Miljonair Nikkie Plessen pakt 927.000 euro noodsteun

RTL Boulevard-ster Nikkie Plessen, die met de hulp van haar steenrijke man Ruben Bontekoe zelf multimiljonair is geworden, heeft ruim 927.000 euro uit de coronasubsidiepot geslurpt. Dat blijkt uit gegevens die het UWV openbaar heeft gemaakt. Het modebedrijf van Nikkie heeft gebruikgemaakt van de NOW-regeling, de noodhulpregeling van de overheid die gold van maart tot en met mei. En dat terwijl Nikkie zónder haar partner al 28 miljoen euro aan vermogen heeft.

Nikkie heeft met vier van haar BV’s uit de subsidiepot gegraaid: het merendeel ging naar haar Nikkie-winkels die onder NP Fashion Retail BV vallen:

  • NP Fashion Retail B.V.: 601.401 euro
  • NP Fashion B.V.: 280.635 euro
  • Fifth House Fashion B.V.: 33.621 euro
  • Sustain Clothing B.V.: 11.583 euro

Al in mei bekende Nikkie dat ze noodsteun had aangevraagd voor haar modebedrijf. “Ik moet zeggen dat ik het heel erg goed vind. Maandag om half negen hebben wij bij het loket alles ingeleverd en drie dagen later kregen we de eerste betaling al binnen van de overheid, dus daar zijn ze echt heel snel in geweest. Absoluut complimenten daarvoor“, gaf ze aan in RTL Boulevard.

De presentatrice kreeg er behoorlijk wat kritiek op, onder meer van het tijdschrift Televizier. “Nikkie Plessen klopt bij de overheid om haar personeel te kunnen blijven betalen in coronatijd. Dat zou ze met 28 miljoen natuurlijk ook gemakkelijk zelf kunnen doen.

Nikkie is afgelopen week weer teruggekomen in Amsterdam. Ze was op vakantie in Mallorca, waar ze naartoe vloog in een privéjet. Samen met haar gezin genoot ze daar van een luxevakantie. Ze genoten van de zee op een privéjacht.

Er zijn overigens veel meer BN’ers die gebruik hebben gemaakt van de coronasubsidies, zodat ze niet zelf op hun miljoenen hoeven in te teren. Guus Meeuwis pakte met zijn bv’s ruim 90.000 euro, Ali B een flinke 31.000 euro, André Hazes jr. graaide 16.000 euro, Tino Martin schreef 10.000 euro bij en Gordons koffieketen Blushing pakte ruim een ton. Ka-ching!

Lees ook:
Nikkie Plessen wil geen snuffelaars meer in haar winkel (29 april)
Nikkie Plessen heeft 28 miljoen, vraagt overheidssteun (20 mei)
Nikkie Plessen compleet uitgekotst door haar buren (24 mei)
Nikkie Plessen bevestigt burenruzie: ‘Buurman is zielig’ (28 mei)

Lees ook:
RTL grootste noodsteunslurper Hilversum: 3,5 miljoen (14 juli)

Foto: RTL

74 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
William Raaf
juli 19, 2020 13:08

Nederland is ziek. Doodziek. Corrupt in alle geledingen. En maar wijzen naar andere landen.
En natuurlijk heeft Ali B. weer liggen graaien. Zero integriteit.

Gast
l
juli 19, 2020 13:00

Noodsteun noemen ze dat?

Plaatsvervangende schaamte………………………

Gast
kl
juli 19, 2020 12:59

Walgelijk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Hier kan ik dus geen greintje respect meer voor opbrengen.

Gast
S. Stokvis
juli 16, 2020 23:35

Maar… wat doet ze nu precies fout?

Gast
Jansen
juli 16, 2020 20:38

Ongelooflijk ze moet zich schamen ze heeft gewoon schijt aan de ondernemers die het geld echt nodig hebben. Slaap s’nachts maar lekker mens zonder geweten

Gast
Beer
juli 16, 2020 19:49

Zo gaat het in Nederland :
De armen worden armer
De rijken worden rijker.

Gast
S. Stokvis
juli 16, 2020 19:16

Wat doet ze nu precies fout dan?

Gast
Paula
juli 16, 2020 16:32

Vinc heeft helemaal gelijk. Het lijkt oneerlijk, maar iedere weldenkende ondernemer zal ook zo handelen.

Gast
Marga Scheiding
juli 16, 2020 15:29

Die Lil Kleine heeft ook lopen graaien hoor. Een kroegje willen beginnen, en als het lekker gaat de winst lekker opmaken, en als het even tegenzit je handje ophouden bij de overheid. Het moet niet gekker worden. Meneer zit dure flessen champagne weg te spuiten maar vangt wel ff 53.000 euro uit noodfonds. Kan toch niet waar zijn dit?!

Gast
Anke Van Heeckeren
juli 16, 2020 14:03

Schandalig in woord, totaal onterecht…
Hoop dat er niemand meer iets koopt van haar firma…..

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 13:48

@Gerda

Het is al tries om van een vangnet gebruik te maken terwijl je het helemaal niet nodig hebt.

Gast
Gerda
juli 16, 2020 13:43

We kunnen net vernemnen uit de Telegraaf, dat de echtgenoot van Nikkie het grootste deel van de NOW regeling gaat terugstorten en van de volgende (derde) geen gebruik zal maken. De 400 werknemers zijn zeker van hun baan.
Vreemd vind ik het wel, dat niet Nikkie zelf hier gewag van maakt…

Gast
René
juli 16, 2020 13:25

Stel jullie niet aan. Hebben ze gewoon recht op.

Gast
Lariekoek
juli 16, 2020 13:24

@WEST
Het valt mij tegen dat je niet jouw eigen bedrijf in de fik hebt gestoken! Als je dan in het bedrijf was gebleven totdat de klus geklaard was, had niemand jouw verbrande lichaam herkend.

De onderneming van Nikkie Plessen en de medewerkers hebben ieder jaar keurig belasting aan de overheid afgedragen. Ook zij hebben recht op een uitkering uit de pot.

Gast
By the way
juli 16, 2020 12:58

Wat een onzin verhaal, lekker tendentieus weer. Elke onderneming heeft de mogelijkheid om van NOW gebruik te maken.

Alsof alle eigenaren de salarissen van hun medewerkers uit eigen zak hadden moeten betalen… de meesten kunnen dat niet eens, omdat hun vermogen simpelweg niet gewoon op de bank staat.

Gast
Geraldine
juli 16, 2020 12:51

Nikkie Plessen met die veel te grote bos nep haar op dat verfrommelde hoofd. Ze heeft iets vreemds die vrouw. Haar gezicht is ook vreemd.

Gast
Bombarie
juli 16, 2020 11:56

Wat moet ze dan? Alle werknemers ontslaan?

Gast
joke wildschut
juli 16, 2020 11:54

Gekken trekken de kaart,oftewel rupsje nooit genoeg,terwijl vele mensen

op het ogenblik flink aan de grond zitten!Wat hebben wij toch veel egoisten en

narcisten in deze wereld!

Gast
Britt Scholte Lover
juli 16, 2020 11:25

en dat kunnen wij als gewone hard werkende burger weer gaan terug betalen aan die steenrijke bn-ers

Gast
Teuntje
juli 16, 2020 11:19

Plassen de hoer van Boulevard een heks is het ze heeft een kapsones niet te kort denkt dat ze wat voorstelt

Gast
Marjo
juli 16, 2020 11:19

a. Het ergste: Onze huidige regering werkt dit 100% in de hand
b. Waar zit haar schuldgevoel, normen en dat van vele anderen vrees ik.
c. Als er bezuinigd moet worden dan het vele geld alleen bij dit soort mensen terughalen regering!!

Gast
Henk
juli 16, 2020 11:18

De mensen die jarenlang in de horeca werkten krijgen niets en mogen nu magazijnwerk gaan doen (en dan moeten ze ook nog dankbaar zijn en met een mondkapje in de trein gaan zitten). Wat een contrast.

Gast
Ron
juli 16, 2020 10:58

Dit is echt niet te onderbouwen. Walgelijk!

Gast
Anonymousin
juli 16, 2020 10:52

@Vinc 09.13u

Hèhè, eindelijk iemand die het snapt.

Gast
Zwanie Kok
juli 16, 2020 10:43

Schaam je

Gast
Dirk2
juli 16, 2020 10:33

Triest.

Gast
Daantje
juli 16, 2020 10:25

Schandalig dat dit kan gebeuren. Waarom geen grensbedrag voor aanvraag??? Er zijn mensen die niets meer hebben. Hoe Jan je dit nog verklaren in Nederland.

Gast
roevka
juli 16, 2020 10:11

Wn als zzp-er durf je nauwelijks TOZO aan te vragen omdat je weet dat je de gemeente en de belasting op je dak krijgt. Dan maar niks te vreten.

Gast
darius
juli 16, 2020 09:53

Waar is dit overzicht te vinden?
Zou ons nationale deugdgeweten, sportschoolmiljonair A. Boomsma er ook bij staan?
Overigens zullen niet alleen de BN’ers zich hier aan schuldig maken maar het is treurig dat dit volk loopt te janken dat er “meer geld naar de cultuursector moet”.

Gast
Ask my agent
juli 16, 2020 09:49

Wat een armoe…

Gast
Ask my agent
juli 16, 2020 09:48

Wat een armoe…

Gast
WEST*
juli 16, 2020 09:44

@ Bram Dan heeft u het niet goed aangepakt !

Gast
Dr. Bibber
juli 16, 2020 09:44

Ik kots mijn zelfgekochte mondkapje een beetje vol na dit nieuws.

Gast
Koekoek
juli 16, 2020 09:43

Oké dus Nikkie jat eerst ontwerpen van andere merken en nu jat ze ook geld uit de subsidiepot.
Wat een ordinaire dief.

Gast
🐝 Ingrid
juli 16, 2020 09:43

Je weet weer wie de graaiers zijn! Nu is dat spotje voor Hugo van Ali B helemaal ongeloofwaardig!
Absurd wie gebruik maken van deze pot!

Gast
Harry
juli 16, 2020 09:42

Het is heel simpel:

Mevrouw Plessen, de heer Meeuwis

en al die andere BN’ers die met hun

grijpgrage handen een fikse graai in

de staatskas deden zodat zij hun eigen

miljoenen niet aan hoefden te spreken,

deden dit níet uit eigenbelang. Nee, ze

hadden een missie! Ze wilden hiermee

het blunderend beleid omtrent de ver-

schafte noodsteun aantonen zodat

deze fout straks, na de tweede corona-

golf die op 13 sept. begint, níet nog es

wordt gemaakt. Indien er dan niks is

veranderd, zullen zij genoodzaakt zijn

hun actie te herhalen. Voorts heeft

deze groep BN’ers laten weten dat

ze in oktober een minuut lang zal

applaudiseren voor alle medewer-

kers van de voedselbanken in ons

land. Over gewenste locaties van

eventuele standbeelden van al

deze populaire klokkenluiders,

is de groep nog in beraad.

Gast
Bram
juli 16, 2020 09:35

Lekker man, al mijn werk als producer staat al maanden volledig stil, ik moet nu een opleiding in de zorg gaan doen en ik hoop dat ik mijn huis kan houden ondanks dat huren mij een veelvoud zal kosten. smerige kutwereld.

Gast
Arnoud
juli 16, 2020 09:34

Hoe denken jullie dat de echt rijke mensen rijk worden? Die weten dit soort loopholes te vinden. Daar is weinig crimineels aan, als zij daar recht op heeft.

Gast
Mareile
juli 16, 2020 09:25

Abij
do 16 jul 2020 om 8:32

De VVD regering maakt het mogelijk.
Dan ben je toch een dwaas als je er geen gebruik van maakt?
Wil je rechtvaardigheid?
Stem dan op de juiste partij!

Gast
WEST*
juli 16, 2020 09:21

@ VINC Iinderdaad en…. een jaar geen winst draaien ,daar ga je niet aan failliet , maar een zaak,of bedrijf zonder Cashflow wel !

Gast
anonymous
juli 16, 2020 09:20

Die BN’ers moeten zich schamen

Gast
Berend
juli 16, 2020 09:19

Beter zomaar een miljoen naar Nikki dan 2 euro naar Caribisch ‘Nederland’.

Gast
Sookie Stackhouse
juli 16, 2020 09:18

Steun voor Nicky “plagiaat” Plessen….ongelooflijk.

Gast
Vinc
juli 16, 2020 09:13

Mensen zien geen verschil tussen persoonlijk en zakelijk vermogen. Dat is toch bijzonder. Want verwacht je dan dat een toevallig rijke ondernemer al die salarissen uitbetaald met persoonlijk vermogen. Dus wanneer de cashflow van een onderneming dusdanig laag wordt doordat je geen personeel ontslaat (Let wel: Dit had ze ook kunnen doen, maar dan had ze geen noodhulp gekregen). Ik denk dat het bedrag aardig in de buurt komt van 2 maanden al je personeel doorbetalen dat thuis zit door corona crisis.

Gast
Máxima de Parmaham
juli 16, 2020 09:12

Hazes is en blijft een stomme hond.

Gast
Gerda
juli 16, 2020 09:12

Als er weer een economische crisis komt (en die komt er) en bezuinigingen, werkloosheid en huizen onder water, kijken of mensen dan ook nog begrip tonen voor al die graaiers die nu gebruik maken van die prachtige regelingen! Ali B, het moet niet gekker worden zeg

Gast
Robert
juli 16, 2020 09:08

Voor allemaal die het best vind dat er zo wordt gegraaid, volgend jaar komt de afrekening vanzelf, de burger gaat betalen.

Gast
Jolijn
juli 16, 2020 09:01

Alle-frusties-verzamelen-topic!!!

Gast
Boris
juli 16, 2020 09:00

En normale mensen die een uitkering moeten aanvragen mogen niet meer dan 6000 euro bezit hebben anders krijg je niks.
Echt walgelijk

Gast
Geox
juli 16, 2020 08:58

Onterecht om zo te keer te gaan tegen één persoon.

Je zou eens moeten nagaan welke subsidiestromen en andere geldstromen in dit land heen en weer klotsen. Dat gaat over gigabedragen waar u en ik geen weet van hebben.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen