Nikkie Plessen reageert op rel, stort noodsteun terug

Multimiljonair Nikkie Plessen gaat de 927.000 euro die haar bedrijf heeft ontvangen uit de coronasubsidiepot voor het grootste deel terugstorten. Dat laat haar man Ruben Bontekoe weten in een reactie aan Quote. Nikkie is vandaag in opspraak geraakt omdat ze zo veel noodsteun heeft gekregen. Haar man Ruben komt nu met een emotionele reactie, waarin hij erop wijst dat van het belastinggeld dat ze jaarlijks overmaken er 22.500 dagen aan ziekenhuisbedden betaald kunnen worden.

Ruben is woest. In de reactie (zie hier de PDF) wijst hij erop dat het modebedrijf van Nikkie tijdens de coronacrisis volledig stilstond en dat daarom gebruik is gemaakt van de NOW-regeling. De ontvangen gelden zijn een voorschot met een naverrekening op basis van de ware schade, benadrukt hij.

De schade valt toch wel mee en daarom gaan ze nu terugstorten, aldus Ruben. “Inmiddels zijn we een aantal maanden verder en kunnen wij gelukkig concluderen dat de schade voor ons bedrijf aanmerkelijk lager is dan waar we afgelopen maart rekening mee hielden. Met ons bedrijf gaat het gelukkig nog steeds goed.”

Hij somt de volgende punten op:

  • Van het betaalde voorschot in het kader van de NOW regeling zullen wij het grootste gedeelte terugstorten.”
  • Wij maken met ons bedrijf geen gebruik van de tweede ronde van de NOW regeling.
  • Van andere steunmaatregelen die door de overheid zijn geboden maken wij geen gebruik.”

Verder maakt Ruben van de mogelijkheid gebruik om erop te wijzen hoeveel Nikkie bijdraagt aan de Haagse schatkist. “Wij zijn een Nederlands bedrijf en betalen ook gewoon in Nederland belasting. Met ons bedrijf hebben wij alleen al vorig jaar zo’n 18 miljoen euro overgemaakt aan overheidsinstanties aan afgedragen belastingen, premies en sociale lasten.

Dankzij Nikkie kunnen veel coronapatiënten geholpen worden. “In het kader van corona: een ziekenhuisbed kost in Nederland gemiddeld 800 Euro per dag. Dat betekent dat van de opbrengst van alleen al afgelopen jaar van ons MKB-bedrijf er 22.500 dagen aan ziekenhuisbedden betaald kunnen worden. Of zo je wilt: iedere maand opnieuw kunnen 1200 Nederlandse gezinnen een bijstandsuitkering ontvangen vanuit de staatsopbrengsten van alleen ons bedrijf.”

Ook dit jaar weer zullen wij met ons bedrijf, ondanks de coronacrisis en ondanks de NOW steun, wederom voor vele miljoenen Euro’s aan belastingen en premies afdragen. Wij graaien dus niet, maar dragen fors bij aan de Nederlandse economie.”

De coronasubsidies die Nikkie heeft ontvangen zijn terug te vinden op de website van RTL Nieuws. “RTL, eigendom van Bertelsmann, één van de rijkste Duitse families, en je raadt het al: ook zij maken gebruik van de NOW regeling.

Lees ook:
Nikkie Plessen wil geen snuffelaars meer in haar winkel (29 april)
Nikkie Plessen heeft 28 miljoen, vraagt overheidssteun (20 mei)
Nikkie Plessen compleet uitgekotst door haar buren (24 mei)
Nikkie Plessen bevestigt burenruzie: ‘Buurman is zielig’ (28 mei)
Miljonair Nikkie Plessen pakt 927.000 euro noodsteun (vandaag)

Foto: RTL

75 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
juli 23, 2020 11:46

Miljonairstuig is ze, net als rat Boomsma.

Gast
l
juli 20, 2020 12:17

Dacht nog dat het een sympathiek stel was, leek me al wat te mooi.
Walgelijk!
Geen greintje respect!
Plaatsvervangende schaamte!
Zulke mierzoete, staatsgevaarlijke losers weren social media.

Gast
Teuntje
juli 17, 2020 12:27

Die verkapte snol vult aan alle kanten haar zakken snap niet dat RTL haar er nog niet uitrot

Gast
Marijke
juli 17, 2020 12:00

Het is heel makkelijk om een hatelijke reactie op Pikkie Plessen en haar man te sturen, maar in dit geval hebben ze gewoon gelijk. Kennelijk is het de bedoeling van de wetgever dat ook zulke bedrijven een voorschot op de schade kunnen aanvragen. Dan moet je niet miepen met dat ze privé veel vermogen hebben. Dit gaat om de schade aan de bv’s en niet om wat ze privé op de bankrekening hebben staan. En het punt van flink veel belasting betalen aan de maatschappij is ook valide.

Tja, Nikkie, dit is de keerzijde van veel in de media zijn, dan pikken ze jou eruit. Bekend willen zijn en de consequenties daarvan moeten dragen is een keuze.

Gast
Janny
juli 17, 2020 11:41

Als je een eigen bedrijf hebt met zulke hoge winsten en zoveel belasting betaald mag je alleen maar blij zijn dat je door hard werken zo veel kan betalen.Iedereen betaald naar draagkracht.ook de gewone man betaald belasting,en hebben het ook moeilijk maar krijgen niets.Misschien hebben zij ook die bedden ook eens nodig ( niet te hopen voor ze) en hebben zij het niet voor niets betaald.Niet klagen maar dragen.Dat geld dat ze hebben gekregen is ook geld dat door iedereen aan belasting is betaald.

Gast
A.
juli 17, 2020 11:08

Wow, wat een reactie. Hoe narcistisch en smakeloos is het om jouw belastinggeld om te rekenen naar het aantal ziekenhuisbedden, alsof ze vrijwillig geld hebben overgemaakt naar een goed doel. Werkelijk wereldvreemd deze lui.

Gast
StefanV
juli 17, 2020 09:18

Als er geen aandacht voor dit gegraai was geweest, hadden ze dat geld gewoon gehouden. Goed dat ze het nu terugstorten. Als je 18 miljoen aan belastingen betaalt, heb je een astronomische winst. Noodfondsen zijn bedoeld voor ondernemers die écht in de problemen komen, niet voor bedrijven die forse winsten blijven maken.

Gast
Karel
juli 17, 2020 07:38

Ruben Bontekoe is aantoonbaar een leugenaar met zijn cijfertjes, typisch iets voor ondernemers.

Gast
Karel
juli 17, 2020 07:35

Maar die kinnebak gaat wel verder met kleren verkopen gemaakt door kinderhandjes.

Gast
Captain Caveman
juli 17, 2020 07:08

Ja, een bedrijf runnen is meer dan zelf non stop in de spotlights staan en ongevraagd kiekjes uitdelen van dure vakanties terwijl personeel in onzekerheid leeft. Haar oud geld miljonair dicht keurig op bevel alle gaten die ontstaan. Het beeld van duccesvol zijn wordt krampachtig in stand gehouden. Net als de verkoopcijfers. Niet echt denderend, Wibra/Zeeman kleding opwaarderen met een PC Hooftstraat prijs!

Gast
Dirk2
juli 17, 2020 06:08

@Mousse

oh oh, die lange teentjes.

Ik ga het artikel niet lezen, het interesseert me niet want ik ken dat hele mens niet, ik viel alleen over dat rare verhaal van de 22.500 ziekenhuisbedden verhaal, terwijl ze gewoon misbruik hebben gemaakt van de NOW regeling en je maakt mij niet wijs dat ze niets vernomen hadden van het UWV, het is niet uit haar zelf gekomen om het terug te gaan betalen.

Gast
Mousse
juli 16, 2020 21:56

Tuurlijk, @Dirk2. Geef je graag het laatste woord. 😁

Nog een fijne avond, voor straks slaap lekker. 😋

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 20:14

@Mousse

Ik neem het artikel sowieso niet helemaal serieus hoor, als je weet dat “nieuwsberichten” tegenwoordig door pubers geschreven worden 😂

Gast
Droef Rilvoenk
juli 16, 2020 20:13

Opgedroogd nep haar en make up die al 20 jaar niet is verwijderd. Dat is mijn Nikkie

Gast
Mousse
juli 16, 2020 20:08

@Dirk2, ze betalen terug omdat ze (onterecht) kritiek hebben ontvangen.
Jij maakt er je eigen (fantasie) verhaal van.

Raadt je toch dringend aan het artikel nog eens goed te lezen.

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 20:05

@Mousse

😉

Gast
Mousse
juli 16, 2020 20:00

o ja @Dirk nog even, ik zet het woord vervolging niet voor niets tussen haakjes. ( ) Straf kan van alles zijn, dus ja ook een boete of wettelijk rente. 😁

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 19:58

@Mousse

Als je het geprobeerd hebt, dan was het niet de bedoeling om het terug te gaan betalen.

Er was angst, dat een UWV medewerker dit naar een journalist zou gaan lekken en dus zijn ze met dit verhaal naar buiten gekomen… terwijl ze gewoon eerlijk had moeten zijn.

Gast
Mousse
juli 16, 2020 19:45

@Dirk2, ik lees nergens dat ze het MOETEN terugbetalen aan/van het UWV.
Dat maak jij ervan.

Gast
Piet Pannelap
juli 16, 2020 19:40

Nikkie en Ruben hebben volkomen gelijk dat ze terugslaan naar de Facebook-complot-5G gekkies. Stelletje randdebielen die graag in Den Haag willen protesteren tegen iets waar ze geen benul van hebben. Stel mongolen die te dom zijn om te kakken maar helaas te slim om te ademen.

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 19:36

@Mousse

Er komt geen strafvervolging zolang ze het bedrag maar terugbetalen zonder te mokken.
Doen ze dit niet, dan gaan de wettelijke rente en een boete in.

Nikkie Plessen heeft het helemaal verkeerd aangepakt met dit, ze hadden als verweer moeten zeggen dat ze niet konden weten hoelang deze toestand zou gaan duren, dat kan een argument en gegronde reden zijn om het toch aangevraagd te hebben… eind goed al goed, het was niet nodig, dus het geld kan terug.

Vergeet niet, dat ik het toejuich aan de ene kant, dat dit bedrijf dus een crisis aankon, ze voldoende buffer hadden om niet om te vallen, ik kan daar alleen maar lof voor uitspreken en had ze trots op mogen zijn… maar niet de manier waarop ze het nu heeft gedaan.

Er is veel horeca, waarbij de eigenaar een een auto rijdt van 200k en luxe vakanties heeft gedaan en noem maar op, maar geen buffer heeft gemaakt terwijl zo iemand natuurlijk niet trots op zichzelf kan wezen.

Gast
WEST*
juli 16, 2020 19:28

@ 497.000 ZIEKE HONGERIGE KINDJES , jammer maar Jumbo laat net weten dat de bananen nu 2,00 euro per kilo is Dus krijgt ieder maar 500 gram bananen

volgende keer ga ik naar AH als de hamsterweken eer weer zijn
dan krijgen jullie er ook een kraaltje en een spiegeltje bij

Gast
Mousse
juli 16, 2020 19:27

@dubbelaar, met uitkeren was inderdaad haast geboden, weinig tijd voor controle, want het is een noodmaatregel waar men geen maanden mee kon wachten. Tot zover met je eens.
Maar UWV doet na (het is een voorlopige) uitkering weldegelijk controles. Bij onjuistheden volgt terugvordering. Zijn inmiddels gevallen van (fraude) bekend en teruggevorderd.

Zou ook zomaar kunnen dat deze aanvragers / ondernemers ook nog een straf(vervolging) boven het hoofd hangt.

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 18:52

@remco

Nou sorry hoor remco, maar je komt nu toch echt met een troll reactie.

De voorwaarden was “moreel” en “bedrijven in nood”, dat doet dan dus wel ter zake.

Wanneer zou het moreel gezien dan niet meer zo zijn als we het de rijkste mensen die het totaal niet nodig hebben, dan toch geven?!

Het probleem met dit soort bedrijven is, dat ze mensen met financiële kennis hierop zetten en ja die gaan alleen maar voor geld, dat is waar ze voor betaald worden, maar juist deze mensen hadden het morele aspect in de gaten moeten houden, maarja bedrijven en moreel, dat vloekt bijna altijd met elkaar.

Als het geld dan terug betaald moet worden van het UWV, zoals in dit geval, want dat is het, zeggen ze gewoon sorry, maar het was wel degelijk met voorbedachte rade, maar dat doet ze tegenwoordig niets meer, de kous is hiermee af en zo werkt hun draaiboekje… moreel verwerpelijk natuurlijk.

Gast
123
juli 16, 2020 18:45

Hoe zijn deze mensen ooit ‘bekend’ geworden? Serieus: HOE???

Gast
Pauline
juli 16, 2020 18:43

Kan iemand in de gaten houden of dat geld inderdaad terug gestort wordt ?

Gast
remco
juli 16, 2020 18:20

@Dirk, als zij voldoen aan de voorwaarden (en dat ligt voor de hand), dan hebben zij recht op de NOW-vergoeding. En dan kun je wel “moreel” erbij halen, maar dat doet niet ter zake. De voorwaarden zijn heel simpel.

Gast
dubbelaar
juli 16, 2020 18:16

@Mousse, het UWV heeft, namens de staat, al binnen 3 dagen het bedrag grotendeels uitgekeerd. Aangezien het UWV maanden nodig heeft om te controleren of een scheet stinkt of ruikt, mag je er van uitgaan dat in dit geval de controle te wensen over laat.

Gast
raam
juli 16, 2020 18:12

mooie nikkie

je hebt gelijk

als AJAX het vraagt

ook met miljoenen

mag jij mooie nikkie dat ook

degene die moeite mee hebben m/v

zeg tegen hun ook aan je buurman/vrouw

gaan jullie fietsen

zonder zadel.

Gast
Dave
juli 16, 2020 17:57

Van dat geld is ze nu wel met vakantie PER PRIVÉJET.

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 17:51

@remco

Ga is het woord moreel opzoeken in het woordenboek, dat is wat er gevraagd werd in het begin, daar zijn totaal geen onduidelijkheden over geweest.

Gast
remco
juli 16, 2020 17:49

@Dirk2, ze hebben de winkels moeten sluiten en dan heb je nu eenmaal een omzetdaling. Op basis daarvan is NOW-vergoeding terecht. Niks meer, niks minder.

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 17:40

@Mousse

Je hoort het verhaal maar van 1 kant, want het UWV mag hier niet over naar buiten komen vanwege privacyschending.

De kans is heel heel erg groot, dat toen diverse bedrijven onder de loop kwamen om fraude gevallen eruit te vissen, hun bedrijf daar met grote kans ook bijzat, ze een brief van het UWV gekregen hebben en het terug moesten betalen.

Hun bedrijf was immers niet in nood, er was genoeg geld en er is in het begin gezegd tegen de bedrijven, om alleen gebruik te maken van de NOW als dat echt nodig is… was dat het in dit geval?! Nee dus.

Gast
Mousse
juli 16, 2020 17:18

Ik zou zeggen tegen een ieder, lees de voorwaarden om voor de NOW regeling in aanmerking te komen. Voordat men hier een reactie neer pleurt.
Het is aan het UWV om te oordelen of de aanvraag terecht is of niet. Als Nikki’s bedrijf er niet aan had voldaan, was de aanvraag afgewezen.

Wat betreft de reactie van Nikki’s levenspartner vindt ik sterk overdreven, te emotioneel, absoluut niet zakelijk of professioneel.

Gast
Bombarie
juli 16, 2020 17:06

Maar waarom is de staat niet tot deze conclusie gekomen?
Ze hadden inzicht in de papieren.
Wordt er dan helemaal niet getoetst?

Gast
critikast
juli 16, 2020 17:02

Dit omhooggevallen nitwitje kan de weelde niet verdragen. Op vrij korte termijn loopt haar geldschieter bij haar weg en raakt ze aan de bedelstaf. En het gekke is dat ik haar dat allemaal van harte gun !

Gast
Merel
juli 16, 2020 16:52

Ik denk dat ik een kussensloop betaal op de IC afdeling… maar hoor je mij klagen? Of liever gezegd, hoor je mijn vent klagen?

Gast
Tijn
juli 16, 2020 16:50

Wat een bizarre reacties! Twee succesvolle mensen die het volste recht hebben op deze regeling! Er zijn wel meer mensen met geld die van deze regeling hebben geprofiteerd. So what?!

Gast
Tycho Graagnat
juli 16, 2020 16:42

Zij is niet de enige die het zou moeten terug storten.
Rtl gaat maar in Luxemburg handje ophouden.

Gast
Marianne
juli 16, 2020 16:42

Het is ook raar dat Amsterdamse bedrijven geld ontvangen terwijl het Slotervaartziekenhuis niet gered mocht worden. Het ligt voor de hand dat andere bedrijven nu ook afzien van staatssteun. Hopelijk begrijpen ze bij Tempo Team ook dat dergelijke subsidie ongepast is gezien de winsten van de afgelopen jaren.

Gast
WEST*
juli 16, 2020 16:15

kom op RTL ! Gun die arme kindjes ook wat en stort dat geld ook aan een goed doel

Gast
WEST*
juli 16, 2020 16:12

ik bedoel mn zwarte kas

Gast
Corry Jankbal
juli 16, 2020 16:12

Schaamteloze roofkip!

Gast
WEST*
juli 16, 2020 16:11

goed voorbeeld doet volgen.Maak vandaag 497. 000 over aan de JUMBO voor de 497.000 hongerige kindjes in de arme landen dus allemaal een kilo bananen
per kind . De bananan zijn 1 euro per kilo vandaag dus ,,, ja de spiegeltjes en kraaltjes kon er even niet bij geleverd worden, maar die komen de volgende zending ,als ik weer teveel in kas heb!

Gast
Zomaar
juli 16, 2020 16:07

:Dankzij Nikkie kunnen veel corona patiënten geholpen worden:
Ze heeft levens gered die anders?

Gast
Harry
juli 16, 2020 16:04

Het is heel simpel:

De heer Bontekoe heeft vast gelijk.

Mede dankzij de noeste arbeid van

het goedkope personeel in China

staan mevrouw Plessen en hijzelf

jaarlijks garant voor maar liefst

22.500 werkdagen aan onze

ziekenhuisbedden. Ook in

eigen land investeren deze

fijne weldoeners dus flink in

de noeste arbeid van goed-

koop personeel. Chapeau!

Zulks verdient geen hoon

doch klaroengeschal.

Nu maar hopen dat dit

voorbeeld goed doet volgen

en dat ook andere zéér

gefortuneerde slachtoffers

inzien dat hun graaidrang

deze ene keer wellicht iets

te voorbarig is geweest.

Fingers crossed!…

Gast
ropart
juli 16, 2020 15:59

zegt ze,maar doet ze dat ook? 0ver 2 weken weet niemand het toch meer?

Gast
Denk Na
juli 16, 2020 15:55

Wat is dit voor misselijkmakende scherts vertoning door het weer op corona en de IC bedden te gooien. Die bedden kwam niet eens allemaal vol, er stonden hele ziekenhuizen en ingerichte sportzalen en evenementenhallen voor jan lul opgetuigd zonder patiënten er in. De MSM sprak van een ramp maar dat was het allerminst in werkelijkheid. Maar exact dit soort voorbeelden zijn er wereldwijd, en nu nog steeds.
En deze terugstort actie is natuurlijk weer alleen voor bühne, kijk ons eens lekker politiek correct zijn en deugen. Bah!
Vanavond in dat Boulevard van haar zal wel weer een misselijkmakend eigen pijp verhaaltje komen onder het mom ‘dat doet onze Nikkie toch maar’.

Gast
Ronnie
juli 16, 2020 15:40

Deze reactie maakt het toch alleen maar erger? Het bedrijf had er volgens de regeling gewoon recht op, daar kan Nikki toch ook niks aan doen?
Maar ze hebben het niet nodig gehad en storten een groot deel terug. Prima. Maar ga nou niet lopen lullen over het betalen van ziekenhuisbedden, dat zou pas relevant zijn als ze daar ook echt een rekening voor betaald hebben, of geld hebben geschonken aan ziekenhuizen. Belastinggeld is bullshit, want je verdiend gewoon heel veel geld en betaalt daarom ook meer.

Gast
burgos
juli 16, 2020 15:40

Wat je er van ook van denkt,maar ze hebben het toch maar mooi bereikt.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen