Johan Derksen wil stoppen met Veronica Inside

Johan Derksen overweegt om de laatste twee jaren van zijn Talpa-contract niet uit te dienen. Hij weet niet of hij na de zomer verder wil met Veronica Inside. Dat laat de voetbalkenner zojuist weten aan De Telegraaf. Johan voelt zich verraden door Wilfred Genee, die al jaren controversiële uitspraken probeert te ontlokken bij zijn collega’s van VI, maar gisteren ineens helemaal woke was en zo’n beetje in het kamp-Akwasi bleek te zitten. Hypocriet, vond men op social media. En dat vindt Johan dus ook.

Johan kijkt met een heel slecht gevoel terug op de VI van gisteren. “Ik heb in 22 jaar tijd nog nooit zo’n kutshow gemaakt. Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd al met heel weinig plezier naar de uitzending kwam. Daar heb ik ook geen geheim van gemaakt. Als je dan een avond als gisteren hebt, dan helpt dat niet.

Hij is er behoorlijk klaar mee. “Ik ben heel erg boos geworden om de uitzending. Ik vond het de slechtste die we ooit gemaakt hebben. De hele show kreeg een totaal andere sfeer, vond ik, en dat is Gijp volkomen met me eens.

Zowel Johan als René van der Gijp voelden zich overvallen door Genee en de eindredacteur. “Wilfred doet al jaren zijn best om ons de meest vreselijke dingen te laten zeggen. Dat lokt hij uit. Nu werden we geconfronteerd met een presentator die ons kwalijk nam dat we rare dingen zeiden.

Heeft hij niet wat van de show opgestoken? “We hebben van die mevrouw (Natacha Harlequin, red.) geleerd dat we ook al geen ’bruin’ meer mogen zeggen. Dat is dan duidelijk, maar daar hadden we wat mij betreft de show niet voor op zijn kop hoeven zetten.

Na de uitzending is Johan boos weggelopen. “Ik ben zo van de tafel naar mijn auto gelopen, maar mijn woede trekt met een paar dagen wel weg. Daar ben ik professioneel genoeg voor. Tegelijkertijd doe ik al 22 jaar hetzelfde kunstje. Ik ga deze zomer eens goed overdenken of ik de laatste twee jaar van mijn contract bij Talpa wel wil uitdienen.

Volgens Johan wordt hij bij zijn vertrek opgevolgd door Wim Kieft. “Dat lijkt me ook prima.”

Lees ook:
Na week vol ophef: emotionele en heftige uitzending VI (gisteren)
Racisme-rel levert Veronica Inside megakijkcijfers op (vandaag)
BN’ers over racisme-VI: ‘Wilfred Genee is ineens woke’ (vandaag)
Arie krijgt veel haatreacties na bashen VI: ‘NSB’er!’ (vandaag)
Johan Derksen: ‘Als John de Mol me weg wil, prima’ (vandaag)

Foto: SBS

156 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Hilbert
juni 25, 2020 15:22

Ik heb uit betrouwbare bron vernomen,dat Genee word vervangen door Hélène Hendriks,en ik denk dat het weer een heel leuk programma gaat worden,lekker een frisse presentatrice voor de klas….en wat Genee betreft…PAARDELUL…

Gast
BRAAK
juni 24, 2020 11:02

Johan, ik stem voor jou!

Gast
PeeWeeJee
juni 24, 2020 08:11

Communiceren is begrijpen, reageren met oneliners armoede!

Gast
Corry Jankbal
juni 24, 2020 07:10

Johan en Rene durven (als een van de weinigen helaas) echt kritisch te zijn. Ik denk dat daarom nu veel voetballers en andere meelopers “racisme” misbruiken om vooral Johan terug te pakken. Ook Ronald Koeman, Memphis Degay en “oranje” kunnen blijkbaar niet tegen kritiek. Het is een laffe en zieke karaktermoord op Derksen. Te triest voor woorden deze hetze.

Gast
Louis
juni 23, 2020 20:46

Met drie man tegen Johan

Gast
Janny
juni 23, 2020 20:45

Ik geef Johan groot gelijk, hij werd gewoon voor schut gezet door Wilfred

Gast
Snorlax
juni 23, 2020 20:39

Zijn er mensen die hierin trappen? Hij stopt niet, Wifred stopt niet en Rene ook niet. Word wakker mensen.

Gast
natte sjaan
juni 23, 2020 19:41

HOI ALLEMAAL.
VIND DAT M ZICH MOET MELDEN BIJ DE GGD.Mijn oplossing is, laten we het sinterklaasfeest aflassen. EN DE TEGENSTANDERS EEN SINTERKLAASFEEST VOOR DE KINDEREN ORGANISEREN. MISSCHIEN ZIJN ZE DAN TEVREDEN MET EEN WITTE PIET

Gast
leo
juni 23, 2020 18:26

Beste Johan,

Mijn mening staat al in alle voorgaande berichten jammer dat je
denkt te stoppen.
Ik heb een suggestie waarom maak je geen show samen met
Renée en Harry Vermeegen de laatste heeft en had ook altijd wel leuke ideeën.
ps Harry Vermeegen is te zien op yuotube

Gast
leo
juni 23, 2020 18:23

Beste Johan,

Mijn mening staat al in alle voorgaande berichten jammer dat je
denkt te stoppen.
Ik heb een suggestie waarom maak je geen show samen met
Renée en Harry Vermeegen de laatste heeft en had ook altijd wel leuke ideeën.

Gast
Luchtbuks Ria
juni 23, 2020 17:52

Hou je d’r buiten Lies!

Gast
Lies
juni 23, 2020 17:37

@Het Juiste Woord: praat jij in het dagelijks leven ook zo? Als de kassière vraagt: Heb u nog een bonnetje voor lege flessen? Ga jij dan ook ter plekke Nederlandse les geven? Of laat je iemand in zijn of haar waarde? Lul de behanger.

Gast
ano@niem.nl
juni 23, 2020 17:36

VI zonder rel is als een potje zonder deksel. Eens in de zo veel jaar komt er zo’n rel. Dan gaan ze net even in het seizoen te lang door (in dit geval mei en juni er nog bij), zijn de heren het zat en gaan ze tegen elkaar fitten.

We eindigen dit seizoen volgende week met een weglopende Derksen, daar kun je op rekenen. Als een soort cliffhanger.
En vreemd genoeg kunnen we begin september constateren dat ze heren het als volwassen kerels hebben uitgepraat, het de zomer hebben overdacht en toch weer doorgaan.

Gast
Het Juiste Woord!
juni 23, 2020 17:34

Zuurpruim. Leer jij nou eerst maar eens corréct Nederlands! Het is niét bouwvakker taal maar bouwvakkerstaal, aan elkaar dus en mét een s!!

Gast
Bert
juni 23, 2020 17:25

GENEE WEG ER MEE DAT WAS DE GROOTSTE LUL AAN TAFEL
Derksen een fantastische man.gijp ook.

Gast
Het Vrije Woord
juni 23, 2020 17:16

Néé Dennis, Derksen geeft geen grootspraak nodig, dit was emotie. Heel begrijpelijk gezien het verraderlijke méégeheul van Judas Genee met de reuze ‘woke’ Arie!! Ik begrijp überhaupt niet dat De Mol die zuíger nog tolereert in VI, wég met die etterbak!!

Gast
chris?
juni 23, 2020 17:00

Gewoon een toneelstukje hebben de 3 met elkaar afgesproken. Genee boos op Derksen, Derksen kwaad, dreigt met opstappen. Na het seizoen komen de 3 afzeikers weer vrolijk terug.

Gast
Rukken moet lukken
juni 23, 2020 16:53

@Arie
Hulde voor deze reactie!

Gast
M. De echte!
juni 23, 2020 16:44

M.
di 23 jun 2020 om 16:40
#VeronicaOffside

Nederland = racistisch

Uh, bluh…

Stop onmiddellijke hiermee!!!! Categorie FAKE

Gast
M.
juni 23, 2020 16:40

#VeronicaOffside

Nederland = racistisch

Uh, bluh…

Gast
Dirk Kuyt
juni 23, 2020 16:35

Ik neem je plek wel over Johan ik kan dat veel beter ik praat namelijk nooit over andere mensen ik praat alleen over ik en nog eens ik

Gast
Toon Bremen
juni 23, 2020 16:30

Gewoon zelf een nieuw programma beginnen zonder Wifried Genee laat hem lekker bij de radio dan zien we hem
Ook niet

Gast
Arie
juni 23, 2020 16:29

Ik zit net het fragment op YT van VI te kijken (titel: Johan en Natacha Harlequin vinden elkaar in discussie).
Johan geeft toe dat de opmerking bedoeld was als grap.

Akwasi laat zich te veel gaan op een anti-racismedemonstratie op de dam en haalt weer zwarte piet erbij. Daar ontstaat enige ophef en ergenis over.
Vervolgens doet hij dat daarna zowel bij M en Beau nog eens dunnetjes over maar doet dit op een ongepaste en vrij agressieve wijze. Aan laatste twee mediaoptredens hebben waarschijnlijk veel mensen zich geërgd. Terwijl hij ook op een meer beschaafde wijze had kunnen zeggen dat hij zich op de Dam wat heeft laten gaan MAAR toch nog steeds bezwaar heeft tegen zwarte piet. Had hij net als Derksen de hand in eigen boezem gestoken dan was er waarschijnlijk vrijwel niets aan de hand geweest.

Zwarte piet moet er bij een anti-racismeactie niet steeds worden bijgehaald.
Ik zit naar de aflevering van VI te kijken, waar een fragment uit Ladies Night wordt getoond met een zeer aangrijpend voorval van racisme aangaande de zoon van mevrouw Harlequin.
Ik hoor van Van der Gijp ook nog over voorvallen van racisme richting Gullit en Rijkaard (de enige zwarte jongens op een witte school) en Kieft vertelt ook Kieft over voorvallen rondom zijn gezin.
Daarnaast hoor ik van mevrouw Harlequin dat Akwasi een rotjeugd heeft gehad (met o.a. racistische leraren (!))
Deze voorbeelden komen wel binnen.

Akwasi ken ik verder niet, en ik veroordeel de persoon Akwasi daarom ook niet, maar na dit te horen hebben gekregen begrijp ik echt niet waarom Akwasi op de Dam over zwarte piet begint i.p.v. het vertellen van concrete voorvallen van racisme in zijn jeugd.

De vier aangehaalde voorbeelden/verwijzingen geven goed aan dat racisme elke dag, week en maand van het jaar moet worden bestreden en met de aangehaalde voorbeelden maak je dit ook concreet.
Als je dit probeert aan te pakken dan verandert de rol van zwarte piet vanzelf of verdwijnt deze zelfs geheel.

Nu is de discussie wederom weer veel te veel gericht op de figuur zwarte piet die ±3 weken per jaar in het land is. En buiten deze 3 weken laten we – zie de vier genoemde voorbeelden – racisme voortwoekeren of in ieder geval ongemoeid (ja, ik overdrijf hier).

De uitzending van VI heeft mij er wederom van overtuigd/bevestigd dat concrete voorbeelden van racisme vele malen krachtiger dan het geneuzel rondom zwarte piet om racisme te bestrijden.

Gast
Dirk Kuyt
juni 23, 2020 16:06

Johan Derksen is een klootzak , ik vind dat , ik mag dat vinden , omdat hij mij steeds kwetst , ik ben een geweldig mens , mijn ex moet ook niet janken ik ben geweldig ik ben alles ik ben alles en binnenkort neem ik die kabouter van een Dick Advocaat over ook zo een josti

Gast
Ernst Casimir van Nassau-Dietz
juni 23, 2020 15:58

@ PeeWeeJee

Heb je ook een samenvatting? Ik ga begin augustus namelijk op vakantie.

Gast
Willie
juni 23, 2020 15:50

M.
di 23 jun 2020 om 15:46

Peiling Telegraaf onder 34000 mensen.

Gast
M.
juni 23, 2020 15:48

Ik heb besloten mezelf op te laten nemen in een psychiatrisch ziekenhuis. Jullie zullen niets meer van mij horen. Sorry voor alle overlast!

Gast
M.
juni 23, 2020 15:46

Willie
di 23 jun 2020 om 15:33

Door jou verzonnen 92 procent, maar goed je bent tenslotte een weblogvervuiler! Stel dat 92% zou kloppen, wie ben jij als wit Nederlander om te bepalen wat een zwart Nederlander voelt bij dit schoffering, vernederend zogenaamd grap?! Gebrek aan optimaal opvoeding en onderwijs vandaar zulke uitspraken. #groenepieten #regenboogpieten

Gast
Einde van NL
juni 23, 2020 15:45

Off topic, Is al bekend wanneer de gouden koets van het koningshuis met daarop stevige slaven taferelen weer de straten van Nederland gaat sieren? Dan kan Rapper Typhoon misschien weer een leuk optreden voor het koninghuis verzorgen ter verwelkoming?

https://m.youtube.com/watch?v=OyEYyln10vc

Btw, over Typhoon gesproken, geef de gekwetsten een gratis etnisch profilerings-SUV pimp bak, met wat blingbling en uitkeringen extra, misschien brengt dat wat rust in de discriminatie jank- en klaagtent. Hoe gaat het eigenlijk met de varende pimpbak van 2 miljoen van Willem A die hij van het NL volk heeft gekregen?

Gast
Frederik Hendrik De Stedendwinger
juni 23, 2020 15:45

@Zuur pruim – de gemiddelde MC bijdrage
Helemaal mee eens. Overigens is bouwvakkertaal één woord.

Gast
Whitedog
juni 23, 2020 15:43

Johan Derksen is ook na de zomer nog te zien in Veronica Inside. De voetbalanalist zei eerder dinsdag tegen De Telegraaf dat hij sterk twijfelde, maar Talpa laat aan NU.nl weten dat er inmiddels met hem gesproken is en het zeker is dat hij terugkeert.

Gast
Zuur pruim - de gemiddelde MC bijdrager
juni 23, 2020 15:42

@PeeWeeJee: Man man man, qua gramatica zou je bijna denken dat jij zelf niet uit Nederland komt. Wat een bouwvakker taal zeg. Armoe troef!

Oh, en het kon best een stuk korter.

Gast
Willie
juni 23, 2020 15:33

De boycot van Veronica Inside door de spelers van het Nederlandse elftal is onjuist en unfair, vinden de meeste stellingdeelnemers (92 procent). Zij beschouwen de opmerking van Johan Derksen over rapper Akwasi als een onschuldige, flauwe grap.

Gast
Goedele Liekens
juni 23, 2020 15:28

@ PeeWeeJee

Ik hoop dat je beter n**kt dan schrijft.

Gast
Van Heutsz
juni 23, 2020 15:25

@ Peeweejee

Goede mening. Jammer dat je zo matig schrijft.

Gast
TF
juni 23, 2020 15:22

Genee. Ik vind je walgelijk. Een matennaaier
Jij geeft steeds de voorzetjes. Johan kopt ze erin.
Gisteravond was je de barmachtige samaritaan
Pleur op !!!!!

Gast
Nick
juni 23, 2020 15:16

Bruine mensen mag je niet meer zeggen, dan zwarte mensen.

Gast
Joop
juni 23, 2020 15:16

@Peeweejee

Ja, je hebt schrijversambitie. Dat weten we nu. Maar hou alsjeblieft op met onder verschillende nicks jezelf veren in de bips te steken. Het wordt gênant nu.

Gast
M. De echte!
juni 23, 2020 15:12

Talpa laat aan Shownieuws weten dat er geen sprake is dat Johan gaat stoppen met het programma. “We hebben Johan inmiddels gesproken en we gaan door met hem bij Veronica Inside”, laat een woordvoerder weten. Haters! #groenepieten #regenboogpieten

Gast
William Raaf
juni 23, 2020 15:01

En o ja, er zijn gisteren in the UK drie homosexuelen midden overdag afgeslacht door een lid van de clan van Dries die -zoals we allemaal weten het over het algemeen niet zo op hebben met homosexuelenn.
Waar blijft de ophef ? Waar blijven de demonstraties ? Waar blijft de woede ? Waar hebben de deugers zich verstopt ?

Gast
William Raaf
juni 23, 2020 14:58

Waar blijft de duidelijkheid ? Gaan de deugvoetballers nu wel of niet naar slavenstaat Qatar en voetballen op de graven van honderden slaven ? Ja of nee ?
En wat is hun mening over sexslavernij door Pakistaanse verkrachringsbendes, de toestand in Zuid-Soedan, het feit dat de gemene witte man de slavernij heeft afgeschaft zeer tegen de zin in van Afrikaanse stammen en de moslim wereld ?
Of wat dachten jullie van de gulags in China, de black-on-black cimes in Chicago of de cobalt mijnen van de Congo waar kinderen zich dood werken zodat de heren hun duur mobieltje kunnen showen.

Gaarne meer duidelijkheid hierover van de Deugers

Gast
Bassie (van Adriaan)
juni 23, 2020 14:48

Koeman? De leider van de plantage, die Nederlands(?) Elftal heet!

Die springt (meer kruipen met dat dikke lichaam) op iedere trein, die voorbij komt. Dus die moet niets zeggen over Derksen, die waarschijnlijk zijn contract uitdient!

Contract uitdienen! Heb je daar wel eens van gehoord Koeman?

Gast
HadieDave
juni 23, 2020 14:33

PeeWeeJee, prima stuk.

Gast
E.Strikwerda-v.d.Vegt
juni 23, 2020 14:32

Beste Johan, hou de eer aan jezelf en stap op. Vond het een nare uitzending. Zoals je weet was mijn man, Reinder Strikwerda , een fan van jou. Hij zou je op veel opmerkingen gelijk hebben gegeven. Dat vervelende gepraat van die voetballer, die de ellende alleen maar zich zelf trok , stoorde me zeer. Genee had veel eerder in moeten grijpen. Hij had het niet in de hand.
Wat mij verbaasde dat de racistische opmerking de meneer Akwasie niet ter sprake kwam die geroepen had in Amsterdam dat hij de zwarte Piet die hij tegen zou komen in de ogen zou trappen. Zulke opmerkingen horen niet in ons land.
Niemand die daar aan tafel een opmerking over maakte. Het was een zeer eenzijdige uitzending waar alle pijlen ophou gericht waren. Zeer onterecht. Ik was mij totaal niet duidelijk wat de voetballer aan tafel deed. Die zat daar alleen maar boosaardig te zijn. Klagen hoe slecht Nederland is t.o.v. de immigranten. Een heleboel ellende wordt vaak wel veroorzaakt door de immigranten.
Mijn man Rein Strikwerda zou gezegd hebben , pas op want de zwak begaafden onder ons gaan ons straks overheersen.
Johan kies voor jezelf. Laar je niet kleineren door een stelletje voetballers waarvan de meesten alleen maar dollar tekens in deelgenomen hebben en zaagsel in de bovenkamer. Sta boven deze zgn. rel.Ik hoop dat je deze mail leest. Ik had hem graag persoonlijk naar je toegestuurd maar kon geen mail adres vinden
Vriendelijke groet
E. Strikwerda..

Gast
Don lamers
juni 23, 2020 14:11

W.G. is een stikemerd. Ontslaan die man

Gast
Sjaak
juni 23, 2020 14:04

@Joop
Jaloers op PeeWeeJee? Je moet je schamen voor je leugen.

Gast
Teuntje
juni 23, 2020 14:02

Ik hoop niet dat Johan weggaat dan hebben al die anti Johan figuren waaronder Awkwasie hun zin en Genee is idd een huichelaar

Gast
Fidan
juni 23, 2020 13:58

Peeweejee: ik sluit mij bij u aan. Prachtig betoog!

Gast
leonfan2975
juni 23, 2020 13:52

Jaaaa, Leon Krijgsman! :)

Gast
VI-fan
juni 23, 2020 13:49

Nieuwe presentator dan maar? Leon Krijgsman in plaats van Wilfred Genee :)

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen