Ster-directeur positief ondanks hevige coronacrisis

De coronacrisis raakt de ene branche meer dan de andere branche, maar ook de advertentiemarkt krijgt rake klappen. Het wordt men voorlopig flink moeilijk gemaakt om te consumeren en daardoor bevriezen veel bedrijven hun advertentiebudgetten. Aan de andere kant zijn er ook winkels die het ongelooflijk goed doen in de coronacrisis, maar per saldo rekent Ster-baas Frank Volmer op het mislopen van ‘miljoenen’. Toch zit hij niet bij de pakken neer en ziet hij ook kansen in deze crisis.

De ergste klap wordt momenteel verwerkt. “Eerst kwamen die afzeggingen voornamelijk uit de reisbranche, maar nu zijn het ook allerlei andere bedrijven die spotjes moeten schrappen. We lopen miljoenen mis“, zegt hij in Trouw.

Toch blijft Volmer optimistisch. “Er is nu veel ruimte voor adverteerders die het moeten hebben van online verkoop. En bedrijven die in abri’s adverteren zullen, met de lege straten in gedachten, hun strategie wellicht verleggen naar radio of televisie.

Ook het moederbedrijf van Qmusic, DPG Media, zit niet bij de pakken neer. Baas Christian van Thillo wijst erop dat DPG ‘een sterke, winstgevende onderneming is’, is te lezen bij Radiofreak. “Het wordt even zwaar afzien, maar we zullen er versterkt uitkomen. Dat staat vast.

RTL wees er gisteren op dat de eerste schok is geweest en dat er inmiddels ook bedrijven zijn die meer adverteren, zoals webwinkels.

Talpa-baas John de Mol heeft ervoor gekozen om wel paniek te veroorzaken onder zijn personeel en ontslagen aan te kondigen. Hij heeft weinig solidariteit met tv-makers, concludeert Marianne Zwagerman.

Foto: BNNVARA

Meer in NPO

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Bent u blij dat Mart Smeets niet meer op televisie is?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen