Rossana Kluivert trekt zaak tegen Opgelicht?! in

Rossana Kluivert heeft in overleg met haar advocaat, Royce de Vries van het advocatenkantoor dat hij samen met zijn vader Peter R. de Vries leidt, besloten om haar zaak tegen Opgelicht?! te laten vallen. Dat bevestigt Royce vandaag aan het AD. Opgelicht onthulde eind november dat het onduidelijk is waar het geld en de fysieke donaties aan Kluivert Dog Rescue Center naar toe gaan. Er blijkt namelijk helemaal geen opvangcentrum op Curacao aanwezig te zijn.

Kluivert reageerde woest en voelde zich neergezet als oplichtster. Ze spande een zaak aan, maar haalde eind januari bakzeil bij de rechter. Nu ziet ze af van een vervolg. “Er komt geen hoger beroep“, aldus Royce de Vries.

De vrouw van Patrick Kluivert vindt het jammer dat Opgelicht?! de uitzending niet hoeft te rectificeren, ‘maar hebben besloten het hierbij te laten’, meldt de krant.

Het is de zoveelste nederlaag voor het BN’er-advocatenkantoor van Peter R. de Vries en zijn zoon. De dramatisch verlopen zaak van Bridget Maasland ligt ook nog vers in het geheugen.

Lees ook:
Rossana Kluivert bijna huilend aan talkshowtafel Beau (4 december)
Woeste Rossana Kluivert sleept AvroTros voor rechter (18 december)
Kantoor Peter R. de Vries verliest alwéér BN’er-zaak (29 januari)

Foto: RTL

44 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
A. Tempelman
februari 28, 2020 07:13

Bij het overlijden van Kirk Douglas beweerde Peter R de Vries dat Douglas jarenlang de voorman van wapenbeweging NRA was. Meneer de Vries was in de war met Charles Heston. Die speelde ooit Ben Hur, terwijl Douglas eens Spartacus speelde. Het lijkt erop dat Peter R de Vries zijn jeugdherinneringen door elkaar husselde. Daarmee deed hij Douglas onrecht aan, want die acteur was een uitgesproken tegenstander van wapens.

De les? Houd je bij je core business Peter. Een misdaadjournalist is geen advocaat!

Gast
Marianne
februari 27, 2020 15:25

Ha ha, haalt die Lada de Vries weer een nat pak. Zoveelste blunder van dat zogenaamde advocatenkantoor van de Vries.

Gast
Nick
februari 27, 2020 12:38

Zoontje van Peter kan helemaal niks.

Gast
Jaap
februari 27, 2020 12:27

“Peter weet het beter” kan beter ander werk zoeken met zijn kantoor. Dan zijn we misschien ook van hem verlost op TV.

Gast
Theo
februari 27, 2020 09:44

Gewoon een oplichtster dus. En geen kleine begrijp ik. Ze heeft alleen maar meer publiciteit gegeven aan haar oplichterij. Heel dom.

Gast
inside out
februari 27, 2020 09:13

Had die negerjongen niet een vrouw/vriendin/wijfje die in de gevangenis had gezeten wegen witwassen in het criminele circuit?

Lekker stel bij mekaar die Kluiverts. De naam heeft ook iets uitvreterigs vind ik…
Vatse klanten bij dat fopkantoor van De Vries.

Gast
critikast
februari 27, 2020 08:42

Kluivert en De Vries worden juridisch de mond gesnoerd. Alle verdachtmakingen bij “Opgelicht” blijken dus te kloppen en Kluivert staat vanaf nu bekend als oplichtster. Het grootste slachtoffer zijn de mensen die hebben gedoneerd aan deze vrouw, die nu mooi weer speelt in Barcelona met het geld van u. Misschien kan Patrick zijn ex even te hulp schieten, voordat hij weer te hard gaat rijden…

Gast
Shadow1100
februari 27, 2020 05:10

Nieuw gezegde:
Een DeVriesje lopen = weer een zaak verliezen……

Gast
Leo knots
februari 27, 2020 00:03

Lada de Vries…….

Gast
Peter R. Verlies
februari 26, 2020 23:55

Zoon Rolls heeft NIKS verloren.
Hij verschilde gewoon teveel van mening.
Toen zijn ze ermee gekapt, niks meer niks minder.
Hij en Rosanne konden de rechter niet overtuigen omdat het een linkse D66-er is.
Net sls de vorige keren. Die D66-ers jongen he, dat is pas kutvolk.

Gast
Miepie
februari 26, 2020 21:33

Ze zal wel moeten intrekken die geldwolf

Gast
Bert
februari 26, 2020 21:28

Snoepreisjes maken naar Curacao anders had ze hier in NL wel wat geregeld…

Gast
Johnny 👀
februari 26, 2020 21:09

Asiels hier zitten propvol,maak die maar eerst leeg..NL honden gaan voor die buitenlanders!🐕

Gast
Erik Kessen
februari 26, 2020 19:43

Waarom zou je je ook in hemelsnaam druk maken over zwerfhonden op Curacao ?

Gast
snoezigkleinhertje
februari 26, 2020 18:58

Dat geld is gebruikt om de gokschulden van die doodrijder te betalen.

Gast
Jannie Gleuvelmans
februari 26, 2020 18:30

Destijds heb ik als dierenliefhebster €50 overgemaakt naar de stichting van Kluifie voor de zielige hondjes op de Cariben. Als dat opgegaan is aan vliegtickets en cocktails, wil ik m’n geld terug.

Gast
Nils Holgersson
februari 26, 2020 18:29

Geld inzamelen en dan geen opvangcentrum oprichten.

Dan ben je gewoon een oplichtster.

Gast
Drs. G.A.E.S. Bierhalen
februari 26, 2020 18:24

Gelukkig heeft de laatste jas van de de Vriesjes geen zakken..

Gast
Willie
februari 26, 2020 17:45

Conclusie gewoon een ordinaire oplichtster met een ordinaire advocaat.

Gast
Bep
februari 26, 2020 17:44

Ik kan niet wachten op de volgende zaak van Royce, zo vermakelijk.
Ik denk dat die rechters zich ook bescheuren!
Kan daar geen real-life programma van gemaakt worden?Die cliënten van hem, heerlijk…….

Gast
Renate
februari 26, 2020 17:42

@ CURRYWORST….Trabant de Vries …?? Ik dacht dat het Lada de Vries was? Maakt niet uit, de bedoeling is duidelijk! Misjpoge die de Vriesjes. En La Kluivert is ongetwijfeld de revenuen met haar gokverslaafde echtgenoot gaan besteden in een gokhal.

Gast
Viola
februari 26, 2020 17:38

En dan nog blijven volhouden dat het programma niet zegt dat ze Oplichters zijn, geen fraude, geen dit en geen dat.Het programma zegt dat niet, ze laten het zien.

Dus nu wordt Royce betaalt van het zwerfhondjesgeld? En dat Benefietgala was van het zwerfhondjesgeld en die winkel op Curacao ook van het zwerfhondjesgeld?Helemaal niets mis mee hoor Rosanna.Trouwens die vliegtickets?Is er al een hondje gered?

Gast
Iris Hond
februari 26, 2020 17:18

Betekent dit dat ze dus heel veel geld in eigen zak heeft gestoken wat eigenlijk voor die hulpeloze hondjes bedoeld was?

Gast
Zappa
februari 26, 2020 17:17

Beetje jammer voor de Fam.de Vries,komen met het kantoor alleen maar in het nieuws als het om mislukkingen gaat.
Het wordt nu u wel tijd om eens aan de goede kant van de score te staan anders ben ik bang dat het snel afgelopen is net advocaatje spelen.

Gast
Man man man
februari 26, 2020 17:16

Eieren voor je geld kiezen.

Gast
Sjaak
februari 26, 2020 16:51

Het intrekken van het beroep is een schuldbekentenis.

Gast
Gogo
februari 26, 2020 16:44

BN’ers kunnen doorgaans niet tegen kritiek. Als er dan iets aan de hand is staat PRDV te hijgen om deze mensen bij te staan, niet beseffend dat het gedegen werk van onderzoeksjournalisten echt niet zo maar door de rechter van tafel wordt geveegd omdat mevrouw het niet leuk vindt. Ik zou als advocatenkantoor de strategie wat aanpassen en zaken van publiciteitsgeile, zelfreflectieontbrekende BN’ers gaan weigeren.

Gast
Sjors van Kempen
februari 26, 2020 16:42

Mogen we nu officieel hardop zeggen dat mevrouw Kluivert een oplichtster is? Of begrijp ik het verkeerd?

Gast
q8
februari 26, 2020 16:42

wat een bedrijfje dat de vries & sun,
Kijk uit naar shownieuws,
naar Guido de aantrekker, die weet er raad mee

Gast
Sip
februari 26, 2020 16:41

Peter R. deVries zit vaak met 2 petten op in TV-programma’s. Hij kan dit zo niet waarmaken.

Gast
Pauline
februari 26, 2020 16:40

Top advocaat die zoon van Peter R haha. Grote bek net zoals pa en als het erop aan komt verliest ie alle zgn BNer zaken.

Gast
steve braun
februari 26, 2020 16:31

Peter moet eens een keer zn kop houden , anders schop ik hem weer onder zn hol!

Gast
Klimaat optimist (powered by R JENSEN)
februari 26, 2020 16:27

Een zaak beginnen tegen iemand is vaak een agressieve stap om iemand te laten inbinden. Niks meer.
Als je echt iemand beschuldigd en je kan het hard maken door bewijs, kan je gerust naar de rechter. Dus als zaken wel worden aangespannen en niet worden doorgezet, is dat gewoon een juridische kriebel…. echter verder niks.

Gast
Joost
februari 26, 2020 16:08

Gaat lekker met dat advoflaterkantoor.

Gast
ton
februari 26, 2020 15:57

De vries oftewel peter R. de vries ,, is gewoon een zakken vuller.
Hij eet links,,,, hij praat links,,,
Het is gewoon een raar mannetje.

Gast
Arjan
februari 26, 2020 15:55

Tja, als een hond met de staart tussen benen afdruipen dan maar , het kon ook niet anders.

Gast
RadioTvOost
februari 26, 2020 15:53

Opgelicht heeft zichzelf opgelicht met de insinuerende uitzending.

Gast
Collin
februari 26, 2020 15:46

Opgelicht heeft niets verkeerds uitgezonden maar Royce de Vries en vader Peter R. de Vries wisten het heel zeker.

Vader en zoon de vries hebben hun zakken …….

Gast
Curryworst
februari 26, 2020 15:46

Dat advocatenkantoor heeft bij de rechter niet alleen bakzeil gehaald met Bridget Maasland en Rossana Hondenkluif maar ook toen ze de belangen behartigden van Tørkenpartij DENK en Olcay Gülcen.
Gaat lekker met Trabant de Vries.

Gast
TK
februari 26, 2020 15:44

Kijk als je absoluut gelijk denkt te hebben, laat in de media het bewijs zien. Maar ze lopen alleen maar te roepen dat het niet zo is.. maar we hebben nog NOOIT het opvangcentrum gezien…

Kortom, OPLICHTERS!

Gast
Almeerder
februari 26, 2020 15:44

LOL. Alles mislukt bij De Vries. Politiek, Voetbal, Advocaat.
Gelukkig mag hij zijn zakken blijven vullen als DDR66-er bij het mediakartel (NPO/Radio1/RTL).

Gast
Rollins
februari 26, 2020 15:43

Teveel grappen.
Te weinig tijd.

Gast
Monica.
februari 26, 2020 15:43

Rossana Kluivert voetbal vrouw.

Gast
animo
februari 26, 2020 15:40

Opgelicht had gelijk .

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen