Nikkie Plessen: ‘Met mondkapjes in ov? Clownesk!’

Nikkie Plessen gelooft weinig in de effectiviteit van zelf in elkaar geknutselde mondkapjes in het openbaar vervoer. Het wordt een clowneske bedoening als iedereen straks met halve sokken en stofzuigerzakken voor het gezicht zit. Dat heeft ze vrijdagavond gezegd in RTL Boulevard. “Maar even jongens! Dat we met stofzuigerzakken met z’n allen in een trein gaan zitten of met sokken! Waar hebben we het over? Dit wordt gewoon een clowneske bedoening waar we mee bezig zijn!

John van den Heuvel is het met haar eens. “Het is bezopen. Ik vind het echt kwalijk dat mensen met zelfgemaakte dingetjes en met frutseltjes in trams en bussen worden gestuurd. Ik vind het echt idioot.”

De meeste materialen zijn helemaal niet geschikt voor een mondkapje, merkt hij op. “Je kunt als overheid toch ook niet gaan zeggen tegen de mensen: knutsel ze maar zelf in elkaar. Ik vind dat ook zo idioot. Wie gaat nou controleren of dat dan deugdelijke mondkapjes zijn of dat het een sok of onderbroek is?

Plessen gaat met haar kledingmerk geen mondkapjes produceren. “Nee. Ik vind het heel lastig dat je dat héle gezicht niet ziet en ik vind het dan ook niet iets waar ik per se mijn merk aan zou willen linken. Ik begrijp echt wel dat als je in het ov zit, je een iets leuker mondkapje op wil, maar ik ga niet mijn merk daaraan linken.”

De mensen zouden gewoon de beschikking moeten kunnen hebben over medische mondkapjes, vindt ze. “Ik begrijp gewoon niet: waarom lukt het ons niet om die medische kapjes in groten getale te kunnen verzorgen. Die andere kapjes werken dus niet. En de medische kapjes werken dus in het ziekenhuis. Waarom lukt het ons niet om dat op te schalenen en deze te kunnen brengen?

Ze stelde haar vraag aan RIVM-woordvoerder Diederik Jekel. Hij: “Ja, waarom het niet lukt van het beleid om dat niet te doen qua fabrieken enzo dat weet ik natuurlijk niet.”

Het beste is om binnen te blijven tot er een vaccin in, aldus Jekel.

Foto: RTL

49 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Nelleke
mei 10, 2020 08:01

Waarom wordt deze vrouw zo afgekraakt? Zij mag toch ook een mening hebben. En dom is ze zeker niet. En ook nog eens heel mooi.

Gast
Lies
mei 9, 2020 18:37

Hastsevlats Jij komt nou zelf ook niet erg snugger over.

Gast
merel
mei 9, 2020 18:16

Wanneer het straks 32 graden wordt en je loopt met zo’n ding voor je gezicht…..

Gast
Hatsevlats
mei 9, 2020 18:04

WAT EEN DOM ACHTERLIJK WIJF DIE PLESSEN
EN JOHN VANDER HEUVEL GA WAT NUTTIGS DOEN NAAR DE KAPPER OF ZO IETS GA EEN CRINEEL VANGEN MAAR ORDEEL NIET OVER MENSEN DIE JE NIET KENT

Gast
Hatsevlats
mei 9, 2020 18:01

WAT EEN DOM ACHTERLIJK WIJF DIE PLESSEN

Gast
Britt Scholte Lover
mei 9, 2020 17:56

Ik zou graag Nikkie Plessen haar slipje willen gebruiken als mondkapje mmmm, ze is zo lekker he mmm

Gast
Denk Na
mei 9, 2020 16:19

De MSM heeft nu weer een nieuw item die ze weer als propaganda over ons heen gaan storten: de tweede golf die er zou aan komen. Van Dissel en die Koopmans hebben het in koor hier over. Dit gaat dus weer een dingetje worden. Pas op, laat je niets wijsmaken.

Gast
De waarheidsklasse
mei 9, 2020 14:12

Hulde aan Nikki Plessen!!

Gast
Apfelflapf
mei 9, 2020 13:17

Mondkapjes waren voor de pandemie ongeveer 80 % goedkoper.

Gast
teuntje
mei 9, 2020 12:52

Nikkie zelf is clownesk ze zit erbij als de eerste de beste goedkope hoer

Gast
Jos
mei 9, 2020 12:50

Nikki heeft hierin gelijk, erg laag en kinderachtig om haar uit te schelden. Jullie ouders zullen wel trots op jullie zijn. Om anoniem op het internet iemand uit te schelden. In duitsland en belgie worden de mondkapjes verzorgt door de overheid. En worden ze op stations uitgedeeld. Waarom moet de kabinet hier dan weer op bezuinigen.Dit kan de kabinet toch ook wel regelen voor nederland. Wel boetes uitdelen van 400 euro, maar niet zorgen voor mondmaskers.

Gast
KoalaNL
mei 9, 2020 12:40

De regering wilde de scholen open houden.
Toen ouders overal begonnen te zeiken over veiligheid van hun kindjes ging de regering toch maar overstag.
De regering was ook tegen mondkapjes omdat die niet werken.
Het OV heeft dat afgedwongen omdat ze anders niet genoeg mensen kunnen vervoeren. Dus ging de regering weer overstag.

Wie regeert dit land eigenlijk ? Niet Rutte, dus die kan ook wel weer weg.

Gast
Trudy
mei 9, 2020 12:22

Laat oerdomme Nikkie zich maar lekker druk maken om haar uiterlijk…

Gast
Bart
mei 9, 2020 11:45

Nikkie met die grote bos fake haar en dat in elkaar gevouwen gezicht ziet er uit als een mislukte clown. Houd je domme bek Nikki. We maken zelf wel uit wat we dragen of niet willen dragen. Je bent niet deskundig je lult maar wat.

Gast
Penny Wise
mei 9, 2020 11:31

Illusiepolitiek voor de mekkerende schapen… ben het voor de verandering met haar eens.

Gast
Boerenverstand
mei 9, 2020 11:14

@Denk Na: de regering volgt niet altijd de RIVM-adviezen op. Het RIVM adviseerde bijvoorbeeld tegen de sluiting van scholen en ook tegen mondkapjes in het OV. Ook die anderhalve meter ipv 1,0 meter is een politiek ding. Rutte volgt daarin het buitenalnd, vooral Duitsland. Wat je bij Rutte en zijn ministers merkt, is dat het grote lafbakken zijn. Durven geen enkele keuze zelf te maken. Daarom nemen ze altid beslissingen waarvoor ze naar aan andere kunnen wijzen: “ja maar, de deskundigen adviseerden het zo.” “Ja maar, we zijn niet doof voor oproepen uit de samenleving.” “ja maar, we willen ratjetoe aan maatregelen, en overleggen met Duitsland en België.” Rutte is absoluut geen staatsman, want dan zou hij zelf besluiten nemen. Maar hij wil alleen maar overal tussendoor glibberen en naar anderen wijzen.

Gast
Don
mei 9, 2020 10:59

Ze heeft gewoon gelijk!!!

Gast
Denk Na
mei 9, 2020 10:57

@Boerenverstand: is het juist niet andersom, de regering handelt in opdracht van het OMT/RIVM? Daar krijg ik een beetje het gevoel bij in deze hele crisis periode. Ook omdat het RIVM een dikke vinger in de pap heeft bij het WHO.

Gast
Saskia
mei 9, 2020 10:53

Vrouw!

Gast
Saskia
mei 9, 2020 10:52

Onze moslim-kansenparel ‘Marko’ kan er niet tegen als een vouw hem even de les leest!

Gast
Denk Na
mei 9, 2020 10:50

@Huismaker: heb die aflevering ook gezien met Prof. van Wolferen. Wat een geweldige vent is dat, en zo mee eens wat hij zegt. Heb dat linkje hier gisteren ergens neer gezet. Erg belangrijk dat mensen met een andere mening dit ook eens kijken. Hier hoor je helemaal nietsss over in de MSM. Toch gek…oh wacht…
En meisje Plessen moet haar onwetende mond houden, ze is een prima speelbal van de MSM, dat blijkt maar weer. Mondkapjes hebben enkel zin als iedereen ze draagt. En dan heeft ze het over die ‘hobby bob’ projecten wel gelijk want dat ziet er niet uit en die dingen gaan ook niet helpen en geven schijnveiligheid daarom moet er ook een handleiding komen hoe je zo iets goed maakt en van welk materiaal je dat moet doen. Hoe moeilijk kan het zijn.

Gast
Anne
mei 9, 2020 10:48

@Marko

Lees jij dan ook goed, want dat zeg ik nergens.
Niet dat t wat uitmaakt.

Gast
Boerenverstand
mei 9, 2020 10:47

@Marko: het RIVM is een rijksinstituut. Deel van het ministerie. Doet niets zelf. Handelt altijd in opdracht van de regering.

Gast
Marko
mei 9, 2020 10:40

Anne,

Als je iets wilt vertellen doe ’t dan goed, de regering had dan niet
verboden maar ’t RIVM eerst goed luisteren dan commentaar hebben.

Gast
Bette
mei 9, 2020 10:36

Wanneer nam deze doos voor het laatst de tram of trein? 2004?

Gast
Derhal Flynn
mei 9, 2020 10:15

Als die dingen niet werken, als het officieel is geverifieerd dat die dingen 0,0 effect hebben.. (diepe zucht) .. WAAROM zou je dan -zewerkenniet- met zo’n ding op je bakkes gaan lopen. Als ze niet werken. Iemand? Ik heb grote moeite dit te begrijpen.

Gast
RaymondVL
mei 9, 2020 10:09

Clownesk…. totdat Pikkie Plessen er een financieel slaatje uit weet te slaan door mondkapjes te voorzien van al dan niet gejatte ontwerpen.

Gast
Maar ze heeft wel gelijk
mei 9, 2020 09:52

nu.nl/280694/video/waarom-zelfgemaakte-mondmaskers-dragen-in-het-ov-geen-goed-idee-is.html

Gast
Mink Vaillant
mei 9, 2020 09:41

Wat een vreselijk type. Ik stel voor dat ze voortaan een stofzuigerzak over haar hoofd trekt.

Gast
Huiskramer
mei 9, 2020 09:38

@Huismaker

groenlinks.nl

Gast
Wessel
mei 9, 2020 09:30

@Huismaker
za 09 mei 2020 om 8:42

@Realist
za 09 mei 2020 om 9:01

Youtube is ook media.

Gast
Bart
mei 9, 2020 09:29

Nikki heeft natuurlijk helemaal gelijk!

Gast
Clown Bassie
mei 9, 2020 09:23

Kapjes is schijnveiligheid.

Gast
Man van Nikkie Plessen
mei 9, 2020 09:21

Bla Bla bla chocoladevla.

Gast
Curryworst
mei 9, 2020 09:15

Toch werd de kern van de zaak geraakt. Niet medische mondkapjes houden geen tot nauwelijks aerosols tegen. Dat is al uit verschillende onderzoeken gebleken. Diederik stipte het nog even aan trouwens.
Als je moet niezen houdt een niet medisch mondkapje nauwelijks iets tegen.
En nergens zijn de minimale kwaliteitseisen vastgelegd en wie gaat het controleren in de trein?
Het Do-It-Yourself filmpje van Maxim Hartman liet zien hoe belachelijk deze maatregel is.
Zeker weten dat dit een zorgenkindje is voor Rutte en zijn Witte Jassen.

Gast
Pauline
mei 9, 2020 09:09

Zou ik me ècht iets aan moeten trekken van wat zo’n dom wijf daarvan vindt ?

Gast
Broer van..
mei 9, 2020 09:03

@PierreD,

T.E.D, begrijpt het niet alleen NU NIET ( maar altijd)

Naief als hij is denkt hij dat alles wat Rutte, MSM enz hem vertelt waar is. Het werkelijke verhaal dat schuil gaat achter corona wil niet tot hem doordringen. En daarmee volgt hij alle afviezen blind en zonder tegenweer op.De brave burger in hem is zo graag gezien.

Gast
Realist
mei 9, 2020 09:01

@Alsjemenou: De BN`er en wannabe BN`ers beginnen massaal te draaien nu de door de media veroorzaakte economische crisis ze hard aan het raken is. Zou Jensen dan toch gewoon gelijk hebben. Misschien toch eens gaan kijken op jensen.nl

Gast
Alsjemenou
mei 9, 2020 08:51

@Huismaker
Jij zit wel heel diep in Jensen zijn reet he.

Gast
Anne
mei 9, 2020 08:43

Ik vind het een grotere schande dat verpleeghuizen al in begin maart geweigerd werden bij labs om te testen omdat de overheid het verbood.

Dat is een echte reden om boos te worden.

‘Verpleeghuizen wilden in maart al testen’

‘Begin maart hebben verpleeghuizen in ons land geprobeerd om hun personeel te laten testen op het coronavirus, maar ze werden geweigerd door laboratoria. En ook enkele weken later konden ze nog nergens terecht, omdat laboratoria vasthielden aan aan de RIVM-richtlijnen.

Dat blijkt uit onderzoek van platform voor onderzoeksjournalistiek Investico voor Trouw, Argos en De Groene Amsterdammer. De weigering was mede het gevolg van het ontbreken van een landelijk overzicht van beschikbare capaciteit.’

Gast
Huismaker
mei 9, 2020 08:42

Beste Nikkie. Kijk eens naar de aflevering van Jensen gisteren. Hoe wij door de media worden gemanipuleerd. Natuurlijk kun je veel aanmerken aan zijn programma, maar denk er eens over na. Of kijk naar Cafe Weltschmerz (YouTube) naar de aflevering van Prof. van Wolferen. En zie de manipulatie.
Want: WAAR BLIJFT DE OPEN DISCUSSIE ????
De talking-heads die we iedere dag zien, kennen we wel.
Gewoon EEN OPEN DICUSSIE (en niet 1 tegen velen).

Gast
Marco B.
mei 9, 2020 08:38

Corona nu ook overdraagbaar via zaad. In combinatie met m’n Italiaanse bloed een huiveringwekkende combinatie. #SorryIris #SorryMaan #SorryDavina

Gast
Lachgas
mei 9, 2020 08:35

En als er al offiële goedgekeurde mondkapjes zouden zijn, wie en hoe kontroleer je dan de werking?

Gast
Pierre D.
mei 9, 2020 08:35

@ted.
Dat zeg je nu wel.
Maar ik zie overal tegenstrijdige berichten.
Wel dragen. Maar het helpt niet. En we doen het tóch zegt Rutte.
Leg is uit waarom het niet werkt?

Gast
T.E.D.
mei 9, 2020 08:31

Domme koe! Dat voor de hele samenleving aanleveren van medische maskers lukt niet omdat er in de hele wereld een COVID-19 crisis heerst en dat medisch personeel hier, natuurlijk & terecht als eerste recht op heeft!

En super muts, snap je nou echt niet dat wanneer iedereen zo’n gezichtsbedekking draagt en dus de a symptomatische mensen dus daar in lopen te blaffen en niet in de open ruimte dat dit de kans op verspreiding aanzienlijk verminderd?!

Ben je nou echt serieus zo’n over het paard getild dom k.u.t.j.e. dat je dit niet begrijpt?!

Gast
Net5 - Lindatv
mei 9, 2020 08:31

Ze doet net of ze met de trein mee moet….

Gast
Ik arie ben jij
mei 9, 2020 08:29

Is en blijft een dom wezen zal ook nooit slim worden ook.

Gast
Lotte
mei 9, 2020 08:25

Ga sporten dan knap je op

Gast
Hans
mei 9, 2020 08:22

Bijna net zo clownesk als de pruiken die ze draagt.
In werkelijkheid heeft ze een coupe chemo.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen