Angela boos op critici: ‘Eva Jinek scoort geweldig!’

Eva Jinek weet zich ook in barre tijden gesteund door haar grootste fan Angela de Jong. Een dag nadat Jinek een nieuw laagterecord behaalde – er keken gisteren 525.000 mensen – springt de AD-diva opnieuw voor haar in de bres. Vandaag spreekt de televisierecensente haar woede uit over mensen die de kijkcijfers van Jinek kritisch volgen. Die mensen zijn volgens de columniste jaloers op haar riante beloning. Ze zou bij RTL elk jaar een bedrag van 1.000.000 euro pakken.

De Jong: “Neem de enorme lading haatberichten van landgenoten (ook in mijn mailbox) die gretig constateren dat haar overstap een grote mislukking is als Op1 de ene avond net iets meer kijkers scoort. Die zijn dus ook eenvoudig terug te voeren op onversneden jaloezie.”

De gewone man (zo’n beetje de doelgroep van het AD) is gewoon jaloers op Jinek, aldus De Jong. “Omdat zij de kans heeft gegrepen een kapitaal te gaan verdienen en anderen het met minder moeten doen. Alleen heb ik voor die groen uitgeslagen types vervelend nieuws: ze faalt helemaal niet.”

De kijkcijfers zijn dan niet zo hoog als destijds bij de NPO, maar de marktaandelen van RTL zitten fors in de lift. Dat is een knappe prestatie.”

Het is niet de eerste keer dat De Jong de lagere kijkcijfers van Jinek verdedigt. Ook eind januari praatte ze de lagere kijkcijfers van de talkshowpresentatrice goed.

Lees ook:
Domper voor Eva Jinek: nieuw laagterecord op RTL 4 (vandaag)
Loopt Jinek-kijker weg vanwege te lange uitzendingen? (vandaag)
‘RTL Nederland wordt verkocht als ook Jinek faalt’ (vandaag)

Foto: RTL

105 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
De positivo
februari 24, 2020 02:21

Ze wist het toch. waar Nederlanders niet van houden zijn lieden die bij de publieke omroep kansen krijgen en bij de commercielen denken te oogsten.

Spijkerman, Tan, Huys en tv 10 zijn allen mislukt om die reden.

Gast
Sookie Stackhouse
februari 22, 2020 18:55

Is Angela de b e f vriendin van Eva ofzo….ben dat geslkjm van dat achterlijke wijf echt zat maar ze mzg mzar blijven blaten in de krant van haar man.

Gast
T.van den Berg
februari 22, 2020 14:32

Ja dat ken ik,in dit kleine kneuterige landje mag je niet voor het geld gaan!!
Dan deug je niet volgens Jan en alleman.
Klein denken. Niét boven het maaiveld uitsteken en doen wat iederéén doet.
Dát is normaal, ha ha
Jalousie ten top!
Goed gedaan Eva, niks van aantrekken, het is nú jou tijd.. profiteer ervan.

Gast
Hand
februari 22, 2020 10:27

@Wat ziet Eva er slecht uit qua gezondheid Wat betekent jouw naam in godsnaam? Moet dat Nederlands voorstellen? Wat heb je geslikt?

Gast
Robert
februari 22, 2020 09:16

Tom/WEST*, wat probeer je allemaal te zeggen?

Gast
Tom
februari 22, 2020 09:14

Uuuh 150% gelijk

Ineens is Angela (die ik altijd leuk vond)
interesseert in Commerciële MA

Waarom kan ze niet toegeven dat ze deze ontwikkeling niet had verwacht
Zoals bijna iedereen!

Kompliment voor Op1!
En Jinek stop met die onzin en maak je Talkshow
Max 55 Minuten en kijk niet zo naar wanneer je start en stopt!

Die wat je kunt!

Gast
Tom
februari 22, 2020 09:14

Uuuh 150% gelijk

Ineens is Angela (die ik altijd leuk vond)
interesseert in Commerciële MA

Waarom kan ze niet toegeven dat ze deze ontwikkeling niet had verwacht
Zoals bijna iedereen!

Kompliment voor Op1!
En Jinek stop met die onzin en maak je Talkshow
Max 55 Minuten en kijk niet zo naar wanneer je start en stopt!

Die wat je kunt!

Gast
Geronimo
februari 22, 2020 08:56

Nooit boos zijn op de klant. De klant heeft altijd gelijk, ook al heeft die geen gelijk. Nota bene: in dezen heeft de klant wel degelijk gelijk.

Gast
Uuuh
februari 22, 2020 08:19

Als zelfs Angela de Jong het gaat hebben over ‘marktaandelen’ dan is het failliet van de tv-recensent nabij….

Gast
Ruud
februari 22, 2020 07:28

Angela hier help je Jinek niet mee,dit kan alleen maar negatief werken!

Gast
Ruud
februari 22, 2020 07:26

Angela,ik geloof niet dat je Jinek hier mee vooruit, zal alleen maar negatief werken!

Gast
RaymondVL
februari 22, 2020 06:35

En daar krijgt Hillary Jinek 1 miljoen euro per jaar voor? Best knap! Van mij mag het want het is geen belastinggeld.

Gast
Joris
februari 22, 2020 04:26

De overstap naar RTL pakt niet goed uit voor haar talkshow dat is wel duidelijk. In tegenstelling tot Angela de Jong geloofd Eva er zelf zo te zien niet echt meer in. Voor haar cariére is dit natuurlijk helemaal niet erg gunstig allemaal.

Gast
Katherine Ceyl
februari 22, 2020 02:41

Angela likt de reet van Jinek en andersom. Kunnen die twee niet beter gezellig bij de Hema gaan werken, worsten verkopen ofzo?

Gast
mipi2
februari 22, 2020 00:33

Rtl is niks zonder lesbiefilms en dat is een feit

West kan dit bevestigen

Gast
Filantropenhoedje
februari 21, 2020 23:31

Relax, ze zit het contract nog eventjes uit. Doodvermoeiend natuurlijk maar je hoeft er niet naar te kijken. Het is dan ook niet om aan te zien hoe ze haar gasten en de onderwerpen afraffelde terwijl het haar geen biet interesseerde.
Dat geveins valt ook helemaal niet op. Ik denk dat die redactie van haar het ook niet meer weet, na negen weken proefdraaien zou je zeggen dat ze het nu wel snappen en in tegenstelling daarvan zie je terugkerend dezelfde beginnersfouten passeren. Jammer Eva! Even het koppie erbij voortaan!

Gast
Wat ziet Eva er slecht uit qua gezondheid
februari 21, 2020 23:24

Gaat het wel goed met haar vanavond?

Gast
Tonny p
februari 21, 2020 23:18

Dat jinek niet wakker is..is wel te zien..aan d’r wallen onder de ogen..

Gast
Tonny p
februari 21, 2020 23:15

Laat jinek stoppen met d’r grapjes want ze is niet grappig..pauw deed er 3 per uitzending..zij 3 per gesprek..minimaal…niet de stand-up comedian uithangen..grapje op z’n tijd…niks mis mee ,maar niet theo maassen of hans teeuwen of joep van het heck uithangen..jullie zijn niet grappig!!!!!

Gast
Wyatt
februari 21, 2020 22:45

Reclame in Jinek nu?

Gast
Mart
februari 21, 2020 22:44

@22.38

Volgens mij ben jij niet helemaal meer wakker, want ze vroeg om de locatie van het café…

Gast
Axel-F(Arnhem)
februari 21, 2020 22:38

21-02-2020 22:35

echt wakker is Jinek niet in het begin. Bij start van de uitzending begint het over nep geld , jinek vraagt aan Robert ten Brink of hij er wat te maken heeft omdat hij een café heeft. Robert antwoorde: ja met Koningsdag sta ik dan buiten en we hebben van die kleine pinautomaten dus ja weinig mee te maken.

Oke zegt Jinek lijkt me leuk om je een keer buiten zien staan, laat even weten wanneer dat dan is.

Gast
Axel-F(Arnhem)
februari 21, 2020 22:14

ach nog even heeft Eva net zoveel kijkers als Angela, 369.447 (oplage AD)

Gast
Miepie
februari 21, 2020 21:50

Angela is weer reet aan het likken van Janknek zum kotzen

Gast
Powered by Jasper
februari 21, 2020 21:31

Op1 doet het beter. Start de reclame maar J1nek.

Gast
🍆
februari 21, 2020 20:21

Gezever van den bovensten planck.
Na een nieuw laagterecord (er keken bijna 16,8 miljoen mensen niet naar Jinek op RTL) gaat Angela kwelen dat Eva het goed doet.
Zijn er nog haringen te happen of oliebollen te keuren? Daar maken ze er ook een bende van daar op de redactie van het Algemeen Dagblad.

Gast
Xylon
februari 21, 2020 20:20

Het valt nu wel héél erg op dat Mevrouw de Fake tv-recensente van dpg/rtL-Nederland pissig aan het worden is nu Eva Jinek flink door de mand is gevallen met haar slappe commerciële aftreksel bij Bertelsmann 4 !.. Als een dwaze moeder blijft ze rtL’s late night talkshow Jinek verdedigen zoals ze eerder ook al zo fanatiek deed bij die andere rtL Fake talkshowhost Beau van Erven Dorens !.. Beste Angela de Jong van het Algemeen Fake Dagblad, de overstap van Jinek naar rtLuxembourg is helaas voor u zoals velen reeds verwacht hadden een regelrechte mislukking !.. Als promotiemedewerkster van rtL-Nederland kunt u nu wel van alles gaan beweren, voor de kijkcijfers zal het echter niet zo heel erg veel gaan uitmaken !.. Sinds de allereerste rtL-Jinek uitzending en de daarop volgende recensie van u daarover in het AD, weet inmiddels iedereen wel dat u sowieso partij kiest voor een talkshow die uitgezonden wordt door de strategische partner van krantenuitgeverij dpg !.. Talkshow Op1 bij de NPO wordt alsmaar beter waardoor de concurrentie heviger zal gaan worden, de kijkcijfers van Jinek zullen dan ook niet gaan toenemen maar structureel laag blijven !.. Eva is journalistiek te licht en gaat het in haar eentje niet redden !.. Overigens bent u zoals Eva flink door de mand gevallen door uw aanwezigheid bij de allereerste rtL-Jinek, die mooie praatjes van u over de media kunt u dus voortaan maar beter aan uw eigen kinderen vertellen misschien dat zij daar wel enige waarde aan hechten !.. Uw mening doet er niet meer zo toe omdat u partijdig bent !.. Wat ook opvalt aan al die valse mooie praatjes van u is dat u zowat elk programma van de 100% Nederlandse commerciële zendergroep Talpa tv bijvoorbaat al een mislukking noemt !.. Kan het misschien zo zijn dat u zélf stikjaloers bent op Nederlands meest succesvolle media-ondernemer De Heer John de Mol ?!.. Hoe dan ook wens ik u en uw Duitse Suikeroompje Herr Bertelsmann heel veel sterkte toe voor de komende jaren in het Nederlandse Medialandschap !.. Het zullen nog moeilijke tijden worden voor zijn commerciële Nederlandstalige gedrochten zendergroep !..

Gast
Caramba
februari 21, 2020 20:09

Het zijn gewoon twee waarheden naast elkaar. Ja ze scoort minder dan destijds bij NPO, en ja, ze doet het een stuk beter dan haar voorgangers.

Maar de hamvraag is natuurlijk of ze daarmee dat miljoen waard is. Dat kan RTL alleen beantwoorden. Maar als het antwoord Ja is, zullen wel spoedig andere tv makers in de rij staan met vergelijkbare cijfers die ook dat miljoen komen opeisen.

Een ander dingetje is dat dit soort salarissen alleen bekostigd kan worden door de onnoemelijke hoeveelheid reclame die over de Nederlandse kijker wordt uitgestort. Wat weer een culturele vraag oproept: willen we dit met zijn allen wel?

Gast
Bart
februari 21, 2020 19:21

Angela heeft gewoon gelijk.
Wat betreft dat geld, al die mensen die daar over zeuren hadden precies het zelfde gedaan als Eva.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 19:21

Mijn vriend is het ook niet, Kakkerlak.
Tijd voor iemand anders dan Markie Rutte.

Gast
StefanV
februari 21, 2020 19:17

Zelfs dit laagterecord van Jinek is nog steeds aanzienlijk beter dan de scores van Twan Huys en Beau van Erven Dorens. En dan te bedenken dat Jinek een lead-in had van slechts 335.000 kijkers. Dan is 525.000 kijkers eigenlijk best een goede score.

Gast
Hans
februari 21, 2020 19:16

Wat verdien jij per uitzending van jinek?of van RTL?jinek heeft voor geld gekozen niks mis mee?maar je hebt veel minder kijkers dat is het risico!

Gast
Rapper Kakkerlak
februari 21, 2020 19:13

Mark de verschrikkelijke is niet mijn vriend….. het huidige kabinet is een rariteitenkabinet vol jostiband-denkende flierenfluiters en geld-afpersende politici … figuurlijk gesproken.. zei mijn tante nel net.. ze kan groot gelijk hebben.

Gast
Rapper Kakkerlak
februari 21, 2020 19:10

Jinek is haar mojo kwijt….. ik denk dat het een aflopende zaak wordt qua tv maken bij de commercielen. Sinds ze moeder is, is ze de koning van de buikstriyea geworden…. alle glans is verdwenen. Onbegeerbaar is wat het is… zegt .. judith m ijn 9 jarige nichtje.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 19:09

Mark R is juist hardstikke rechts w.b. klimaathype.
VVD staat voor geld verdienen en burger uitknijpen en dat wordt er nu juist gedaan door die warmtepompen in onze maag te splitsen zonder ons tegemoet te komen, Rapper Kakkerlak.

Gast
Sjaak
februari 21, 2020 19:05

Jinek is extreem links en dat past niet goed bij RTL, ze had beter bij de NPO kunnen blijven want die richten zich volledig op het linkse grachtengordeldier.

Gast
Rapper Kakkerlak
februari 21, 2020 18:50

Mark R.. of te wel Mark de verschrikkelijke… zoals hij in de geschiedenisboeken komt……… is linkser dan DREES en Den UYL bij elkaar of hij is bestuursverslaafd want hij accepteert alles zoals de linkse stikstof-betaal je rot- onzin-hype.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 18:46

Rapper Kakkerlak

Ik.heb wel vertrouwen in dit kabinet. Geen enkele linkse.partij. Dus moet goedkomen met Nederland toch?

Gast
Rapper Kakkerlak
februari 21, 2020 18:37

Links nederland is haar glans al jarenlang kwijt. Mooi rechts is nu aan zet om een beter land te maken waar we trots op kunnen worden…….
Een beetje rustiger mag het wel worden in ons land …. zo gaat de stikstof ook naar beneden. De rest van Links liberaal nederland kan dan gratis naar mijn kennis in Noord-Korea voor 30 jaar heropvoeding. Nederland kan weer iets worden… na deze poepf periode in de ned. geschiedenis. Leve holland.

Gast
Rapper Kakkerlak
februari 21, 2020 18:25

Angela is niet meer relevant .. door haar veelvuldige optredens……. ze is wat wij noemen…. heet in de broek … om op tv te komen….. overdadige bijna ziekelijke ego-erotische-opwinding is mijn diagnose van haar probleem.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 18:22

Precies, Bonne Fooi

In VS heb je gematigd rechts en erg rechts.

Gast
Gerda
februari 21, 2020 18:12

Als Angela dit echt heeft gezegd, wat ik me van een “onafhankelijke ” journaliste haast niet kan geliven, zakt ze echt doir het ijs.😥

Gast
Ron
februari 21, 2020 18:11

Voor USA begrippen links ja, maar voor Nederlands begrippen is dat gewoon VVD rechts zoals hier hoor.

Gast
Keta Minek
februari 21, 2020 18:08

Ron in de USA is de VVD gewoon ‘links’ democraten.

Gast
Ron
februari 21, 2020 18:07

extreme linkse variant/tak=extreem rechtse variant/tak

Gast
Ron
februari 21, 2020 18:06

VVD ‘links’ in de USA is gewoon rechts liberaal democraten voor Nederlandse begrippen. En dan heb je nog een extremere links variant/tak en dat is waar Trump onder valt, de conservatieven.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 17:34

Ik kan Jinek bepaald niet links noemen.
Meer gasten van rechts signatuur dan links.
En Clinton is ook rechts alleen minder dan Trump.

Gast
Leo knots
februari 21, 2020 17:30

Nee Angela, programma is gewoon linkse bagger. Lachen om een doodsbedreiging, eeuwig Trump (Tromp ) bashen en verder alleen maar Links Lullen rechts vullen

Gast
Huismaker
februari 21, 2020 17:20

Bang voor haar baantje zeker.
Ongetwijfeld ook een Rutte-fan en geen klimaat-optimist, omdat ze zich dan niet kan aansluiten bij de deugers.
Angela: Dream on, mensen zijn die Jinek en haar dagelijkse bashen spuug en spuug zat. En de verwijten met als dekmantel “het bruine verleden”, begint hilarisch te worden. We zijn wakker geworden.

Gast
ton
februari 21, 2020 17:17

Ik heb petertje r de vries niet meer gezien.
Is hij ziek???

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen