Giovanca vreest gebrek aan speelgoed door corona

Giovanca Ostiana, een van de vele presentatoren van Op1, vreest een gebrek aan speelgoed in ons land door de uitbraak van het coronavirus in China. Dat gaf ze gisteren aan in haar uitzending op NPO 1. Ostiana blijkt een echte AliExpress-tijger: ze koopt qua speelgoed alles wat los en vastzit. Daarmee denkt de EO-presentatrice klaarblijkelijk niet echt aan een duurzame wereld, merkte haar tafelgast Hella Hueck op. Veel speelgoed wordt gemaakt in schimmige Chinese fabrieken.

Straks kunnen we niet genoeg speelgoed meer kopen, aldus Ostiana. “We zitten bijvoorbeeld met speelgoed. Ik heb een kind van drie en ik moet toegeven: ik bestel echt heel veel speelgoed voor haar, ha ha. En dan lees je dat 85 procent van al het speelgoed in de wereld komt uit China.”

Hella Hueck: “Jij bestelt dus plastic meuk en geen duurzaam lokaal geproduceerd houten speelgoed?

Ostiana: “Nee, ho, ho, ho! Ik heb heel lang aan de duurzame houten blokken gedaan, maar ze is drie en dat wil ook Barbie’s.”

Hueck: “Speelgoed is echt een van de producten die van China naar ons toekomt, maar het is ook weer niet dat heel China plat ligt. Er zijn nog fabrieken die wel draaien. Of je die Barbie nog kunt bestellen…”

Ostiana: “Nou, ze wordt binnenkort 4, maar ik hoef nog niet voor de Intertoys te gaan liggen?

Hueck: “Ja, ik ben altijd heel nuchter, maar misschien ben ik te optimistisch.”

Tijs van den Brink: “Als je er zeker van wil zijn moet je dat wel doen.

Foto: NPO

31 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marianne
februari 27, 2020 15:29

En ik vrees voor Giovanca.

Gast
Bert
februari 26, 2020 21:34

De neger omdat het moet wil ook een opmerking maken…

Gast
Miepie
februari 26, 2020 21:31

Superstomme muts die Giovanca iq van een aardbei dat die daar nog zit

Gast
Plopperdeplop
februari 26, 2020 20:09

Kwaliteit van de deugd kanalen v.d. NPO

Gast
Axel-F(Arnhem)
februari 26, 2020 19:26

Beste het is nog geen 5 december

Gast
habekuk
februari 26, 2020 18:58

Giovanca heeft de inhoud van een fruitvliegje. wel eens van weekmakers gehoord in Chinees speelgoed truttebol!

Gast
Riky Heerkens
februari 26, 2020 18:26

Ik vind het een irritant mens en met een scherpe stem. Gisteren avond d was ze ook weer met zo’n soort kruisverhoor bezig. Bah.

Gast
COSA NOSTRA
februari 26, 2020 18:01

Die Geona is net zo’n natuurramp als die Emma wortelsnol!!!!!

Gast
Gerda
februari 26, 2020 17:53

Gisteravond een boeiende uitzending. Alleen een erg domme opmerking van Giovanca.

Gast
Carla
februari 26, 2020 17:05

Wanneer halen ze die doos van de buis, ze is hier gewoon niet geschikt voor. Veel te hoog gegrepen voor haar.

Gast
Leo knots
februari 26, 2020 17:02

Ja voor dat soort onzin zetten we de tv aan.

Gast
Irma
februari 26, 2020 16:50

Wat een oppervlakkige doos zeg….

Gast
GBJ Hiltervrouw
februari 26, 2020 16:35

Dat er mensen doodgaan is verder bijzaak. Relativeren is oké maar vind dit weer zo….. Ja wat eigenlijk…. Ze moeten het toch ergens over hebben nietwaar. Keek even in aanloop naar journaal en dan zie je dit. Mis je echt niets aan volgens mij.

Gast
zoe
februari 26, 2020 15:40

Was het speelgoed voor haar kind of voor haarzelf?

Gast
Bedorven Aambeienspleet
februari 26, 2020 15:16

Heel apart dat Giovanca een fors bedrag van de NPO krijgt, maar ondertussen belasting ontduikt door alles wat los en vast zit direct in China te bestellen.

Gast
Boes
februari 26, 2020 14:40

Ja, stel je voor dat je straks door het coronavirus geen kаnkerverwekkend speelgoed meer voor je kinderen kan kopen! Arme Giovanca.

Gast
Koekoek koekoek
februari 26, 2020 14:30

Hahahahahahahahaha @snoezigkleinhertje

Gast
snoezigkleinhertje
februari 26, 2020 14:23

Als je die Roxeanna Hazes ligt te douwen kan je het best een trekhaak aan je enkels binden dan kan je nog gered worden door de brandweer.

Gast
jomari
februari 26, 2020 14:09

Giovanca vreest dat ze geen speelgoed uit China kan kopen, wat hebben die z.g.
bekende nederlanders het toch zwaar.
Hier ligt een weer burnout op de loer.

Gast
Webcrawler
februari 26, 2020 13:54

Roxeanne Hazes geloof me aan een goeie vent heb je genoeg.

Gast
WEST*
februari 26, 2020 13:38

Nou was weer heel boeiend bij Op1 niet dus.

Gast
Collin
februari 26, 2020 13:32

Een weetje en verder

Gast
Dreft
februari 26, 2020 13:17

@Roxeanne

Het is voor jou wel te hopen dat ze niet al uitgerukt zijn.

Gast
Roxeanne Hazes
februari 26, 2020 13:01

@snoezigkleinhertje Ik heb liever dat de hele brandweerkazerne even langskomt.

Gast
Kuis
februari 26, 2020 12:59

Ik sla op1 steeds vaker over. Ik merk dat ik hierdoor afgelopen dinsdag niets gemist heb.

Gast
René
februari 26, 2020 12:52

Zag het gisteravond en kreeg er kromme tenen van. Die zijn nu nog steeds niet recht.

Gast
Pieter
februari 26, 2020 12:45

Wanneer gaat de NPO eens mensen uitnodigen die echt iets te vertellen hebben.

Gast
Pauline
februari 26, 2020 12:44

Wat een domme doos is die Giovanca, heeft natuurlijk niet het onderzoek van de Consumentenbond gelezen. Lekker bij Ali express blijven bestellen kun je binnenkort met je kind naar de eerste hulp.
Wanneer verdwijnt die minkukel eindelijk ?

Gast
Grinch
februari 26, 2020 12:38

Het was weer een deuggesprek op niveau, zo te lezen.
Twee vrouwen die elkaar willen overtreffen in deuggedrag en een man die in een sprookjesfiguur gelooft denkt ook nog een bijdrage te moeten leveren. Dat is onze gewaardeerde staatsomroep.
Mijn gesprekken met collega’s tijdens de ochtendpauze zijn hiermee vergeleken van ongekend academisch niveau.

Gast
snoezigkleinhertje
februari 26, 2020 12:35

In plaats van een speelgoedje van Aliexpress kan je beter de brandblusser gebruiken Roxeanne Hazes.

Gast
Roxeanne Hazes
februari 26, 2020 12:33

Die dildos van Aliexpress komen er bij mij niet meer in.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen