Prijs voor slechtste programma zet 6 Inside-ster in jury

Spreekbuis zet een ervaringsdeskundige in de jury van De TV Knollen, de prijzen voor de slechtste televisie van het jaar. Het gaat om Rob Goossens, die de prijs vorig jaar won met 6 Inside. Dat heeft het mediaplatform vandaag laten weten. Rob Goossens, die de 6 Inside-crash ternauwernood heeft overleefd en daarna met succes solliciteerde bij RTL Boulevard, zegt: “Wie er ook moge winnen dit jaar, als ervaringsdeskundige bied ik graag slachtofferhulp aan – mocht dat nodig blijken.”

6 Inside is een van de grootste flops die SBS 6 ooit gekend heeft. Een deel van de failliete inboedel, Rob dus, is naar Boulevard gegaan. Hij heeft zich daar nu opgewerkt tot een soort slap aftreksel van Angela de Jong.

Rob zal niet alleen jureren. Hij neemt in de jury zitting naast Spreekbuis-baas Richard Otto, Story-baas Guido den Aantrekker en Adformatie-journalist Maarten Hafkamp.

Richard zegt: “Er zijn al zoveel tv-prijzen voor goede programma’s. Met De TV Knollen kunnen we de verliezers van de Nederlandse tv-industrie eens in het zonnetje zetten.

Guido: “De TV Knollen worden gevreesd, maar je moet ze juist als aanmoedigingsprijs zien: stop met het maken van bagger – jullie kunnen veel beter!

En Maarten: “Er werd meer tv gekeken in quarantainetijd en dat viel soms weer niet mee. Het wachten is op een eigen talkshow van Ab Osterhaus.

Op woensdag 7 oktober, een dag voor het prestigieuze Gouden Televizier-Ring Gala, worden De TV Knollen voor de tweede maal uitgereikt. De categorieën zijn: Slechtste tv-programma, Lifetime Achievement Award en TV-blunder van het Jaar (over het tv-seizoen 2019/2020).

Daarnaast adopteert de jury dit jaar de Divibokaal van de NOS. “Dit laatste is vooral ter compensatie van de jury, die enkel uit witte mannen bestaat, maar ook om meer diversiteit te brengen in de reeds bestaande awards. Meer integratie van awards is volgens de jury hard nodig.”

Vorig jaar vielen 6 Inside, RTL Late Night en Yvon Jaspers in de prijzen. Kanshebbers dit jaar zijn onder andere De Villa, Het Spijt Me, Jan houdt Hoop, De Scheetjes, Astro TV en Ladies Night.

Lees ook:
Nieuwe prijs voor slechte tv, Angela de Jong niet in jury (augustus 2019)
SBS 6-programma 6 Inside wint postuum een prijs (oktober 2019)

Foto: SBS

22 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Mark
augustus 4, 2020 12:13

^^^

Flirty Dancing kreeg bovendien uitermate goede recensies in o.a. de VARA Gids en van de TV Koning èn van Henk Van Straten in Veronica Magazine (die branden elke week aan de lopende band programma’s af, ook van Talpa – eigenlijk alleen van Talpa, behalve Flirty dancing dus).

Gast
Mark
augustus 4, 2020 12:08

Flirty Dancing staat er niet bij omdat dat een redelijke hit was doordat het na Linda kwam, anders had het er zeker bij gestaan. Die prijs is precies het tegenovergestelde van de Televizier Ring: dat is op basis van hoge kijkcijfers en hoge waarderingen. TV Knollen nominaties zijn op basis van extreem lage kijkcijfers en compleet afgebrand in de media en online.

Gast
John
augustus 4, 2020 10:45

Dominic

Wat een geluk dat jij zo slim bent om dat te kunnen zeggen.

Gast
Quincy
augustus 4, 2020 10:20

Is Rob Goossens iemand die je zou moeten kennen? Mij zegt de naam niks, op de foto zie ik een nietszeggende zure stofzuiger onderdelen verkoper. Fijne dag allemaal.

Gast
Trudy
augustus 3, 2020 23:16

Het lijkt wel een sukkel..!!

Gast
Gerard
augustus 3, 2020 20:21

Tante Myrna kan trots op haar Robje zijn.

Gast
Marga Scheide
augustus 3, 2020 19:41

Weg met Patty Brard

Gast
Dominic
augustus 3, 2020 19:07

Prijs voor slechtste boulevard voorleesmuts: Robje Goossens.

Gast
Gerda
augustus 3, 2020 19:04

Er zijn zoveel slecht programma’s op de televisie geweest, maar vooral Boulevard spant de kroon..Wat een nietszeggende figuren allemaal en het wordt alsmaar saaier

Gast
Zomaar een persoon
augustus 3, 2020 18:42

@Gerard Cocks – Vergeet ‘Jan Houdt Hoop’ niet.

Gast
ex VARA-lid
augustus 3, 2020 18:04

Ik vind Rob Gosens by far de meest overschatte driekwarter, met zijn guitige koppie. deze man moet weer meubels gaan verkopen. niemand zit op zijn informatie te wachten. als hij praat lijkt het ook steeds alsof hij zit te schijten.

Gast
Remco
augustus 3, 2020 17:30

Flirty Dancing mag winnen wat mij betreft

Gast
Ferdinand Bomhoff
augustus 3, 2020 17:16

Zielig mannetje en sneu figuur.
Rob Goossens hoort niet op tv.

Gast
Gerard Cocks
augustus 3, 2020 17:09

Flirty Dancing, elk programma met mongooltjes, de activistische drab van ‘M’, Jandino Asporaat met zijn Antillen-inzamelshowtje. Schooiende Surinamers-show met Raymann, Hit Kwis, Ladies Night, Merel Westrik en haar verkeerde keuzes, Ikink zijn nieuwe bril, Talpa de oeuvreprijs, Akwasi en die sigarensnor…

Gast
Bart
augustus 3, 2020 16:50

Met die Rob Goossens na de zomer gewoon stoppen. RTL Boulevard wordt er niet urgenter en geloofwaardiger op met hem aan de desk!

TV knol van het jaar gaat at mij betreft naar De Hitkwis!

Gast
Jensen de dikke Pad
augustus 3, 2020 16:49

De aarde is plat, mensen! Dit wordt ontkent door MeToo-wijven, maar het is allemaal een complot. En Trump wordt weer president, al is de MSM bezig met een aanslag op hem.

Gast
Lies
augustus 3, 2020 16:45

Robbie is een geboren superster en daar gaan we gelukkig nog heel veel van horen.

Gast
Dries Roel Vink
augustus 3, 2020 16:34

Rob Goossens een ster? Een bruine ster? Meer is die gast echt niet waard!

Gast
Tsja
augustus 3, 2020 16:26

Wat is dat toch bij boulevard met al die radiohoofden? Ikink, Goossens en Jekel zijn allemaal uitermate onplezierig om naar te moeten kijken. Vooral in zo’n oppervlakkig programma zou je verwachten dat er voor iets meer glamoureuze hosts gekozen mag worden.

Niet zo gek dat er bijna niemand meer kijkt.

Gast
Curryworst
augustus 3, 2020 16:23

Vergeet Flirty Dancing niet als kanshebber.

Gast
Dominic
augustus 3, 2020 16:23

Het spijt me was wel DE flop.

Oma Tensen is oubollig en dom

Gast
ZeerNetteEnIntelligenteDame
augustus 3, 2020 16:22

Rob Goossens is een afgrijselijk mannetje. De manier waarop hij praat en waarop hij anderen behandelt. Wel logisch dat hij bij RTL Boulevard aan de slag kon, daar kicken ze erop om iedere halvegare of geestelijk gehandicapte een platform te geven.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen