Daar is ‘ie: Angela’s lovende column over Eva Jinek

Het heeft een paar dagen geduurd, maar daar is hij hoor: de lovende column van Angela de Jong over haar tv-idool Eva Jinek. De tv-recensente van het AD zat vrijdagavond weer voor een riante talkshowvergoeding in Jineks talkshow en dat betaalt zich uit: de columniste, ook wel bekend als de talkshowkiller, prijst haar volledig de hemel in. “Begint 2020 meteen al met een dilemma. Ga ik het nu wel of niet over de uitzending van Jinek hebben?“, zo begint La Jong haar nieuwe stukje.

Eigenlijk schrijft De Jong naar eigen zeggen niet over uitzendingen waarin ze zelf aanwezig is. “Vandaag maak ik een uitzondering. Omdat ik het niet meer dan eerlijk vind naar de duo’s van Op1 toe, die ik deze week (natúúrlijk) ook langs de meetlat leg.

De Jong vond de eerste RTL-Jinek helemaal geweldig. “De gastvrouw was vrijdagavond zoals het publiek haar al jaren kent: energiek en ad rem. Wat tamelijk cruciaal is voor haar succes. Die energie miste Beau bijvoorbeeld, zeker de laatste maanden toen hij op zijn tandvlees liep.

Van dichtbij zag De Jong haar idool aan het werk. “Eva jut haar eigen publiek op, laat toeschouwers vlak voor de uitzending nog op haar stoel zitten maar is zodra de leader loopt een en al focus.”

Heeft ze nog kritiekpunten? Ja, het decor is niet haar smaak en ze vindt de tafel van Jinek te klein. Vooral voor haar ‘te dikke reet’.

Journalist Kustaw Bessems vindt dat De Jong hoognodig eens ter verantwoording moet worden geroepen over haar twijfelachtige dubbelrol. “Welke talkshow nodigt haar uit om het hier eens over te hebben?

Journalist Jan Eikelboom is vooral verbaasd dat De Jong gisterenavond niet in Op1 zat. “Geen Angela de Jong?

Journaliste Lamyae Aharouay neemt de column van De Jong niet serieus. “Angela de Jong is erg enthousiast over de aflevering van Jinek met als gast Angela de Jong.

De AD-column van Angela kunt u lezen op AD.nl of via Blendle.

Lees ook:
Topgast in eerste RTL-Jinek: Angela de Jong (vrijdag)
‘Angela de Jong laat zich paaien door Eva Jinek’ (zaterdag)
Volkskrant kritisch: ‘Angela de Jong heeft driedubbelrol’ (maandag)

Foto: RTL

72 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Peter Wingender
januari 8, 2020 15:06

Wordt het niet eens tijd om de baas van Angela bij het AD ter verantwoording te roepen ? Hoe kan Angela op deze manier haar werk als tv recensent doen? Je ziet dat haar geloofwaardigheid inmiddels al een issue is geworden. En ze is zelf niet meer te remmen.

Gast
Suresh Bhagwandin uit Deventer
januari 8, 2020 11:22

Ik moet eerlijk zeggen, dat ik die kop van die dikke angela niet meer kan aanzien, want ik persoonlijk vindt haar vals, achterbaks, maar vooral een goedkope ordinaire TOKKIE vrouw. Ik zou het fijn en prettig vinden als ze met de Amerikaanse president TRUMP een echte apk keuring krijg, want die TRUMP stop een GROTE vuurwerkbom totdat ze ontploft, wat een valse vrouw en die valse ogen van haar bah ik kijk niet meer naar Jinek, maar kijk lekker naar NPO 1,2 en 3.

Gast
Peter Wingender
januari 8, 2020 10:35

Wij van wc eend adviseren vooral: wc eend

Gast
Martin
januari 8, 2020 00:56

@Fluim
De berichten waar je op doelt zijn idd afkomstig van 1 persoon met als hoofdnaam WEST*., een werkloze 65-plusser.
Overigens zijn betreffende berichten niet echt komisch, maar komen ze wel als zodanig over omdat de auteur, waarschijnlijk door pure domheid, zich uit in slecht tot zeer slecht Nederlands.

Gast
Elisa
januari 8, 2020 00:33

Hebben wij kijkers recensies van onbetrouwbare recenten nodig graag ik me af. Kunnen we zelf niet oordelen wat we goed vinden? Heb eerste Jinek aflevering gezien viel mij persoonlijk erg tegen. Niets vernieuwends. Vrijwel hetzelfde decor, dezelfde gasten als voorheen zelfs dezelfde outfit en kapsel van Jinek. Alles hetzelfde als bij NPO wat is er dan veranderd vraag ik me af. Zo worden we i de maling genomen en zoet gehouden. Hoe dom zijn de meeste kijkers dan?

Gast
Fluim
januari 8, 2020 00:30

Stuk of 15 reacties hierboven lijken mij van 1 en dezelfde persoon. Deze no-lifer schrijft in telkens net wat andere bewoordingen hoe onbetrouwbaar Angela is geworden. Het zijn komische berichten. Maar het kan ook een Angela-wannebee zijn met obsessieve trekken.

Gast
Xylon
januari 7, 2020 22:11

Eva krijgt haast tranende ogen ervan. Zo te zien kunnen al die lovende woorden van Angela de Jong Eva’s faalangst maar moeilijk wegnemen !.. Eva weet namelijk als geen ander dat ze flink overschat wordt !.. Met haar eigen programma bij RTL Late Night zal dan uiteindelijk gaan blijken dat zij slechts een journalistieke lichtgewicht is !..

Gast
Leo knots
januari 7, 2020 20:25

En toch gister NPO de winnaar. Benieuwd wie er vandaag beter gaat scoren

Gast
FlyingLotus
januari 7, 2020 20:19

Dikke troela met een BMI van 26+.

Dikke mensen zijn afstotelijk, en die jinek trouwens ook.

Gast
Angela is einde van een betrouwbare eerlijke journalist maar beginde geldgraaier
januari 7, 2020 19:59

Onbetrouwbare moraalloze journalist is het nieuwe imago van Angela.

Gast
Hannie
januari 7, 2020 18:09

Wat n heerlijke uitzending op1
Helemaal uitgekeken, kan ik van Jinek niet zeggen

Gast
StefanV
januari 7, 2020 16:46

Ik snap niet waarom zo veel mensen met een obsessie hebben met Angela de Jong. Ze is gewoon de bekendste tv-recensent van Nederland; niks meer of minder. Ze heeft het volste recht om positief te zijn over Jinek of welk ander programma dan ook. Idem voor programma’s waar ze negatief over is.

En je kunt het haar ook niet verwijten dat ze ja zegt op uitnodigingen om aan tv-programma’s deel te nemen. Het vergroot haar naamsbekendheid en daarmee de relevantie van haar column én die van het Algemeen Dagblad.

Gast
Jan van Willigen
januari 7, 2020 15:35

Mw de Jong is net zo’n “golddigger” als mw Jinek. Dus niet objectief want er is geld in het spel….

Gast
Ferdi
januari 7, 2020 13:46

Angela is te veel onderdeel van het medium waar ze kritieken op heeft heeft. Ze is daarmee niet geloofwaardig meer. Zo simpel is het.

Gast
Cor
januari 7, 2020 12:48

Zou goed zijn als Angela de Jong even op vakantie zou gaan of zo. Ben een beetje Angela moe. En ik vind haar totaal niet meer geloofwaardig en erg irritant.

Gast
Carbon
januari 7, 2020 12:48

Je zal maar een andere Angela de Jong zijn dan ga je onderhand een hekel krijgen aan je eigen naam.

Gast
Peter Plasmaar
januari 7, 2020 12:44

Die Angela de Jong heeft het zo vreselijk met zichzelf getroffen. Pleur toch op trut Nederland is je hooghartig snuiverige gewauwel meer dan beu.

Gast
Ron
januari 7, 2020 12:41

De geloofwaardigheid van Angela brokkelt af. Jammer, maar zat er aan te komen aangezien ze erg in zichzelf is gaan geloven na al die lovende kritieken die haar ten deel vielen al die tijd, ook van mij hoor, maar het daar komt eens een eind aan…

Gast
Curryworst
januari 7, 2020 12:38

Weg met dat mormel Angela de Jong dat mens is niet relevant

Gast
Trumpo
januari 7, 2020 12:20

Late night shows zijn over koek is op.

Gast
Kees
januari 7, 2020 12:19

Eva Jinek zit puur voor de centjes bij Rtl. En nu maar doen aan zelfverheerlijking.. Ik wil de beste zijn, nee ik ben de beste. Nou sorry, hopelijk haakt heel Nederland af zodat mevrouwtje weer veilig met haar beentjes op de grond land.

Gast
sukkel
januari 7, 2020 12:09

Ik vond Angela zo goed omdat ze niet slijmde maar ben erop teruggekomen wat een kontlikker is het aan het worden zelfde als al die kontekruipers die Jinek de hemel in prijzen…ze doen alsof dat mens God is ze is gewoon een host niets meer niets minder een Pauw zal het nooit worden ….ze drukt haar eigen visie erdoor de Clintonfan daar hoor je Angela niet over…Angela je valt mij vies tegen

Gast
Recht is iets kroms dat verbogen is
januari 7, 2020 12:08

100% Gegarandeerde AD Pulp
Tue 07 Jan 2020 om 12:01

Deze AD Pulp van haar baas mag er ook zijn. Link kan ik niet plaatsen van het AD

Twitterbericht Jan Dijkgraaf:
Toch niet. Hier een nieuwe link naar het walgelijke stuk van Hans Nijenhuis, die pist over het graf van terrorismeslachtoffers

Voor de journalistiek zijn trollen een grotere bedreiging dan terreur
COMMENTAARVandaag is het vijf jaar geleden dat terroristen dood en verderf zaaiden bij Charlie Hebdo, een satirische tijdschrift dat van alles op de hak nam, ook de islam.

Gast
100% Gegarandeerde AD Pulp
januari 7, 2020 12:01

Geloofwaardigheid Angela voorbij wat betreft TV recensies

Gast
Viola
januari 7, 2020 11:57

Ik heb een online abonnement op het AD voor de columns van Angela maar ik overweeg nu dat te gaan opzeggen.
Haar stukjes “waren” goed, haar tv optredens vind ik erg slecht.

Gast
WaveX
januari 7, 2020 11:54

Over Eva valt inderdaad niets verkeerds te schrijven. Naar horen zeggen brengt ze s’avonds oud brood en dito koffie naar een ex vriend die failliet is verklaart. Deze woont op een hoek in de Prinsengracht, grachtengordel. In een defecte auston Martin auto zonder velgen en half omspannen met zeildoek omdat de achterbank en kofferbak nu dienst doen als slaapkamer resp. Toilet.
Privacy midden op straat. Dat lieve gebaar kan alleen van Eva afkomen.

Gast
Micky77
januari 7, 2020 11:51

@Reageerder Ik wel, maar dat doet er verder toch ook niet toe? Het was een weinig kritische column over Jinek. En dat mag ook, maar als je er zelf gaat zitten bij de openingsavond is het wel een beetje een “wij van WC-eend” column. Je kan slechts schrijven dat er beroerde gasten zaten die niks te vertellen hadden of dat er geen chemie was, terwijl je er zelf onderdeel van bent. Nee, ze had er of niet moeten zitten en wel een column schrijven of er wel zitten maar de column over de volgende Jinek uitzending moeten schrijven.

Gast
Dokter Anders
januari 7, 2020 11:49

Angela komt al 4 jaar in de eerste show van het jaar bij Jinek..

Gast
iemand
januari 7, 2020 11:48

Simsalapim er staat op de site van de Telegraaf -700.000 voor Jinek.

Gast
Wessel
januari 7, 2020 11:45

@Huh
Tue 07 Jan 2020 om 10:40

Het was een vraag. Helder antwoord.

Gast
Reageerder
januari 7, 2020 11:42

Geef eens toe, hoeveel van jullie hebben het stuk van Angela gelezen, ik wed niet veel.

Gast
Peanut
januari 7, 2020 11:38

Journalisten en columnisten die iets vinden van een andere columnist. Die een stuk populairder is. Dat riekt naar jaloezie. Angela steekt boven het gras uit, dus haar hoofd moet eraf. Eigenlijk roepen ze haar tot de orde. Over hoeveel rollen ze zou hebben kun je het oneens zijn. Maar ze doet alles in het openbaar, dus hoe erg is het allemaal eigenlijk? En mediacourant doet vrolijk mee. Want is geen blog meer over medianieuws, maar over personen. En die moeten in het gareel lopen, anders laat mediacourant ze wel een poepie ruiken. De stukjes hier lijken steeds meer geschreven om mensen te schaden. En om de twee of drie personen die hier onder verschillende namen de boel onder schijten te plezieren.

Gast
Zomaar
januari 7, 2020 11:33

Eigenlijk kan ze weinig negatiefs schrijven over Op1,
Waar iedereen het heeft over die kleine tafel van Jinek, heeft Angela het over de wel hele grote tafel van Op1.
En dat ze beiden hun stempel wilden drukken, terwijl ik vond dat ze elkaar goed afwisselden met de vragen die ze stelden.
Spijkers op laag water zoeken is het column van Angela vandaag.

Gast
Evert
januari 7, 2020 11:21

Ik begrijp niet dat elke omroep zo misbaksel van een mediapoes nog uitnodigen ,ze schrijft je toch in een hokje terug met een forse vergoeding iedeeen zou haar de studio”s moeten wijgeren

Gast
anymousin
januari 7, 2020 11:18

We weten onderhand wat de voorkeuren van Mw. de Jong zijn. Dus echt objectief vind ik haar columns niet meer.
Zeker niet als het over Eva Jinek gaat. Eva kan geen kwaad doen bij Mw. de Jong.

Gast
Reval
januari 7, 2020 11:17

Hiermee blijkt inderdaad dus toch dat Angela inderdaad door haar partijdigheid geen betrouwbare tv recensente/columniste kan zijn. Haar stukjes in het Ad over tv kunnen dan ook niet meer objectief en/of serieus genomen worden. Ze had al die tijd al de schijn tegen maar het is nu overduidelijk geworden.

Gast
Trumpo
januari 7, 2020 11:17

Als je twee keer links hebt kun je kiezen.

Gast
HansR
januari 7, 2020 11:15

Angela is nogal pro commerciële tv aan het worden. Eerst Genee de hemel in prijzen, nu Eva overdreven als super vrouw de hoogte in schrijven. Zelf weigert ze diverse aanbiedingen van de Commerciëlen. Is ze bang om zelf af te gaan bij iets wat ze dagelijks moet recenseren of wordt ze op een andere wijze beloond voor haar vriendendiensten?

Gast
Recht is iets kroms dat verbogen is
januari 7, 2020 11:14

Haar hoofdredacteur ging ook al in de fout vandaag.

“Het is goed dat we vandaag herdenken & eren, maar voor een goede informatievoorziening vormen trollen & twijfelzaaiers een grotere bedreiging dan terroristen.”

Commentaar
@HansNijenhuis
: Vijf jaar na Charlie Hebdo

Inmiddels verwijderd. Gaat goed met het oliebol/haringtest AD krantje.

Gast
ROLF VAN HAEFTEN (RTL)
januari 7, 2020 11:08

Angie heeft ooit een zeer venijnige column over een RTL4-programma, waar ik aan meewerkte, geschreven. Mij noemde ze gelukkig ‘guitig’….

Gast
Bertus V.
januari 7, 2020 11:08

Dit kan echt niet meer. Die Angela is zo dom, ze begrijpt niet dat ze wordt gebruikt.

Gast
man pan
januari 7, 2020 11:00

Angela de Jong is net als met die haring test, die keurder was ook erg partijdig en had veel te innige banden met een aantal van die viswinkels.

Gast
mark2
januari 7, 2020 10:56

@SimsalaPim de telegraaf spreekt over 700.000 kijkers minder…. goed lezen dus (al is het waanzin om de uitzending van vrijdag na The voice zonder talkshow te vergelijken met de maandag…

Gast
mark2
januari 7, 2020 10:52

@ Sjaak
Tue 07 Jan 2020 om 10:07
Je moet de eerste aflevering van Jinek vergelijken met de eerste aflevering van OP1. En dan wint Jinek glansrijk.

Dat is natuurlijk grote flauwekul. De talkshow van Jinek is 1 op 1 overgegaan naar RTL. het is dus niet de eerste aflevering maar de 100zoveelste! onvergelijkbaar met een volledig nieuwe talkshow.

Gast
Grace321
januari 7, 2020 10:50

Slijmbal

Gast
J.P.
januari 7, 2020 10:48

Ze hebben één ding gemeen: het zijn allebei hoogst onaantrekkelijke vrouwen.

Gast
ome H
januari 7, 2020 10:45

@simsalapim
Goed lezen is een kunst ….

Gast
Tante Duiven Tilly
januari 7, 2020 10:45

Ze schrijft goed en vaak raak – verbaal is ze niet zo sterk – en om op tv te verschijnen is niet handig – haar hoofdredacteur zal er blij mee zijn maar de qua objectiviteit is dat niet zo ok.

Gast
Huh
januari 7, 2020 10:40

@Wessel Ja hoor ik heb de app topics met het AD en lees ze altijd. Ze staat zelfs bij mijn onderwerpen. Hoezo deze vraag? Of aanname?

Gast
bart
januari 7, 2020 10:39

ja als ze te gast is zal ze niks negatiefs schrijven……

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen