Ruinerwold-griezel woest op RTL: ‘Heel bezwaarlijk!’

De Ruinerwold-griezel die zijn hele gezin opgesloten hield in een boerderij in het dorp, Gerrit Jan van D., is er woest over dat RTL een Videoland-serie gaat maken over het familiedrama. Dat heeft hij laten weten via zijn advocaat Robert Snorn. Gerrit Jan is not amused. “Over deze serie is met mij geen contact opgenomen en (…) met andere betrokkenen in deze zaak. Mijn mening over de serie is dat het vooral voor de kinderen zeer bezwaarlijk is dat zij ongewild nog meer in de media komen.

De radicale vader, die het al bezwaarlijk genoeg vindt dat zijn kinderen weer het daglicht zien, wordt gesteund door medeverdachte Josef B., de verhuurder van de boerderij.

Yehudi Moszkowicz, de advocaat van Josef B., zegt in Shownieuws: “Mijn cliënt is er in elk geval absoluut niet blij mee. Er is al een boek over deze situatie geschreven en nu komt er vervolgens ook nog eens een televisieserie.”

Laten we alsjeblieft eerst even onderzoeken wat er daadwerkelijk is gebeurd en of hij daar een verantwoordelijkheid in heeft. Hij zegt van niet. En als dat duidelijk is, dan kun je verhalen gaan schrijven en er een serie over gaan maken.”

Wat als RTL even had gevraagd of ze het goed vonden dat er een serie kwam? “Mijn cliënt zou sowieso niet hebben meegewerkt.”

RTL laat aan Shownieuws weten: “We zijn ons ervan bewust dat het om een gevoelig onderwerp gaat. We zitten nog echt in de beginfase van de ontwikkeling van de dramaserie geïnspireerd op Ruinerwold voor Videoland. Het klopt dat er daarom op dit moment nog geen contact is geweest.”

Lees ook:
RTL maakt dramaserie over Ruinerwold-griezel (28 april)
Evert Santegoeds: ‘Ruinerwold-serie RTL wordt saai’ (29 april)

Foto: RTL

17 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
DeBaron
juli 2, 2020 21:08

Joh RTL laat je niet zo beinvloeden door de mafkees. Maak er een mooie serie vaN!

Gast
Jacques
juli 2, 2020 14:31

Deze praktijk is in Nederland Fictieland al heel erg lang aan de gang. Bij de Telefilms moest het zelfs actueel zijn, liefst gebaseerd op bekende zaken, en dat was nog de NPO ook. Geen enkele moraal. Ik hoop dat het hierom afgeblazen wordt. Het is gewoon lijkenpikkerij. Zonder enig overleg met de getroffenen, hier met name die kinderen. En alles wordt natuurlijk altijd met een factor 100 aangedikt of erbij verzonnen.

Gast
CB
juli 2, 2020 14:16

Ruinerwold-griezel woest op RTL?? MAKEN DIE SERIE! IK VERLENG DIRECT MIJN ABO OP VIDEOLAND!

Lijkt me geen overbodige luxe dat RTL geld verdient over de rug van Gerrit-Jan van D. Dat krijg je ervan als je zulk boevengedrag vertoont!

Gast
Donald Dumb
juli 2, 2020 13:29

Kuis.

Juist. Het mag eens toegelicht worden.
Er zijn een hele hoop geloofsidioten als deze man uit Ruinerwold.
Er zijn meer sektes dan je denkt in Nederland waar mensen vastgehouden worden.
Maar op de een of andere manier mag er in Nederland niet over dit soort uitwassen bericht worden…

Gast
Keta Minek
juli 2, 2020 13:13

Waarom moet je afwijken van normaal? voor die viezeriken als Wilders en Baudet dat zijn zieke gestoorde zielen waar zieke mensen achter aanlopen.

Gast
Marianne
juli 2, 2020 12:58

Als je afwijkt dan word je als snel voor gek verklaard. Dit is al snel een soort voyeurisme. Laat de rechter maar oordelen.

Gast
q8
juli 2, 2020 12:54

raar dat dit kan in NL.
proces moet nog beginnen,
allemaal voor t vieze geld,

Gast
Jantien Visser
juli 2, 2020 12:30

Niemand weet van de hoed en de rand. Alleen maar hysterische berichtgeving over geweest en MC noemt deze man een Ruinerwold-griezel. Als dat ook geen stemmingmaakerij is!

Gast
Keta Minek
juli 2, 2020 12:07

Weg met RTL en snel.

Gast
Geertje
juli 2, 2020 12:07

Waarom maken ze geen serie over pedofielen aan de top?

Gast
Kuis
juli 2, 2020 12:00

De hypocrisie van de media en de overheid in optima forma…

Er zijn zo veel kinderen en volwassenen die in gevangenschap leven… en/of mishandeld en misbruikt worden… zoals bijvoorbeeld in de sport en in de kerk… en “gemeenschappen”… en “dorpjes”…

En dan de schijnwerpers op 1 familie… lekker makkelijk geld verdienen en op een makkelijke manier laten zien dat je moreel goed bent door steeds maar weer de aandacht op dezelfde slechterik te focussen… en daar dan boe en bah over te spreken…

Het systeem is rot… De politiek, en dus de meerderheid van de samenleving, zijn moreel verwerpelijk bezig als mensen… omdat we via ons stemgedrag duidelijk maken geen geld en middelen te willen vrijmaken voor opsporing en vervolging van al die daders… AL die daders…

Gast
Sander
juli 2, 2020 12:00

Ja arme Curryworst! Tijd om hem voor eeuwig op te sluiten in zijn kelder! Zo gek idee is dat toch niet!

Gast
Zeru
juli 2, 2020 12:00

Maken die serie!

Gast
Love
juli 2, 2020 11:55

Voor het geval we het nog niet doorhadden is nu onomstotelijk bewezen dat Curryworst totaal geflipt is.

Gast
Tipo
juli 2, 2020 11:18

Zo, heb je weer coke gesnoven?

Gast
Robert
juli 2, 2020 11:18

De kinderen zijn de dupe. RTL denkt alleen maar aan kijkers.

Afschuwelijk.

Gast
Curryworst
juli 2, 2020 11:16

Iedereen sprak er zijn afschuw over uit dat een hele familie afgezonderd leefde en de deur niet uit kwam.
Tijdens de coronacrisis mocht nagenoeg niemand de deur uit. Hooguit voor de noodzakelijke boodschappen.
Dus zo gek was die familie in Ruinerwold niet.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen