3FM-baas Sharid Alles wil geen target meer noemen

Sharid Alles wil als zenderbaas van 3FM geen target meer noemen, omdat ze zich nu realiseert dat ze daar op afgerekend wordt. Dat geeft ze aan in gesprek met Adformatie. Alles gaf in mei 2019 vol vertrouwen aan dat ze zich een ultimatum heeft gesteld. “Als 3FM over twee jaar nog steeds 2,5 procent marktaandeel heeft, ben ik weg. Daar heb je dan toch je target. Ik durf het nu wel te zeggen, omdat ik ervan overtuigd ben dat 3FM de potentie heeft om te groeien“, aldus de zenderbaas toen.

Het is sindsdien alleen maar slechter gegaan met 3FM. Zó slecht, dat ze haar target afgelopen februari voor de zekerheid maar heeft ingetrokken: “Ik had dat nooit moeten zeggen.

Alles wil geen uitspraken meer doen over de scores van het vernieuwde 3FM, zegt ze lachend. “Daar heb ik eerder al eens uitspraken over gedaan, maar dat kwam verkeerd in de media. Laat ik het zo zeggen: natuurlijk heeft 3FM een slechte periode gehad en die heeft te lang geduurd. Maar ik heb wel het idee dat we die achter ons hebben gelaten en nu aan het bouwen zijn. Het gaat zeker weer goed komen.”

3FM is in de metamorfose gegaan met een nieuw logo en een nieuwe programmering. “De aanzet tot de koerswijziging was afgelopen najaar, omdat de marktaandelen niet stegen. Wij vonden zelf uiteraard ook dat het beter moest, maar het is op een gegeven moment alleen nog negatief wat mensen in de media zien.”

Alles heeft veel vertrouwen in de koers. Ze geeft aan dat het ook een kwestie is van perceptie.

Foto: NPO, Michel Schnater

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen