Show-Koos vertrok vanwege naaistreek bij SBS 6

De waarheid komt altijd boven water: Koos van Plateringen heeft na twee maanden eindelijk de échte reden van zijn ontslag bij SBS 6 onthuld. De zender heeft hem namelijk een flinke naaistreek geleverd. Waar hij aan het begin van dit jaar nog werd gepaaid met zijn eigen BN’er-show op prime time, De Dag Van Je Leven, kreeg hij in de lente een flink dolksteek in zijn rug van de zenderleiding. Het station wilde namelijk wel door met het programma, maar dan wel graag zonder Koos.

Show-Koos heeft De Dag Van Je Leven zelf bedacht en ontwikkeld, legt hij uit in The Friday Move op BNR Nieuwsradio. “Ik zou een tweede seizoen maken, toen kwam er een nieuwe directeur en heb ik gesprekken gehad. Toen kwam er géén tweede seizoen meer. Toen ben ik na gaan denken: ik heb bij die zender alles gedaan en voor mij was de rek eruit.”

Hij wilde niet alleen nog maar Shownieuws doen. “Shownieuws vind ik een hartstikke leuk programma, maar ik had ook zoiets van: is dat wie ik ben? Past het nog wel bij me? Ben ik werkelijk geïnteresseerd in het nieuws dat ik vertel? Dan kan ik door blijven gaan met een goed salaris en ben ik op televisie, maar ik dacht: ik kan ook kiezen voor mijn gevoel. Het is als een relatie die niet echt goed meer loopt. Van: het is een 7, maar ik wil het graag een 9 hebben. Er was geen stip op de horizon meer en die was er daarvoor wel altijd.”

Medegast Angela de Jong: “Ik heb iets anders gehoord. Een vrij betrouwbare bron zei tegen mij: ‘Koos heeft wel gehoord dat het programma blijft bestaan, maar dat iemand anders het gaat presenteren.‘”

Koos: “Klopt. Ja. Dat heb ik gehoord in het gesprek. Nu ga ik informatie geven die ik in een persoonlijk gesprek met iemand heb gevoerd, dus dat vind ik dan niet zo netjes.”

Wilfred Genee: “Angela komt ermee.”

Koos: “Daarom geef ik ook antwoord. In het laatste gesprek dat ik heb gehad heb ik gehoord dat het programma zoals het was niet meer terugkomt.”

Wilfred: “Maar wel zo’n soort programma, maar dan zonder jou?

Koos: “Dat weet ik niet. Daar heb ik verder niet naar gevraagd.”

Wilfred: “Dat is toch hard? Je hebt het programma zelf bedacht. Het lijkt me een soort dolksteek in de rug, want de kijkcijfers waren best wel goed voor SBS-begrippen.”

Koos: “Ja en ze waren ook heel enthousiast. Ik werd er inderdaad even stil van. Ik hoefde bij Shownieuws niet weg. Of ik boos was? Het was meer… Ik kan het gevoel niet eens omschrijven. Ik werd er gewoon stil van. Of ik me genaaid voelde? Ja… Maar ik ben er niet uit boosheid weggegaan. Ik heb er zo veel geleerd.”

Je kan er alles over zeggen, maar ik denk niet dat het goed is om boos ergens weg te gaan, want dan is het geen afgerond verhaal. Dat ervaar ik dus niet zo. We hebben het ook in gesprekken goed afgerond.”

 

Lees ook:
Koos van Plateringen na 15 jaar weg bij Shownieuws (8 juli)
Koos van Plateringen: ‘Ik ben op zoek naar een baan’ (9 juli)
Koos van Plateringen: ‘Ik moet niet weg vanwege Albert’ (31 juli)
Koos van Plateringen heeft een masterplan (3 augustus)

Foto: SBS

32 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
september 7, 2019 13:00

Ik ben absoluut geen fan van die engerd, maar John gaat gewoon door met zijn smakeloze inpik terreur!!

Gast
Bart
september 7, 2019 11:30

Fijn dat die kerel ook gedumpt is, hij kan niet eens presenteren joh!! Goed bezig Erland Galjaard.. zo is het leven nou eenmaal de ene wordt gepaaid en de ander genaaid. Het leven is hard Koos van Plateringen, zoek een echte job.. misschien dat je daar wel happy van word.. ook weer verlost van die vent

Gast
Magnus Dickendorfer
september 6, 2019 18:19

Als je gaat werken voor talpa dan ben je niet goed bij je hoofd. Wat een slechte werkgever!

Gast
LLRV
september 6, 2019 17:36

@#NPO kijker# Dat bedoel je niet serieus?

Uit het gesprek komt overduidelijk naar voren dat het exact zo gelopen is als Angela de Jong aangaf. Koos geeft dit impliciet herhaaldelijk toe. Uit begrijpelijke angst voor Sjonnie gaat hij Angela’s laatste vraag ontwijken. En jij maakt uit:

“Dat weet ik niet. Daar heb ik verder niet naar gevraagd.”

daadwerkelijk op dat hij het volledig ontkent en het dus roddels moeten zijn. En dat lieve Sjonnie en het fantastische Talpa besmeurt worden, ja waarschijnlijk zelfs een eiland van fatsoen zijn in een zee van achterbaks jatwerk door RTL. Sure!

Gast
ℙluk van de ℙetteflet Ⓟ
september 6, 2019 17:21

Koos van de Plateringen is ook een beetje naar om naar te kijken, geef ze eens ongelijk. Wel mooi dat ie dus blijkbaar een aardig tv-programmaatje in elkaar kan prutsen, maar echt presenteren is wel een vak.
Exit Koos, tel je royalties voor je verkochte format en ga rentenieren.

O, ze hebben je format gekopieerd en een heel klein beetje verandert?
Dat was bij Sbs zeker? Lekkere werkgever verder….dat kan toch niet?

Gast
M@rk - Etten-Leur
september 6, 2019 14:41

Gewoon Talpa compleet negeren, maar dat doen gelukkig al erg veel mensen.
De kijkers blijven weg…

Gast
StefanV
september 6, 2019 14:41

Volgens mij is Koos een beetje te beleefd en netjes gebleven in dit verhaal. Hopelijk vindt hij een andere, leuke uitdaging.

Gast
#NPO kijker#
september 6, 2019 14:37

Koos: “Daarom geef ik ook antwoord. In het laatste gesprek dat ik heb gehad heb ik gehoord dat het programma zoals het was niet meer terugkomt.”
Wilfred: “Maar wel zo’n soort programma, maar dan zonder jou?”
Koos: “Dat weet ik niet. Daar heb ik verder niet naar gevraagd.”

Ik zie het naaien niet maar wel de roddels van Angela.

Men kiest voor andere programma’s. Is gewoon gezond.

Doet NPO en RTL ook. Wie zijn er niet allemaal uit GTST geschreven.
etc etc

Gast
productiemeisje
september 6, 2019 13:48

Talpa heeft het naaien van personeel uitgevonden! Koos is niet de enige die de afgeopen amanden dat schip heeft verlaten.

Gast
Bertus V.
september 6, 2019 13:37

Talpa boevenbende!

Gast
Remind me
september 6, 2019 13:21

Remi = Angela

Gast
Virgien
september 6, 2019 13:15

@Meneer Kaktus

Niet bij mij want je hebt pikstraf
Zat je weer aan mijn broertje?

Gast
Bep
september 6, 2019 13:10

Ik denk dat Koos diep teleurgesteld was, zo diep dat hij bij SBS geen toekomst meer zag.

Gast
Bep
september 6, 2019 13:09

Pieter z’n school was eerder uit vandaag, de timmerles verviel.

Gast
G.ossip
september 6, 2019 12:56

Als je gewoon een fatsoenlijk persoon bent word je gewoon afgeserveerd als een vod,de rotte appels houden ze aan de vreet bah bah SBS6 🤢🤮

Gast
Geert
september 6, 2019 12:53

Begrijp ik wel.. die stem is niet te doen van hem!

Gast
Gans
september 6, 2019 12:30

Ik snap SBS wel. Koos stelt niks voor. Liever een Albert met zo’n programma

Gast
Timo de zridder
september 6, 2019 12:28

@tv junkie xl: ik vind dat ‘blijf dan weg van deze site’-gebitch altijd zo nutteloos. Wat wij hier bespreken is net zo nutteloos als the next guy. Waarom zouden wij dan mensen moeten orderen om niet mee te doen aan deze reactionele discussies? Doeslief.

Gast
Jeroen
september 6, 2019 12:28

Nette vent

Gast
Meneer Kaktus
september 6, 2019 12:23

Ik zat gisteravond ook in een heel diep donker gat.

Gast
Tv junkie xl
september 6, 2019 12:22

Ach Pieter…of moet ik Petra zeggen….als je niks zinnigs hebt te zeggen blijf dan gewoon weg van deze site. Wees gerust..je tabletjes worden om 13:00 bij je toegediend.

Gast
Remi
september 6, 2019 12:20

‘The Friday Move” afgelopen vrijdag … het was (weer) een bijzondere uitzending.

https://www.bnr.nl/podcast/the-friday-move/10388219/angela-de-jong-philippe-remarque-akwasi

Terugluister-podcast kan ik een ieder aanbevelen !!
Angela gaat hélemaal los … Wilfred in zijn perfekte rol als ‘aangever’ ;)

Gast
E!
september 6, 2019 12:16

Wat een slangenkuil dat tv-wereldje.

Gast
Apocalypse
september 6, 2019 12:14

Laten we even wat liefde sturen naar Pieter deze meneer zit in een heel diep donker gat.

Gast
Mousy
september 6, 2019 12:10

Tja, zo werkt dat bij ome John.

Gast
Timo de zridder
september 6, 2019 12:05

Dit zei hij blijkbaar in het programma van Genee op BNR.

Net één zinnetje dat mist in dit artikel en wel echt belangrijk is.

Gast
Whitedog
september 6, 2019 11:58

Geef allemaal even wat aandacht aan Pieter alsjeblieft, Hij gaat nu wel hele domme dingen roepen voor een beethje aandacht.

Gast
minder of mirjam
september 6, 2019 11:53

Doe normaal Pieter!!!!!!

Gast
Pieter
september 6, 2019 11:51

De meest gladde aal in medialand. Jammer dat hij nog leeft.

Gast
Mark2
september 6, 2019 11:49

sympathieke gozer! Jammer dat ie weg is bij shownieuws!

Gast
Zomaar
september 6, 2019 11:49

Mijn naam is Koos en ik ben werkeloos.

Gast
BRK
september 6, 2019 11:49

Ik vond dit nieuwsbericht een beetje lastig te volgen, omdat uit het eerste stuk helemaal niet blijkt waar hij dit gezegd heeft. Ineens wordt er gesproken over ‘medegast Angela de Jong’, maar gast waarbij?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen