Op1 na Jinek-flater: ‘Wij nemen 1,5 meter goed in acht’

De talkshow van Eva Jinek werd woensdag flink in het hemd gezet: als de camera’s draaien houdt iedereen keurig anderhalve meter afstand van elkaar, maar toen de tv-makers zich onbespied waanden, liep iedereen ineens kris-kras door elkaar. RTL heeft nu beterschap beloofd, maar hoe zit het eigenlijk bij de concurrerende talkshow Op1? Hoofdredacteur Herman Meijer heeft op Radio 1 gezegd dat de coronaregels op zijn studiovloer wél goed worden nageleefd.

Het gaat goed op de studiovloer, aldus Meijer. “We zijn helemaal over op de anderhalvemetereconomie. We zijn een talkshow waarin de mensen, zowel de presentatoren als de gasten, anderhalve meter van elkaar zitten.”

Er is ook al geruime tijd geen publiek, vervolgt Meijer. “Er komen ook heel weinig mensen met onze gasten mee en er wordt niet geschminkt. Alles blijft op afstand, afstand, afstand. We zijn veiliger dan de bouwmarkt, de supermarkt en de vuilstort bij elkaar.

Waarom zitten er nog wel talkshowgasten aan tafel? Kan dat niet via Skype? “We zijn een talkshow, en daarin nodig je mensen aan tafel uit. Dat is het beste voor de informatieoverdracht, en de interactie tussen publiek en presentatoren.”

Dat is belangrijk, want op dit moment vervullen we voor veel mensen een belangrijke rol in de informatievoorziening, dagelijks zo’n 1,5 miljoen.

Foto: NPO, RTL

23 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Anton Van den Hoed
april 16, 2020 23:01

Het was vanavond weer een top uitzending van #jinek bij #rtl4. Corona maar ook variaties op Corona. TOP

Gast
The Henk
april 16, 2020 22:43

Tijdens de talkshow van Eva Jinek werd de waarheid opeens heel erg duidelijk: de 1,5 meter-hysterie wordt door dit soort programma’s in leven gehouden, terwijl ze dus zelf ook wel weten dat het een hype is waar iedereen zonder nadenken intrapt.

Gast
Reageerder
april 16, 2020 19:09

Ik wil weer publiek zitten met de hele bank op de tribune voor mezelf alleen. :P

Gast
Nils Holgersson
april 16, 2020 18:41

Voor informatie kijk je Nieuwsuur.

Kijkers van Jinek, Op1 en Hart van NL willen vooral vermaakt worden in deze saaie tijd.

Gast
Huismaker
april 16, 2020 17:19

Eén groot toneelstuk. Lachwekkend allemaal. Wanneer durven we weer eerlijk te worden. Het lijkt er steeds meer op, dat ons leven één groot theater is.

Gast
Willie
april 16, 2020 16:55

Hans
do 16 apr 2020 om 16:27

Waar zeg ik dat het corona testen zijn ik heb het over testen Beter lezen Hansje.

Gast
Hans
april 16, 2020 16:27

@willie ga het nieuws nog eens nalezen. Je kan duidelijk lezen hoe ze aan die 3% komen. En dat heeft in dit geval niets met de Corona testen te maken maar met de onderzoeken van de antistoffen bij bloeddonoren.

Gast
Jihals
april 16, 2020 16:04

MC melkt die 1,5 meter helemaal uit. Van de weeromstuit ga ik vanavond toch weer Jinek kijken. Het blijft tenslotte een mooie meid. Wel met geluid uit, want die snerpende stem trek ik echt niet.

Gast
Wim
april 16, 2020 15:56

Jinek denkt wat kan mij die corona barsten.
Ik heb alleen interesse in m’n bankrekening.

Gast
Willie
april 16, 2020 15:56

Keta Minek
do 16 apr 2020 om 14:29

Dat staat er niet.
Dit staat er

RIVM: ‘Drie procent van de Nederlanders heeft coronavirus al gehad’

Dus op basis van maar 4000 testen uit de lucht gegrepen.

Naut
do 16 apr 2020 om 14:29
Heb ik gedaan .Jij niet zie ik

Gast
Televisieman
april 16, 2020 15:53

En toch is twee weken geleden bij Op1 gewoon in beeld gekomen hoe de tafelgasten aan het wisselen waren van plek en uitgerekend Ab Osterhaus veel te dicht bij de dame kwam die zijn plek in nam. Daarbij gaf Ab ook nog met zijn blote handen een glas water aan de dame.

Gast
Jon
april 16, 2020 15:29

Op1 is geen concurrent van Jinek.
Op1 betalen we namelijk vanuit onze maatschappij met belastinggeld en heeft dus geen concurrentie want hoeft niet succesvol te zijn.

Overigens zou de eindredactie van Jinek exact hetzelfde gezet hebben als het een vraag was in een radio interview. Stukje van niets dus om weer iets negatiefs over Jinek te kunnen zeggen.

Gast
Ron
april 16, 2020 15:15

Alle talkshows zijn niet om aan te gluren op dit moment, dat er nog zoveel naar kijken is onbegrjipelijk. Je wordt suf geluld, het wordt tijd voor verandering en dat het weer back to normal gaat. Skip sowieso die extra lange uitzending van Jinek en start gewoon weer om 22.30 uur. Die extra lange uitzending is van generlei waarde.

Gast
Penny Wise
april 16, 2020 14:46

BREAKING NEWS:
Ik hoor net van Ikwilvanmijnautoaf.nl dat Mark Rutte zijn grijze Golf heeft ingeruild voor een Toyota Corona.

Gast
Eva J
april 16, 2020 14:35

Ik kan niet besmet raken, ik heb zo’n dikke plaat voor mijn kop! It’s amazing!!

Gast
Keta Minek
april 16, 2020 14:29

Willie: Zo’n 3 procent van de Nederlandse bloeddonoren heeft antistoffen tegen het coronavirus ontwikkeld. RIVM-directeur Van Dissel zei in zijn wekelijkse briefing in de Tweede Kamer dat dat blijkt uit tests van bloedbank Sanquin.

Gast
Naut
april 16, 2020 14:29

Willie
do 16 apr 2020 om 14:16

Nieuws volgen dan had je kunnen weten dat je opmerking nog al dom overkomt.

Gast
Willie
april 16, 2020 14:16

3% zou volgens het RIVM antistoffen hebben opgebouwd.
Zijn er dan 510000 test gedaan of is dat weer zo uit de lucht gegrepen .

Gast
Naut
april 16, 2020 14:13

Jinek gebruik nog steeds geen tafelmicrofoons.

Ook gisteren geen 1,5 meter afstand. Tafel Jinek VEEL te klein.

Derksen had vorige week gelijk. Bij Op1 niet geschminkt maar bij Jinek wel.

Gast
Curryworst
april 16, 2020 14:10

Skype is niet eens zo slecht idee. Of Zoom etc.
Studio is toch al leeg en enige interactie tussen de gasten onderling daar is nauwelijks sprake van. Men kijkt wat glazig voor zich uit totdat het hun spreekbeurt is.

Overigens, men had toch al moeite om klapvee voor in de studio te vinden. Zelfs een minimale vergoeding of meet & greet bood geen soelaas.
En het plukje mensen dat er zit lijkt wel een stel z0mbies. Als ze al niet in slaap beginnen te dommelen.

Gast
Keta Minek
april 16, 2020 14:08

Eva Jinek wel doen, Boris Johnson, en Merkel dachten ook het valt wel mee en er zijn nog 8 Europese regerings leiders die het hebben.

Gast
Mark
april 16, 2020 14:07

Zelden zo’n saai programma gezien, van Op1 val je echt in slaap

Gast
Gwendolyn
april 16, 2020 14:01

Op1 is geel, Jinek is roze.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen