te lopen ,waarom geen doosjes met mondkapjes ?Hadden ze een maand geleden een paar kleine fabriekjes moeten starten waar ze die dingen konden maken .NEE we mogen dalijk in de rij gaan staan terwijl er 1 in je nek staat te kuchen ,dat zijn nou net de plekken die je moet mijden , PLEKKEN MET VEEL MENSEN .
Zie jij MARK RUTTE in de rij gaan staan? NEE DUS bedankt mark voor je koordaat optreden !!!!!!!!!!!!!!tof van je

Gast
Suzanne
februari 27, 2020 10:07

Nou Jinek vondt het een goeie vraag, waar is Rutte👍..

Gast
Leo knots
februari 27, 2020 10:05

Denk dat Nederland het linkse kleine meisje beetje zat is. Nu corona gebruiken om je programma uit het slop te trekken. Zal niet lukken Jinek zal roemloos ten onder gaan.

Gast
david
februari 27, 2020 09:52

Mens hou je domme kop.
Hij zal wel een keer tijd maken voor ons.

Gast
Paul
februari 27, 2020 09:49

Is er ook zo’n enkele minister die het fort bewaakt?

Gast
Hans
februari 27, 2020 09:48

Dat geouwehoer over het virus !word ik spuugzat!de pers wil nederland angst aanpraten!niks aan de hand.

Gast
ieznogoedh
februari 27, 2020 09:41

Een mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest!

Gast
Paolo 2.0
februari 27, 2020 09:36

Nonsens.
We hebben Bruno Bruins en ook hij heeft helaas geen pasklare oplossing. Ook Duitsland , de regering spreekt via Jens Spahn van gezondheidszorg. Als Rutte er op tv over spreekt, sust hij het enkel en zou je denken dat hij het persoonlijk wel oplost. Charismatisch als de man is, pakt hij je in en je gaat heel gerustgesteld slapen. Dit doet de goede man immers al 10 jaar met alles. Hij weet de ergste en zoveelste bezuiniging ( aan het adres van gewone man) nog rect te praten. Je ziet nu de problemen van eerdere (foute) beslissingen in bijvoorbeeld de zorg en onderwijs. Kwetsbaren werden extra kwetsbaar en ouderen worden stelselmatig gekort.
Dus Jinek, Rutte voegt niets toe hoor. Of heeft hij het medicijn??? Waarschijnlijk neemt hij neut nu met WA tijdens de wintersport.

Gast
Trumpo
februari 27, 2020 09:32

Rutte is het alweer vergeten.

Gast
R.Jensen
februari 27, 2020 09:30

Nee de vraag anders stellen, waar zijn je kijkers engnek?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen