Nikkie Plessen: ‘Mondkapjes bieden schijnveiligheid’

Nikkie Plessen staat nog steeds achter haar kritiek op mondkapjes. Ruim twee maanden geleden noemden ze het beschermmiddel al ‘clownesk’ en ze is niet van mening veranderd: het biedt schijnveiligheid. Dat gaf ze gisteren aan in RTL Boulevard. Nikkie is geen seconde van plan geweest om met haar kledingmerk ook mondkapjes te gaan produceren. “Wat ik lastig vind – Peter heeft het ook een keer in de uitzending gezegd – is dat het een schijnveiligheid is“, legde ze uit.

Ze gelooft niet in mondkapjes. “Als wij geen medisch kapje op mogen, wat dus echt helpt, wat is dit dan dat ik op mijn mond aan het dragen ben? Ik denk dat grote merken ook kampen met: als wij dit gaan maken, produceren, en er wordt iemand ziek die dat kapje op heeft, komt er dan iemand bij ons aan kloppen van: dat kapje werkt niet! Ik vind dat gewoon heel erg lastig.”

Zelf draagt Nikkie alleen als het echt moet een mondkapje, maar dan gewoon een wegwerpexemplaar. “Zo sta ik er nog steeds in. Als ik er één op moet – en ik ben naar Italië geweest en naar Spanje geweest, waar je er één op moet – dan doe ik een soort van medisch kapje op.”

Ik kom ook veel in Azië en ook daar dragen ze veelal de wit-groene mondkapjes, die we toch zien als de medische mondkapjes, of een hele zwarte. Ik vind het gewoon niet iets wat heel erg leuk is.

De enige coronamaatregel die met enthousiasme is ontvangen door Nikkie is de NOW-regeling. De multimiljonaire raakte deze maand in opspraak omdat ze 927.000 euro noodsteun heeft gepakt.

Lees ook: Nikkie Plessen: ‘Met mondkapjes in ov? Clownesk!’ (9 mei)

Foto: RTL

59 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Marga
juli 27, 2020 11:13

In China dragen ze die mondkapjes hun hele leven en toch is daar al de 3e golf bezig… Rara hoe kan dat???

Gast
Margje
juli 26, 2020 17:19
Gast
anoniem
juli 25, 2020 18:02

Dan maak je toch veilige mondkapjes waar je wel goed door kunt ademen? En waarom alleen voor zorgpersoneel? We zijn inmiddels een halfjaar verder..

Gast
Zomaar een persoon
juli 25, 2020 17:24

@anoniem – Omdat je door de ‘betere’ mondkapjes maar moeilijk kunt ademen, en ze bovendien vooral voor zorgpersoneel bedoeld zijn.

Gast
anoniem
juli 25, 2020 17:15

Het is natuurlijk van de zotte dat er bakken vol geld worden verdiend met ondeugdelijke mondkapjes.. Waarom zijn er nog steeds geen betere te koop?

Gast
Bart
juli 25, 2020 15:29

@Ikke Ik zeg het niet graag bij Nikki maar ze heeft wel gelijk.

Gast
Ikke
juli 25, 2020 15:27

Nikkie de deskundige aan het woord, hou je bij je eigen zaken.

Gast
Ben
juli 25, 2020 13:32

Er zijn ook steeds meer mensen die beweren dat zij voor deze ruim 9 ton het mondkapjesbeleid moet promoten.
Kijk en dat geloof ik nu weer niet.
Zij lijkt me zo integer.

Eh…toch…..of n……

Gast
Ben
juli 25, 2020 13:29

Waarom valt toch zo vaak de term nsb-er de laatste tijd???
Dat waren lieden die meewerkten met een zeer fout regime die de ned bevolking zwaar liet lijden.en zelf dus ook gruwelijk fout waren.

En daar is hier geen sprake van.
Toch………of eh…….

Gast
Ben
juli 25, 2020 13:25

Zo’n bewering moet strafbaar worden gesteld.
En zeker als deze leeghoofd dit beweerd.
Ronduit walgelijk!!!

Gast
Joop
juli 25, 2020 12:22

Het zal wel eidelheid zijn van een oertrut ,stel je voor een mondkapje over mijn botoxlipjes dat kan toch niet waar zijn , zo kan ik mezelf niet laten zien …gek wijf

Gast
Dirk2
juli 25, 2020 08:43

Als een ster dooft, dan mag iedereen dood.

Gast
AxelF
juli 25, 2020 01:53

Tja:

Botox is schijnheilig?
NOW regeling gebruiken terwijl je geld zat hebt is schijnheilig?

ACH Laten we gewoon kappen met die onzin ;-)

Gast
Likmijnnattezak
juli 24, 2020 22:59

O GOD blonde hork denkt dat ze opeens hersens heeft, laat dit aub aan andere met hersens over…dan dat domme geblaat van een hersenloze blonde trol.

Gast
M
juli 24, 2020 19:55

Ik heb nachtmerries over azijnzeiker! Curryworst, wil je mij nemen?

Gast
M
juli 24, 2020 18:54

Toch nog even een waardevolle melding, ik ga nu mijn gele tanden poetsen voor het slapen gaan. Misschien kom ik na 19.00 jullie ook nog advies geven. Dan ben ik het dus.

Gast
M.
juli 24, 2020 18:45

Ik niet. Maar het is nog geen19.00 uur.

Gast
M.
juli 24, 2020 18:20

Nu Sesamstraat kijken en om 19u slapen. Welterusten iedereen!

(en na 19u is iedere M een dubbelganger op deze site)

Gast
M.
juli 24, 2020 18:16

@Suckerpunch….
Jij maakte grammaticale fouten en spelfouten en Logicus gaf geen kritiek. Hij stelde slechts een feit vast en hij vindt aan zijn reactie te zien dat je snel iemand dom vindt. Dat komt inderdaad nogal koddig over als je de ene taalfout na de andere maakt.

Gast
Mike
juli 24, 2020 18:08

Virus doorlatende mondkapjes zijn pure onzin. Schijnveiligheid die juist voor meer onveiligheid zal zorgen.

Tevens loop je er echt voor lul mee.

Gast
M
juli 24, 2020 17:09

Nikkie Plessen is net zo inhoudsloos als mijn programma.

Gast
Curryworst
juli 24, 2020 17:08

Nikkie Plessen houdt van een curryworst, die over de datum is.

Gast
Alice
juli 24, 2020 15:28

Er zijn super leuke mondkapjes, van het type IIR te koop. Deze zijn Coronaproof. Ik draag deze in de zorg.

Gast
anoniem
juli 24, 2020 15:18

als een zelfgemaakt mondkapje niet helptttttt.. helpt hoesten in je mouw ook niet………..

Gast
Teuntje
juli 24, 2020 14:41

Kan die amoebe niet van de TV gehaald worden zwakzinnigen horen thuis te zitten

Gast
Sookie Stackhouse
juli 24, 2020 13:28

En jij bent een schijnontwerpster want je jat alles.

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 24, 2020 12:59

Volgens jaap werken ze want alle aziaten dragen ze.

In princiepe vind ik het nogal racistisch om te zeggen dat een monkapje bij een aziaat hoort; hiermee beweer je toch wel dat aziaten altijd ziek zijn.

Tijd om de politie te bellen voor deze racisme uitspraak van jaapie

Gast
Piet
juli 24, 2020 12:40

Iedereen moet zelf de keus maken over mondkapjes en niet ons laten verplichten
Niet iedereen kan die mondkapjes kopen of betalen
En het is ook schijnveiligheid want in al die landen doen ook die corona maatregelen en is toch ook weer terug gekomen die corona

Gast
Leo knots
juli 24, 2020 12:32

Nikkie Plessen? Vooral plaatsvervangende schaamte. Zoveel domheid verpakt in 1 persoon.

Gast
Pieter
juli 24, 2020 12:31

Aldus wetenschappelijk onderzoeker Nikki Plessen met haar rare borsten en met dat veel teveel haar op dat vreemde ingevouwen gezichtje.

Gast
Derhal Flynn
juli 24, 2020 12:20

Wegwerp exemplaar??
Ik zie ze in Duitsland overal met een stukje huisvlijt op de snoet, in de vrolijkste kleurtjes!
Die zijn niet wegwerp, nog sterker, die hebben ze gewoon de hele dag op…
Of dat nou de bedoeling is…

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 24, 2020 12:11

Hou je bek, I dont care, hier heb je een leuk onderzoekje logicus, houd je vast wel van als psuedo intellectueel:

“Het onderzoek vond een negatieve invloed van fouten in grammatica en spelling op de evaluatie van de schrijver van de mail. In andere woorden: als iemand spel- en grammatica fouten maakt, dan wordt de schrijver hierdoor negatiever beoordeeld. Het opvallende was echter dat dit voor extraverte respondenten minder tot niet het geval was. Zij lazen door de fouten heen. Mensen die echter als onaardig uit de persoonlijkheidstest kwamen waren meer naar grammaticale fouten aan het kijken en beoordeelde de schrijver van de mail hier significant negatiever op. Introverte mensen die meer gewetensvol zijn letten daarentegen juist meer op spelfouten en ook zij beoordeelden de schrijver van de mail negatiever. Kortom, die taalverbeteraars op het wereldwijde web zijn minder leuke mensen!”

Gelukkg heb ik wel vrienden en kan ik fatsoenlijk de kroeg in zonder na 3 minuten meteen ruzie te hebben met alles en iedereen

Gast
Logicus
juli 24, 2020 12:08

@ Sukkerpunt de echte, 1143.
Ja, ja, iemand voor dom uitmaken is natuurlijk niet dom. Jij hebt in ieder geval het record taalfouten in twee zinnen vandaag weer flink aangescherpt. Gefeliciteerd.

Gast
Ietsnut
juli 24, 2020 11:55

Nikkie is een van die mensen die onder een steen heeft gelegen en niet weet dat mondkapjes bedoeld zijn om juist de ander te beschermen tegen de druppels en virusdeeltjes die je zelf uitademt en uithoest. Erg vermoeiend dit.

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 24, 2020 11:43

Jaap, sukkel, wat is dat nou voor redenatie.

ISIS heeft ook miljoenen aanhangers maar dat betekend niet dat hun gelijk hebben.

Jezus wet ben jij ontzettend dom, wellicht moet je afgeschermd worden van de rest van de maatschappij zodat voorkomen wordt je andere mensen aansteekt met jou domheid.

Gast
John
juli 24, 2020 11:39

‘T is een irritant eng mens we zullen nog wel eens zien of ze
gelijk heeft, clownesk is zij al zonder masker!!!!!

Gast
Marijke
juli 24, 2020 11:20

Ik vind het akelig om het te moeten zeggen, want wat komt ze toch over als een vreselijk mens, maar ze heeft (alweer) gelijk….

Gast
Ron
juli 24, 2020 11:19

Die mondkapjes komen er niet. Klaar. Het geeft schijnveiligheid en al helemaal buiten. En er is nergens bewezen dat dit helpt en de ‘besmettingen’ (positief geteste personen) naar beneden te brengen. Ze lopen al weken binnen en buiten met mondkapjes op in Amerika en nog zijn veel cases. Rara hoe kan dit. Het.helpt.niet.

Gast
Paul
juli 24, 2020 11:13

@ach
Commentaar op taalgebruik van Jolanda en jij presteert het in een zin van 7 woorden ook een fout te maken. Werkelijk..?

Gast
🗣(wordt straks verwijderd...)
juli 24, 2020 11:00

Nikkie heeft gelijk.

Gast
Jaap
juli 24, 2020 10:51

Suckerpunch de ekte!
vr 24 jul 2020 om 10:42

Kapjes hoeven niet, tuurlijk.
Daarom lopen miljoenen in Azië ermee rond.

Kneus.

Gast
Gerda
juli 24, 2020 10:45

Mondkapjes dragen, anderhalve meter afstand, handen wassen en geen handen geven, knuffelen..Dat moeten vooral de BN ers NIET Doen, net zo min als al die mensen die er commentaar op hebben!!

Gast
Suckerpunch de ekte!
juli 24, 2020 10:42

Klopt, mondkapjes bieden schijnveiligheid en iedereen die met zo’n ding loopt is een volgsame slaaf van Rutte en verdiend het om uit gelachen te worden!

Mondkapjes: het teken van de antichrist!

Gast
Van Halen
juli 24, 2020 10:31

NIKKI PLESSEN,VRE-SE-LIJK WIJF,GROTE MUIL EN PRESTEERT ZELF NIK,UREN IN DE MAKE-UP OM TE RODDELEN OVER COLLEGA’S,DONDER TOCH OP MET JE NEP-HARSUS

Gast
Rob
juli 24, 2020 10:14

Volgens mij is iedereen het al weer vergeten, maar is deze 2e golf geen reden om halsema alsnog te ontslaan. Ze heeft de hele bevolking in gevaar gebracht en dat gaat straks iedereen weer voelen. Binnenkort zal de horeca ook wel weer dichtgaan en loopt iedereen met een mondkapje. Ik begrijp gewoon niet waarom men het hier niet meer over heeft.

Gast
Jolanda
juli 24, 2020 10:14

ACH : Zou wel willen maar door de Corona hype heb ik al heel lang vakantie.

Gast
Bep
juli 24, 2020 10:11

Weer zo’n boulevard”deskundige”.

Gast
Ach
juli 24, 2020 10:10

@Jolanda ga terug naar school leren schrijven.

Gast
Huismaker
juli 24, 2020 10:06

TIP.
Luister/Kijk eens naar de laatste uitzending op Blue Tiger Studio (Youtube).
Zie hoe wij worden gemanipuleerd door de media en vooral de NPO. Tegenspraak is verboden. We worden bang gemaakt tot de verkiezingen in maart 2021.
Alsof we achterlijke schapen zijn. Leve onze vrijheid.
En een open en eerlijke discussie ? Wat denk je ?

Gast
Jolanda
juli 24, 2020 09:59

Heleboel schreeuwen om mond kapjes doe er een voor als je het wil. Maar laat de andere mensen die het niet willen met rust. Als de plicht komt voor de kapjes heb je het denk nog een jaar een muilkorf voor.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen