Nieuwe prijs voor slechte tv, Angela de Jong niet in jury

Nederland krijgt na vele jaren weer een prijs voor slechte televisie: de TV Knollen. De eerste uitreiking van deze prijs vindt plaats op dinsdag 8 oktober, een dag voor het Gouden Televizier-Ring Gala. Dat heeft organisator Spreekbuis laten weten. Veronica Magazine reikte in het vorige decennium ook al kortstondig prijzen uit aan slechte programma’s en presentatoren, namelijk Het Lelijk Ding, maar die prijs is niet meer. Vaksite Spreekbuis springt nu in een gat met dit nieuwe initiatief.

Zelf spreekt de organisatie van een afgeleide van De Loden Leeuw, voor de slechtste reclame, en de internationale Razzie Awards voor slechtste films. De TV Knollen zullen in drie categorieën worden uitgereikt: de juryprijs voor slechtste tv-programma, de publieksprijs voor slechtste tv-programma en de tv-blunder van het jaar.

Spreekbuis-uitgever Richard Otto is de juryvoorzitter. “Dit ludieke prijzenfestival laat zien, dat programma’s die eigenlijk niet op de televisie horen, toch nog kans maken op een prijs.”

Columnist Vincent Bijlo vindt het een goed initiatief. “Mooi dat er eindelijk prijzen zijn voor televisieprogramma’s die niet om aan te zien zijn.”

Bijlo’s AD-collega Angela de Jong, die met haar columns demonstreert dat ze een neus heeft voor slechte televisie, zit níet in de jury. Die wordt gecomplementeerd door mediajournalist Maarten Hafkamp van Adformatie. “Iemand moet het doen als Angela de Jong niet in de jury wil.

Kanshebbers zijn onder andere VTBL, Celebrity Call Center, Love Island, House of Talent, JENSEN!, 6 Inside, DanceSing, Caveman, RTL Latenight en Zomer met Art.

Tot 1 oktober 2019 kan de tv-kijker voor de publieksprijs haar ‘favoriet’ inzenden naar tvknollen@spreekbuis.nl. Het meest ingezonden tv-programma wint de publieksprijs.

Voormalig Veronica Magazine-baas Rens Muller vindt het spannend: “Deze prijs doet me denken aan de ooit door mij bedachte award Het Lelijk Ding voor het slechtste tv-programma en de slechtste tv-presentator. ⁦‪Robert Jensen weigerde de prijs in ontvangst te nemen. ⁦‪Giel Beelen was wel zo sportief de award op te halen.

Foto: Spreekbuis

20 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
MediaPrak
augustus 27, 2019 20:39

Is Twan dan al terug van vakantie?

Gast
Timme
augustus 27, 2019 16:23

Hou toch op. Er is een reden dat dat gezeik van Veronica niet aansloeg, met hun Lelijk Ding. En dan ga je het nog even dunnetjes overdoen. Oei, oei, nog minder origineel dan de gemiddelde tv-serie. Ironisch.

Gast
zucht
augustus 27, 2019 16:08

Ik hoop dat ze Gordon sparen. Die jongen heeft al zoooooooo veel meegemaakt……

Gast
remco
augustus 27, 2019 13:39

Dit gaat Talpa wel winnen, in tegenstelling tot de Televizier Ring

Gast
Leni
augustus 27, 2019 12:57

Fijn een keer wat andere mensen en niet aldoor die Angela ….middle of the road figuur dat altijd maar wordt uitgenodigd door fantasieloze redacteurtjes

Gast
Yumila
augustus 27, 2019 12:51

Lingo met stip

Gast
Michel
augustus 27, 2019 12:21

Als Angela in de jury zat had John zijn pak al kunnen aantrekken voor de uitreiking…

Gast
anoniem
augustus 27, 2019 12:19

angela uit gepoept,

hoofdredacteur AD Hans

zit je niet in de jury vanwege nep olie bol test

AD wanneer komt de nieuwe hoofdredacteur

wie schaamt zich voor wie op de redactie

hoe maak je dan een gezond krant…

denk goed na, waar zijn jullie hersensssssssssssssss.

Gast
ruupje
augustus 27, 2019 12:16

Komt er ook iets over

nep respons reclame uit de krant

Adformatie is op de hoogte van Nep respons

Ik heb email met naam en bedrijfsnaam door gestuurd naar adformatie

Ruben Sitaldin heeft het op papier staan de naakte waarheid….

Gast
Mick
augustus 27, 2019 12:12

In plaats van Jensen hadden ze beter Dit Is Mijn Toekomst, Klinkt Smakelijk, Ondertussen in Nederland en Beat The Box kunnen nomineren.

Gast
Theo
augustus 27, 2019 12:08

@Mick
Linkse relnichten. Laat gaan.

Gast
Theo
augustus 27, 2019 12:07

Eindelijk succes voor Talpa.

Gast
Mick
augustus 27, 2019 12:05

Wat slecht, zo slecht was de nieuwe talkshow van Jensen helemaal niet.

Gast
Sapperdeflap zeg!
augustus 27, 2019 12:02

@Boris…dit is uiteraard het zoveelste complot van ‘het kartel’ bestaande uit RTL + politieke partijen, behalve FvD, PVV en SGP. ‘Links Nederland’ schrok zo van de ‘enorme’ kijkcijfers dat Jensen is weggepromoveerd. “Zij zijn groot en ik is klein, en da’s niet eerlijk, o nee…” (Calimero)

Gast
huub hangop
augustus 27, 2019 12:01

ik nomineer een zomer met art

Gast
mart
augustus 27, 2019 11:50

Drie onbekenden/niet TV deskundigen en een blind persoon in de jury van een TV prijs. Dit gaat een succes worden. Dat voel je meteen.

Gast
Richard
augustus 27, 2019 11:44

@ Boris: nope, Jensen zuigt gewoon, net als al die andere vage rechtse programma’s zoals Jan Roos of Powned. Zijn eigen YouTube kanaal keldert ook elke maand weer in het aantal kijkers en abonnees.

Gast
Boris
augustus 27, 2019 11:43

Jensen??? Is dit weer een links initiatief om de rechtse kijker belachelijk te maken?

Gast
Sapperdeflap zeg!
augustus 27, 2019 11:40

Guttegut, weer een ‘prijs’. Noem het ‘award’, dan krijgt het voor sommigen meer gewicht- voor wat het waard is… Ik nomineer het erbarmelijke ‘Kanniewaarzijn’.

Gast
Ron
augustus 27, 2019 11:40

Lingo kan ook op de nominatielijst.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen