Domper voor Eva Jinek: nieuw laagterecord op RTL 4

Het is na bijna twee maanden nog steeds niet duidelijk welke kant het nou opgaat met Eva Jinek op RTL 4: ontpopt ze zich uiteindelijk tot de redder van de late avond of gaat ze haar mislukte voorgangers achterna? Gisteren trok het RTL Late Night-spook weer even aan Jinek: met 525.000 kijkers en 14,6 procent marktaandeel noteerde de presentatrice een nieuw laagterecord en daar zal ze niet blij mee zijn. Concurrent Op1 trok op hetzelfde moment 777.000 kijkers (22 procent).

Het vorige laagterecord van Eva Jinek werd vorige week donderdag behaald; toen keken er 552.000 mensen. Op deze avond kampt Jinek met een hele slechte lead-in: Beste Kijkers trok direct ervoor slechts 335.000 kijkers (7 procent).

De grote angst van Jinek zal zijn dat ook zíj getroffen wordt door het RTL-virus, het virus dat de afgelopen jaren genadeloos hard heeft toegeslagen bij de latenightsterren van RTL.

Eerder mislukten ook Humberto TanTwan Huys en Art Rooijakkers genadeloos op de late avond van RTL 4, terwijl ook Beau van Erven Dorens niet bepaald een kijkcijfersucces was.

De verwachting is dat Jinek vanaf mei vakantie gaat vieren en Van Erven Dorens het stokje weer overneemt.

Foto: RTL

131 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Katel
februari 23, 2020 09:52

TV is dood… Het ligt niet aan de poppetjes maar aan het medium. Net als de krant is het oude eenrichtings elite bagger.

Gast
Paul Grijpstra
februari 22, 2020 09:56

Dat komt nooit meer goed, zeker niet nu de reclameblokken het gezwets gaan onderbreken, …. is het een ideetje voor Eva om tussendoor eventjes een ‘tien minuten power-napje’ te doen, ze is zichtbaar niet fit en fris, dit gaat haar absoluut vroeg if laat genadeloos op breken. Een miljoen is een flinke bak poen, maar je gezondheid is ook wat waard.

Gast
Bert
februari 22, 2020 03:40

Misschien is een marktaandeel van 14% zo slecht nog niet voor RTL

Gast
Xylon
februari 21, 2020 21:12

Humberto Tan is kapot geschreven door dezelfde Fake recensente van het Algemeen Fake Dagblad die het nu fanatiek aan het opnemen is voor Evaatje !..
Tevergeefs daar er meer laagterecords zullen gaan volgen voor dit uiterst slappe commerciële talkshow aftreksel ooit !.. De kijkcijfers van rtL-Jinek zullen een kopie gaan worden van rtL-Fake Beau !.. Het onzekere hysterische gedrag van “dure” Diva spreekt boekdelen, het is nog even wachten voordat ze onder invloed van een “paar” biertjes nog op die goedkope lelijke tafel van haar gaat staan dansen met Angela voor wat extra kijkers !..

Gast
Willie
februari 21, 2020 17:47

Rechtsrealist
vr 21 feb 2020 om 15:51

Wist je dat Nederland in de top vijf wapenhandel staat van de wereld.

Gast
Leo knots
februari 21, 2020 17:32

Komt omdat het bijna carnaval is. En Zak eens lekker door zak eens lekker door dat is toch zo fijn!

Gast
e.m.
februari 21, 2020 16:33

Beste Eva,
Zoals je weet, zit er verschillen in publieke en commerciele omroep.
Jij en vele critici zoals dat bureau voor de kijkcijfers kunnen geen strijd aangaan met de kijkcijfers op publiek en commerciele uitzendingen.Dat ligt aan wie hiervoor betaald. Publiek wordt betaald door de belastingbetaler. Wat denk dat kijkcijferbureau welniet te zijn. Constant negatieve berichten voor de nederlandse kijkers. Is het niet de NPO1 , Dan ben jij het weer.
Het komt onze neusgaten uit. Eva laat je er niet door ondersneeuwen. vr.gr. e.m.

Gast
aammehoela
februari 21, 2020 16:30

Jinek verliest kijkers vanwege het voetbal en wellicht omdat OP1 gisteren betere gasten had. En wat het bashen van Trump en Baudet betreft. Dat kan en moet veel vaker gebeuren. Het gedrag van Trump die zich nu ook al met de rechtspraak bemoeit zegt genoeg over deze “dictator”.

Gast
Commerciële Yoghurt
februari 21, 2020 16:01

Jinek + 200.000 echte kastjes kijkers na slechte lead-in.
Op1 – 600.000 kastjes kijkers na goede lead-in.

Gast
Linkse Dame
februari 21, 2020 15:56

De geschiedenis leert dat links altijd gelijk heeft. Rechts zit altijd aan de foute kant.
Eva is een goede objectieve journalist en weet heel goed dat rechts gevaarlijk is. Dat doet ze heel goed. Meer linkse meiden op televisie zou een zegen voor ons land zijn.
De tijd van rechtse mannen is binnenkort voorgoed voorbij. Komt er eindelijk vrede en welvaart.

Gast
animo
februari 21, 2020 15:52

90% vind het geweldig als ze Trump en Thierry Baudet te kakken zet daar ligt het niet aan ,is Belleman de nieuwe Peter R die zie je bijna elke dag ergens zitten ,RTL nieuws heeft goede journalisten waar zijn die waarom moet de telegraaf daar zitten of betalen ze daarvoor.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 15:51

Willie. Ja, goed voor de wapenhandel. Precies

Belangrijkste leverancier van wapens en dus het mogelijk maken van oorlogen: VS.

Gast
Mick
februari 21, 2020 15:42

Humberto Tan was overigens helemaal geen mislukking. Dat was jarenlang succesvol.

Gast
Mick
februari 21, 2020 15:41

De titel zou moeten zijn. Waardeloze primetime programmering schaadt Jinek.

Gast
Willie
februari 21, 2020 15:39

Rechtsrealist
vr 21 feb 2020 om 11:17

Rusland is een gevaar voor VS, Willie.
VS is gevaar voor Rusland.
EU is gevaar voor Rusland
Rusland een gevaar voor de EU.
Dan hebben we China nog niet gehad.
Het stik van het gevaar. Goed voor de wapenhandel.

Gast
Lies
februari 21, 2020 15:35

Het is hier al eerder gezegd, de sfeer aan de Op1 tafel is prettiger. Ik kijk graag naar Eva maar ik begin me steeds meer te ergeren aan haar hysterische gedrag en haar opmerkingen. Vrouwelijke gasten ‘schatje’ noemen. Ik denk dat Eva dat zelf ook niet leuk had gevonden?

Gast
Jos
februari 21, 2020 15:34

@M
Citaat; Ik heb jou nog geen enkel “argument” zien gebruiken….

Gelukkig kan je je eigen blindheid en tunnelvisie op geen enkele manier beter illustreren dan met die uitspraak.
Doe de groeten aan Jesr Klaver

Gast
Geox
februari 21, 2020 15:31

Waarom ontaardt elk topic op MC in een welles-nietes wedstrijdje over Baudet en Trump?
Jullie gaan daar niemand van kamp doen veranderen hoor!

Gast
M
februari 21, 2020 15:03

@Jos

Ik heb jou nog geen enkel “argument” zien gebruiken….

Of noem jij jouw dikke duim speculatie dat media het een over “een verwarde man”’ louden hebben als het moslim was een argument?

Het is allang bewezen dat het om iemand gaat die dezelfde extreem rechtse theorieën aan hangt als bv Thierry Baudet. Al zou je aanhangers van Baudet inderdaad “verward” kunnen noemen ja….

Gast
Dooper Johan
februari 21, 2020 14:44

Jinke, LOKKERTJE LOKKERTJE

en Ajakkes en AZ op RTL 7

Gast
T
februari 21, 2020 14:43

Is de gemiddelde RTL (of commercieel-) kijker überhaupt wel te porren voor een gesprek op niveau? Dát lijkt mij de vraag achter de vraag.

Gast
Cor
februari 21, 2020 14:23

Ja en ondanks al de reclame die er voor je gemaakt wordt lukt het maar niet.
Daar is maar een verklaring voor.
Ze is niet eerlijk en onpartijdig.

Gast
Jos
februari 21, 2020 14:16

@M
Gelukkig ga jij wel in op argumenten!

Gast
M
februari 21, 2020 14:13

@Jos 13:57

Goed man, van onderwerp veranderen als je het allemaal niet meer weet…

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 14:07

Extra bewaking van moskeeën in Duitsland voor vrees voor meer rechts extremistische aanslagen.
Was te verwachten

Gast
Marijke
februari 21, 2020 14:06

@M.
Waardoor denk je dat dat komt dat mensen in opstand komen en dan als extreem-rechts worden aangemerkt!

Gast
Frank
februari 21, 2020 14:01

@M. Ga op een ander forum je onzin verkopen. Lekker anoniem hier hé. Triest figuur.

Gast
Jos
februari 21, 2020 13:57

@M
De echt wegkijker en NSB-er ben jij
Ga lekker Marokkaantjes knuffelen blinde slavink!

Gast
M
februari 21, 2020 13:25

@Jos 13:09

Uit jouw reactie blijkt dat jij het prototype ontkenner en wegkijker bent waar ik het over heb van extreem rechts terrorisme dat sinds een tijd overal in de wereld de kop op steekt.

Gast
Ron
februari 21, 2020 13:16

@Brommm mm m m: eens. Het is wel erg armoedig als je het van de lead-in moet hebben waardoor je dus geflatteerd scoort, o.a. op vrijdagavond. Dat is niet omdat het programma nu zo goed is, de onderwerpen aanspreken, dat is gewoon omdat het programma er voor goed wordt bekeken en gewaardeerd en kijkers blijven hangen en te lui zijn om te zappen.

Gast
Brommm mm m m
februari 21, 2020 13:09

456
vr 21 feb 2020 om 8:47

Als je niet op eigen benen kan staan en afhankelijk bent van de lead in dan wordt het nooit wat.

Gast
Jos
februari 21, 2020 13:09

@M
Rechts figuur in Duitsland (??)
Die ook zijn eigen moeder omlegt……..
Als het een moslim was geweest dan had de main stream media het over een verwarde man gehad.
#meten met 2 maten.

Gast
M
februari 21, 2020 13:06

@Willie 11:13

Kijk maar lekker weg vriend.

Rechts extremisme is een enorm groot en gevaarlijk probleem geworden. Het is bepaald niet de eerste aanslag van dat rechtse tuig en er zullen er meer volgen.

Deze rechtse terroristen voelen zich gesteund en gelegitimeerd door figuren als Baudet, doordat die openlijk dezelfde gore theorieën ondersteunt als dat rechtse uitschot.

Vooral blijven ontkennen en wegkijken, het is wachten op de volgende aanslag. Waarna het weer wachten is op de volgende ontkenner en wegkijker.

Gast
Geer
februari 21, 2020 12:57

@ curryworst
Je moet van je eigen kracht uitgaan. Dat gelul vsn een goede of slechte lead-in.
Mensen moeten naar jouw programma komen omdat ze het willen zien, niet omdat het vorige programma ziveel publiek trekt.

Gast
Marijke
februari 21, 2020 12:46

Tja, Jinkek moet neutraal blijven aan de tafel en niet haar “Clinton-obsessie” laten horen. Ook het bashen van anderen waar zij niét achter staat, daar moet zij mee ophouden!

Gast
Britt Scholte Lover
februari 21, 2020 12:17

Het lag niet aan voetbal, want de Jinek kijker houd niet van voetbal, mensen zijn haar gewoon zat, ze is te lang al bezig en de gasten worden ook steeds slechten, dacht dat ze geleerd hadden van Late night maar nee

Gast
Miepie
februari 21, 2020 12:12

Ze duwt haar eigen mening steeds door en als je het niet met madam eens bent wordt ze vals die Clintonlover… altijd maar Baudet Wilders en Trump bashen wordt vervelend mens rot op naar Amerika met je overdreven Amerikaans accent ze ziet er niet meer uit ook de geldwolf

Gast
40% verschil bijna
februari 21, 2020 11:58

Op1: bijna 1.000.000 kijkers
Jinek: rond 600.000

40% verschil.

Gast
Televisieman
februari 21, 2020 11:57

Gek hè? Als het programma ervoor maar 300.000 kijkers trekt…

Gast
Hans
februari 21, 2020 11:53

Ze had bij npo moeten blijven toen zat al rond het miljoen!maar ja geld?

Gast
Reivi
februari 21, 2020 11:52

Het is zo weer zo kommer en kwel met al die talk shows.
Er zijn teveel van dit soort programma’s op tv.
Men weet van ellende niet meer wie uit te nodigen.
Komt er een gast in het nieuws lopen al die programma’s te trekken aan die persoon om vooral in hun programma te verschijnen..
En dan heb je nog keizer John de Mol in Hilversum rondlopen.
De meeste Bners houden hem te vriend daar zij vroeger of later misschien wel een aanbieding gaan krijgen van deze showman.
Al zijn programma’s schijnen te veranderen in goud maar niet heus en heeft hij inmiddels heel wat geflopte programma’s op zijn naam staan.
En steeds weer dezelfde shit programma’s, dance dance dance,sing ,sing,sing.
Uiteraard met grapjas Gordon in de jury.
En over giechelbekje Linda de Mol en haar broer nog maar te zwijgen.
Nou ja mocht Jinek er uit gaan vliegen zal zij nog jaren een dik salaris er aan overhouden.

Gast
Bram Moszkowicz
februari 21, 2020 11:33

Het geld is binnen.

De kijker is slechts bijzaak.

Gast
Kijker
februari 21, 2020 11:29

Ach het was nog niet zo erg als bij Jinek, met de James Bond aflevering! Kom op regisseurs: om zo met het Metropole Orkest omgaan is werkelijk een schande! De ene dissolve na de andere in beeld; verkeerde momenten gekozen etc. Waar het is gevoel om een goede talkshow te schakelen. Dat kan in alle opzichten beter!

Gast
anonymous
februari 21, 2020 11:28

Bij NPO had ze redelijke programma’s voor zich, bij RTL4 niet.

Gast
Moolie
februari 21, 2020 11:26

Altijd maar rtl afzeiken, wat triest. Als Jinek avond na avond hoger eindigt dan op1 wordt er niets over geschreven. Zielige gefrustreerde figuren bij mediacourant.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 11:17

Rusland is een gevaar voor VS, Willie.

Gast
Rechtsrealist
februari 21, 2020 11:15

Willie. Ja hij hing het extreem rechts gedachtegoed aan ja.

Gast
Willie
februari 21, 2020 11:15

Rechtsrealist
vr 21 feb 2020 om 11:11

Nou dat jij ook een bommetje op je hoofd krijg..En verder is er heel veel mis mee.
Vertel eerst maar wat er niet mis mee is.

Gast
Willie
februari 21, 2020 11:13

Zou het werkelijk een aanslag van extreem rechts geweest zijn en daarna vermoord je de eigen moeder. Het lijkt mij meer een totaal geestelijke gestoorde. Merkel buit dit uit nog geen uur later na de aanslag is de conclusie al getrokken.

Gast
Max
februari 21, 2020 11:13

#Tessa je bent gestoord! Altijd en overal die racistenkaart trekken, daar wordt NL inmiddels erg moe van!!!!!

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen