NPO wil Memories niet terug met Anita Witzier

De NPO heeft er geen behoefte aan om tv-klassieker Memories nieuw leven in te blazen met de oorspronkelijke presentatrice Anita Witzier. Dat zegt de presentatrice in tijdschrift Weekend. Na twintig jaar moest Anita haar tv-kindje in 2017 afstaan aan Katja Schuurman, omdat de NPO-top een rigoureuze vernieuwing van het format eiste. Katja koesterde het programma niet zo: na één seizoen zette ze het liefdesprogramma weer aan de kant voor een overstap naar RTL.

Inmiddels dreigt Memories in de vergetelheid te raken, maar daar kan Anita niets aan doen. “Naar aanleiding van mijn uitspraken over Memories is er nog een gesprek geweest met de NPO. Het antwoord bleef echter nee.

Jammer, vindt de presentatrice. “Maar weet je, de wereld zit zo gek in elkaar, je weet het nooit. En hoop blijven houden is ook leuk.”

Het is in deze tijd sowieso lastig om een programma als Memories te maken, denkt Anita. “Een weerzien op anderhalve meter afstand is niet de bedoeling van het programma.

Daarbij kan er nu natuurlijk ook niet worden gereisd. “Dus voorlopig is het sowieso niet aan de orde.”

Lees ook:
NPO 1 wilde stekker uit Memories trekken (september 2017)
‘Anita Witzier voelt zich verraden door Katja Schuurman’ (juli 2018)
Anita weet niet of ze Memories terug wil na Katja-exit (oktober 2018)
Anita Witzier weet niet of Memories nog prioriteit heeft (april 2019)

Foto: Stijn Ghijsen

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Ria Schong
juni 5, 2020 16:08

Wat een vreselijke reacties dit gaat toch nergens over.
Het was een mooi programma met Anita Witzier ik keek er graag naar Katja Schuurman was niet geschikt om zoiets te presenteren. Als ik Anita was zou ik er nu voor bedanken.

Gast
snoezigkleinhertje
juni 5, 2020 12:38

Die Jan Slagter doet het met die Lillian Marijnissen die durft dat vieze en stinkende lijk van een Witzier nog niet eens met een stroomstootwapen aan te raken en gelijk heeft ie.

Gast
Jaap
juni 4, 2020 18:53

Trouwens kunnen in vervolg opmerkingen als” ik zou haar doen” en andere varianten gewist worden. Het is zo dom.

Gast
Jaap
juni 4, 2020 18:51

Anita is een leuke presentatrice en doet het altijd zeer goed. Stax zou het denk ik goed doen. Katja was een ramp.

Gast
Bette
juni 4, 2020 17:44

Ergens zit een hele koppige zenderbaas. Allemaal ego. Geef gewoon toe dat je met Katja flink de mist in bent gegaan.

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
juni 4, 2020 17:34

Net als Bridge de uitstraling van een koelkast.

Gast
snoezigkleinhertje
juni 4, 2020 16:11

Die Anita is nog te oud en vies voor MAX.
Ze moet lekker in een leerlooierij gaan werken dan valt ze minder op.

Gast
Roos
juni 4, 2020 14:34

Katja Schuurman heeft het programma om zeep geholpen.
Misschien wil Jan Slagter van omroep Max het programma inclusief Anita wel overnemen ?

Gast
Pien
juni 4, 2020 12:41

Memories was een prachtig programma en Anita Witzier ging daar ook zo mooi en integer mee om.

Toen kwam die totaal verknipte, seks verslaafde en exhibitionistische viespeuk enge breedbekkikker Katja Schuurmans en heeft dit mooie programma totaal verziekt.

Ontzettend jammer.

Gast
mama nouskouri
juni 4, 2020 12:38

Ja, art, joris, chantal, twan en anita.

allemaal identieke types.

Gast
WEST*
juni 4, 2020 12:22

@ Tilly bij de BBC hebben ze respect voor de oudere tv persoonlijkheden!
Daar hebben vele een eigen programma !

Gast
Sender
juni 4, 2020 12:18

Niet doen!
Anita, je kunt veel meer en hebt bewezen lang vol te houden op/aan/bij de ‘Gooische Matras’.
Empatisch en zeer aardige tv vakvrouw. Kijk niet achterom Anita. Die ene vreselijke vrouw moest zonodig Memories presenteren. Het duurde maarheel even en toen was het format totaal stuk en het mens weer vertrokken. Verdrietig bleef Witzier achter.
Maar je kunt veel meer zoals zo’n programma: “Anita wordt opgenomen”.
Dat deed ze goed.

Gast
Tilly
juni 4, 2020 12:16

Jammer dat er veel mensen op oudere leeftijd ontslagen worden in de televisiewereld. Ik noem een Ron Brandsteder, ik noem een Hans (van Willigenburg) en Mireille (Bekooij), ik noem een Don van Dijke, ik noem een Henny Huisman. En ook lang niet altijd omdat de kijkcijfers lager waren dan voorheen. Ik geloof dat Hans en Mireille zelfs op hun hoogtepunt zaten toen ze notabeen in de krant moesten lezen dat ze ontslagen waren. Datzelfde maakte de cast van “Married with Children” mee, onder andere Katey Sagal moest in de krant lezen dat ze ontslagen waren. Ed O’Neill hoorde het van fans op straat die hij vervolgens op een maaltijd getrakteerd heeft.

Gast
Tinie
juni 4, 2020 11:55

Wellicht dat dit programma op een van de vuilnisbeltzenders van Talpa terecht kan. John is er gek mee.

Gast
Bart
juni 4, 2020 11:46

Het is ook wel een beetje klaar met dit format. Hadden ze vorig seizoen nog door Anita moeten laten maken en dan stoppen.

Beter brengt de NPO Vermist terug op het scherm. Dat is nu wel een urgent programma dat thuis hoort bij de NPO. Alleen maar van de buis gehaald omdat Frans Klein het niks vond.

Gast
Paul S
juni 4, 2020 11:40

De kwaliteit van de opmerkingen gaat steeds verder omlaag.
Lekker anoniem kunnen de smerigste reacties geplaatst worden.

Gast
RaymondVL
juni 4, 2020 10:51

Anita en Katja die samen om de beurt aan mijn lull urken.

Gast
Ronald
juni 4, 2020 10:43

Volgens mij twijfelde zij er al heel lang aan of ze wel door wilde met het programma

Gast
Enzo Voorthuijsen
juni 4, 2020 10:28

Natuurlijk wil NPO geen Memories van KRO-NCRV op herhaling, ze plempen liever Max maximaal kijkbederf op minimal één zender of anders wel eentonige VARA-wijsheden op datzelfde kanaal.

Gast
PIPPA
juni 4, 2020 10:19

20 jaar is genoeg geweest.

Gast
Huismaker
juni 4, 2020 10:18

Jammer. Ik vond het dus wel een leuk programma.

Gast
Jaap Aap
juni 4, 2020 10:16

Mooi, ik ook niet. En ook met katja niet trouwens, bah!

Gast
One And only
juni 4, 2020 10:14

Het enige wat Katja koesterd zijn tien dikke piemels in de lelijke verrimpelde scheefgesnoven bek van dr.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen