‘Sylvana Simons vrijwel zeker niet naar RTL Live’

Foto: Bob BronshoffDe Volkskrant verwacht niet dat Sylvana Simons de nieuwe vijf-uurshow van RTL 4 gaat presenteren. Dat is te lezen op de site van de krant. De nieuwe vijf-uurshow krijgt de naam RTL Live, dezelfde naam als het programma dat vanaf 1998 drie seizoenen draaide als de opvolger van de beroemde 5 Uur Show. Beau van Erven Dorens en Minoesch Jorissen deden de eerste twee series; Simons verving Van Erven Dorens in seizoen drie. De nieuwe RTL Live zal ‘vrijwel zeker’ zónder Simons zijn, aldus de krant.

RTL Live stopte na het seizoen waarin Simons debuteerde. Haar eerstvolgende programma na RTL Live was TV Makelaar, dat ze samen met Sybrand Niessen presenteerde. Hij doet nu de vijf-uurshow van NPO 1: Tijd voor MAX.

Simons is tegenwoordig druk met haar politieke carrière. Ze heeft zich aangesloten bij de polariserende politieke partij DENK.

Van de drie vroegere RTL Live-presentatoren heeft alleen Beau van Erven Dorens gereageerd op het nieuws. Hij stelt zichzelf niet beschikbaar voor de nieuwe editie.

Jorissen is al jaren niet meer te zien op televisie. Tegenwoordig is ze bezig met mediatrainingen. In samenwerking met Jurgen Latijnhouwers en Talent Kitchen heeft ze een speciaal trainingsprogramma opgezet.

De Volkskrant noemt ook de kans dat 5 Uur Show-diva’s Catherine Keyl en Viola Holt gevraagd worden ‘bijzonder klein’. Keyl staat er wel voor open, als ze niet dagelijks hoeft én het geen sponsorshow wordt. Haar hartsvriendin Holt staat er niet voor open. Sterker nog: zij wil niet eens meer interviews geven, zegt ze al jaren in verschillende interviews.

RTL Live kwam vroeger in zijn eerste uitzendweken vanuit grand café’s in steeds wisselende steden. Al snel streek het programma neer in het Hilversums Museum, om te eindigen in het Grand Café van Hotel Gooiland in Hilversum. Daar werd toen ook Koffietijd opgenomen. Met dat programma werden op een gegeven moment zelfs items uitgewisseld.

Koffietijd is nu al een aantal jaar terug op de buis bij RTL 4 en wordt tegenwoordig uitgezonden vanuit de vroegere Gouden Kooi-villa in Eemnes.

Het is niet ondenkbaar dat RTL Live straks ook uit de Gouden Kooi komt. Net als Koffietijd wordt RTL Live geproduceerd door Talpa en gesponsord door de Goede Doelen Loterijen.

Lees ook:
RTL 4 volgt concurrent NPO 1 met eigen vijf-uurshow (vanochtend)
Beau vindt RTL Live echt iets voor Irene Moors (vanochtend)
Catherine Keyl verwacht geen belletje Erland Galjaard (vanochtend)
Viola Holt tipt Angela en John voor presentatie RTL Live (vanmiddag)

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
BRAAK
juli 3, 2016 22:33

Ik weet nog een leuk bijbaantje voor S.S. rond 5 december.

Gast
Zwarte Piet is geen racisme
juli 1, 2016 13:41

@ Arno

Sylvana is al aan de beurt, ze is helemaal passé, niemand die deze zwarte zeurpiet nog serieus neemt.

Gast
Anoniem
juli 1, 2016 08:01

@arno Er is er straks uiteindelijk maar een aan de beurt en dat is Sylvana. Die komt de verkeerde nog wel tegen.

Gast
Arno
juli 1, 2016 07:46

Hoe meer negatieve berichten des te meer stemmen ze zal trekken bij de verkiezingen. Het is een strijd tussen Wilders en Sylvana geworden. 50-50 dus.

Gast
Arno
juli 1, 2016 07:42

Ik vind Sylvana een zeer sterke vrouw. Gefrustreerde mensen als Bo van dorens etc hebben nu iemand gevonden om hun frustraties op af te reageren.
Ze vergeten dat zij straks zelf aan de beurt zijn.

Gast
[dannyºlinkers).nl
juni 30, 2016 22:59

Blonde plak schaamhaar op de kop.

Gast
Silly Vana
juni 30, 2016 21:23

Jullie kunnen schrijven wat jullie willen, ik DENK tenminste voordat ik iets schrijf:
ik word zeker geselecteerd voor de presentatie van RTL LIVE, ik ben de aller aller beste presentatrice en politica die er bestaat. Ik ben een godin, door GOD geschapen.
O wacht even, de verpleegster komt weer met een zware injectie, verdomme, ik zou vandaag uit de gesloten afdeling naar een iets lichter regime mogen. Nou ja, ik ben vast op tijd uit het gesticht voor mijn kom bek.

Kusjes van Silly Vana, vooral aan Sinterklaasje en het witte paardje. Poele Poele

Gast
G. Heuvels
juni 30, 2016 19:26

Bij de naam Sylvana Simons gaan mijn haren rechtop staan.
Als ik dat kroeshoofd van haar zie met die doek erom heen dan begrijp ik dat ze voor een Turks Partij kiest.
Wat heb ik een hekel aan die verwaande kwast, die denkt dat ze mooi is en ook alles nog beter meent te weten. Politieke aspiraties heeft ze ook nog, hopelijk zijn we allemaal verstandig en negeren deze partij volkomen!
Over racisme gesproken, een grotere racist als zij ben ik nog niet tegen gekomen, ze verloochend n.b. haar eigen landgenoten en zaait haat waar dat maar mogelijk is! Bovendien is ze ook nog verschrikkelijk jaloers en onuitstaanbaar. Een naar mens en het is niet te geloven dat er ook nog mensen met haar gedrag dwepen!!!!

Gast
ANONYMOUS 1
juni 30, 2016 18:04

Goeie kop, Hahahahahahahaha
Die doos heeft toch voor een andere “carrière” gekozen, hahaha

Gast
!
juni 30, 2016 17:59

Make it stooooop

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 17:13

Toen was alles nog onschuldig.

https://www.youtube.com/watch?v=sH1ZrGiadE4

Gast
Jeroen
juni 30, 2016 16:41

Kom op zeg.. Alsof RTL ooit nog aan Simons zal denken.. Wat een flut artikel!

Gast
Ik ben het zonnetje in huis.
juni 30, 2016 16:20

Als ze willen dat dit programma goed bekeken gaat worden, dan moeten ze het die

S.Simons zeker niet laten presenteren.

Gast
Ans
juni 30, 2016 16:16

Wat is dit voor een domme reactie. Natuurlijk laat je iemand die politiek actief is niet zo’n programma presenteren. Niks ‘vrijwel zeker niet’, nooit!

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 16:13

Tuurlijk gaat ze het dat niet presenteren. Een ding is zeker deze mevrouw komt de tv wereld nooit meer in.

Gast
Dibi
juni 30, 2016 16:08

Heeft Bert het al uitgemaakt?

Gast
Bonnie Kreukhoven
juni 30, 2016 15:50

Haha nee natuurlijk niet. Maar gaan we hier op MediaC nu alle opties doornemen?

Gast
PvPuffelen
juni 30, 2016 15:17

Ik dacht dat ze anti piet was , doet ze hem gewoon na !

Gast
Sonja Kaal
juni 30, 2016 14:57

Toch opvallend dat alle haatzaaiers tegenwoordig een blonde, lelijke pruik hebben. Geert Wilders, Boris Johnson, Donald Trump, Sylvana Simons…

Gast
Bianca
juni 30, 2016 14:34

Alsjeblief zeg niet die gestoorde blond geverfde racistische negerin. Ik kan dat maffe opgedirkte sm&elwerk niet meer zien. Ga je sm&el wassen vervelende zwarte piet. Nooit meer op de TV met die gek. Ze heeft afgedaan die haatzaaier.

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 14:32

Volgens geruchten schuift rtl Marc Klein Essink naar voren

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 14:08

wie is deze piet ?

Gast
Anoniem
juni 30, 2016 14:07

‘Simons is tegenwoordig druk met haar politieke carrière. Ze heeft zich aangesloten bij de polariserende politieke partij DENK.’ Dat kan de gemiddelde MC lezer niet ontgaan zijn…

Gast
RB
juni 30, 2016 14:05

Weet je waarom MC de berichten over deze Eucalypta blijft plaatsen? Check de meest gelezen MC-artikelen in mei 2016: 7 van de 10 berichten gingen over madammeke. Mensen lezen het maar wat graag. Daarom!

Gast
Sneu
juni 30, 2016 14:03

Jammer, anders had ze haar wachtgeld kunnen opzeggen. O nee, dat ontvangt ze nog niet.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen