Jean-Pierre Geelen haalt uit naar Erland en Wendy

Erland Galjaard belazert de boel en zijn vrouw Wendy van Dijk is niet oprecht. Dat zegt tv-criticus Jean-Pierre Geelen in de Volkskrant van vandaag. Geelen verweet Galjaard dit jaar ‘huiliehuilie’ toen hij klaagde dat elke show van RTL wordt gewantrouwd. Daar staat hij nog steeds achter: “Ja, ik vind echt dat hij de boel belazert. Hij is geen charitatieve instelling, hij is een tv-boer. Geef gewoon toe dat je daar zit om centen te verdienen. En als jij die centen niet verdient, word je er door Luxemburg uitgeflikkerd.”

Galjaard vindt het vreselijk als iemand beweert dat RTL geld verdient met de ellende van een ander. Hij beweert alleen maar mensen te helpen, maar dat gelooft Geelen niet. “Ik vind dat een vieze manier van imagebuilding.”

Het is een combinatie van marketing en zelfbedrog, denkt Geelen. “Onder invloed van zijn roze wolkje Wendy zal hij er inmiddels ook wel echt in geloven. Aan hem zie je hoe slecht ze tegen kritiek kunnen. Nergens zijn de tenen zo lang als in Hilversum.

Zijn vrouw Wendy van Dijk noemt Geelen één van de ‘knuffelkoninginnen van de commerciële tv’, net als Natasja Froger en Angela Groothuizen. “Ik wantrouw ze allemaal. Maar ik geloof wel dat vrouwen als Angela Groothuizen en Natasja Froger voor een groot deel ook echt zo zijn.”

Wendy geloof ik niet. Die stond vijftien jaar geleden voor SBS nog op het marktplein op te roepen spaghetti uit de broek van de ander te eten in ruil voor 100 gulden.”

Erland en Wendy worden wel de koning en koningin van Hilversum genoemd. Het uiten van kritiek op hen is voor veel mediamensen onverstandig, omdat Galjaard als RTL-baas een flinke vinger in de pap heeft in medialand.

Gerelateerd:
‘Erland Galjaard doet huilie huilie’ (mei 2014)
Erland Galjaard walgt van Jean-Pierre Geelen (februari 2015)
Jean-Pierre Geelen reageert gelaten op Erland Galjaard (februari 2015)
’Wat is Erland Galjaard blij met zichzelf’ (februari 2015)
Jean-Pierre Geelen verbaast zich over Erland Galjaard (deze week)

Lees ook de artikelen over de cocaïnerel rond Wendy van Dijk.

Lees het hele interview met Geelen vandaag in de Volkskrant (via Blendle).

36 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
JAN
november 1, 2015 12:50

@Sven L.

Dus als ik zeg dat ik het voor de volle 100% eens ben, is mijn mening onzinnig? Nee, dat is een zinnige opmerking!

Gast
Sven L.
november 1, 2015 12:45

Er is werkelijk maar 1 zinnige opmerking gemaakt hierboven.. treurigheid ten top.

Wat is er mis met geld verdienen op tv? Daar is die omroep toch voor? Dat je zo nu en dan je vraagtekens kunt zetten bij RTL-producties is een andere discussie. Ik vindt het te kort door de bocht om dan te roepen dat de presentator nep is. En het argument dat Wendy 15 jaar geleden hele andere dingen deed op tv; tja toen werkte ze aan haar carrière en zal ze ook niet al te trots op zijn. Alsof de DJ Cat Show van Linda de Mol zo geweldig was, en die ontvangt een Oeuvre prijs na zoveel jaar. Het is maar hoe je de zaken bekijkt ;-)

Mathias Scholten deed ook Over de Rooie, heeft nu toch ook een compleet andere baan?

Gast
Sjaak
november 1, 2015 09:25

Als je voor een krantje werkt wat de stukken overschrijft uit andere kranten mag je best anderen beschuldigen van belazeren.

Gast
Anja
oktober 31, 2015 00:13

Ik vind Erland en Wendy erg lieve mensen .

Gast
Anouk
oktober 30, 2015 19:10

Groot gelijk! Die Galjaard en v. Dijk prediken normen en waarden, maar voorbeeld geven ho maar.
Sterker nog; ze geven keer op keer aan totaal de weg kwijt te zijn door meest ranzige/bespottelijkste programma’s uit te zenden.

Gast
Badr
oktober 30, 2015 17:39

Jo, is Ro al thuis? ben wel benieuwd naar hem reactie op de onrecht

Gast
Televisiefreaks
oktober 30, 2015 16:54

@ tv freaks 14.50 en 14.56: Jij bent pas een held door onder mijn naam te reageren. Vast iemand die bij RTL werkt?

Gast
Erland
oktober 30, 2015 15:50

Hier een berichtje van Erland voor alle fans. Het gaat hartstikke goed met
Wendy. Ze is van de coke af en op aanraden van Linda overgestapt op
de crystal meth.

Gast
edje
oktober 30, 2015 15:32

BN ers doen het natuurlijk nooit goed. Als ze aardig zijn lijken ze nep. Als ze onaardig zijn lijken ze arrogant.
Als ze rijk zijn: graaiers. Als ze arm zijn: mislukt.
Als ze mooi zijn: verbouwd. Als ze lelijk zijn: horen ze niet op tv.
Als ze dun zijn: anorexia. Als ze dik zijn: eet verslaafd.
Net echte mensen dus. En hé, ook daar wordt online over gezeurd en gemopperd.
Nederlanders: get a life.

Gast
Pipo Koeien
oktober 30, 2015 15:07

Is “TV criticus” zijn een vak, hahahaha?

Gut oh gut, wat een treurnis hierboven.
Mensen met “een mening” over mensen die ze helemaal niet kennen!
Wat een zielig stelletje gefrustreerde hypocriete idioten wonen er toch in dit klootjes land!

Gast
Televisiefreaks
oktober 30, 2015 14:56

Gelukkig durf ik alleen onder de namen van andere personen louter onzin op deze site te plaatsen, wat een held ben ik toch.

Gast
Televisiefreaks
oktober 30, 2015 14:50

Gelukkig durf ik ook te zeggen waar het op staat en laat ik mij ook niet weerhouden door Erland en Wendy, wat een held ben ik toch.

Gast
Televisiefreaks
oktober 30, 2015 14:28

Hier heeft Geelen een goed punt. Gelukkig durft hij wel te zeggen waar het op staat en laat hij zich niet weerhouden door Erland en Wendy. RTL Nederland begint steeds meer te rammelen door de uitspraken van Erland en het recente gedoe over Wendy. Het kan niet lang meer duren of deze twee vallen door de mand in omroepland. 2016 belooft een mooi jaar te worden!

Gast
Anoniem
oktober 30, 2015 14:16

CO tv is er om geld mee te verdienen ,de kijkcijfers zijn daardoor het belangrijkst ,de persoon word daarvoor gebruikt ,ze proberen denk ik wel om daar integer mee om te gaan maar lukt niet altijd.

Gast
AnoNi-Mo
oktober 30, 2015 13:57

Anonymous om 12:35

JUIST, met je eens.

Wat is die recensent Jean-Pierre Geelen toch een………. Oeps

Gast
Gerdien
oktober 30, 2015 13:35

Neem mij maar niet al te serieus, ik kraam als CO-fanboy (net zoals Dekker) louter onzin uit als het over de NPO gaat.

Gast
Gerdien
oktober 30, 2015 13:06

Neem mij maar niet al te serieus, ik kraam als PO-fanboy (net zoals Geelen) louter onzin uit als het over RTL gaat.

Gast
Gerdien
oktober 30, 2015 13:02

@Anonymous 12:05 : dan was het een van de woonprogramma’s die wel op RTL worden uitgezonden zoals Eigen huis & tuin, Woontips, Woonmagazine: het lijkt allemaal zo op elkaar dat ik het niet uit elkaar kan houden. Doet niets af aan de hypocrisie van RTL die het ene moment kijkers aanspoort om vooral maar te kopen, kopen, kopen en als ze daardoor in de schulden raken met harde hand voor het oog van de camera op het rechte spoor brengen zonder dat ooit de vraag wordt gesteld waarom mensen zich diep in de schulden steken voor een nieuw bankstel of zogenaamde droombadkamer.

Gast
Coeus
oktober 30, 2015 12:54

Klopt helemaal, alleen is Luxemburg al een aardig tijdje geleden vervangen door Duitsland. Erland zit de kas te spekken van de Duitse familie Mohn.

Gast
Anoniem
oktober 30, 2015 12:49

Helemaal eens met Geelen!

Gast
Jo
oktober 30, 2015 12:47

Gaap Anja , maar hij heeft wel gelijk ! GAAAAAAAAAP .

Gast
Anja
oktober 30, 2015 12:40

Gaap ” wat een sneu figuur die Geelen nogmaals GAAAAAAAAAP .

Gast
jan
oktober 30, 2015 12:36

Zielig menneke.

Gast
Anoniem
oktober 30, 2015 12:35

Waarom geeft MC zure en zielige mensen als Jean-Pierre Geelen zoveel aandacht?

Gast
Floris &Roderick
oktober 30, 2015 12:26

Ik zit nog steeds te trillen van woedM. Net Ro een appie gestuurd en hij komt snel naar huis om hier over te kletsen. moet het even van me af schrijven hoor. Sterkte Wendy en Erland, wij staan achter jullie. gr F&R

Gast
Jean-Pierre Geelen
oktober 30, 2015 12:11

Waarom lijdt mijn aanhoudende kritiek op RTL en Galjaard en Wendy niet tot veel lagere kijkcijfers ??? Leest niemand MC of de Volkskrant of word ik niet serieus genomen ???

Gast
Anoniem
oktober 30, 2015 12:05

@Gerdien, Gelukkig is VT-wonen een SBS6 programma…

Gast
Floris &Roderick
oktober 30, 2015 12:01

Nou zit ik even zonder Ro, hij heeft dienst vandaag-vluchtjes Londen/ Schiphol, maar ik zit helemaal te trillen over zoveel onrecht wat RTL wordt aangedaan. Als Ro vanavond weer thuis is gaan wij samen even een reactie geven op zoveel onrecht.

Gast
Sebas
oktober 30, 2015 11:58

Geelen verweet Galjaard dit jaar ‘huiliehuilie’.

Wat is dit voor zin, hij verweet hem ‘huiliehuilie’?

Gast
Gerdien
oktober 30, 2015 11:54

Juist. De hypocrisie van RTL werd deze week niet beter verbeeld dan toen een promo voor VT-wonen werd uitgezonden direct na Dubbeltje op zijn kant. In Dubbeltje een stel dat o.m. diep in de schulden zat omdat ze precies doen wat VT-wonen en soortgelijke RTL- programma’s propageren nl. om de haverklap huis en interieur van een nieuwe look voorzien. Want je wordt pas echt gelukkig van een droomhuis, droomkeuken, droombadkamer, droomauto, etcetera, etcetera. ‘Jullie houden van mooie spulletjes’, constateerde John Williams terecht maar de vraag waar die dure hobby vandaan komt werd -uiteraard- niet gesteld.

Gast
Mike
oktober 30, 2015 11:48

Gelukkig ben ik wel sympathiek ook al zeik ik op internet over mensen die ik niet ken.

Gast
Keizer van TV
oktober 30, 2015 11:47

Erland en Wendy worden wel de koning en koningin van Hilversum genoemd. Het uiten van kritiek op hen is voor veel mediamensen onverstandig, omdat Galjaard als RTL-baas een flinke vinger in de pap heeft in medialand.

Wat een sensatie weer op het einde.

Gast
Mike
oktober 30, 2015 11:46

Erland en Wendy zijn ook de meest onsympathieke mensen van Hilversum. Echt een vreselijk koppel.

Gast
JAN
oktober 30, 2015 11:46

Ha! Spijker op zijn kop, hele verhaal. Zoals flappy zegt is het een zuurpruim en hij zeurt me vaak ook echt te veel, maar in wat hij hier zegt kan ik me voor de volle 100% vinden.

Gast
Marcel
oktober 30, 2015 11:37

Geen kwaad woord over Angela Groothuizen, die is echt en oprecht en tenminste echt links, misschien wel als bijna enige bij die RTL club.

Gast
flappy
oktober 30, 2015 11:27

Hear, hear. De zuurpruim, want dat is-ie natuurlijk wel, heeft wat mij betreft voor één keer groot gelijk.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen