Poging mislukt: DWDD-opvolger niet naar Rotterdam

De poging van Fidan Ekiz om de door haar en Renze Klamer gepresenteerde opvolger van De Wereld Draait Door van Amsterdam naar Rotterdam te verhuizen is voorlopig mislukt. Dat geeft ze aan in de YouTube-talkshow van GeenStijl. Fidan blijft ervoor strijden, maar voor het eerste seizoen, dat over ruim een maand van start gaat, gaat het niet meer lukken. In A’dam ligt alles voor handen, terwijl in Rotterdam alles gebouwd moet worden. “Het zal niet lukken voor het eerste seizoen. Dat is te snel.”

Toch blijft Fidan proberen om in elk geval een vervolgserie naar Rotterdam te halen. “Ik ben heel koppig. Als ik ergens aan begin, dan bijt ik me daar in vast. Ik ben achter de schermen ontzettend aan het onderhandelen.”

Het valt Fidan op hoe weinig weerstand er is tegen haar actie. “Het moest blijkbaar gezegd worden, want ik vind niet dat er nou meteen heel erg veel weerstand was. Ik denk dat men denkt van: nou, we get it.

Maar als het eerste seizoen al niet naar Rotterdam gaat, dan gaat het toch helemaal niet meer gebeuren? “Iemand zei tegen mij: ‘Het is net alsof je een huis koopt en dat je daarna de badkamer enzo gaat doen. Nee, dat moet je ervoor doen, want anders komt het er niet meer van!’ Ik dacht: ja, dat snap ik. Van: als je eenmaal bent begonnen, kom jij niet meer naar Rotterdam. Maar ik laat het niet los.”

De YouTube-talkshow van GeenStijl kunt u hier bekijken.

Lees ook:
Fidan Ekiz wil DWDD-opvolger uit grachtengordel halen (5 juli)
Rotterdam wil DWDD-opvolger wegkapen uit Amsterdam (18 juli)

Foto: NPO

25 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Idi Amin
juli 22, 2020 01:20

Wat een gezeik weer allemaal. Kom het hier in Oeganda uitzenden. Altijd lekker weer.

Gast
Henk
juli 21, 2020 20:12

Normaal moeten ze niets hebben van alles dat uit 020 komt. Het is een zwaktebod. Een echte Rotterdammer zou het niet eens proberen om DWDD naar Rotterdam te halen. Die zou zelf met een goed programma komen. Niet lullen maar poetsen.

Gast
Carrie
juli 21, 2020 19:45

Het viel te verwachten. Lang geleden zou MTV verhuizen naar Rotterdam en dat ging niet door omdat het personeel moord en brand schreeuwde. Ik moet ook lachen om de eerste reactie hier: “Het is ook veel lastiger om gasten helemaal naar Rotterdam te laten afreizen.” ‘Helemaal naar Rotterdam’. Alsof het op de Noordpool ligt. En alsof alle gasten uit Amsterdam komen. Zulke nonsens.

Gast
Tim H
juli 21, 2020 18:38

@Uuuh
Geld en faciliteiten.

Gast
azijnzeiker
juli 21, 2020 17:51

Amsterdam is vergane glorie (zie DWDD en M). Deze twee shows vergeten dat Nederland meer is dan alleen Amsterdam. Vooral M is hopeloos slecht.

Rotterdam is opkomend, Amsterdam aftakelend.

Gast
Uuuh
juli 21, 2020 16:56

Als je dan zo weinig weerstand merkt, waarom ben je dan nog ontzettend aan het onderhandelen?

Gast
azijnzeiker
juli 21, 2020 16:45

M = virus (niet weg te krijgen)

Gast
M
juli 21, 2020 16:42

Beter iemand uit kotsen dan iemand die dagelijks iedere seconde over zich zelf heen zeikt. Je doet je naam veel eer aan.

Gast
azijnzeiker
juli 21, 2020 16:35

Heel Nederland kotst het programma M (en reageerder “M”) uit! Zelfs testbeeld en teletekst zijn interessanter dan M… (haha)

Gast
Henk
juli 21, 2020 16:34

Die stad heeft het Jazzfestival al afgenomen van Den Haag. Ze hebben nooit genoeg, niet te vertrouwen dus.

Gast
M
juli 21, 2020 16:32

Dat je handen nog niet moe worden azijnzeiker.

Gast
azijnzeiker
juli 21, 2020 16:32

M(alloot)

Gast
M
juli 21, 2020 16:31

azijnzeiker alles wat jij typt is complete onzin, neem een voorbeeld aan mij. Beter en slimmer bestaat niet.

Gast
azijnzeiker
juli 21, 2020 16:28

Ik word moe van al die hersenlozen die andere dag onder lompe namen reageren op deze site en (rioolmedia) sociale media. Zoek een leven mensen!

Gast
Robert
juli 21, 2020 15:57

@Maastricht 2021

Eerst Nederlands leren spreken!

Gast
Kuis
juli 21, 2020 14:33

Ze kunnen gewoon beelden en posters van Rotterdam op de achtergrond laten zien, en met Rotterdams accent praten allemaal. Dan is iedereen zo vergeten waar het is opgenomen. Alsof de opnamelocatie belangrijk is.

Gast
MAASTRICHT 2021 EENS
juli 21, 2020 13:54

Het wordt tijd dat het hele songfestival verhuist naar Maastricht. Rotterdam zit al meer dan een jaar te rommelen met het organiseren van het festival en tot nu toe is er niks van terechtgekomen. Pauperstadjes kunnen helaas ook niet veel meer dan pauper wezen.

Dus hup naar Maastricht.

Gast
Groenig
juli 21, 2020 13:37

Veruit de goedkoopste oplossing is ‘gewoon’ in Hilversum. De omroepen betalen nu torenhoge huren om in Amsterdam te zitten, terwijl ze die werkplekken ook in Hilversum hebben. En een studio op het Mediapark is natuurlijk veel goedkoper dan in het Westerpark in Amsterdam.

Gast
Coca Cola
juli 21, 2020 13:04

Ik krijg altijd een fier staande staaf van Fidan.

Gast
Bernhard
juli 21, 2020 12:54

Gelukkig niet iedere dag Hamsterwang Angela uit Rotterdam te gast.

Gast
Ron
juli 21, 2020 12:50

Content is alles inderdaad. Benieuwd wat ze gaan brengen en ook benieuwd wie dit programma gaat produceren. Het productiehuis van DWDD?

Gast
MAASTRICHT 2021
juli 21, 2020 12:49

Maastricht heeft voldoende potentie om de grootste mediastad van het land te worden.
Ik vind dat Rotterdam de organisatie van het ESF moet overdragen en zijn problemen moet gaan aanpakken.
Dan zien we het jaar daarna wel weer verder (of niet).

Gast
Curryworst
juli 21, 2020 12:46

Concentreer je nu maar op de inhoud en hou op over het geneuzel over de locatie.
Die kinderachtige strijd tussen 010 vs. 020/ Ajax-Feijenoord.

Gast
Captain Caveman
juli 21, 2020 12:41

En in Schelpenbeek dan vanuit het clubhuis van de duiven vereniging?

Gast
Ron
juli 21, 2020 12:32

En terecht. En in de toekomst zal dit ook niet gaan gebeuren. Alle faciliteiten liggen in Amsterdam en bovendien is het veel lastiger om gasten helemaal naar Rotterdam te laten afreizen. Als je dan toch niet meer uit Amsterdam wil komen doen het dan ergens anders centraler in Nederland, Utrecht of, guess what…Hilversum gewoon?

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen