NPO 1 last morgen grote coronashow in

NPO 1, de meest bekeken tv-zender van Nederland, pakt morgen direct na het Achtuurjournaal uit met een grote coronashow. Het programma heet ‘Het corona-virus: feiten en fabels’ en zal vijftig minuten duren. Dat heeft de NOS laten weten. Het is volgens de NOS van belang om dit programma uit te zenden. “Nu het corona-virus op steeds meer plaatsen in Europa opduikt, is het des te urgenter geworden dat het publiek weet wat waar is over het virus en wat niet“, aldus een woordvoerder.

De omroep wil Nederland voorlichten hoe ons land is voorbereid op een uitbraak. “En wat de gevolgen kunnen zijn voor de samenleving.”

De NOS maakt daar dus, na het NOS Journaal van 20.00 uur, een ingelast en rechtstreeks programma over. “Waarin vragen van het publiek – in de uitzending, maar ook via de online en social kanalen van de NOS – leidend zijn.”

Presentator Rob Trip legt de vragen voor aan experts en Saïda Maggé geeft concrete informatie en uitleg bij het scherm. Verder komen verslaggevers en correspondenten aan het woord in live schakelingen en reportages.

Een programma dus met zo veel mogelijk relevante informatie, om de feiten te kunnen onderscheiden van spookverhalen en desinformatie.”

Het corona-virus: feiten en fabels is morgen om 20.35 uur te zien op NPO 1.

Foto: NOS

88 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Meuldijk
maart 4, 2020 12:24

Schandalig hoeveel aandacht dit virus krijgt,in de media,als er zoveel aandacht werd besteed aan de gewone griep,dan hadden we met zijn alle allang gedacht dat de wereld aan het vergaan is.pure paniekzaaierij.er is werkelijk niks aan de hand.

Gast
Jan Kleinnagelbrink
februari 28, 2020 23:35

Moeten ze die dommies Meiland nog niet interviewen over Corona? Wat gooooeeeeeed. Even hoesten, hoesten hoesten. Schijnt dat die tegenwoordig overal met de lange neus in moeten Misschien breng Corona dan toch nog redding? Als dat dat zou kunnen………

Gast
Fidan
februari 27, 2020 21:08

Wat een hysterisch volk met dat gezeik over een griep. Domme mensen zijn er genoeg en de media die stumpers maar steeds banger maken. Mensen zo raakt de wereld wat minder overbevolkt. Minder stikstof en dan kunnen de overgebleven domkoppen weer een vliegreis maken! Zielepoten!!!!

Gast
Realist
februari 27, 2020 20:31

DE WAARHEID OVER CORONAVIRUS – DE JENSEN SHOW #113

Michael Bloomberg onthult de waarheid door een onhandige verspreking, hypocriete Rob ‘Jetset’ Jetten’s snoepreisjes mogelijk gemaakt door de belastingbetaler en wat is het doel achter de hysterie rond het Coronavirus?

Nu op Jensen.nl

Gast
Ramon
februari 27, 2020 19:16

De overheid bereid zich goed voor zegt men. Wat ik mij afvraag is of dat zo is. Zouden er geen nood intensive cairs al nu opgericht moeten worden soortgelijk als de nood tenten bij de enorme asielzoekers problemen? Volgens mij zijn er bij een echte uitbraak die snel in korte tijd plaats kan vinden veel te weinig plekken in de nu al overvolle intensive cairs afdelingen.

Gast
Commerciële Yoghurt
februari 27, 2020 16:37

Lekker EL voetbal (AZ en AJAX) vanavond op RTL7 vanaf 18:00 uur tot middernacht.
Tussendoor beetje zappen met de leuke primetime shows (TV Kantine/Beste Kijkers) op RTL4.
Morgen vrij dus Jinek gaat in de hh vanavond.

@Mark,
Je bent wel heel optimistisch voor deze onnodige show!
Corona show met oud nieuws haalt waarschijnlijk toch nog 800.000 max, dankzij de nooit zappende kastjeskijkers.

Eens met Lies 14:53

Oogappels 450.000.

RTL en SBS zijn niet de grote verliezers. Ze blijven gewoon gelijk met de lineaire cijfers t.o.v. vorige week (zonder uitgesteld kijken)!
Ook toen speelden AJAX en AZ.

Gast
Axel-F(Arnhem)
februari 27, 2020 16:23

tijdje terug hadden we het over:Cor en Don

Nu weer populair: Cor en Ron a

Ik neem aan dat Cor iemand anders heeft nu?

Gast
@NPO De Enige Echte!
februari 27, 2020 16:12

Opa, u zou eens uw afstandsbediening moeten leren gebruiken, dan kunt u zien dat RTLZ dagelijks een update geeft betreffende de ernst wel/niet van het gehypte staats coronavirus.

Dit is weer eens een overbodige bangmakerij tv uitzending.
Ook al is de staats tv hier wel voor bedoeld.

Gast
Mark
februari 27, 2020 16:01

Oogappels dus naar half 10, wel slim, betere lead in. Denk dat dat corona wel 1 miljoen gaat halen, Oogappels heelt denk ik 800.000. Ondanks concurrentie van Ajax, dat zal wel weer rond 1,5 miljoen halen. RTL 4 en SBS 6 grote verliezers: TV Kantine compilatie hooguit 600.000, Beste Kijkers weer onder 400.000.

Jammer dat Floortje vervalt, die haalt altijd wel 1,6 miljoen. Die hadden ze afgelopen weken op de vrijdag moeten zetten i.p.v. die Bert Van Leeuwen flop (250.000 kijkers!). Morgen begint Erica weer op NPO 1, dus dan had je elke vrijdag na Flikken succesvol reisprogramma op NPO 1 gehad. Erica gaat ook weer 1 miljoen halen.

Gast
Lies
februari 27, 2020 14:53

Woord van het jaar 2020: Corona virus. We weten het inmiddels toch wel mensen? 20 seconden handen wassen, niesen in je ellenboog en verder gewoon rustig blijven. Geen paniek.

Gast
Leo
februari 27, 2020 13:50

Het RIVM noodplan is nu duidelijk in werking gesteld.
Met als 1e stap het Nederlandse volk gerust stellen met deze speciale Corona uitzending op radio en TV.

Gast
Fidan
februari 27, 2020 12:50

Ik vrees niet het corona virus maar alle hysterie er omheen!!!!!

Gast
Dreftbek
februari 27, 2020 10:52

@The Henk
@pepe

Inlassen is correct, stelletje wijsneuzen. Jullie zijn in de war met afgelasten. Nogal gênant om zo hoog van de toren te blazen als je zelf fout zit!

Gast
SBS-kijker
februari 27, 2020 10:25

Zijn er leuke prijzen te winnen bij de Corona-show?

En gaat Piet Paulusma aangeven hoe de wind staat zodat wij weten wanneer het virus Nederland bereikt?

Gast
Micky77
februari 27, 2020 09:19

En RTL ook al, ik ga lekker Netflixen. Al dat gedoe om een griepvirus. Aan elk griepvirus gaan mensen met weinig weerstand dood, niets nieuws.

Gast
pepe
februari 27, 2020 09:04

last in, ze nemen een heel groot lasapparaat mee

(gelast in natuurlijk)

Gast
Cool Corona
februari 27, 2020 08:37

Bij Chinezen moet je wezen, als je lekker eten wil
Haaienvinnen, krokodillen en gebraden kikkerbil.

Alles met een sambalsausje volgens oud Chinees gebruik,
als je lekker hebt gegeten schieten de vlammen uit je buik.

Gast
Dirk
februari 27, 2020 08:22

RTL begint na het RTL nieuws, om 19.50, met een live Q&A special over het Corona virus.

Gast
Professor Barabas
februari 27, 2020 08:21

Het is goed dat zo’n virus de totale populatie in de wereld iets omlaag zal gaan brengen. Dat geldt ook voor Nederland! Overbevolking in de wereld is een groot probleem aan het worden. Het is beter dat zo’n virus slachtoffers maakt dan dat er een derde Wereldoorlog uitbreekt, zo kan men het ook bekijken? Dus allemaal handjes wassen en afwachten wie door deze virus zullen worden geslachtofferd. Het is in elk geval niet leuk maar meer kun je niet doen.

Gast
2 kijkers binnenkort voor Jinek?
februari 27, 2020 08:18

Nog even en alleen Angela en Peter Vd Vorst kijken nog Jinek

Gast
Binnenste buiten verslaat Jinek nu ook al
februari 27, 2020 08:15

Ik ben er binnenste buiten van.

Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:14

Irma. Slaap en droom maar lekker verder!

Gast
The Henk
februari 27, 2020 08:13

‘NPO 1 last morgen grote coronashow in’ … hebben ze zeker ook wel een groot las-apparaat nodig? O! O! O!

Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:09

Ik geloof, gezien de reacties hier, dat sommigen denken dat het allemaal zo’n vaart niet zal lopen met dat Corona-virus. Steek er de gek maar mee mensen tot het zich bij je aan de deur meldt. Kijken of die “grappenmakers” hier nog zoveel praatjes hebben.

Gast
Elbert
februari 27, 2020 08:02

Leo Knots. Ik weet niet wat jij onder paniekzaaien loopt te zeiken en walgelijk noemt. Er zijn al duizenden doden door dat Corona-virus. Je leeft zeker onder een steen! Dit virus heerst over de hele wereld. Hoop voor jou dat het virus jouw deur voorbij gaat. Maar ik begin me wel degelijk zorgen te maken.

Gast
Clazina
februari 27, 2020 07:59

Eva zakt met Jinek show gigantisch door RTL-stront!

Gast
Realist
februari 27, 2020 07:57

Afgekeken van Sky news. Zij hadden gisteren een speciale uitzending.

Feiten over griep: (wikipedia)
Aantal griepgevallen
Wereldwijd wordt jaarlijks 5 tot 10 procent van de populatie geïnfecteerd met influenza. Bij kinderen is dat percentage nog hoger, namelijk 20 tot 30%. Hiervan vertoont de meerderheid geen ernstig ziektebeeld of verloopt de ziekte zelfs asymptomatisch. Toch veroorzaakt de griep jaarlijks 3 tot 5 miljoen ernstige zieken en 250.000 tot 500.000 doden.

Elk jaar krijgen ongeveer 820.000 Nederlanders griep. Tijdens een gemiddelde griepepidemie in de winter gaan er in Nederland 250 tot 2.000 personen direct aan de griep of aan de gevolgen ervan dood. Slachtoffers vallen vooral in de risicogroepen zoals ouderen (circa 90% van de sterfgevallen is 65 jaar of ouder) of personen met een chronische aandoening. In de periode van 2008 tot en met 2018 is er een geleidelijke toename zichtbaar in het jaarlijkse aantal doden tijdens de griepperiode. In het eerste kwartaal van 2018 was de griepsterfte zelfs uitzonderlijk hoog in Nederland. Het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu schatte de oversterfte op 9444 gevallen, de hoogste oversterfte ooit gemeten.

In België overleden volgens het Belgisch statistiekbureau Statbel in 2016 117 personen direct door griep. In 2015 en 2014 waren het er telkens 51. In 2013 147

Gast
ome H
februari 27, 2020 07:35

0p1 verplettert Jinek met dank aan de rijdende rechter

Gast
Jordao
februari 27, 2020 06:40

Ik geloof er steeds meer in dat dit virus is ontstaan met experimentele dingen op dieren in Wuhan en dat het uit de hand gelopen is en niet dat het ergens op een dieren markt is ontstaan. Dat lijkt mij een te makkelijke oorzaak. Al die mondkapjes helpen naar mijn idee weinig omdat het niet volledig is afgesloten. Een gasmasker zou veel beter helpen omdat dat speciaal ontworpen is om giftige gassen te filtreren. Gewoon je hygiëne goed op orde houden dan is de kans het kleinst. Hoogbejaarden en mensen met een zwak gestel zijn sowieso altijd risico factors bij alle griep epidemieën.

Gast
Dreftbek
februari 27, 2020 01:58

Allemaal goed jullie bek spoelen met Dreft, dan komt alles goed, luitjes!

Gast
gtstfites
februari 27, 2020 01:17

Corona komt via die ongewasen chinaezen langs die domme Limbo’s ons land binnen !! carnaval vieren dat kunnen ze wel die werkschuwe tuig maar ons beschermen tegen de dood ho maar dat past niet in het feest beeld !!!

Gast
Britt Scholte Lover
februari 27, 2020 00:22

Gelukkig is er morgen voetbal op! 19.00 uur AZ en om 21.00 uur AJAX

Gast
hihi
februari 27, 2020 00:16

@Irma
Lieg niet zo doorzichtig, vals oud vel!

Gast
Stefie
februari 26, 2020 23:49

Heeeeeeeeee en oogappels dan??? Wordt heel de week al reclame voor gemaakt

Gast
Irma
februari 26, 2020 23:20

Onthoud dat bij een gewone griep veel meer doden te betreuren zijn. Of te wel.. geen enkele reden voor paniek

Gast
Katja S.
februari 26, 2020 23:00

Kun je van 7 maal penetratie in een jacuzzi ook corona krijgen?

Gast
Danny van Fok!
februari 26, 2020 22:54

Geile show!

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 22:49

Sorry, ik bedoelde Johanneke

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 22:47

Johannesburg, goeie reactie!!!

Gast
Johanneke van Es
februari 26, 2020 22:41

Chapeau NPO. Dit is precies jullie taak in het Nederlandse medialandschap. Hopelijk wordt het ook echt een objectieve uitzending.

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 22:34

Er komt ook geen show, als je show wilt zien moet je bij RTL of SBS zijn, zoals altijd!!!

Gast
TR
februari 26, 2020 22:23

Hoezo show, gewoon een extra journaal. Zeer bedenkelijk om dit goede initiatief zo te betitelen.

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 22:22

Dan is 25 miljoen ook niet veel, als heel NL veilig kan slapen!! Er wordt door ons kabinet veel meer geld over de balk gegooid om ons veilig te laten slapen!!!

Gast
Kim Wieft
februari 26, 2020 22:06

NPO: “Er is niets aan de hand mensen. U kunt vanavond rustig gaan slapen. Uw regering waakt.”

NPO stuurt rekening van 25 miljoen euro richting Tweede Kamer.

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 21:56

Is SBS6 wel te geloven??

Gast
Mike
februari 26, 2020 21:48

En de NPO kan je geloven?

Not

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 21:40

Bovendien, SBS6 daar kijkt toch niemand naar, hun hoogste score was gisteravond plaats 25!! Ik ben benieuwd of ze morgen nog in de top 25 staan??

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 21:32

By the way, Ik heb nog nooit 1 serieus programma van SBS6 gezien!!

Gast
Miepie
februari 26, 2020 21:29

Leuk NOT

Gast
NPO de enige echte!
februari 26, 2020 21:28

HVN zal wel weer gebaseerd zijn op sensatie, zoals altijd. Bij hele grote rampen brengt HVN bijvoorbeeld ’n oud vrouwtje in beeld met hondje Fikkie , die niet kan slapen van al die brandweerwagens voor de deur!! Sorry, ik kijk morgen wel naar serieuze tv!!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen