Nicolette propageert gezond eten, tenzij ze betaald krijgt

Nicolette Kluijver laat haar principes graag varen als de sponsor de portemonnee trekt. Terwijl ze normaal gesproken altijd gezonde voeding propageert, poseert ze op Instagram met een ongezond ontbijtproduct. Dat is te zien op het sociale medium. Er is steeds meer ergernis over BN’ers die hun Instagram-volgers gebruiken om extra inkomsten te generen, vooral als het er dik bovenop ligt dat die ster eigenlijk helemaal niets heeft met het product dat hij of zij aanprijst.

Kluijver is daar een voorbeeld van. Breed lachend prijst ze afgelopen weekend het ontbijtproduct Cruesli van Quaker aan, terwijl het algemeen bekend is dat zo’n pak overloopt van de toegevoegde suikers. In een family pack zit zo’n 100 gram pure suiker.

En toch is Kluijver razend enthousiast. “Een mooie nieuwe dag…die ik graag start met een lekker ontbijt… hoe leuk is het creëren van je eigen Cruesli via cruesli.nl? Weet je in ieder geval zeker dat ie van jou is…😉. En dat is handig met een hele dierentuin en drie kids die willen ontbijten! #MyQuaker #QuakerCruesli #ad

Een paar dagen voor die post loopt Kluijver in Veronica Magazine nog leeg over hoe gezond ze wel niet is, naast dat ze aangaf niet zo merkgeil te zijn als Caroline Tensen.

Kluijver roept in het tv-blad zelfs dat ze op reis altijd een slowjuicer in haar koffer stopt: “Er gaat een slowjuicer in de koffer, want ik start elke dag met een gembershot. Ik ben heel erg bezig met m’n gezondheid en gember schijnt goed te zijn tegen ontstekingen en andere kwaaltjes.

Kritiek

Heel erg bezig zijn met je gezondheid en zogenaamd wel je dag beginnen met ontbijtgranen vol suiker? Koekoek. De volgers van Kluijver geloven er niets van. “Sta je echt achter dit product? Kan me dat eigenlijk bijna niet voorstellen… Normaal ben je volgens mij juist altijd wel met gezond leven bezig. En daar lijkt me cruesli als ontbijt niet zo bij passen“, zegt Mirjam.

Mirjam volgt Kluijver juist vanwege haar gezonde levensstijl. “Ik vind Nicolette alleen altijd een mooi voorbeeld van iemand die goed bezig is met sport en voeding. Vandaar dat ik wat verbaasd ben dat ze juist hier reclame voor maakt.

Sylvia is het daarmee eens: “Jammer dat het nu lijkt of cruesli een heel gezond ontbijt is, alles behalve zou ik willen zeggen.. zit boordevol suiker…

Veel volgers begrijpen niet waarom Kluijver hen aanspoort om dit product te eten. Marie: “Zoooooo jammer van die enorme hoeveelheid suiker.” En Claudia: “Lekker vol suiker nee dank je.

Pascalle: “Met al die suikers enzo ook…. Bewerkte voeding ook best wel! Jammer dat bekende mensen niet wat mooiere dingen steunen en bekendheid geven, en blijkbaar alles doen als hebt geld oplevert.

Geloofwaardigheid

Al met al lijkt het erop dat BN’ers flink moeten waken voor hun geloofwaardigheid, want dit soort gesponsorde posts werken averechts. De portemonnee van Kluijver is gevuld, maar haar volgers staan op hun achterste benen en Quaker ziet een hele discussie over de hoeveelheid suiker in zijn product ontstaan.

Niet alle BN’ers hebben zin om als een soort Insta-reclamezuil te fungeren. Eén daarvan is Chantal Janzen. “Ik verdien niets met Instagram. Ik doe het alleen voor de lol, want anders moet ik allemaal dingen gaan aanprijzen. Dan denk ik altijd: ja, ik weet niet, alleen maar reclame maken vind ik moeilijk“, zei ze onlangs.

Onderstaand vindt u de bewuste Insta-post van Kluijver.

Lees ook:
‘RTL-ster Anna Nooshin belazert Instagram-volgers’ (2017)
Renate reclamezuil op Instagram na vertrek bij SBS (9 mei)
Jan Versteegh zegt ja tegen gratis stofzuiger van Dyson (18 juni)

Foto: RTL, William Rutten

Meer in RTL

Alle artikelen

Wat vindt u?

Alle polls

Thomas van Groningen is volgens Victor Vlam te dik voor de presentatie van Op1. Eens?

Tussenstand

Laden ... Laden ...
Tips! Mail ons!

Zoek door de artikelen