3FM-bazin Sharid trekt target in, blijft gewoon zitten

Sharid Alles, de baas van NPO 3FM, heeft spijt van haar uitspraak dat ze haar ontslag indient als de zender op 2,5 procent marktaandeel blijft hangen. Ze trekt haar target in en blijft gewoon zitten. Dat laat ze weten op Instagram. 3FM zat bij het aantreden van Alles in juli 2018 op een marktaandeel van 3 procent, maar in de meest recente meetperiode zette de zender het laagste marktaandeel in haar 54-jarige bestaan neer: 2,2 procent. Inmiddels denkt Alles iets anders over haar target.

Alles krabbelt behoorlijk terug. “In elk interview dat ik heb gegeven werd gevraagd naar mijn targets voor 3FM en mijn persoonlijke deadline. Ik weigerde die te geven, omdat het dan constant onder je neus wordt gewreven.”

De NPO-bazin deed haar uitspraken tijdens een interview met de krant. “Tijdens een interview met de Volkskrant in de zomer van 2019 heb ik me laten ontvallen na 100 keer dezelfde vraag: ‘Als 3FM in 2021 nog onder de 2,5 procent zit, ga ik weg.’ Ik had dat nooit moeten zeggen, met name omdat de journalistiek in Nederland elkaar consequent verkeerd quote en er van maakt dat ik dat in 2018 zou hebben gezegd, toen ik begon aan deze klus. En omdat het me dus continu onder de neus wordt gewreven.”

Ze walgt ervan dat media haar houden aan haar eigen uitspraken. “Dat is blijkbaar alles wat mensen in de media leuk vinden: dingen op de man/vrouw spelen en elkaar doelloos nalullen, op een verkeerde manier nog wel. Maar ik heb dus nieuws: ik ga helemaal nergens heen. 3FM en ik zijn nog lang niet klaar met elkaar. Fijne zondag!

Lees ook: Sharid Alles stapt op als 3FM in 2021 niet is gegroeid (mei 2019)

Foto: NPO, Michel Schnater

40 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
De koning
februari 27, 2020 09:14

Zoals een typisch vervelende meid moet ze weer haar straatje schoonvegen en alles en iedereen de schuld van alles geven, behalve…. haar zelf

Gast
Apfelflapf
februari 25, 2020 04:42

Mensen in een bepaalde positie moeten nadenken over wat ze zeggen . De media word te pas en te onpas gebruikt om onzin te verkondigen en daarna sorry te zeggen .

Gast
Axel-F(Arnhem)
februari 25, 2020 00:43

Ja mischien wel een goed idee als Die Meneer salam en driesroelvink samen een programma zouden krijgen

Gast
Waarom worden mijn berichten tegengehouden?
februari 24, 2020 19:41

Oh verrassend. Natuurlijk blijft ze zitten. Ze heeft haar positie alleen maar te danken aan vrouw en allochtoon zijn. Verslaafd aan het pluche maar geen vaardigheden.

Gast
WEST*
februari 24, 2020 18:58

@Manon en wat doet u voor de kost , ik moet nog 20 jaar mn brood verdienen in Hilversum voor ik met pensioen ga ,en wat doe jij zoal in het vak ?

Gast
Manon spermakanon
februari 24, 2020 18:40

*WEST je lult uit je nek en bovendien boeit het mij niet wat je doet of gedaan hebt.

En nou weer terug achter de geraniums, ga maar lekker een vinylplaat luisteren ofzo op je stereo met gouden tulpstekkers.

Gast
Natte Nel
februari 24, 2020 16:19

T r u t

Gast
Ad
februari 24, 2020 15:44

De media geeft de media de schuld. Curieus.

Gast
WEST*
februari 24, 2020 15:34

@ Manon… en heeft u ook ruim 25 jaar radio programmas gemaakt
u hoeft mij niets te vertellen, , wat ik in mijn stukje schreef is toch waar?

Gast
Johanneke van Es
februari 24, 2020 15:28

Een zender zonder ruggegraat past goed bij een zenderbaas zonder ruggegraat. Daarom blijft Sharid lekker zitten. Gezellig, dagenlang vergaderen over hoe 3FM beter kan worden en dan na lang wikken en wegen met de nieuwe ‘sublieme’ slogan ‘Music Starts Here’ als ei van Columbus komen. Een perfecte slogan om aan te geven dat je je doelgroep dus echt niet begrijpt. Music starts niet bij 3FM. Jongeren ontdekken nieuwe muziek (en herontdekken verrassend genoeg ook vaak muziek dat al vele decennia oud is) vandaag de dag via Spotify. & co. De hoofdrol van jongerenradio is tegenwoordig vooral de omlijsting van de muziek. Dat vereist een andere aanpak. Denk in dat kader vooral aan spraakmakend infotainment, dat best af en toe een beetje mag schuren. Meer uitgesproken types, minder inwisselbare dj’s die braaf binnen de lijntjes blijven kleuren die ze op de Media Accademie hebben geleerd.

Gast
man pan
februari 24, 2020 14:54

Probleem van 3FM: dertien in een dozijn dj’s, domme belspelletjes met luisteraars, uitzendingen kabbelen maar voort maar het is vlees nog vis (ik luister het alleen als er op Radio2 niets is)

Wel weer ontzettend zwaktebod van een vrouw die zogenaamd de top wil bereiken. Grote bek met veel bravoure verkondigen dat ze weggaat als ze target niet haalt, maar puntje bij paaltje toch blijven plakken. Hopend op een mooie ontslagregeling, gouden handdruk of een ander functie.

Gast
Mark
februari 24, 2020 14:00

Natuurlijk blijft ze zitten, mooi salaris dat rond de 180.000 Balkenende norm zit. Beter dan een uitkering…

Gast
Gerwin
februari 24, 2020 13:52

Is dit alles wat 3fm heeft ? :Ik citeer : Een zenderbaas die terug komt van gedane uitspraken ? Als 3fm geweten had wat zou gebeuren dan was Wilbert nooit weggegaan . Ik ben 42 en opgegroeid met Hilversum 3 ,Het weeshuis van de hits met morisson. het kuikentje , de doos van half 2 , en Henk Westbroek tot Claudia. En Coen en Sander. Ik ben de Giel Beelen van de reacties. Dit wordt niet meer íets. 3fm moet terug naar de basis . De basis toen alles nog goed ging . Verandering is goed en zeker nu . Maar Alles wat nu blijft zitten is nooit goed. En ja , ” Alles “

Gast
Ingmar
februari 24, 2020 13:24

En de mooiste uitvinding is de “sideKicks” Nietszeggende medewerkers die devan de “ leukigheid” van DJ moeten versterken door onbeheerst overal doorheen gaan zitten lachen en overal jaaaa op roepen! Voordien wasvhetb1 persoon die de ochtend onderhield met amusement, nieuws en muziek.,tegenwoordig zijn het 5 of 6 door elkaar heen brullers met dezelfde muziek dag in dag uit. En die extraGain reclames voor wijven en kinderen mag ook wat minder schreeuwerig.

Gast
Timo
februari 24, 2020 13:17

Zó die is boos. Even een yoga-lesje extra van de week voor haar. Fijne zondag!

Gast
Chantal
februari 24, 2020 13:17

Als ze geen kleurtje had was ze al vervangen maar ja: Goed voor de diversiteit. Heel slecht signaal dat ze blijft zitten.

Gast
Manon spermakanon
februari 24, 2020 12:56

*west, sukkel… wat denk je nou man dat het om “goede muziek” draait bij die stations? Ooit wel eens gehoord van “betaalde promotie”? Die stations draaien enkel waarvoor betaald is; echt een sukkel ben je dat je dacht dat het om “liefde voor muziek” ging daaro; dat zijn verhaaltjes voor de buhne inelkaar gedraaid door een marketings afdeling en welk worden opgelezen door een “dj”.

Wie betaald bepaald.

Gast
Jan
februari 24, 2020 12:34

Zij zei dat 3FM veel talent had en daardoor moest groeien, en dat tussen 2,5% en 3% marktaandeel te weinig was voor wat zij deden. 2,6 of 2,9% maakt niet uit; 3FM had op minstens 4 moeten zitten. Geen talent is doorgebroken. Geen doelstelling gehaald dus. In een normaal bedrijf was je vriendelijk verzocht om je spullen te pakken en te vertrekken.

Gast
Ron
februari 24, 2020 12:26

Het is ook niet slim om dit nu weer te gaan roepen, nu zorg je dat de media er JUIST helemaal op gaan duiken en van alles gaat vinden, en terecht wat mij betreft aangezien het een zender is die door ons wordt betaald. Punt.

Gast
Bart
februari 24, 2020 12:22

@Ron Helemaal juist. En waarom de media het zo op de man/vrouw speelt omdat iedereen die een beetje verstand heeft van radio al mijlen ver zag aankomen dat Sharid Alles 3FM er niet boven op gaat helpen.
@Roy Ja een van die twee moet het gaan doen inderdaad. Na het schijnt zijn er al gesprekken geweest met Rob Stenders. Al moet die frequentie wel naar Radio 5 en een nieuw 3FM gewoon een klein pop/rock/alternatief station online worden.

Gast
Bert
februari 24, 2020 12:11

Sharid zit er niet voor haar talenten, anders had zij wel het marktaandeel omhoog weten te krikken. Sharid zit er omdat meer vrouwen in de top. En met een allochtoonse achtergrond betekent het subsidie vangen voor 3FM vanuit Brussel.

En maar janken, slachtoffer spelen, schuld van de media. Een echte allochtoon…

Gast
re-cycle
februari 24, 2020 12:03

onder de groep 3FM luisteraars heeft 3 fm een marktaandeel van 100%!

De vraag is uit hoeveel mensen deze groep nog bestaat……..

Gast
RaymondVL
februari 24, 2020 11:48

Gelijk heeft ze. Is toch lekker verdienen met belastinggeld door gewoon op je luie k*t te blijven zitten??

Gast
Teun-Arie van der Geelen-Coppens
februari 24, 2020 11:47

Je wordt gek van al die gekleurde types bij de NPO, die alleen maar het slachtoffer lopen uit te hangen.

Gast
Rastom
februari 24, 2020 11:35

Ik wil geldddddddd

Gast
Roy
februari 24, 2020 11:35

Als je iets roep moet je het na komen weg wezen .baas 3FM Ruud de wilt of Rob Stenders goed plan.

Gast
OMG
februari 24, 2020 11:23

Ze zit natuurlijk zeer riant op de pluche, ze zou wel gek zijn om zelf te vertrekken. Elke maand €5000+ netto incasseren. Doet ze goed!

Tijd dat die frequenties worden doorgeschoven naar Radio 5.

Gast
Lies
februari 24, 2020 11:13

Ik luister gewoon naar groot nieuws radio dusss

Gast
Jan
februari 24, 2020 11:12

Ongegeneerd. Alles is voor Sharid. In een commercieel bedrijf was deze prutser en nietskunner allang ontslagen.

Gast
Ron
februari 24, 2020 11:12

Dat bepaald mevrouw Alles of in dit geval helemaal nietsss, niet. Dus ze kan dit wel roepen, maar ik denk dat haar leidinggevende anders over denken…

Gast
Zomaar een persoon
februari 24, 2020 11:05

Ze begint er opeens vanuit het niets over. Zou ze toch stiekem onzeker zijn over haar positie?

Gast
De Derde Banaan
februari 24, 2020 11:03

Wel leuk dat Sharid Alles de enige luisteraar is van 3FM, daarom neemt ze ook geen ontslag. Haar takenpakket is het zichzelf zo goed mogelijk naar de zin maken.

Gast
Ralf
februari 24, 2020 11:03

geef die FM frequentie aan Radio 5

Gast
Pri
februari 24, 2020 11:02

Steeds meer mensen hebben geen eergevoel meer.
De hele maatschappij is daardoor aan het afglijden.
Ook de publieke sector.

Gast
WEST*
februari 24, 2020 10:57

bij de meeste zenders is het muziek format verkeerd
Jongeren hebben hun eigen muziek, en waar de radio wel aanstaat zijn bij de bedrijven winkels en dergelijke
waar medewerkers gek worden van 538 SKY en dergelijke zenders waar ze verplicht
naar moeten luisteren
Programma makers weten niet wat de luisteraar wil horen op de radio, en dat is het probleem . Muziek formats samengesteld door mensen die geen verstand van muziek hebben, en een hele kleine muziekkenis hebben,dat niet verder gaat dat de top 40 , en programmaleiders die onder druk staan vanwege adverteerders , waardoor niet alles meer gedraaid mag worden, om over de het traditionele Hollandstalig lied maar te zwijgen
Een hedendaagse hit hoort erbij , maar verlies nooit de muziek uit het verleden
Daarom zullen de nostalische zenders het op ten duur winnen, van popzenders
die de rotzooi bliven draaien waar veel luisteraars niet van gediend zijn

Gast
N
februari 24, 2020 10:44

Je moet je schamen meid.

Gast
Zalmneusje
februari 24, 2020 10:43

Ze zou politica of Bridget Maasland moeten worden met dr gedraai en de media overal de schuld van geven.

Gast
Jables
februari 24, 2020 10:41

Oh, het is weer de schuld van de media dat zij dingen heeft lopen roepen.

Gast
De pastoor van Hilversum.
februari 24, 2020 10:40

Alles wat je zegt kan en zal tegen je gebruikt worden. Amen.

Gast
rooie Rinus
februari 24, 2020 10:36

Het is een ambtenaar he, die roept gewoon wat, en telt verder t pluche en d’r centen.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen