Angela de Jong vindt corona gezellig: ‘Oranjegevoel’

Angela de Jong vindt de uitbraak van het coronavirus in ons land ook wel weer iets gezelligs hebben. Het lijkt wel of Oranje speelt en we een gehekelde tegenstander moeten verslaan. Dat zegt de tv-recensente vandaag in het AD. De Jong vindt het leuk dat we allemaal samen tegen het coronavirus vechten. “Het geeft gek genoeg ook een gevoel van saamhorigheid en gezelligheid, alsof Oranje moet spelen en Covid-19 de tegenstander is die we met z’n allen in de pan gaan hakken.

BN’ers waarbij het coronavirus officieel is vastgesteld hebben we nog niet, al komen Michella Kox (denkt corona te hebben gekregen via AliExpress) en Klaas Dijkhoff (doet al dagen op televisie verslag van zijn verkoudheid) wel dichtbij.

De Jong: “De nuchtere, lichtvoetige houding van Dijkhoff is exemplarisch voor de huidige sfeer in ons land. We doen met z’n allen graag een beetje lacherig om de hele coronagekte, maar ondertussen.”

Iedereen herkent dat kleine stemmetje in zijn hoofd dat fluistert: ja maar, wat als… (vul zelf maar in).”

Paul de Leeuw uitte onlangs nog kritiek op De Jong vanwege haar nonchalante houding ten opzichte van corona. “Zij had ook geschreven (…) dat haar zoontje van elf had gevierd dat het coronavirus in Rotterdam is. Het is een zooitje bij die Angela de Jong thuis“, merkte hij op.

De AD-column van Angela de Jong kunt u hier lezen.

Foto: WNL

86 Commentaren
Nieuwste
Oudste Meest gewaardeerde
Inline Feedbacks
Bekijk alle reacties
Gast
Nl
maart 12, 2020 20:02

OK Frietvreter, snap ik, weet u dan misschien ook hoe ik dan wel op die 3,7 procent kom, of is dit de verwachting, nogmaals ik probeer het echt te begrijpen, en waarom is het niet met de griep statistieken te vergelijken. Ben oprecht benieuwd.

Gast
Frietvreter
maart 12, 2020 19:51

Je rekent te simpel. En je houdt er geen rekening mee dat de hele wereld corona probeert in te dammen, mensen gaat in quarantaine, vermijden contact, dus vergelijken met de gewone griep gaat überhaupt niet op.

Gast
Nl
maart 12, 2020 19:47

@oempf @bill, fijn dat jullie de statistieken paraat hebben, maar mijn punt is volgens mij dat ik de vergelijking met een gewone griep trek, ik zie ook wel dat het toeneemt, maar als jullie de statistiekenvan de gewone griep ook kunnen overleggen. Voeren we dezelfde discussie, dit zijn getallen doordrammen en dat doet de media al genoeg. Er leven volgens Google 7,7 miljard mensen op aarde. Corona eist ruim 100.000 doden. Is volgens mij lang geen 3,7 procent, misschien reken ik wel te simpel, dan hoor ik het graag, ik weet jullie rekenmethode niet. Ik beweer nog steeds dat de gewone griep dodelijker is. Maar weerleg het graag met bewijzen. Leer ik ook van, wil graag delen in het hysterisch gedoe rond het coronavirus.

Gast
Ellen
maart 12, 2020 17:55

Als klein bedrijf ga ik ten gronde!. Heel gezellig is dit niet!

Gast
Ivan
maart 12, 2020 11:43

Ik vind het luchtige geluid m.b.t. het corona-virus wel positief. Er wordt maar gedaan alsof de builenpest is uitgebroken. Het overgrote deel van de besmettingen lopen niet uit op een uitvaart maar verlopen als een griep. Wel hoop ik dat er iets aan de oorzaak wordt gedaan. Het virus is overgesprongen van de dieren, dus dat geeft te denken over hoe wij met dieren omgaan.

Gast
M52
maart 12, 2020 09:58

Zoals als zij het bedoeld, ervaart niet iedereen het. En bovendien is het ook niet normaal, ik zelf kan me er niets bij voorstellen. En ik denk als het haar zelf gaat treffen, ze er een heel andere kijk op gaat krijgen. En om het dan ook nog te vieren met je zoon van 11jaar jong , is wel heel erg bizar. Mar ja , aandacht is aandacht. En daar zorgt mevrouw wel voor.Al is het over de rug van de ander.

Gast
Bill
maart 11, 2020 22:59

@Nl
wo 11 mrt 2020 om 18:51

Het aantal besmettingen en doden door het coronavirus blijft dagelijks hard toenemen in Italië. Er is nu bij bijna 13.000 mensen de besmetting vastgesteld en er zijn 827 mensen aan overleden. Aldus De Telegraaf.

Mag je zelf uitrekenen wat de mortaliteit is. Of ben je daar óók te dom voor?

Gast
Mutti Merkel
maart 11, 2020 22:54

Nederland
17.300.000 inwoners
70 procent = 12.110.000
0,6 procent doden = 72.660 doden

Gast
Oempf
maart 11, 2020 21:25

@Nl, Whitedog zit er niet naast. De mortaliteit loopt op:
https://www.nrc.nl/nieuws/2020/03/04/hoe-dodelijk-is-covid-19-a3992659

Gast
Nl
maart 11, 2020 21:20

@erik, wat jij wil wijfie, ik reageer op een artikel. Wist niet dat je hier op spelfouten wordt becommentarieerd. Heeft niks met de discussie te maken, uw reactie is totaal niet nodig.

Gast
Еrik
maart 11, 2020 18:54

Nee, je bent een complоtdenker, met een c.

Gast
Nl
maart 11, 2020 18:51

@whitedog jou genoemde statistieken kloppen ook niet, waar haal je die 3,7 procent vandaan? Gewone griep vele malen dodelijker, maar als ze dat in de media gooien is er echt paniek. En nee ik ben geen komplotdenker.

Gast
Britt Scholte Lover
maart 11, 2020 18:09

wat een dikke kop heeft zij gekregen, eet ze elke dag taart soms?

Gast
shrink
maart 11, 2020 17:54

Knettergek

Gast
Teun-Arie van der Geelen-Coppens
maart 11, 2020 16:39

De crematoria zullen ook wel in feestelijk oranje zijn.

Gast
OhOh
maart 11, 2020 16:33

Als die talentloze dikke nou eens minder tv kijkt en meer beweegt..

Gast
Roely
maart 11, 2020 15:53

Zo gezellig, sinds gisteren er weer 121 besmet, een 5e persoon er door overleden. Echt zo gezellig!!! 🙄

Gast
Jan Smit
maart 11, 2020 15:06

Angela neemt altijd de lift op de AD redactie.

Gast
Henk
maart 11, 2020 14:19

Wat een ongelooflijk gestoord wijf! Blijkt dat ze van het niveau gemiddelde huisvrouw is en ongelooflijk dom! Maar ja, die paar MCers hier wisten dat als enige in NL nog niet….

Gast
Trudy
maart 11, 2020 13:01

Dit is toch wel de allerdomste reactie op het corona virus dat ik heb gehoord… Gefeliciteerd Angela!! ga lekker wapperen met je corona vlaggetjes……

Gast
Elisa
maart 11, 2020 12:51

Hoe dom kun je zijn. WK gevoel l vergelijken met corona virus. Hetzelfde als appels met peren vergelijken. Net zo waanzinnig als vorig stuk van haar. Ze moest lachen om de overdreven angst van de mensen. Hoe gek kun je zijn???

Gast
Peter
maart 11, 2020 12:10

Wat een diepe domheid… Simpele onnozele Angela….. nu val je wel echt door de mand

Gast
teuntje
maart 11, 2020 11:54

Als een paria behandeld worden Gezellig Wat Goeeeeeeeed

Gast
Kip Assen
maart 11, 2020 11:44

Ze kon zich tot nu toe redelijk verschuilen achter haar leuk geschreven stukjes maar nu valt ze genadeloos door de mand. Het ontbreekt haar dan toch aan de noodzakelijke intelligentie. Dan kun je de “slimste” zijn omdat je via tv kijken veel, meestal nutteloze, zaken weet, het wil nog niet zeggen dat je inhoud hebt.

Gast
Niels777
maart 11, 2020 11:38

Dit mens spoort echt niet, dit is nog maar het begin per dag stijgen de aantallen fors. Nederland is dichtbevolkt en de regering laks met een ‘het komt wel goed’ houding, dus we zijn extra kwetsbaar. Bedrijven zullen omvallen, er vallen doden. Nou gezellig hoor!

Gast
Curryworst
maart 11, 2020 11:22

Iemand nog interesse in mijn worst? Luuk Ikink? Gordon? Marco B?

Gast
Bart
maart 11, 2020 11:21

Aardappel hoofd en te veel make-up op… toch blijf ze lelijk.

Gast
julske
maart 11, 2020 11:13

Ik wist allang dat deze vrouw niet spoorde. Haar bemoeienis in andermans prive leven, het kudde gedrag, jaloezie op BN”ers, roddelen, op TV te vaak willen zijn. Boordevol van het ziekelijke gedrag, die in haar DNA zit.

Gast
Ron
maart 11, 2020 11:05

Dat is echt zo’n reactie van een tokkie. Simpele ziel die Angela ook al schrijft ze soms rake stukjes waar ik het bijna altijd wel mee eens ben maar ga het nou niet hebben over zaken waar je geen verstand van hebt.

Gast
Richard de Bie
maart 11, 2020 11:00

Normaal zeg ik altijd Angela de Jong heeft ook weer een mening Boeiend .Maar nu moet ze echt naar de Dokter .

Tevens een oproep aan het A.D en de Media er lopen meer gekken buiten dan dar er opgesloten zitten waarom krijgt deze vrouw zoveel aandacht ???

Gast
Allstar's Reggae Band
maart 11, 2020 10:52

Ik wou dat ik zo geld kon verdienen. Ik heb eigenlijk allang genoeg verdiend in mijn leven, maar daar heb ik een paar jaar keihard voor moeten werken. Zij zit alleen tv te kijken en teksten te tikken. Heeft zij het toch slimmer gedaan dan ik. Maar goed ik hoef niets meer te doen nu. Ik ga naar de kroeg. doei!

Gast
Poepdealer
maart 11, 2020 10:45

Wat een poppenkast hier.

Gast
ˈ
maart 11, 2020 10:42

Kneus Talpa.

Gast
Curryworst
maart 11, 2020 10:40

@Aplat suenk,

Maak je niet ongerust, ik zie dat een grappenmaker onder mijn nickname allerlei reacties post.
Ach ja, zo gaat dat hier…

Gast
Curryworst
maart 11, 2020 10:33

@Sambal: Dat is waar en als de theorie van Lort LTR zou kloppen, dan zou hij/zij zelf echt bang moeten worden, whahaha.

Een echte koekwaus is het. Waarschijnlijk zo’n werkloos dikkertje dat afgekeurd is om deel te mogen nemen aan de gewone samenleving.

Gast
Lort LTR
maart 11, 2020 10:30

Hahaha Curryworst met zijn pseudoniempjes.
Tja je moet wat he als je niks kan.

Gast
Whitedog
maart 11, 2020 10:28

@Lort LTR: Denk even na voordat je wat schrijft.

1 – Corona is geen griep, maar een totaal ander virus. LEES eens iets, misschien roep je dan minder snel domme vergelijkingen
2 – Van de gewone griep starft ongeveer 0.5 tot 0.6 van de mensen aan de gevolgen. Bij Corona is dat nu al 3.7 procent.

Kijk, niemand hier kent jou, maar door jouw opmerkingen weten we in elk geval wel allemaal dat jij niet helemaal okay in jouw bovenkamer bent.

Gast
Lort LTR
maart 11, 2020 10:26

Sambal is zo te lezen ook al getroffen door het virus.

Gast
Sambal
maart 11, 2020 10:24

Curryworst, volgens mij is het alleen maar een comliment als je op zwakzinnigen als Lort LTR overkomt als zwakzinnig. Jem oet er niet aan denken dat Lort LTR zich in je herkent.

Gast
Lort LTR
maart 11, 2020 10:21

De zwakkere zullen sterven maar dat gebeurt in de natuur ook.
Dus ik snap dat je bang bent Curryworst.

Gast
ome H
maart 11, 2020 10:18

Nu slaat ze de plank mis

Gast
Lort LTR
maart 11, 2020 10:17

De Bilderberggroep zit achter het coronavirus.

Gast
Curryworst
maart 11, 2020 10:15

@Lort LTR: Dus je geeft gewoon toe dat je te simpel bent. Oh en Jensen, die is al hééée’l lang niet meer op TV. Veel plezier in jouw eigen roze wereldvreemde gedachten universum. Koekwaus.

Gast
Herman
maart 11, 2020 10:15

Nee, Lort LTR. Het is geen nepnieuws. Het zijn de mensen die abnormaal reageren op echt nieuws. En daar ben jij er één van, zij het aan de andere kant van het spectrum.

Gast
Lort LTR
maart 11, 2020 10:12

@e.j westrik

Dat krijg je dus van dat nepnieuws, bangmakerij.

Gast
MediaPrak
maart 11, 2020 10:12

Als Nrd Italië het voorland van Brabant is, kan ik dat onmogelijk gezellig vinden. Een land welke tijdelijk ingesneeuwd is, is gezellig. Een hittegolf al minder en een virus zonder een werkend medicijn toch echt wel zorgwekkend.

Gast
Klaas Flink
maart 11, 2020 10:12

Als ze al een spoor had is zij die nu bijster. Welke hersencellen zijn er aan het werk om een combinatie te vinden tussen een dodelijk virus en het Oranjegevoel. Dat je zoiets denkt dat is op zich al dubieus maar dat je het schrijft, dan deug je niet, niet als journalist, niet als columnist en niet als mens.

Gast
E. J. Westrik.
maart 11, 2020 10:10

Gezellig? Saamhorigheid? Moet je zien hoe mensen iemand die hoest aankijken in de bus! Met die angst voor besmetting lijkt het wel of iedereen voor zichzelf gaat. Wat nou gezellig!

Gast
Lort LTR
maart 11, 2020 10:10

Want dat snap ik allemaal niet. Jensen is hapklaar.

Gast
Lort LTR
maart 11, 2020 10:09

Ik kijk geen nepnieuws.

Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen