‘Jelle Brandt riskeert hogere straf na derde aangifte’

Geplaatst op Wed 24 Jul 2019 om 12:00

VPRO-presentator Jelle Brandt Corstius riskeert een hogere straf voor smaad en laster van Gijs van Dam, nu de Shownieuws-hoofdredacteur voor de derde keer aangifte tegen hem heeft gedaan. Dat zei advocate Mariëlle van Essen dinsdag in RTL Boulevard. Brandt Corstius blijft Van Dam zwartmaken en daarom is er een derde aangifte van smaad en laster gedaan. Maakt het qua strafmaat uit dat er nu al drie aangiftes tegen hem liggen? “Ja, natuurlijk“, denkt deskundige Van Essen.

Van Essen vindt de zaak van Brandt Corstius sowieso niet zo sterk. “Ik heb toen al uitgelegd wat de motieven kunnen zijn voor Jelle Brandt Corstius om wel of niet aangifte te doen. Toen heeft hij mij in De Wereld Draait Door voor middelmatig trut uitgemaakt. Vervolgens ging hij tóch aangifte doen.”

Brandt Corstius blijft Van Dam op social media met verkrachting in verband brengen. “Je moet oppassen met wat je zegt. Ik snap wel dat als je misbruikt bent dat je dat wil laten horen, maar van de andere kant staat dat voor een buitenstaander nog niet per se vast.”

Ik snap best dat als je dat maar herhaaldelijk blijft roepen dat Van Dam wéér een aangifte doen. Hij lijkt het gewoon niet te leren. Als het meerdere malen hetzelfde delict is, dan kun je daar een hogere straf voor krijgen.”

Lees ook:
Gijs van Dam wil Jelle Brandt Corstius veroordeeld zien (16 november 2018)
Lege zalen voor ‘leugenaar’ Jelle Brandt Corstius (16 november 2018)
Jelle Brandt wil dat Gijs van Dam stopt met procederen (13 januari 2019)
Jelle Brandt tóch vervolgd om zwartmaken Gijs van Dam (gisteren)
Vandaag derde aangifte tegen Jelle Brandt Corstius (gisteren)
Shownieuws in bres voor hoofdredacteur Gijs van Dam (vandaag)

Foto: BNNVARA








29 Reacties op “‘Jelle Brandt riskeert hogere straf na derde aangifte’”


  1. Sjaak

    Natuurlijk is het dom om van Dam publieke voor verkrachter uit te maken terwijl van Dam niet door de rechter veroordeeld is. Daarmee pleeg je smaad en nu dus 3 keer smaad.

  2. Dij Enkletser

    Deze Affaire tussen de 2 Heren,
    Werd en wordt letterlijk & Figuurlijk helemaal uitgemolken !

  3. #NPO Kijker#

    Jelle kan onderhand wel 100 aangiftes doen van smaad.

    Te beginnen bij het optreden van v Dam bij pauw. Diverse keren. Tegen Boulevard en alle andere media.

  4. west*the one and the lonely

    Deze eikel is precies zijn pa, ook al zo een rancuneus typje dat niet schroomde andermans carrière te vernietigen.

  5. Paut Pielusma

    Jelle kan zijn k0nt dan wel wegdraaien voor zijn verantwoordelijkheid, hij komt er nu niet meer onderuit.

  6. Sjaak

    @#NPO Kijker# Wed 24 Jul 2019 om 12:21
    Als Jelle vindt dat hij onterecht beschuldigd is door van Dam dan moet hij aangifte doen van smaad. Dat doet hij niet.

  7. #NPO Kijker#

    Sjaak
    Wed 24 Jul 2019 om 12:33

    Daar loopt hij niet mee te zwaaien in de media. Dat is het verschil. Zijn advocaat is niet gek.

  8. #NPO wegzapper#

    Hopelijk krijgt Jell Verbrandt Korstje hele hoge boete opdat iedereen het afschrikt zomaar een ander te beschuldigen en daardoor te beschadigen. Afgelopen met dat metoo meeliften.

  9. kees

    Leg je neer bij je verlies en ga weer verder pannekoek!

  10. Leontien Pastoors

    Mijn vriendinnen Joris Mul, Cas van het Klavervee en mevrouw van ter Vis zijn ooit door een soort van man misbruikt, waarna wij pittige potten zijn geworden, met stekelhaar, ongeschoren benen en oksels, een venijnig rugtasje met daarin onze duurzame vibrator en natuurlijk groenbruine bergschoenen. Is dat nou wat Jelle wil, wil hij koste wat het kost zieke aandacht door lesbisch te worden? Zijn vader was ook al zo een afschuwkrijsend nare en gemene (en zeer stotterende) man, die de meest lelijke dingen over anderen zei. Het zal een genenkwestie zijn. Heel nare familie, schreeuwend om aandacht. Ik ga ervan uit dat Jelle van een uitermate stevige slok houdt. Dronkenmansgebazel. Ja, dat moet dan wel bestraft worden. Tbs lijkt gepast. Kusjes van jullie Leontien P.

  11. Sjaak

    @#NPO Kijker# Wed 24 Jul 2019 om 12:37
    Dus Jelle Brand Corstius die in de media schreeuwt dat hij verkracht is en toen schreeuwde dat hij aangifte ging doen waarna zijn aangifte door de Officier van Justitie geseponeerd is en bij herhaling schreeuwt dat van dam toch schuldig is gaat ineens in het geheim aangifte doen van smaad? Dat is totaal ongeloofwaardig.

  12. sukkel

    En terecht hij moet een hele ware straf krijgen iemand beschuldigen na 25 jaar hij ging toch vrijwillig mee??? nu het slachtoffer uithangen BAH BAH BAH

  13. Ard

    Trut zou ik niet zeggen, middelmatig zeker anders zit je ook niet bij boulevard lijkt mij.

  14. #NPO kijker#

    Sjaak
    Wed 24 Jul 2019 om 12:47

    Mooie open brief in Trouw zonder namen te noemen.

    Citaat VK
    Gijs van Dam de vlucht naar voren: hij erkende in de talkshow Pauw dat hij in 2002 seks heeft gehad met zijn toenmalige collega, maar benadrukte dat geen sprake was van dwang. Het ‘gelogen verhaal’ in Trouw zou hebben geleid tot een ‘standrechtelijke executie’ van Van Dam in de media.
    ——————–

    Iemand in diverse media uitmaken voor leugenaar is smaad van het laagste soort.

    Na zichzelf bekend te hebben gemaakt is Jelle pas aangifte gaan doen van verkrachting.

  15. Kerstboomprocessierups

    Ik denk dat Jelle niks kan bewijzen. Dit betekent niet dat Van Dam het niet gedaan heeft. Van Dam wordt vrijgesproken. Aan de andere kant… Jelle ging vrijwillig mee naar de slaapkamer van een homo, waarschijnlijk uit interesse, en had natuurlijk ook gewoon NEE kunnen zeggen. Beide mensen verliezen veel aanzien. Jammer want ze deugen beide wel.

  16. Sjaak

    #NPO kijker# Wed 24 Jul 2019 om 13:00
    Jelle gaf genoeg details zodat iedereen precies wist om wie het ging. Daarmee gaat je redering onderuit.

    Dus als iemand jou onterecht beschuldigd van verkrachting mag je niet zeggen dat het niet waar is want dan noem je hem een leugenaar? Wat zeg jij dan, als je onterecht van verkrachting beschuldigd wordt?

  17. Dominee Bonk

    Jelle Brandt Korst deugt niet hoor.

  18. Sjaak

    @Kerstboomprocessierups Wed 24 Jul 2019 om 13:02
    Ik ben ook wel eens met iemand meegegaan waar ik achteraf spijt van had. Dat overkomt iedereen wel een keer. Maar dan ga ik nog niet iemand beschuldigen van verkrachting.

  19. Mike

    Opsluiten d8e gast en mediaverbod.

  20. #NPO kijker#

    Sjaak
    Wed 24 Jul 2019 om 13:17

    Doe de groeten aan van Dam. Hij heeft vast nog wel wat doping over voor je.

  21. #NPO wegzapper#

    Van Dam is ernstig beschadigd door valse aantijgingen van een borderliner. Hopelijk zware boete

  22. Pietpiet

    Gijs deugt helemaal niet. Hij weet heel goed dat bewijs nu niet meer mogelijk is en gaat heerlijk is de slachtofferrol zitten om dit tot op de laatste druppel uit te buiten. De publieke opinie is voor hem, dit levert hem alleen maar geld op.

  23. Sjaak

    @Pietpiet Wed 24 Jul 2019 om 15:33
    Jelle wist ook dat bewijzen niet meer mogelijk is maar heeft toch van Dam beschuldigd met voldoende details zodat iedereen wist over wie het ging. Jelle Brand Cortsius begon dit circus.

  24. Sjaak

    @#NPO kijker# Wed 24 Jul 2019 om 14:30
    Groeten aan Jelle Brand Corsius maar pas op met hem, voor je het weet krijg je ook een valse beschuldiging van verkrachting.

  25. Ivo

    Hoop niet dat die Jelle kinderen heeft want als dat wel zo is staan ze toch lelijk voor schut met zo n vader. Eerst gaat hij met een homo mee naar een hotelkamer en 25 jaar later begint hij erover te piepen.

  26. anoniem

    Dit soort rechtszaken worden veel teveel uitgekauwd in de media. Het is wel duidelijk dat bij misbruik, het riskant is daarover aangifte te doen.

  27. Bert

    Een vervelende situatie voor beide heren…

  28. Ben

    Dringend tijd dat ìedereen de mond open doet. Er is hier blijkbaar een publiek geheim over (zie programma veronica inside).

  29. Paolo

    Jelle maakt werkelijk keigoede documentaires over Rusland bij de VPRO. Klasse. Ik keek tegen die man op.
    Helaas in dit verhaal waar duidelijk twee verliezers zijn heb ik die achting verloren voor Brandt- Cortius en gelijk werd het op tv ook stil rondom hem.
    Is die prijs niet te hoog geweest Jelle???

Televisienieuws



Mail Mediacourant

Heeft u een nieuwstip, een vraag aan de redactie, een vraag over adverteren, een verzoek tot samenwerking of wenst u andere informatie? Neem dan graag contact op.