Paul de Leeuw neemt Sander Dekker niet serieus

Foto: RVDANet als Frans Bauer neemt ook Paul de Leeuw staatssecretaris Sander Dekker van mediazaken niet meer serieus sinds zijn recente optreden in De Wereld Draait Door. Dat vertelt de VARA-ster vandaag in de Volkskrant. De Leeuw vond Dekkers optreden meer dan tenenkrommend. “Ik kan hem na zijn optreden in De Wereld Draait Door niet meer serieus nemen. Hij wist helemaal niets van de televisiewereld. Je hoeft niet alles te volgen, maar je kunt je toch laten voorlichten?

Tijdens de uitzending zat De Leeuw met zijn oren te klapperen. “Hij zei: ‘Ik kijk liever naar Katja Schuurman dan naar Paul de Leeuw.’ Dat snap ik als je hetero bent. Als homo trouwens ook. Maar het slaat natuurlijk nergens op.”

Ik vond de dingen die hij naar voren bracht zo armoedig. Ach. Wel leuk voor hem dat hij zo geniet van gitaardocumentaires in het weekend.”

Dekker was eind september te gast in De Wereld Draait Door en voegde daarmee een programma toe aan zijn lijstje van gênante tv-optredens. Hij viel compleet door de mand: de staatssecretaris gaat over het mediabudget, maar bleek geen enkele kennis van tv te hebben.

Dat was ook een ergernis van Frans Bauer, liet hij gisteren weten in Metro: “Ik zal je eerlijk zeggen dat ik gechoqueerd was en echt even verbouwereerd naar de televisie heb zitten kijken toen de staatssecretaris die gaat over mediazaken laatst te gast was bij DWDD en aangaf nooit televisie te kijken.

Lees ook:
Sander Dekker maakt zichzelf belachelijk in DWDD (september)
Frans Bauer vindt Sander Dekker niet capabel (gisteren)

Lees het hele interview met Paul de Leeuw in de Volkskrant (via Blendle).

18 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anoniem
november 2, 2015 06:07

Dekkers moet niet bemoeien met NPO.

Gast
Een zekere Albert
oktober 31, 2015 19:12

Kan ie ook wel bij zijn eigen borsten doen! Maar niet doorbijten he, leeuwtje! hehehahahheah of niet winston? hehehaha

Gast
rakker
oktober 31, 2015 12:31

He de Leeuw, ga jij maar aan de borsten van een vrouw moedermelk slurpen zoals in een van jouw programma’s. Viezerik.,
Niet te geloven dat zo’n gesjeesde “artiest” nog telkens op TV kan komen.

Gast
Rimmert H. Colijn van Aarsbergen
oktober 31, 2015 01:09

De deur staat altijd open voor goed volk.

Rimke, Holendrecht is mij minder bekend, eerlijk gezegd – al heb ik er weleens iets over op tv gezien. Misschien in het programma van Peter R. de Vries maar dat weet ik niet zeker.

Maar het klinkt wel gezellig, Holendrecht! Wat heeft je naar het Biltse gebracht?

Gast
Badr veel vrije dagen in de nor
oktober 30, 2015 22:56

Maak niet uit. Het gegeven dat een “Rogier” zich afzet tegen VVD-beleid is amusement genoeg.

Is dat nou dat dualisme binnen de VVD?

Gast
Anoniem
oktober 30, 2015 22:32

Jij hebt liever rotzooi als What the Frans.

Gast
Rogier, Amsterdam
oktober 30, 2015 22:03

De VVD en Sander Dekker doen er van alles aan om de publieke omroep een kopje kleiner te maken. Ze gaan volkomen liefdeloos met het bestel met zo’n mooie historie om. Door amusement bij de publieke omroep weg te halen, zullen de omroepen nog minder scoren en wordt er vervolgens gezegd dat er wel weer een zender af kan. En zo wordt de macht steeds meer naar de commerciële zenders verschoven. Daar krijg je vervolgens goedkoop en oubollig schuifdeurenamusement voorgeschoteld zoals Playback Je Gek of Alles Mag op Vrijdag. Of cliché-amusement, zoals die zaaddodende talentshows. Allemaal gericht op een jonge doelgroep tot 49 jaar. Mensen ouder dan 50 mogen kennelijk niet meer vermaakt worden, terwijl dit zo langzamerhand de grootste groep is in Nederland en die juist vaak kijkt. Zo onterecht dit beleid.

Gast
flappy
oktober 30, 2015 16:28

@echtwaar: ik neem hem.

Serieus.

Gast
echtwaar
oktober 30, 2015 15:59

Is er nog iemand te vinden die Sandertje serieus neemt dan?

Gast
Anoniem
oktober 30, 2015 15:43

Vind dat Sander Dekker het goed doet… wat mij betreft mogen ze nog meer bezuinigen op de NPO. Er word nog veels te veel geld uitgegeven aan sport wat ook makkelijk door commerciele partijen betaald kan worden.

Gast
Anonymous
oktober 30, 2015 15:32

De Leeuw was bij DWDD, ik vraag me af op welke plek hij 14 kg is afgevallen. In ieder geval niet in zijn gezicht.

Gast
Televisiefreaks
oktober 30, 2015 14:29

Paul de Leeuw schreeuwt er weer heerlijk op los nu hij weer gebeiteld zit bij de VARA.

Gast
Prins Albert
oktober 30, 2015 14:28

Over de vrijemarktwerking: gaat lekker zo met het Fyra-debakel, private banken die de overheid moet redden en ziekenhuizen die op rendement ipv goede zorg sturen. Hoewel, een overheid die geen morele ruggengraat heeft zou dit allemaal ook niet beter gedaan hebben.

Gast
Floris &Roderick
oktober 30, 2015 14:01

Nou gaan we toch niet elkaar in de haren vliegen? Ik kan het niet meer doen bij Ro, heeft zich helemaal laten epileren, maar goed waar waren we. Oh ja bij Paul, we vinden hem zo leuk, zou echt naar RTL moet komen. Soms best wel grof is hij. Maar wel een gezellig Michelin mannetje toch?

Gast
Pake
oktober 30, 2015 14:00

Bauer en de Leeuw hebben natuurlijk volkomen gelijk. Die Dekker is een schande voor de huidige regering (zoals 5 inmiddels opgestapte/weggestuurde andere leden van dit rampzalige kabinet). En nee, ik ben geen PVV-er.

Gast
Joost
oktober 30, 2015 13:39

Ik vroeg me al af wie die voorspelbare reactie als eerste zou plaatsen. We hebben antwoord: Marcel is de loser van de dag.

Gast
Marcel
oktober 30, 2015 13:03

Moeten wij Paul de Leeuw wel serieus nemen dan ?

Gast
Coeus
oktober 30, 2015 12:51

Dekker voert botweg het aloude VVD mantra uit van ‘minder overheid, meer vrije markt’, want daar is de elitaire achterban (financieel) het meest bij gebaat. Inhoud doet dan op geen enkele manier ter zake.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen